Pagina 37:
Fnanne: 1. 45 euro, heerlijke dynamiek en een goed neergezette plaat. Heerlijk om naar te kijken!
2. 40 euro, voor mijn gevoel klopt er iets niet aan het middenstuk van het paard, zijn romp is iets smal denk ik. Hooiwagen vind ik wel erg goed getekend.
Janique: 60 euro, ik vind het echt ontzettend knap hoe jij met vulpotlood kunt werken, bij mij zou de kleurintensiteit bij zo'n tekening helemaal hetzelfde zijn vrees ik, maar jij hebt hem echt goed neergezet. Verhoudingen zijn ook super!
_lucy_: 20 euro, zijn rechteroog (voor ons het achterste) lijkt niet helemaal dezelfde kant op te kijken dan zijn linkeroog. Verder vind ik het jammer dat zijn huid zo gevlekt is, hij lijkt daardoor een beetje viezig.
Pagina 38:
Martine123: nog even verder oefenen, omdat de verhoudingen niet kloppen (neuzen zijn te breed en hoofden te kort) denk ik niet dat je hier al iets voor kunt vragen, hooguit de materiaal en verzendkosten
. De derde vind ik te vlekkerig en eigenlijk ook wat te simpel om te kunnen verkopen.
_BlackPearl_: nog even dooroefenen, dit vind ik zeker geen tekening waar je geld voor zou kunnen vragen. De verhoudingen kloppen niet, verder is het oog doods (ik mis het lichtpuntje) en puilen ze wat uit. Ik mis ook de schaduwen op het hoofd en het halster, er zit nu geen diepte in.
SDE: hoe groot is je tekening? Doordat ik het formaat niet weet vind ik het moeilijk hem te taxeren, als het een A4 is zeg ik zo'n 20 euro. Met die donkere schaduwen ben je erg goed op weg, maar van mij had je dat ook in de rest van je tekening mogen betrekken, er zit nu wat weinig schaduw in de halzen van de paarden bijvoorbeeld.
kallistatje: 1. 10 euro, het oog heb je er zeer sprekend opstaan, maar voor mijn gevoel klopt er iets niet helemaal aan de neus. Wellicht is deze ietwat aan de kleine kant of is de positie ervan niet helemaal ok. Vooral in de manen mis ik wat kleurschakeringen.
2. 10 euro, in deze tekening mis ik wat donkere tinten, ik denk dat wanneer je het zwarte van de foto een stuk donkerder had aangezet dat het veel sprekender was geweest. Tevens is op je tekening het achterste oog groter dan het voorste, terwijl het achterste kleiner dient te zijn, omdat dat het oog is dat het verste weg is.
3. 15 euro, schaduwen op het hoofd vind ik erg mooi, alleen stoor ik me eraan dat het verloop/de vorm van de vlechtjes niet klopt. Omdat deze zo prominent aanwezig zijn had ik deze graag kloppend gezien. Volgende keer dus nog wat beter kijken naar hoe een vlecht in elkaar zit
.
D_MR: nog even door oefenen, de fjord van de eerste tekening heeft een veel te groot oog en dat stoort enorm in het geheel. De 2 daarna zijn leuke schetjes/stripjes/oefentekeningetjes, maar niet om er geld voor te vragen.
_Denise_: 60 euro, schitterend gemaakt, hoe groot en in welke DPI is deze tekening gemaakt? Vind het erg mooi dat je een heel mystiek plaatje neer hebt weten te zetten
.
leonieswenny: nog even verder oefenen, hier kun je geen geld voor vragen.
kallistatje: 1. 10 euro, hoofd en lijf heb je er erg sprekend opstaan, alleen voor mijn gevoel klopt de aanhechting van borst/voorbeen niet. Verder vind ik het jammer dat je niet in de richting van de haren hebt getekend.
2. 5 euro, ik vind deze niet zo sterk als de andere tekeningen die je hebt gemaakt. Het oog is voor mijn gevoel niet goed gepositioneerd en wat aan de kleine kant, verder mis ik schaduwen op het hoofd.
Bladzijde 39:
Babe: 250 euro, fantastisch werk, schitterende dynamiek en heel mooi gebruik van het materiaal. Topwerkje!
kallistatje: 10 euro, mis wat body in het paard en heb het idee dat zijn romp/ribbenkast wat smal is. Verder mis ik een beetje de echte fjordenuitstraling en vind ik de achtergrond niet zo netjes getekend.
bengelpiet: 10 euro, jammer dat je de neus niet zo hebt uitgewerkt net als de rest van je tekening, maar ik vind de verhoudingen best goed in je tekening
. Het oog had van mij nog ietsje meer uitdrukking mogen hebben.
Martine123: nog even dooroefenen
, ook hier kloppen je verhoudingen niet, het hoofd en de neus zijn te breed en het hoofd is te kort.
kallistatje: 1. 10 euro, hoe groot is dit werk? Ik vind hem nog iets te eenvoudig uitgewerkt, maar je bent best goed op weg
.
2. 15 euro, deze is best leuk! Mis nog steeds iets uitwerking voor mijn gevoel.
3. je foto doet het niet.
4. 10 euro, het hoofdstel mist wat plasticiteit, vooral de frontriem. Het voorhoofd van het paard is ook erg lang.
5. 7,50 euro, oogjes glimmen prachtig, maar de rest van je tekening mist naar mijn gevoel wat diepte.
Pagina 40:
Wuis: 1. 30 euro, door de "kinderlijke" (positief opvatten
) lijnen in je schilderij mis ik eigenlijk de omranding, het strakke waarmee je dit schilderij nog nét wat aansprekender had kunnen maken (denk ik).
2. 40 euro, briljante afbeelding, ik moet steeds zo lachen om die rechtse kat
, die kijkt net zo als mijn kat thuis
. Ik zou nog wel liever zien dat je het schilderij in wat meer lagen/ dikke lagen verf had opgezet, nu lijkt hij een beetje flets zeg maar.
_likepink_: nog even dooroefenen, hier kun je nog geen geld voor vragen.
_Esther: nog blijven oefenen, voor deze kun je geen geld vragen.
Plaudar: 35 euro, heerlijke tekening, moeilijke pose ook die je er goed op hebt staan! Heb wel het idee dat het hoofd van het rechtse paard wat klein is.
lalunamyo: je foto doet het niet (meer).
Fiffil: 70 euro, erg knap hoe je met de stabilo's kunt tekenen (mij lukte dat nooit
). Details zijn ook schitterend!
kallistatje: 1. 10 euro, doordat de schaduw op beide voorbenen even donker is lijkt het net of hij echt met zijn voorbenen gekruist staat, dat ziet er wat vreemd uit. Verhoudingen zien er verder wel goed uit.
2. 8 euro, deze vind ik wat te krasserig ingekleurd.
3. 10 euro, oog heb je er goed opstaan, dat glimt mooi! De verhouding van de neus en de lip klopt m.i. niet, dat is jammer.
Pagina 41:
Myra: 1. 50 euro, heeeerlijke eigen stijl heb jij toch! Fantastisch om naar te kijken
. Onderlip zit net wat scheef heb ik het idee, maar de ogen en uitstraling zijn weer echt geweldig! Enige kleine puntje is dat ik wat diepte in de oren mis.
2. 100 euro, jammer dat de mond er niet zo goed opstaat, anders had ik hem wel wat hoger getaxeerd. Ogen zijn ontzettend sprekend geschilderd
.
_SteR_: beide 5 euro, vind persoonlijk de eerste niet zo veelzeggend, leuke studie, maar eigenlijk niet om te verkopen. 2e is ook wel aardig, maar daarbij mis ik toch wel de uitwerking en klopt de hand niet helemaal.
Flew: 10 euro, hoe groot is deze qua afmeting? Voor mijn gevoel zit het oog niet op de juiste plaats en dat geeft meteen een andere uitstraling aan het schilderij.
_Esther: deze vind ik niet te taxeren
.
janique: 70 euro, schitterende glans op de vacht, echt heel erg mooi!
Martine123: ook voor deze zou ik geen geld vragen, verhoudingen kloppen nog niet.
Pagina 42:
RosijnenMix_: hier kun je nog geen geld voor vragen, nog even dooroefenen dus.
aliesjeh: 25 euro, voor mij gevoel is hij wat uit zijn verband getrokken (dus wat scheef), daardoor lijkt hij niet zo goed (ook al herken ik haar aan het haar).
Martine123: zelfde commentaar als eerder, hier zou ik nog geen geld voor vragen.
aliesjeh: ik vind hem een beetje doods door de donkere kleur en hard lijnen in zijn gezicht, zoals ie nu is zeg ik ongeveer 15 euro.
Pagina 43:
Evelijn_: 1. 30 euro, heb het idee dat de mond wat groot is, en het lijkt of een oude vrouw met een jonge onderkant van haar gezicht, of een jonge vrouw met oude ogen en een ouderwets kapsel. Dat komt denk ik omdat voor mijn gevoel de onderkant niet bij de bovenkant past.
2. 30 euro, verhoudingen vind ik goed, alleen ik mis denk ik toch wat schaduw.
RosijnenMix_: hier kun je nog geen geld voor vragen, nog even dooroefenen.
_BlackPearl_: geinig idee, jammer dat je papier gekreukt is, daardoor vind ik niet dat je wat voor je tekening kunt vragen.
dide: hier zou ik nog geen geld voor vragen, nog even dooroefenen.
Nevony: 30 euro, voor mijn gevoel is zijn oog aan de grote kant, en is zijn neusgat wel erg rond. Contrasten heb je er wel goed opstaan
.
aliesjeh: 30 euro, het haar heb je schitterend neergezet, maar haar oog zit scheef. Tevens is haar schouder erg vierkant en mis ik vormen in haar keel/sleutelbeen.
JoSav: 1. 200 euro, vind jouw werk altijd heel erg moeilijk om te taxeren, vind jouw kleur en materiaalgebruik geniaal, dus ook deze weer helemaal geslaagd.
2. 150 euro, erg mooie uitwerking, en heerlijk kleurgebruik! Leuk om een keer eens niet iets hyperrealistisch van digitaal werk te zien
.
3. 120 euro, mooi formaat, naar mijn smaak is ie alleen net ff een tikkeltje te donker.
aliesjeh: 1. 25 euro, heb het idee dat zijn oortjes niet helemaal kloppen.
2. 30 euro, mooi neergezet, heb alleen wel het idee dat ie iets gedrongen is.
Bladzijde 44:
RosijnenMix_: ook voor deze zou ik geen geld vragen, nog even dooroefenen. De verhoudingen kloppen niet, de hals is veel te smal voor het hoofd, en je zou meer gebruik kunnen maken van schaduwen.
Zoooo hèhè, ben er doorheen hoor
.
Nu mijn eigen werk:
Olieverf op katoenen doek, 40x50cm.