[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:00

Siemxfunny, leuke pose die merrie met veulen, en je schilderwerkje is ook mooi. Lekker los.

Mijn paardje paste niet op mijn papier :P Ik wou in eerste instantie een snelle schets doen omdat ik niet zoveel tijd had, maar eindigde even wat anders :P
Pastelkrijtjes (en potlood voor t zwarte) op A4.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:26

Slina Mooi oog, zitten hele mooie stukjes in. Als ik snel kijk lijkt het echt wel een paardenoog, maar voor het echt zou je misschien ook wat meer detail om het oog kunnen doen?
RenskeFrea Ik vind 'm heel leuk, die eenhoorn. Hij staat er zo parmantig tussen de bomen. Die van vandaag is ook weer knap hoor. Alleen zo jammer als dat papier dan ineens krimpt.
En klopt hoor, dat ik mijn potlood niet optil. Vraag me niet waarom, dat is gewoon zo gegroeid denk ik.
SIEMxFUNNY Heerlijk plaatje om naar te kijken, dat veulen dat met mams speelt. Geschilderde draafTinker is ook al zo leuk. Mooi ook die subtiele kleurtjes in het lijf en hoe het geheel toch iets van snelheid geeft.

Paars kartonpapier, met een referentieplaatje met vulpotlood opgezet, vervolgens ingekleurd met napjesverf, een kwakje acryl en fineliner en tenslotte nog even iets bewerkt op de computer.

Walk this Way
Afbeelding
Tennessee Walker, vandaar de wat aparte beenzetting. Ik ben alleen helemaal vergeten waar dat wit op de knie voor diende...

prugelpiet

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:37

ik ben een hopeloos geval in deze challenge... Want de afgelopen 6 dagen heb ik geen tijd/zin gehad om te tekenen. Ik ga er niet omheen draaien; ik heb het gewoon niet gedaan :') Ik ga bijtekenen om voor mezelf te oefenen, maar ik ga ze niet posten. Morgen upload ik weer, voor nu alleen commentaar.

Renskefrea: Ik ben serieus van mening dat jij meer uit je pastel kan halen. Ik vind je tekeneningen en houding echt goed, maar het streperige stoort mij enigzinds. Ik denk echt dat je met de juiste techniek heel ver kan komen!

Pluizebolpum: Aparte beenhouding, maar dat maakt het weer lekker speels :D Wel fijn dat je even hebt uitgelegd waarom het zo staat :) Erg gaaf hoe je met simpele roze/paarse tinten en wat zwart zoiets neer kan zetten....

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 21:40

Pluizebolplum: hij schuimde erg en dat kwam op de knie terecht? Ofzo? :D net alsof hij door de avondschemering loopt. Mooi!
Renskefrea: groter papiertje? ;) mooi, dat achterbeentje is mooi :j
Siemxfunnie: beiden mooi, vind jouw werk altijd herkenbaar en het ziet eruit alsof het vlot opgezet is. Fijn :j

Afbeelding
62/365
Acryl en inkt op papier :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 16:54

63/365
Inkt op papier.

Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:16

Prachtig _/-\o_

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:07

Fnanne, inderdaad, schuim :j . Mooi werk weer. Die eerste is zo mooi stil, de tweede heeft door de inktvlekken ook zo'n gevoel van beweging. En zo'n mooi oog ook...

Simpeltje weer. Vulpotlood op A4. Schetsje uit de losse pols naar een gebeurtenis een tijd terug. Ik wilde ooit eens een leuk plaatje schieten, iets met paarden en paardensnoepjes. Nou...je staat versteld hoe snel en lenig paarden ineens kunnen zijn als er lekkertjes liggen. Met heel veel kunst en vliegwerk is 't gelukt, maar ze maakten het me niet makkelijk. Wel ontzettend lol gehad. :D

'Deleting Cookies'
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:13

Afbeelding

Afbeelding

Weer 2 snelle schetsen! (Bij laatste heb ik de eigenaar van de voorbeeld foto gevraagd of ik m mocht tekenen wat mocht)

Bovenste in t ziekenhuis getekend

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:40

Yvanna, zijn mooi geworden, soms lukken snelle schetsen heel goed.
Pluizenbolpum :D , ken er ook wel paard die goed zijn in deleting cookies.. goed gelukt, vooral de pose.
En die paarse is ook heel mooi, stapt onderweg naar zijn volgende grasjes.
Fnanne, vond je het niet eng, zo die veeg inkt? Hij doet het juist wel goed.
Vind de 2 blauw witte paarden erg mooi geworden, sfeervol!
RenskeFrea, ach kan he!? Dat je tekening te groot wordt. Hij is wel heel mooi, blijf potlood lastig tekenen vinden, maar bij jou goed gelukt.
Eenhoorn is ook mooi geworden, zeker in combinatie met zijn omgeving.
SiemxFunny, mooi, zo een beetje abstract, maar toch ook weer niet. (die laatste)

Nummer 16.. Wederom alleen maar krabbels, in dit geval fjordsels.
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:03

Pluizebol, je paarse paardje vind ik heel mooi. Wat is napjesverf eigenlijk?
Die van vandaag vind ik echt geweldig :D
Fnanne, heerlijk die paardjes zo knus bij elkaar. En je vliegende galop paardje spat er ook af.
Je zou idd denken groter papiertje ja, dan zou ik over moeten op A3.... weet niet of ik dat al aankan met potlood, heb nog altijd niet langer geduld dan een uurtje gemiddeld :P
Sjolvir, Erg leuke schetsjes. Jij hebt flink wat fantasie. Ik vind ze allemaal geniaal :D
Prugelpiet, ik kan er vast meer uit halen, maar dat zal vast veel meer tijd en geduld vergen. Als ik zie hoe lang sommige over hun pasteltekeningen doen :P Die van gister was ook in 45 min ofzo gemaakt, en inderdaad vrij grof. Maar ik heb nog steeds het geduld niet echt om er uren aan te besteden (en de tijd vaak ook niet :P)

Vandaag een minipaardje. Krabbeltje van 5 min, niet echt gelukt zoals ik wilde, maar ja, als ik eenmaal wat op papier heb mag ik ook niet meer overnieuw beginnen van mijzelf :P
Morgen weer een dag {:}

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 17:38

Afbeelding

Afbeelding

2 snelle krabbels :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 19:59

yvannaMooie schetsjes, ik vind de onderste wel heel erg mooi. En hopelijk niks echt ernstigs in het ziekenhuis?
Sjolvir Gewoon mee doorgaan hoor, die krabbels en fjordsels. Wat een heerlijke plaatjes om naar te kijken, ik vind ze altijd zó leuk.
RenskeFrea Hihi, wel schattig, dat kleintje. Een ROFLpaardje.
Napjesverf is trouwens gewoon waterverf in een doosje, deze dus: http://www.rembrandt-kralingen.nl/image ... sset24.jpg . De vlakjes (napjes) kun je los bij kopen, hoe handig! En omdat ik napjesverf zo'n snoezig woord vind noem ik het zo en niet ordinair waterverf.
prugelpiet Leuke krabbels! Vooral die eerste vind ik erg leuk, erg herkenbaar ook.

Referentieplaatje, kleurpotlood en A4 zwart papier. O ja, en een half uur klooien om het digitaal net zo aardig te krijgen als in het echt. Scanners >;) .

Waiting
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 20:25

Pluizebolpum schreef:
yvannaMooie schetsjes, ik vind de onderste wel heel erg mooi. En hopelijk niks echt ernstigs in het ziekenhuis?
Sjolvir Gewoon mee doorgaan hoor, die krabbels en fjordsels. Wat een heerlijke plaatjes om naar te kijken, ik vind ze altijd zó leuk.
RenskeFrea Hihi, wel schattig, dat kleintje. Een ROFLpaardje.
Napjesverf is trouwens gewoon waterverf in een doosje, deze dus: http://www.rembrandt-kralingen.nl/image ... sset24.jpg . De vlakjes (napjes) kun je los bij kopen, hoe handig! En omdat ik napjesverf zo'n snoezig woord vind noem ik het zo en niet ordinair waterverf.
prugelpiet Leuke krabbels! Vooral die eerste vind ik erg leuk, erg herkenbaar ook.

Referentieplaatje, kleurpotlood en A4 zwart papier. O ja, en een half uur klooien om het digitaal net zo aardig te krijgen als in het echt. Scanners >;) .

Waiting
[ Afbeelding ]

mooi gedaan met dat zwart en wit!

Ja wel iets ernstigs maae gaat steeds beter :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:26

Prugelpiet, ik vind het leuke schetsjes :) De eerste doet me ook wel een beetje aan een koe denken :P
Pluizebolpum, ik vind het erg leuk resultaat. Altijd lastig die scanners he :P

Ik ben door veel veranderingen op het werk, verhuizing en nieuwe functie binnenkort, zo moe dat er niet zo veel meer uit komt 's avonds.
Gelukkig ging ik vandaag weer eens met de trein, dus daar even wat in elkaar geschetst :P (mis dat eigenlijk wel als ik met de auto ga, maar dat is met rotweer toch wel makkelijker :P)
Vanaf volgende week moet ik weer elke dag met de trein dus dan hopelijk weer wat meer tekentijd.
Deze is naar mijn nieuwe schleich aanwinst die ik in mijn tas had zitten onderweg naar huis :) Op A4.

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:28

wauw pluizebolpum, die laatste is echt heel gaaf geworden

Leuke krabbels, die eerste is idd de leukste

Haha RenskeFrea je rollende paardje is echt heel leuk geworden. Zal nog een lastige houding zijn geweest om te tekenen.

Sjolvir, jouw tekeningen zijn zo leuk. Er is iedere keer zoveel te zien. En ik vind je manier van fjordjes tekenen heel mooi. Die fjord die fantaseert dat hij/zij een eenhoorn is <3

mooie schetsen Yvana, vooral de tweede is heel mooi geworden, echt zo'n lief aandoenlijk plaatje.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-15 11:14

Pluizebolplum: mooi schetsje, dat deleting cookies :j vooral dat gebogen beentje is prachtig!
Yvanna: mooie schetsen. Die laatste met dat bekkie op de grond. :D
Sjolvir: jij hebt zo'n heerlijk herkenbare stijl. Vrolijk werk, tovert een lach op mijn gedicht :D die linksboven is tof!
Renskefrea: bij je mini paardje is in elk geval je papier groot genoeg :=
Prugelpiet: dreaming of carrots :D
Pluizebolplum: wat een mooi plaatje! Iets met een lijstje Enzo...
Renskefrea: ik herken de Schleich volgens mij :j

Afbeelding

Afbeelding

Nummer 64 en 65 :)
Beiden inkt en ecoline op papier.

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 11:34

dit weekend plaats ik nog iets sorry voor het lng niet meer plaatsen en Fnanne ik ga dat veulentje afmaken! :D maar ik vind de afbeelding gewoon niet meer dus die ga ik nog opnieuw afprinten of zo...

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:37

Oost Indische inkt en blauwe ecoline
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:19

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:16

RenskeFrea Ah, wat een leukerdje. Het Shetland steiger hengstje! (ik ken ze, omdat ik me geen verzameling echte paarden kan veroorloven koop ik af en toe een schleichje en bazuin dan rond dat ik een Paard heb gekocht, ze blijven er in trappen _O- ).
Fnanne Mooi weer. Leuk ook dat ze toch zo verschillend zijn ondanks hetzelfde materiaal gebruik. Het rollende paard is wel heel erg gaaf hoor, man, die schaduwen op de benen alleen al.
yvanna Ah bah, dat iets ernstigs, fijn dat het in ieder geval wat beter gaat. De ecoline gaat je goed af, mooi werk! Vooral de bovenste vind ik heel mooi, het blauw geeft het wat diepte en het wit geeft het net wat extra.

Vluggertje, weer :roll: , kladblok en balpen.

RaceTrees
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:47

Fnanne, leuk, je rollende paardje. Die lijkt een stuk meer ergens op :D
Je portrethoofd is ook weer mooi.
Pluizebolpum, ik heb echt tè veel van die dingen :P maar ze zijn zo leuk! En best goed tekenmateriaal, al is een plaatje makkelijker. Bij mij weten ze al te goed dat ik ze verzamel om zo'n truc uit te halen.
Ik vind m leuk, je hebt mooi de beweging erin te pakken, zeker door dat vluchtige geschetste :)

Ik ook even een vlugge. Ik speel eigenlijk vals, want ik ben aan een uitgebreide begonnen vanochtend, maar die is bij lange na nog niet af, en dat vind ik zonde. Ook om hem nu te gaan afraffelen. Dus die neem ik mee naar morgen, die houden jullie nog te goed ;)

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 22:51

Weer erge leuke tekeningen weer

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 10:07

pg 44:
RenskeFrea:hihi leuk dat je met een schets begint en hem dan zo nog gaat uitwerken.
Pluizebolpum: gaaf plaatje!! met welk materiaal heb je deze gemaakt?
prugelpiet :(:)
Fnanne: mooi licht opgezet! Leuk om je commentaar te horen. Opzetten gaat steeds ietsjes vlotter.
Fnanne: je bent ook al zo goed met inkt. Wauw
Pluizebolpum: Leuke schets. Knap dat je dat zo uit losse pols weet te maken.
yvanna: mooie schetsjes, zeker die laatste in de moeilijke houding
Sjolvir: waar haal je je inspiratie toch vandaan _/-\o_ super gaaf
RenskeFrea: goed doel dat je niet overnieuw mag beginnen. En gewoon plaatsen idd :)
prugelpiet: goed dat je er weer bij bent!
Pluizebolpum: deze vind ik erg gaaf!! Paar details en toch een heel herkenbaar en sfeervol plaatje.
RenskeFrea: mooi :)
Fnanne: 64 herken ik niet van jouw hand (waar we t in een ander topic over hadden). De 65 wel. Heerlijk plaatje!
yvanna: mooie plaatjes. Vooral die blauwe spreekt mij aan.
Pluizebolpum: gaaf! wat voor papier is dit ?
RenskeFrea: wat een blij hoofd :)

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:11

ik had hem al eerder gemaakt maar ik was het effe vergeten :P dus daarom zal ik hem nu plaatsen.je moet effe op instagram kijken want dat is een goede foto:
deze was nog niet helemaal klaar maar het is een goede foto: https://instagram.com/p/zak7d0FVYC/?modal=true
hier is hij af maar het is een slechte foto: https://instagram.com/p/z5NlfWlVTk/?modal=true

oke nu de taxatie (alleen pagina 44 en men tweede poging :P ):

renskefrea1: leuk leuk en het is toch cool dat hij er niet helemaal oppast dat vind ik juist mooi. alleen de onderkant van het hoofd moet je een beetje meer zichtbaar maken want ja het is precies alsof de nek en het hoofd bij elkaar horen zo, je snapt wel. voor de rest is het mooooi

pluizebolpum1: echt wauw en het is fijn dat je het op karton doet dat komt mooi over, alleen vind ik het hoofd iets te groot, voor de rest echt wauwie en met die roze kleur!

fnanne1: owwwww <3 zo schattig echt mooi. de achtergrond is ook mooi aangvuld. echt leuk!
fnanne2: wauw!! echt cool gedaan, je inspireert me echt zo! alleen het hoofd ook iets te groot. tekeningen met inkt vind ik super!

pluizebolpum2: haha echt grappig, meer kan ik niet zeggen het is heel erg goed en leuk bedacht!!!

yvanne!: leuk, leuk twee schetsjes altijd fijn om te zien en ook fijn om in het ziekenhuis de tekenen :P

sjolvir:ik word helemaal vrolijk! een fjord met een hoorn, geniaal! zo grappig

renskefrea2: haha hoe schattig, ik herken je tekeningen op hoe de manier dat jij ze inkleurd! je hebt echt een goede inkleur hand!haha

prugelpiet: cool met een dikke stift! soms moet je gewoon eens krabbelen, leuk!

pluizebolpum3: wauw echt mijn favoriet!! wat een fantastische tekening!! ik vind hem gewoon echt super! het is ook erg orgineel!! wauw!

renskefrea3: haha in de trein met schleich, toppie +:)+ leuk ik herken hem der echt in!

fnanne3: echt mooi! weer zo een coole bewonderend plaatje!
fnanne4: die tweede het zelfde ! je bent echt een super tekenaar!

yvanne!2: wauw! je verbetert echt. dit is echt zo mooi! wat een plaatje!
yvanne!3: ook het zelfde echt super!

pluizebolpum4: mooi mooi alleen het hoofd weer te groot of komt het paard naar je toe? voor de rest leuk en goed bedacht! cool

renskefrea4: wauw ik word er vrolijk van! hij heeft echt een lief gezichtje! echt moooi ik ben benieuwd als die echt helemaal af is!

zo dat was het dan!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 12:44

Bedankt!!