[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:50

misschien de kleuren als de baby uggs die ik gemaakt heb? Dat zijn 2 draden, een is beige en de andere ?gebroken wit?

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:17

Ohja dan mixt het een beetje. Ongebleekt katoen heb ik nog nooit van gehoord, ga het eens in de winkel vragen. Badankt allebei :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:52

damn, ik heb het over wollies van de zeeman en meteen staat er onderaan de pagina reclame van...... zeeman wollies! haha

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:27

Ik ben ook weer even aan het haken, mijn kindermuts is nogal groot uitgevallen... ik pas hem zelf ook :+

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:53

heb je een te grote haaknaald gebruikt dan??

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:14

Susanne_ schreef:
Ik ben ook weer even aan het haken, mijn kindermuts is nogal groot uitgevallen... ik pas hem zelf ook :+

Het Lidl pakket?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:41

Heb nog eens goed gekeken, heb twee praktisch de zelfde patronen, eentje van etsy, eentje gratis van Ravely. Eigenlijk zijn ze precies gelijk, behalve dat Etsy 6.0 aangeeft en Ravely 5.5. Ik heb blijkbaar Etsy gevolgd :+ Nouja, misschien kan ik m nog eens weggeven aan iemand anders.

Heb trouwens waarschijnlijk hetzelfde probleem met deze: http://www.repeatcrafterme.com/2013/04/ ... ttern.html
De mijne is velen malen breder dan op de foto. Heb het patroon voor Toddler/Preschooler gebruikt, maar qua breedte zou deze zat op mijn hoofd passen (Qua lengte komt deze zonder oorflappen precies boven mijn oren uit, oorflappen zijn nog niet af want mijn wolletje is op) Maar waar ik nou de mist in ga?
Ik weet nog niet of ik hem ga afmaken, ik heb geen verstand van kinderhoofden maar dit lijkt mij een beetje groot voor een jongetje van 2

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:16

Geen idee, 48 HDC lijkt me toch niet gigantisch, hoewel haaknaald 6 wel groot is natuurlijk. Welke dikte garen heb je gebruikt? Haar eerste versie kon blijkbaar ook met garen dikte 4, dan zou ik ook haaknaald 4 pakken max. Misschien dat zoiets nog helpt?
Overigens zou ik dan voortaan 'on the fly' je patroon aanpassen, je ziet toch al eerder dat hij een beetje groot wordt?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 11:41

Ik heb ook garen voor 6 gebruikt...

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 12:46

Even een foto voor de duidelijkheid:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
De foto ligt op zijn kant, vanaf mijn voetjes gezien:
Linksboven (blauw/bruin) is mijn muts die ik een paar pagina's terug ook heb laten zien
Links onder (met rood erin) is mijn Barts muts
Rechtsboven is het begin van het lammetje (wol op)
Rechtsonder is de earflap

Het lijkt me dat een jongetje van 2 die twee rechtse nooit gaat passen, of wel?
Hoe kan ik dit nou het best oplossen? Nieuwe wol halen, met een andere haaknaald (5?) opnieuw beginnen of gewoon het patroon voor kleinere kinderen (6-12 moths?) gebruiken?

Citaat:
Overigens zou ik dan voortaan 'on the fly' je patroon aanpassen, je ziet toch al eerder dat hij een beetje groot wordt?

Dat is wel een goede inderdaad, echter heb ik niet zoveel verstand van kinderen en dacht ik eerst dat het wel zou loslopen :+

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:30

Pfoe, als die twee linker mutsen jou gewoon passen zijn de rechter twee wel echt te groot voor een kind van 2 ja :). Aangezien de vorm wel mooi lijkt te kloppen, zou ik hoogstens kijken hoe ver je komt met een haaknaald 5, maar ik ben bang dat dit niet genoeg verschil gaat opleveren om ze echt kleiner te krijgen.

Nieuwe dunnere wol en nieuwe naald kan natuurlijk, of anders toch het patroon voor kleinere kinderen pakken. De mutsen op de foto's van die site zijn de allerkleinste maat, 16 bobbles. Maar als ik jouw muts zo zie (die heeft er 24 toch?) dan denk ik dat 16 met jouw haaknaald en wol goed op een 2-jarige zou passen.

Ik zou het patroon voor kids van 6-12 maanden eens proberen, die komt uit op 20 bobbles en wel gewoon 11 rounds dus waarschijnlijk lang genoeg.
Gelukkig is het patroon de eerste vier rondes hetzelfde voor alle maten, dus je hoeft alleen ronde 5 en 6 uit te halen en overnieuw te doen.

Edit: ik zie net dat er boven het patroon staat dat deze voor worsted weight category 4 is, dus dat verklaart wel waarom je niet uitkomt! Er staat ook bij hoe je het kunt fixen, wanneer je bulky yarn gebruikt.

lisannehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 19:22

ik kan helaas nergens een gratis patroontje van een boeddha vinden...
Zou het echt heel gaaf vinden om een boeddha te haken! maarja wel beetje lastige vormen natuurlijk :o
Er staat wel een betaalde op internet maar die vind ik nou niet echt op een boeddha lijken..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:49

Ik volg het nog altijd hier, en zie leuke dingen voorbij komen, ik kom niet heel vaak meer op bokt, maar goed, ik zit niet stil, dit zijn de laatste dingen die ik gemaakt heb,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
alleen de ogen missen nog op deze foto, was een kado en toen hij met ogen afwas vergeten een foto te maken,

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:16

Ik vind ze super gaaf dobbel! Is mij alleen allemaal iets te veel werk, telkens switchen met die kleurtjes lijkt me ook niet echt fijn haken of wel? Het is trouwens wel heel strak gedaan, zijn die tassen echt gehaakt of stiekem toch gebreid ofzo?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:01

Nee echt gehaakt, en je hebt steeds 2 draden tegelijk, dus het wisselen is vrij makkelijk (meer kleuren tegelijk lukt mij ook niet dan heb ik steeds de boel in de war), maar je moet wel echt strak haken met die tassen. breien kan ik niet, helaas het geduld niet voor.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:24

Leuk hoor! Ziet er mooi uit!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:57

Owwww sorry, ik kom toch wederom eventjes binnen vallen in de hoop dat jullie me willen helpen..

(Een half jaar geleden ook gedaan, en warempel, het is gelukt! De knuffel koe voor mijn dochtertje is af!)

Nu wilde ik een mutsje en slofjes voor haar haken, maar ik snap het patroon niet..
Er staat:
Tour 1: 2l, haak 8hstk in ring, sluit met 1hv in eerste 2l (8st)

Nu heb ik de eerste 2 losse al. Maar waar ga ik beginnen met de 8 halve stokjes in ring?? Ik snap niet wat dat wil zeggen om eerlijk te zijn (halve stokjes is geen probleem, maar die zet ik normaal of l of v steken, niet vanuit het 'niks')

Zijn er hier ook veel linkshandige hakers? Hebben jullie er ook moeite mee gehad om de voorbeelden in je hoofd 'on te zetten'? (Ik heb het aangeleerd door naar mijn buur te kijken en YouTube. Maar bijna alles is rechtshandig)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:00

Heel enthousiast een bol dikke wol en bamboe haaknaald gekocht (12) om een muts voor mezelf te maken...
snap nu alleen niet hoe ik het moet doen qua patroon. Omdat de wol zo dik is..

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:22

NoaSky schreef:
Owwww sorry, ik kom toch wederom eventjes binnen vallen in de hoop dat jullie me willen helpen..

(Een half jaar geleden ook gedaan, en warempel, het is gelukt! De knuffel koe voor mijn dochtertje is af!)

Nu wilde ik een mutsje en slofjes voor haar haken, maar ik snap het patroon niet..
Er staat:
Tour 1: 2l, haak 8hstk in ring, sluit met 1hv in eerste 2l (8st)

Nu heb ik de eerste 2 losse al. Maar waar ga ik beginnen met de 8 halve stokjes in ring?? Ik snap niet wat dat wil zeggen om eerlijk te zijn (halve stokjes is geen probleem, maar die zet ik normaal of l of v steken, niet vanuit het 'niks')

Zijn er hier ook veel linkshandige hakers? Hebben jullie er ook moeite mee gehad om de voorbeelden in je hoofd 'on te zetten'? (Ik heb het aangeleerd door naar mijn buur te kijken en YouTube. Maar bijna alles is rechtshandig)

Op die manier begin ik nooit, ik doe altijd (zelde uitkomst nl) ik maak 4 of 5 lossen, die sluit ik dmv een halve vaste, dan ga ik daar in 8 halve stokjes haken, het eerste halfestokje vervang je voor 2 lossen, (dus 2 lossen en dan nog 7 halve stokjes)

succes,

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:23

AnneXxX schreef:
Heel enthousiast een bol dikke wol en bamboe haaknaald gekocht (12) om een muts voor mezelf te maken...
snap nu alleen niet hoe ik het moet doen qua patroon. Omdat de wol zo dik is..

zoek een leuk patroon op garnstudio.com, daar kan je zoeken op basis van naald dikte.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:22

Bedankt dobbel!! Dat klinkt me een stuk bekender in de oren haha!

Ik ga het dit weekend eens proberen op die manier, zal de uitkomst nog eventjes komen melden.
Thnkz!!

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:59

NoaSky schreef:

Ik ben links. Weinig moeite met het om te zetten naar links. Maar er zijn ook filmpjes speciaal voor linkshandigen ;)

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 09:23

Ik werk het liefst met een magische ring/magic loop. Of welke naam je maar aan het 'beestje' wil geven :')
Dan sluit het net even wat mooier.
Maar normaliter doe je dit met vasten, dit wil toch ook met (halve) stokjes?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:53

licht er aan, als er veel stokjes in een ring moeten dan maakt het niet zoveel uit, met amigurumi begin je altijd met 6 vasten, en dan is het met een magische loop wel mooier,

linkshandig haken heb ik een keer iemand geleerd, maar als je de slag te pakken hebt is het goed te doen hoor, er zijn inderdaad ook videos op bv youtube van linkshandig haken.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 12:43

Van die videos heb ik het inderdaad geleerd. Ik heb eerdt rechtshandig geprobeerd, maar dat ging écht niet!
Alleen zie ik daar dus alleen maar filmpjes van het begin, een losse en een vaste.
Ik ben nog geen filmpjes tegen gekomen van stokjes/halve stokjes die linkshandig gedaan worden, en dan ben ik dus echt een vrouw haha, hoeveel ik ook naar rechtshandige filmpjes kijk, ik krijg dat in mijn hoofd niet omgezet haha