[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:23

Ik heb vandaag de baret afgemaakt voor mijn dochtertje. Hij staat erg schattig. Mijn eerste afgemaakte breiproject :)
Ben net begonnen met een poging tot stokhaken oftewel bezemsteelbreien.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:47

Bezemsteelbreien? Nog nóóit van gehoord :+ Google maakt het me ook niet veel duidelijker nu. Wat is het precies? Breien of haken?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:56

DesireeK schreef:
Lord_Ik schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe je zonder knoopjes nu eigenlijk van kleur veranderd ? :P Ik ben een sjaal met streepjes aan het maken, maar die knoopjes zijn zo lelijk ... :') ik weet dat het zonder kan :P maar niet hoe.

Ik moest je stukje even een paar keer lezen hahaha.. Ik kwam er even niet uit wat je met knoopjes bedoelde.. maar nu ik het antwoord van Patpen las wist ik het ;) Ik doe het op de zelfde manier trouwens.. dus nooit last van knoopjes..

Oh zo simpel :') nu voel ik mij dom :D
en hoe hecht je dan precies af? stopnaald en een beetje wegmoffelen of nog anders?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:56

Maartje_M schreef:
Bezemsteelbreien? Nog nóóit van gehoord :+ Google maakt het me ook niet veel duidelijker nu. Wat is het precies? Breien of haken?

StokHAKEN dus :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:48

Lijkt me niet makkelijk, met bezemstelen breien :+ krijg je best aardige steken van lijkt me

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 07:16

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 07:35

Das leuk!!!

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 11:25

Gaat dan ook lekker vooruit, als je het met bezemstelen doet? :D
Kan je dekentje voor je paard gaan breien :P

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:02

Lord_Ik schreef:
Oh zo simpel :') nu voel ik mij dom :D
en hoe hecht je dan precies af? stopnaald en een beetje wegmoffelen of nog anders?

Niet wegmoffelen maar netjes afwerken :P.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:39

Hierbij de afbeelding van de trui, de kwaliteit van de foto is erg achteruitgegaan door het kopieeren, scannen en uploaden. Als iemand hem graag wil maken, kun je dat even laten weten. Dan kopieer ik hem nog een keer en doe ik hem op de post oid. Want nu is de tekst volgens mij onleesbaar...

http://img845.imageshack.us/img845/5091/scannen0002.png

Ik ben momenteel geloof ik als een gek aan het breien, gisteren 30 naalden gedaan, vandaag kom ik daar wss ook aan. Even mijn zinnen verzetten en nergens aan hoeven denken heb ik wel nodig op het moment. Het schiet wel lekker op, hoef nog maar 2 cm voordat ik kan gaan minderen.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:50

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:51

Lord_Ik schreef:
en hoe werk je dan netjes af :D

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=134&d_id=10
deze vind ik zooooo mooi :oo maar daar slaag ik nooit in :P veels te ingewikkeld

heb je trouwens een kabelnaald nodig om kabels te kunnen leggen, of gaat dat met een gewone extra naald ook?

Die set ben ik ook aan het breien :)) in het rood. Heb al de helft van de bovenkant muts af :+. Echt niet zó moeilijk hoor! Wanten heb ik nog nooit gebreid, gaat een nieuwe ervaring worden. Maar als ik sokken kan breien, moeten wanten toch te doen zijn! Achteraf had ik beter een andere kleur kunnen breien (voor bij mijn fluor gele jas) :P.
Kabelen is makkelijker met een kabelnaald omdat die krom is. Een gewone (korte) naald kan wel maar is iets onhandiger.

Nogmaals afwerken: staartje laten hangen van ong 20 cm als je een nieuwe kleur of bol neemt. Dan beide draden door de stopnaald, door 4 steken halen, nogmaals door de 4e steek, nog 6 steken doorhalen en als laatste door de laatste steek extra. Draadjes afknippen. Staat 1-2 pagina's terug :o

Bromfiets: ziet er leuk uit hoor! Volgens mij heb ik daar ook ergens het patroon van liggen. Heb hier stapels Sandra's liggen!

Waar is Danseresje??????????

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:03

Voor jou niet Patpen :D maar ik geloof dat jij ook op een iets ander niveau zit :') ik begrijp om te beginnen al niets van het patroon :D
rood met fluo geel ? Ach als je dan toch al opvalt ... :7

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=0&d_id=716&lang=nl
ik maak deze ... maar dan met streepjes :P en de volgende wordt die hoofdband met kabels die hier al tig keer is voorbijgekomen :P Mijn moeilijkste patroon tot nu toe ... XD

Wat is overigens een bovenwijdte in een patroon? (trui)
Van schouder tot schouder x2?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:58

Hello ladies!

Leuk, een centraal breitopic! :)

Als het mag kom ik me ook melden. Ik ben Rianne en ik ben 16 jaar.
Hopelijk kan ik hier wat mee komen kwebbelen over breien, want als ik het op school probeer dan kijken ze me aan alsof ik een kameel ben :+

Ik ben nu bezig met een aantal kadootjes, voor sinterklaas en kerst.
hopelijk krijg ik het op tijd af haha, anders krijgen ze het nog midden in de zomer.

:wave:

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:21

Danseresje hier!

Ben niet meer verder gegaan sinds maandag. Stuk ligt er dus nog steeds hetzelfde bij. Zit nu bovendien in de nacht en daarmee weinig breitijd. Waarschijnlijk na het weekend pas weer, moet morgen boekenkast leeghalen ivm wisselen van twee kasten.

Die mutsen en wanten zien er gaaf uit!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:24

Welkom Rianne!
Je bent nooit te jong om te beginnen met breien toch? En ook nooit te oud.

Paardrijden gaat bij mij wel voor breien, want rijden kan ik nu en breien kan ik hoop ik ook nog als ik 80 ben, dan zal dat rijden wel niet meer lukken.
Voor mijn breiles ben ik nu bezig met een poppenjurkje. Het ging niet om het jurkje, maar meer om het patroonlezen en de raglanmouw die erin zit. Het wordt gebreid op een rondbreinaald en dat is voor mij ook de eerste keer dat ik daar een heel projectje op maak. Best leuk! Die breilessen worden trouwens op meerdere plaatsen in Nederland gegeven, het is leuk en handig. Ik wist ook niet hoe ik netjes af moest hechten, maar dat leer je tijdens zo'n beginnerscursus allemaal. Nu na een aantal lessen heb ik al vanalles en nog wat bijgeleerd en het leuke is dat je dan ziet dat iedereen zo zijn eigen maniertjes heeft om dingen te doen. Er zit ook iemand die hele truien breit, maar die er amper in slaagt om de steken op te zetten. Heel apart. Die krijgt dan juist weer wat meer aandacht met het opzetten van de steken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:16

Lord_Ik schreef:
Voor jou niet Patpen :D maar ik geloof dat jij ook op een iets ander niveau zit :') ik begrijp om te beginnen al niets van het patroon :D
rood met fluo geel ? Ach als je dan toch al opvalt ... :7

Wat is overigens een bovenwijdte in een patroon? (trui)
Van schouder tot schouder x2?

Wat breien betreft zit ik wel op een redelijk hoog niveau (mag je dat zeggen over jezelf????). Maar ik brei pas zo'n 35 jaar :o (ben nu 40).
Met die muts was ik al begonnen. De bedoeling was een rode muts bij mijn rode jas. Heb ik bedacht dat ik een fluor gele jas wil maken, vandaar dat ik nu eigenlijk de verkeerde kleur heb :P.

Bovenwijdte wordt gemeten onder het armsgat, niet van schouder tot schouder. Dit omdat er vaak een armsgat in gebreid wordt. Maar het staat aan de onderkant van een patroon vermeld!

Namens mij ook welkom Rianne. Klets hier maar gezellig mee hoor! Op school werd ik ook altijd uitgelachen omdat ik zelf mijn truien maakte. Misschien willen ze het stiekem zelf ook wel maar vinden zij het (nog) niet "cool" genoeg.

*\o/* Danseresje is er weer! Nachtdienst. Verpleging?
Ik was even bang dat je niet meer aan het breien was. Ben je er al uit wat je gaat doen? Uithalen en opnieuw beginnen? Het is zonde want er zit heel veel werk in, maar toch denk ik dat het beter is Y;(.

Inderdaad heel apart Bergje dat iemand hele truien breit maar nauwelijks de steken kan opzetten.

Ik doe alles door elkaar heen: paardrijden, breien, haken, quilten, kleding maken. Nu kan ik het fysiek nog doen; de klachten zullen hier alleen maar verergeren met de jaren dus ik profiteer van de tijd dat ik het (nog) kan doen. Stilzitten achter de geraniums kan altijd nog ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:34

Inderdaad patpen, verpleging. Vannacht nachtje 2 van 2. Ben er nog niet helemaal uit, maar neig sterk naar uithalen. Wat ik vooraf nog wel kan doen is de ene helft op een andere naald zetten en kijken hoe strak het zit en of het überhaupt wel kan. Maar gaat denk ik pas na het weekend worden.

Nu eerst expeditie robinson kijken en dan lekker werken!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:21

Ik moet nog een deel van het lichaam en dan mijn popje in elkaar zetten. Dan is mijn eerste breweirk in ruim 20 jaar klaar. Maar ik laat soms een steek vallen en weet dan niet zo goed hoe ik die weer moet ophalen. Omdat de andere onderdelen maar klein waren begon ik dan maar helemaal opnieuwe. Dit onderdeel is groter en die doe ik liever niet helemaal opnieuw. Wil binnenkort toch eens een breiboek kopen denk ik

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:50

wahhhaaa mijn kol is ook bijna af, mn lila witte trui begint ook al wt lengete te krijgen al ben ik er nog lang niet
gister bij de wibra geweest nu hadden ze hier ook andere kleuren van die dikke , ooohh die waren leuk 25% wol rest acril, had een hoop gepaakt maar weer alles terug gelegt eerst dit werk afmaken

ben gister breiend in slaap gevallen, nouja slaap , ik had wat teveel pijnstillers op, zat eerst helemaal in trans en maar breien en daarna werd het me hendig wazig , steven heefd me naar bedje gebracht en vanmorgen ging het wel weer goed behalve de f* pijn dan .

Patpen hoelang heb jij al je klachten , hoe heb je je erbij neer gelegt enzo , ik heb nog best vaak moeite mee dat ik nu beperkt ben en veel zenuwpijnen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:53

Rianneuhh schreef:
Hello ladies!

Leuk, een centraal breitopic! :)

Als het mag kom ik me ook melden. Ik ben Rianne en ik ben 16 jaar.
Hopelijk kan ik hier wat mee komen kwebbelen over breien, want als ik het op school probeer dan kijken ze me aan alsof ik een kameel ben :+

Ik ben nu bezig met een aantal kadootjes, voor sinterklaas en kerst.
hopelijk krijg ik het op tijd af haha, anders krijgen ze het nog midden in de zomer.

:wave:

Welkom!!! ik brei nog niet zolang maar toen ik op school zat wou ik het graag leren , ben toen ook naar mn oma gegaan , ze deed haar best maar kwam er niet echt in bij mij helaas, maar nu 10 jaar later (ben nu 27) ging het er in 1 keer erin , en vind het geweldig

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:55

wie zei dat nou, lag er in Beek Makado ook een winkel met wol enz. of heb ik het ergens anders gehoort

edit heb hem al gevonden Phildar heet het ga van de week eens kijken daar

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:18

Ik merk zelf altijd dat het heel lastig is als mensen we iets nieuws voordoen...

zij zijn allemaal rechts en ik ben linkshandig haha!

Ik ben nu bezig met sjaals voor kerst. Het vlot al aardig!

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:32

Jeetje wat gaan jullie weer hard zeg hahaha...

Rianne Welkom.. Leuk dat je toch gewoon door blijft zetten.. De andere zullen straks jaloers zijn ;)
Het "probleem" linkshandig heb ik ook.. Wat ik heel erg merk is dat je dingen iets langzamer aan leert als je het rechtshandig moet doen.. maar het komt zeker goed.. Om rechtshandige mensen te vragen jou linkshandig te leren breien is een groter probleem denk ik ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:35

Inderdaad, mijn moeder heeft het al opgegeven haha!
het gaat allemaal wat langzamer, maar uteindelijk gaat het prima hoor.

Iemand tips voor van die hele pluizige, losse wol? Het valt uit elkaar, en dan worden mijn steken bobbelig en verschillend van grootte.