Begin je met een magic ring of haken in de tweede losse van de ketting?
Met puntje bedoel je 'tuutje' zegmaar? dat hij helemaal rond is maar de bovenkant/onderkant eruit piept? als dat zo is zou je eens op moeten letten of je overal wel met dezelfde spanning/kracht haakt, ik zit met het begin of einde altijd best te prutsen omdat ik best strak haak (denk ik) en dus amper de haaknaald erdoor krijg, vaak maak ik het gaatje waar het in moet eerst even ietsje wijder met een stopnaald voordat het dikkere puntje van de haaknaald erin gaat, dit is altijd bij de eerste ronde na de magic ring en dan vooral de eerste steek.
Verder rol ik tijdens het vullen en na het afsluiten van het rondje het altijd een aantal keer in mijn handen (zoals je een sinaasappel rolt voor je hem wilt pellen), zodat de vulling zich mooi verdeelt, en vul ik op het laatste moment nog bij, dus net voor het sluiten mbv de achterkant van mijn haaknaald, mijn vingers passen nl niet meer in het gaatje dan.
Het patroon van de hond heb ik helaas niet voor je, het was een gratis patroon echter tijdens het maken ervan werd het patroon verwijderd van haar site/blog en heeft ze haar blog gesloten voor 'vreemden', ook heeft ze haar winkel waar ze haar patronen verkocht gesloten, wat er precies aan de hand is weet ik niet, ik hoop dat ze/het wel weer terugkomt, misschien op een andere manier oid want ze had echt prachtige ontwerpen en ik stond net op het punt er een of meerdere aan te schaffen, was aan de puppy begonnen om te kijken of haar manier van beschrijven in patronen me beviel aangezien ik nog steeds redelijk 'nieuw' in het haken ben.
Ik was dus nog bezig met de hond toen het patroon verwijderd werd en had het nergens opgeslagen, dankzij bokt (ik had het hier in het topic gezet) heb ik het ontbrekende deel van het patroon toegestuurd gekregen zodat ik de poten en staart kon maken.
Heb wel onderhand een enorme lijst met blogs/patronen, echter wel in het engels, de meeste van de projecten die ik nu gemaakt heb zijn in het engels (alleen dibbus niet) dus onderhand ben ik handiger in engelse termen dan in nederlandse lol, mocht iemand geïnteresseerd zijn wil ik de links best even per pb toesturen (of hier in het topic zetten).
Isabonny, als je patronen voor verschillende kussendieren wilt hebben moet je maar een gil geven, hoewel puppy uiteindelijk kleiner is uitgevallen als ik in eerste instantie had gedacht (en nee heb hem niet met katoen gehaakt dus dat is de reden niet), kan het niet echt een kussen noemen, gewoon een normale maat knuffel zegmaar, maar wel groter dan de amigurumi diertjes.
Ben er nu met 1 begonnen die 60 vasten breed is, dat zou meer richting kussenmaat moeten gaan, echter ik moet het patroon daar wel op aanpassen aangezien het patroon maar van 30 vasten uitgaat, of me dat gaat lukken om hem 'netjes' af te krijgen is maar de vraag dus, dit is wel een projectje die ik overal tussendoor ga doen als ik even alleen een stukje wil haken ipv priegelen