[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het taxeren een beetje vind tegenvallen. :) Ik doe mijn best er een leuk verhaaltje aan te hangen, waarom ik iets vind, wat verbeterd zou kunnen worden (zijn er nog een paar die dat doen). En dan komen er wat door die of helemaal niet taxeren, drie mensen eruit pikken of gewoon lukraak een bedrag neerplempen zonder onderbouwing of wat ook maar.

Ik vind dat erg zonde, er zit geen educatieve waarde aan en het neemt voor mij persoonlijk ook de lol van het taxeren weg. :)

Misschien iets om aan te denken voortaan?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:22

Shanna en Bitje, haha bedankt, maar jullie kunnen vast wel iets bedenken! :D
Dankje mentjuh voor je taxatie!
Ik vraag het omdat ik binnenkort mijn prijzen omhoog ga doen en ik ben benieuwd hoeveel ik kan vragen, want ik heb nog geen idee!

_San87_ Ik zie dat jouw tekening nog niet veel getaxeerd is, maar ik denk dat die taxaties nog wel komen hoor! Het topic gaat niet zo snel.
Zou inderdaad wel leuk zijn als iedereen taxeert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:45

Nee, dat is het niet. Ik heb het topic even doorgebladerd en er zijn er een aantal die echt hun best doen te taxeren en er zijn er een hele hoop die voor drie mensen een taxatie neerzetten, totaal niet onderbouwd of wat dan ook, om vervolgens hun tekening te posten en een hele hoop taxaties verwachten. :)

Ik vind dat gewoon jammer, juist het idee erachter waarom iemand een bedrag voor een tekening zou betalen is voor de tekenaar handig om te weten. :) Ook voor jou, omdat je je prijzen wilt verhogen, bijvoorbeeld.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 22:24

Tadaaa! Ik heb voor het eerst getaxeerd. wel maar vanaf pagina 43... :o (vond ik al veel) :o
-----------------------------------
joey_lover : Wauw! Toch zeker rond de 45,- euro. Lijkt net echt. Verhoudingen zijn helemaak ok. Mooie afsnijding. :j

NAIWHL : 50,- Ik vind de kleuren goed gemaakt. De manen hebben een mooie aaibaarhieds facktor/ structuur.

Amy8super : Ik vind de manen nog niet zo mooi, en ook klopt de kant waar de haren naartoe liggen niet. Verder goed gedaan qua verhouding. Toch maar 15,- puur ondat het haar wel helemaal goed hoort te liggen, en de manen als het waren moeten "leven", ik vind ze erg plat.

CoolestnoudJ : 60,-!! Heel leuk gedaan. Ik blijf echt naar je kunstwerk kijken. Mooi zo dat contrast. :j

Leonyr : Jammer dat de neus wat klein lijkt. Wel mooi alle botten die onder de huid zitten goed weer gegeven. 15,- had je er toch wel voor moeten krijgen. (mischien minder, omdat het op klein formaat is)

xxpinczowxx : Ik denk niet dat je hier al geld voor kan vragen. Mischien als je meer oefent, want nu is het nog heel erg een beginners werkje.

_Bitje_ : 1. Iets aan het mens vind ik nog vreemd... Mischien de wenkbrauwen? Verder heel mooi gedaan. 45,-
2. 60,-!! Ik vind hem heel gaaf geworden. 60,- is toch wel het minimum, ook als je naar het materiaal kijkt.
3. Ik vind het een erg kleine foto om te beoordelen. Ik vind het andere werk mooier. 30,-

_San87_ : Gave techniek. Ik zelf houd niet van honden (ik vind dit ras altijd een beetje engig :o ) Maar zeer mooi getekend. 50,-

mentjuh : Mooi het zwart weer gegeven. Ik stoor mij er wel een beetje aan dat het bit heel strak is getekend ik vergelijking met de rest van de tekening. 45,-

Mijzelf: 0,0 :')

babe : Ja ja, bezorg mij maar een minderwaardigheids complex! Hoezo beoordelen?

xxpinczowxx : Foto is niet zo duidelijk... Er zit nu weinig contrast tussen de welsh en arab, als je mischien een duidelijkere foto hebt, is het veel makkelijker te beoordelen/ en of tips te geven. :)
-----------------------------

En nu ik:
Dit keer heb ik mijn eigen paard getekend. De vorrige keer kreeg ik als tip dat ze nog een beetje schetserig waren en een beetje wazig. Ik heb nu ander krijt (betere kwaliteid) en nu zijn de kleuren alweer beter. :) Ik ben ook minder voorzichtig geweest in contrasten en schaduw.
(A4 met pastel krijt en gewone potloden.)

Afbeelding
Afbeelding

edit: in grotere versie

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:53

Pff, ik heb al lang niet getaxeerd. Ik ben er ook niet zo heel goed in, maar goed, daar komen ze..

40:

Wuis Hoewel het jouw stijl is zou ik het toch leuk vinden om wat minder wit te zien en meer kleur. 30,-
Shiry Met wat meer kleur erin zou ik dit ook mooier vinden. 25,-
Heel mooi! 60,-
jannaa_ Heel mooi, alleen kloppen de verhoudingen niet helemaal 40,-
Floran Mooi maar totaal niet mijn onderwerp :+ 40,-
drafbalk Mooi, wat meer kleur in het wit zou het het denk ik nog wel wat extra’s geven. 40,-

41

NAIWHLEr kloppen een paar dingen niet helemaal, maar ik vind hem wel heel mooi zacht met mooie kleuren! 35,-
Shanna_ Haar is mooi gelukt! 40,-
Wendyoost Verhoudingen kloppen niet helemaal, verder wel heel mooi 30,-
loveshadow Heel mooi, geen commentaar! 70,-
layka1997 Blijven oefenen! Voor nu 10,-
VERAx Mag wel wat meer detail/contrast in, verhoudingen lijken aardig te kloppen 15,-
jannaa_ Knap op zo’n klein formaat! 30,-
daphnenatas Voor een eerste serieuze tekening heel erg geslaagd! 10,-

42

joey_lover Heel mooi, lekker veel contrast! 60,-
NAIWHL Mis nog wat kleur in de manen en de zachtheid van het vorige portret 40,-
Amy8super Zitten nog wat foutjes in maar een super mooie achtergrond! 40,-
mentjuh Mooi contrast, jammer van de vlekkerige onderkant 35,-
CoolestnoudJ Heel gaaf gedaan, maar niet echt mijn stijl 50,-
Leonyr Verhoudingen kloppen nog niet helemaal, wel al een mooie voorpluk! 20,-
xxpinczowxx Jammer van de wazige foto! 5,-

43

_Bitje_ Mooie sjaal geworden! Ik kijk nog een beetje raar tegen het rechteroog aan. 40,-
Ik vrees dat dit niet zo mijn stijl is. 30,-
Ik blijf de benen heel erg jammer vinden, voor de rest heel mooi 35,-
_San87_ Misschien de volgende keer wat meer details? Mooie blik! 40,-
mentjuh Mooi, ik mis alleen nog wat schaduw van het halster. 40,-
DiekeC Wat een leuk en mooi oog! De rest vind ik wat rommelig uitgewerkt 25,-
Dit vind ik ook erg rommelig uitgewerkt. 10,-
babe Tja.. Wat moet ik daar nou van zeggen.. 150,-
xxpinczowxx Jammer van de slechte foto, de neus van het bovenste paard lijkt erg goed gelukt te zijn.. 20,-

44

DiekeC Let op de verhoudingen! Verder heel mooi uitgewerkt! 30,-

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:23

Ik ga nog veel leren van jullie :o
Hier mijn taxesz:

_San87_: Mooooi! Misschien kon de snoet (het witte gedeelte) nog iets meer getetailleerd, maar heel mooi! 80 euro.
mentjuh: Heel mooi, alleen misschien kun je de bovenkant van de manen nog wat meer laten overlopen in de achtergrond, en het bit een beetje een ijzer achtige uitstraling geven. 50 euro!
DiekeC: ik vind het eerste plaatje erg mooi! Ook mooi afgewerkt, 70 euro. Het tweede plaatje is iets ruwer, 50 euro.
babe: aamaaaazing! niets op aan te merken! 200 euro _/-\o_
xxpinczowxx: je hebt het in je, maar misschien moet je nog iets meer oefenen met schaduw & contrast. blijf oefenen, 25 euro.
diekec: mooi, mooie kleuren ook. Misschien kan het hoofd wel wat breder, en de oren wat groter maar verder, top! 70 euro.

Hier is mijn allereerste realistisch gedetailleerde paardentekening, voorheen was het manga&anime-ish. Het heeft me 2 dagen gekost (digitaal): Afbeelding

Tips en reviews zijn welkom ! :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:47

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:09

Pag. 42.
Joey_lover: Heel mooi! Jammer dat je hem er zo krap op hebt staan. Mooie achtergrond gekozen! Petje af! Zo rond de 60 euro, mede vanwege het formaat. (Heb geen verstand van digitaal)
NAIWHL: Je hebt een leuke eigen stijl. Mis alleen wat details in de manen, en kijk ook een beetje raar tegen de borst aan. 60 euro
Amy8Super: Wauw! Mis alleen wat details rond de ogen, en jammer van de manen! Toch heeft die tegenstrijdige haarrichting ook wel wat. 130 euro
Mentjuh: Goed gedaan! Vindt hem alleen nog niet af. K zie het idee wat je wou doen, maar toch mis ik wat meer details. 10 euro.
CoolestnoudJ: Echt heel leuk gedaan! Knap geschilderd! 70 euro
LeonyR: Heel mooi, jammer dat je geen overgang erin hebt zitten, komt een beetje hard over nu. Ook lijken de verhoudingen in het gezicht niet te kloppen. 25 euro
Xxpinczowxx: Mooi door blijven oefenen! Wat meer contrast, en verhoudingen! Tot nu toe niks.

Pag. 43
_Bitje_: 1e. Heel mooi gedaan! 50 euro. 2e. Echt super mooi! 85 euro. 3e. Heel lief en zacht. 95 euro.
_San87_: Precies dezelfde hond als wij hebben! Erg mooi! Mis alleen wat details in het witte. 45 euro.
Mentjuh: Die is al beter! 35 euro.
DiekeC: Zijn allebei heel leuk. 1ste. 10 euro. 2de niks.
Babe: Wauw! Zeker een paar honderd euro!
Xxpinczowxx: zelfde commentaar als net.

Pag. 44
DiekeC: Al veel mooier!! Nog een beetje op de verhoudingen letten. 20 euro.
Pirate: Welk formaat? Heel mooi zacht. Gebruik wat meer kleuren en schaduwen. Zo rond de 20 euro.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:11

Pagain 44:
@DiekeC; Niet alle verhoudingen kloppen helemaal, maar ik vind'm er leuk uit zien. €25,-
@Pirate; €30,-?
@drafbalk; Wat een lieve tekening! Ik mis alleen een achtergrond kleur, dat vind ik persoonlijk iets mooier. €35,-?

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 15:24

Pirate Inderdaad een beetje op de verhoudingen letten, ik vind hem verder wel heel leuk. 20,-
drafbalk Heel schattig, sluit me verder aan bij de rest. 30,-

En van mij een tekening op A3 formaat met pastelkrijt. :)

Afbeelding

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:06

DiekeC: 10 euro. Je stijl is mooi. Alleen de verhoudingen kloppen nog niet helemaal.
Pirate: 20 euro. Fijne kleuren :j Alleen probeer het verschil tussen de verschillende structuren wat beter te maken. De neus ziet er nu ook heel harig uit, en de manen zijn het zelfde soort vacht als de rest ;)
drafbalk: Wat realistisch!!! 50 euro. De grove structuur van je papier vind ik juist wel wat hebben. Ik mis alleen iets van een achtergrond. Zodat je echt ziet dat het hondje ligt.
Klodder: Is dat echt pastelkrijt? Mooie structuur heb je er in gekregen! 35 euro.

En dan nu ik :)
Met acrylverf.
Groot formaat. Ik gok a2 formaat.
Afbeelding

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 20:01

Pirate : Ik vind de afsnijding niet zo mooi. Ook vind ik bijvoorbeeld het gespje bij de kaak een beetje vlekkerig. Wat ik wel heel goed vind is dat je echt hebt gekeken waar de haren naar toe groeien. (jammer dat een neus geen haar heeft, anders vond ik hem al beter) Ik zou hier nog geen geld aan uit willen geven, Maar je bent op de goede weg. :j

drafbalk
: Ik vind hem heel mooi! Jammer wel van de kwaliteid van het papier, maar het heeft eigenlijk wel wat zo. :j 40,-

Klodder : Mooi kleur gebruik, ook heb je goed de structuur van de vacht mooi weer gegeven. Alleen lijkt de achterpoot wat kort? 30,-

ninajojo : Ik vind de achtergrond heel goed gedaan, je krijgt met dat witte en blauwige gloed echt zo'n vollemaan-licht gevoel. Er had volgensmij nog wel wat meer ruimte tussen de tanden mogen zitten, en de vlammen mischien iets meer met de beweging mee naar achteren, zodat er nog meer beweging in de tekening lijkt te zitten. :j Verder erg mooi gedaan, mooi kleur gebruik. 40,-

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:32

Op a4 met potlood en pastel. Ik ben er wel tevreden over. Verhoudingen zijn beter, en lijkt heel erg op het "model". :)

De eerste foto is wel slechte kwaliteid, in het echt is hij niet zo wazig...
Afbeelding

Afbeelding

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:00

@Klodder; Haha, daar is'ie. ;) €35,-
@ajojo; €25,-
@DiekeC; 27,-

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:25

Hihi, het gaat bij mij hard! Weer een nieuwe:

A4 (bij gebrek aan groter) met pastel en potlood.
Afbeelding

Met flits:
Afbeelding

Kwaliteit is echt bagger geworden door mijn huis-tuin-en keuken cameratje... i'm sorry! :') In het echt is de afwerking en kwaliteit stukken beter.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:24

haai,
ik heb pastelpotloden gekregen en kartonpapier..
dus die wou ik ff uitproberen..
ik heb de vorige pony van Ilja_1997 hier op bokt getekent.

-pastelpotloden
-kartonpapier
-8H, 8B, F, 4H, 4B potloden

1.
Afbeelding

2. inzoomen
Afbeelding

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 16:27

@klodder. €30,-
@ninajojo. €20,-
@diekec. €35,-
@diekec. €35,-

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:24

DiekeC, 25 euro, nette tekening maar de mond lijkt niet helemaal te kloppen?
Pirate, ik mis de details een beetje. Het is allemaal zo schetserig ingekleurd.
drafbalk, hoe groot is de tekening? 25 euro voor A4
Klodder, Mooi, maar naar mijn smaak te grof :) 35 euro
DiekeC, alsof je moeite had op klein formaat te tekenen, vind deze minder dan je andere. 15 euro.
DiekeC, jij tekent veel! :D Mooier dan de andere twee! 35 euro
xxpinczowxx, nog even door oefenen!

Iemand wil deze tekening kopen, maar ik heb géén idee wat ik er voor moet vragen. Sowieso wel meer dan ik normaal vraag. Hier hebben ook zeker 30 uren in gezeten. Wat vinden jullie?
Afbeelding
- Vulpotlood
- A3

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 18:36

babe.... *zucht eens diep* uhmm.. als dit een portret opdracht was geweest zou het echt wel boven de 200 komen, mean realistischer kan toch bijna niet :oo

xxpinczowxx: Erg leuk al, maar het is nog niet echt geld waard. Denk bijvoorbeeld aan schaduw, en nog meer realiteit in het oog er in
verwerken doormiddel van je kleurgebruik!

DiekeC: Mooi! echt wel! al vind ik je achtergrond wat te druk en storend. 35,-
DiekeC: Deze vind ik persoonlijk minder, hij komt veel minder realistisch op mij over, ik denk dat de verhoudingen
daar in mee spelen. Let daar dus goed op! 10,-

Ninajojo: Leuk! Al is het niet echt mijn style, zou ik hem toch wel durven taxeren op 50,-

Klodder: Mooi zeg! Vind dat jij voor je leeftijd echt een enorm mooi kleurgebruik kan neerzetten op papier! 40,-

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:30

Ja? Zoveel? Bedankt in ieder geval :o Maar ik weet het nog steeds niet, durf geen 200 euro te vragen :=

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:33

Ik denk dat 200 wel gewoon een goed bedrag is voor zo'n kwaliteid. weet je als wat zij ervoor willen geven?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:35

Nee, want ze heeft er geen verstand van zei ze. Dus ik moet het zeggen.. :P

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:44

Ken je hun ook persoonlijk? Dan kan je er een beetje een vrienden prijsje van maken.

Ik heb nu ook een werkje gemaakt met ijzerdraad, en nu in ruil voor dat werkje mag ik lessen op de paarden van de koper, hij heeft een eigen farm. (koper = oude viend van m'n pa) Ook een eerlijke prijs. :))

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:45

Nee ik ken ze niet..
Dat is inderdaad wel een leuke ruil :))

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:34

babe: Echt een geweldig mooie tekening. Als ik jou was zou ik er zeker 100 euro voor vragen.

Ik vind het wel jammer dat je mijn schilderij hebt overgeslagen met taxeren.. :P

DiekeC: Bij je eerste tekening mis ik echt een achtergrond, ik zou er 20 euro voor geven ;)
In je 2e tekening vind ik het kleurgebruik erg mooi. Maar het stoort mij dat de achtergrond om het paard heen zit en niet er achterlangs loopt, maar dat is ook wel erg moeilijk met pastel. Ik zou er 35 voor geven ;)

xxpinczowxx : Ziet er best leuk uit! De tekening is alleen nog erg vlak. Probeer er wat meer diepte in te verwerken ;) 10 euro.