Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HelgaV schreef:hafjelinger schreef:Even een vraagje.
Ik wil deze graag doen maar ik snap niet wat er staatMijn moeder kan haken maar zijn snapt het ook niet
http://www.tenderfeelings.be/media/amig ... ctopus.pdf
Er staat in het topic inderdaad al veel beschreven over de werkwijzen. Ik zal hier de eerste 3 rondes nog even voor je uitleggen.
Eerst even de begrippen:
V = vaste
Inc = increase = vermeerderen
Dec = decrease = verminderenCitaat:R1:Magische ring (6)
R2: *inc* x6 (12)
R3: *inc, 1v* x6 (18)
R1 = ronde 1
De magische ring is op diverse sites te leren. Die 6 houdt in dat je 6 vasten in de magische ring maakt.
R2 = ronde 2
Je vermeerderd hier ieder (6) vasten. Je maakt dus in elke vorige vaste 2 nieuwe vasten. Aan het eind van de ronde heb je dan 12 vasten.
R3 = ronde 3
Aan het einde van de ronde moet je 18 vasten hebben. Dit doe je door 1 vaste te haken in de eerste vaste. In de 2e vaste haak je 2 nieuwe vasten, in de 3e vaste haak je weer 1 nieuwe vaste en in de 4e vaste weer 2 nieuwe vasten. Zo ga je de hele ronde rond (12 vasten). Vermeerderd hierdoor de helft waardoor er 6 extra vasten ontstaan. 12 + 6 = 18 vasten.
Ik hoop dat ik het een beetje begrijpelijk hebt uitgelegd...
Succes in ieder geval!!
MootjeH schreef:Ogen en neuzen borduur ik er hier op. Maar da's ook omdat mijn kinders anders aan de onderdelen gaan knabbelen.
JENNx schreef:Welke dikte haaknaald gebruiken jullie, en wat voor soort wol/katoen?
Ik heb dus nog een aantal wibra-bolletjes en een haaknaald van 5,5 mm. Alleen is dat veeeel te dik voor de draad. En ik vraag me af welke maat ik dan het beste kan nemen..
MootjeH schreef:Hehe, ik begin het door te krijgen met dat hondje. Heb nu het koppie, het snuitje en het staartje af.
Zeeuwtje68 schreef:MootjeH schreef:Ogen en neuzen borduur ik er hier op. Maar da's ook omdat mijn kinders anders aan de onderdelen gaan knabbelen.
Ja ik heb het geprobeerd maar dat was niet echt naar mijn zin dus ik ga maar kijken voor kralen of zoiets.
Ik ben wel benieuwd naar je resultaat van je hondje. welke ben je aan het maken?
HelgaV schreef:Zoo, mijn laatste project is ook af!!![]()
Van oorsprong is het een betaald patroon. Ik heb echter alleen het plaatje uitgeprint en zelf de formaten gegokt. Is nog aardig goed gelukt vind ik..
Mijn moeder is nog bezig met die gele hond van de hobbydoos. Ze heeft hem bijna af. Als die af is ga ik even een foto maken van de hele dierentuin hier!!![]()
Maar hier eerst mijn laatste project:
http://www.myalbum.com/Foto-LKL4XTWA.jpg
Nu ga ik eerst even op zoek naar een nieuw project!!