[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

P_Tries

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:41

Gaaf werk Bloem! Is dat een eigen foto/werk of is het een vast werk?

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 17:36

Hallo Ik kom ook binnenvallen
Heb al meerdere mooie werken voorbij zien komen. Ik zelf ben bezig met de volgende

Afbeelding

Hij wordt ontzettend mooi. Is tot nu toe het grootste borduurwerk waar ik ooit mee bezig ben geweest
46 bij 25 cm

ben benieuwd hoe ver jullie zijn met jullie werkjes
Groetjes yvette

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:00

Fenja, heb je een foto van jou werk nu zover? Ben altijd benieuwd naar verschillende stappen. Zijn je kleuren niet saai om mee te werken? Veel blauw/wit?

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:46

P_Tries schreef:
Gaaf werk Bloem! Is dat een eigen foto/werk of is het een vast werk?

Dank je :) het is gewoon een patroon, ik wil wel graag van een foto maar ik weet niet zo goed welke foto ik moet kiezen :P.
Ga ik het voor mezelf doen of voor iemand anders.. Beetje twijfels!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:47

fenja schreef:
Hallo Ik kom ook binnenvallen
Heb al meerdere mooie werken voorbij zien komen. Ik zelf ben bezig met de volgende

[ Afbeelding ]

Hij wordt ontzettend mooi. Is tot nu toe het grootste borduurwerk waar ik ooit mee bezig ben geweest
46 bij 25 cm

ben benieuwd hoe ver jullie zijn met jullie werkjes
Groetjes yvette

Zo dat is een behoorlijk ding! Ben benieuwd hoe die word :)! Succes ermee.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:21

ik ga meelezen wil het ook gaan leren... dus ben even aan het inlezen dames

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 14:22

iemand handige sites of tips

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:06

ga dadelijk bij de zeeman een kinderpakket kopen om te oefenen.. voor die 3 euro hahaha... ik zou heel graag voor iemand zijn eigen paard willen borduren het hoofd daarvan... maar begin bij de zeemanset... heb al enkele sites opgeslagen maar als men nog tips heeft sorry voor de snelle reacties achter elkaar maar heb er zin in....en vooral omdat ik het eigenlijk ook iemand cadeau wil doen, die zou het geweldig vinden.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 16:44

vraag wat je wil weeten.
Borduren van foto kan ook. Ik heb ooit een cd-rom gekocht voor 10 euro die een patroon maakt. Je kan zelf ook nog aangeven hoeveel kleuren je wilt gebruiken

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:07

ja oke heb die ene site al doorgekeken voor 5 euro om laten zetten tot patroon... maar waar begin je wat moet je in huis halen.. er staat nergens duidelijk iets om te beginnen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:09

ik ben alweer gestopt het is niet mooi hahaha het zou een kikker moeten worden maar vind het niet mooi omdat het erg grof is en goedkoop spul dus denk dat ik voor wat meer kwaliteit ga. en dan wil ik eigenlijk gelijk beginnen met een paardenhoofd en deze op die site voor 5 euro om laten zetten in vakjes... en dan ga ik denk gewoon even langs zo 'n winkel voor informatie waar ik dit het beste op kan doen en welke kleuren.

welk moeilijk het is een geheel zwart paard met een witte bles. zouden jullie dan de manen een tintje donkerder maken of hoe laat je deze er goed uitkomen.... zou het ook in 2d kunnen de manen bovenop de huid borduren of zeg ik nu iets raars.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:46

Ik raad je aan om gewoon jeel simpel te beginnen met een patroon in pakketvorm. Evn de 1e keer een vast werk maken voor je vrijuit gaat beginnen. Zeker zo'n groot werk als wat je nu van plan bent.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 22:57

hahaha ik weet het maar in principe is vrijuit toch zelfde als pakket op die ene site kun je het patroon laten maken voor 5 euro. en dan met het patroon naar zo n garen winkel die mijn kunnen helpen... zit inderdaad even verder op google te zoeken naar plaatjes uitleg en van alles..

waar kun je anders mooie pakketten bestellen?

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 07:55

Ik bedoel meer een simpel voorgemaaktt pakket.
Dus niet zo'n groot werk..

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:29

StalNollie schreef:
hahaha ik weet het maar in principe is vrijuit toch zelfde als pakket op die ene site kun je het patroon laten maken voor 5 euro. en dan met het patroon naar zo n garen winkel die mijn kunnen helpen... zit inderdaad even verder op google te zoeken naar plaatjes uitleg en van alles..

waar kun je anders mooie pakketten bestellen?

je kunt het patroon ook gewoon zelf maken met bijvoorbeeld kg-chart. Is een gratis programma.
Voor de garen kun je beter via internet zeken, dat is echt heel veel goedkoper (in de winkel: 1,20 of ng duurder, via iemand van marktplaats: 0,38 en verzendkosten gaan per gewicht)
stof zou ik bestellen via de magere man. die is in nederland het goedkoopst. Ng een setje naalden ergens bestellen en klaar ben je

mar vor de eerste keer is een pakketje een stuk makkelijker.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 12:21

heb nu een setje besteld een klein naambord met een beer erbij .... compleet met verzendk voor 24 euro nog wat dus wachten tot die binnen is..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 17:49

Wat voor merk heb je nu. Persoonlijk borduur ik het liefst met garen van dmc. Heb ooit eens met een ander merk gedaan maar dat splijtte ook aan alle kanten

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 20:44

Sorry kom even binnen vallen met wat vragen :) ik heb geleerd om te borduren op mijn stage, en daar heb ik steeds de spulletjes van gebruikt.
Nu wil ik graag zelf ook borduur stof halen en borduurgaren, heeft iemand een tip waar ik het beste dmc garen kan halen? Het liefst op in internet :) .
Ook snap ik weinig van de borduur stof termen, wat ik nu gebruik is niet echt heel fijn maar ook niet dat hele grove. Ik heb namelijk ook een borduurpakketje thuis en dat is me toch fijn := wat een mini kruisjes moet je dan maken.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:34

Hier ook DMC en Aida stof.
Werkt super!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 12:22

Probeer ook eens bij Amerikaanse sites te bestellen. Die zijn vaak goedkoper. een collega van mij besteld ook via Amerika en dat scheelt behoorlijk veel. Vooral als de koers gunstig is

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 15:41

Ik bestel dmc via een vrouwtje uit Roosendaal. Geloof max 40ct per strengetje plus verzendkosten v brievenbuspost. Bestel al tijden bij haar. Heb haar ooit eens via marktplaats gevonden.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:26

Eleionomae schreef:
Ik bestel dmc via een vrouwtje uit Roosendaal. Geloof max 40ct per strengetje plus verzendkosten v brievenbuspost. Bestel al tijden bij haar. Heb haar ooit eens via marktplaats gevonden.

Dat klinkt goed, ik zie net bij een site al staan voor vanaf 1,15 :wow: groot verschil is het dan.
Ik heb wel iemand gevonden op marktplaats, zou het deze kunnen zijn? http://link.marktplaats.nl/608788013

Begrijp nog niet helemaal hoe het zit met zwarte labels etc en andere labels. De special effects zullen wel een ander label hebben dan de standaard collectie?
Glow in the dark borduur draad lijkt me ook leuk :) http://img1.etsystatic.com/000/0/6682606/il_fullxfull.331906773.jpg

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:41

T lijkt er wel op ja. Ze heet carin ( of karin haha dat weet ik niet meer zeker)
De labels verschillen idd, omdat ze bv een soort glimmertje er door hebben. Zij geeft zelf ook netjes aan wanneer een bepaald nummer dat je door geeft duurder is omdat het bv zo'n special is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 16:43

Bij mij in heerenveen durven ze voor dmc inmiddels zo'n beetje 1,40 per strengetje te vragen, belachelijk. Had laatst 9 strengen via die vrouw inclusief verzenden voor 4 euro en een beetje

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:56

ik koop ze bij een of andere man uit den haag. De vorige keer betaalde ik 0,38 per strengetje. Bij die vrouw zag ik dat je voor bepaalde normale kleuren meer moet betalen. Dat moet bij die man niet.

Laatst was er een goede actie in amerika (4 strengen voor $1,00)
Ik heb toen iemand gevraagd om die voor mij te kopen en inclusief alles was ik toen 0,30 of nof minder kwijt per streng (ik had ongeveer 100 strengen gekocht)