[TUT] Dazenval maken (met foto's!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 15:54

janouk schreef:
Mijn zelfgemaakte werkt nog steeds super. Gewoon 2 colaflessen in elkaar werkt prima en is super gemakkelijk.
en een zwart tshirt over de skippybal werkt top. Wordt lekker warm en is gemakkelijker dan de bal spuiten

*\o/* Wat een slim idee! Die spuitverf blijft hier steeds zo kleverig, ik zou daar als vlieg ook niet op gaan zitten... :')
Ga ik ook proberen, heb van de week ook de vangbak van een "officiele" dazenval (bedrijfje in de buurt) kunnen fotograferen, dus heb nu wel een idee hoe dat moet :)
(bij behoefte aan foto's graag pb, denk niet dat het me in dank afgenomen wordt als ik die hier openbaar plaats :') )

Martje80

Re: [TUT] Dazenval maken (met foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:57

Dat komt omdat er weekmakers in de skippy zitten. Daar droogt geen verf op

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 16:56

hier vandaag 3 emmers met dazenlijm opgehangen. ik ben beneiuwd of ze wat gaan doen! de laatste dagen is het rustig met die rot beesten

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 19:06

Wij hebben vandaag ook 3 emmers met lijm opgehangen. Binnen 2 uur zaten er al aardig wat vliegen en dazen op. Morgen nog even 2 emmers insmeren en ophangen. Elke gevangen daas is er weer 1 minder.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 08:43

Helpt de dazenval ook tegen vliegen?
Daar wemelt het hier van, het hele hoofd zit vol. Dazen gelukkig weinig.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:50

Die lijm in ieder geval wel. heb er gisteren twee opgehangen en die zitten al flink voor met voornamelijk vliegen, en ook wel wat dazen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:35

Wat is dat voor lijm? En maak je die emmers weer schoon of kun je ze weggooien??

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:40

Ik gebruik van die zwarte bloempotten die ik op zo'n afrasterpaaltje zet en smeer er muizenlijm op. Aan het eind vh jaar gooi ik ze weg

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 15:40

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:57

Wanneer de emmer "vol" zit kan je hem dan weer schoonmaken of moet je een nieuwe kopen?
En droogt die lijm niet uit?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:13

Lijm droogt niet uit. Ik zou geen emmers gebruiken maar bloempotten, die kun je zo weggooien.

Zoiets, maar dan wat groter:

Afbeelding

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:32

De lijm droogt niet uit. Ze zeggen dat als de emmers vol zitten, je met een plamuurmes alle lijm en prut eraf kan schrapen en dan weer nieuwe lijm erop. Wij hebben muizen en rattenlijm gekocht. Het zelfde principe als de insektenlijm alleen wat goedkoper. Wij hebben de lijm via internet besteld want het mag officieel niet verkocht worden in NL.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:47

ik denk dat een emmer wel warmer wordt als een bloempot en daardoor meer dazen aantrekt.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:59

Ik heb zojuist een zwarte bloempot ingesmeerd met muizenlijm (gewoon te koop hier) en op een paaltje van de afrastering gehangen.
Zo dicht mogelijk bij de sloot in de hoop dat mijn paarden hun neus er niet aan vastplakken. Ben benieuwd wat het resultaat is.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:52

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 06:30

Wie o wie weet dit??
Ik heb de emmer met lokmiddel besteld bij sachx stable ( uit belgie ) er zat een minuscule hoeveelheid lijm bij precies voldoende voor net 1 emmer en dat voor 13,25 ex verzendkosten! Ik denk de werkelijke waarde hooguit 1.50 maar goed dat wist ik natuurlijk van te voren ik wilde vooral het idee kopen. Nu stond er op het potje lijm helemaal niks geen merk deze hebben ze duidelijk zelf gevuld uit een grotere pot. Nu vroeg ik deze mevrouw Tahné genaamd hoeveel liter (s) ik zou krijgen als ik de giant verpakking koop, haar antwoord was dat ik hier 50 tot 60 emmers mee zou kunnen insmeren. Als ik kijk naar de hoeveelheid die ik met de bestelling meekreeg dan kan ik me voorstellen dat ik met 50 a 60 porties nog niet eens aan een liter kom en dat voor de somma van 109.00 euro!!! Deze mevrouw wilde niks zeggen over de hoeveelheid.. dat vind ik vrij raar ik snap dat dit bedrijf een lucratieve manier heeft gevonden om wat extra bij te verdienen maar 109.00 euro vind ik niet nogal wat! Uiteraard zeggen hun het enige echte middel te hebben.. ik had gehoopt op een merknaam op de verpakking wat volgens mij eigenlijk ook wel een soort van verplicht is ik bedoel hoe kan je anders weten wat je krijgt..hun pretenderen dat het biologisch afbreekbaar is ect ect maar zolang er niks op de verpakking staat kunnen ze je alles verkopen.. nu vroeg ik me af heeft iemand enig idee welke lijm zij gebruiken? Het is vrij dun en heeft een middenblauwe kleur is geurloos en makkelijk op te brengen. Omdat ik toch wel graag van te voren weet welke hoeveelheden ik bestel heb ik inmiddels het lokmiddel sticky trap 3.8 liter besteld voor 44.95 maar geen idee of dit dezelfde werking zou hebben.. Ik hoop dat iemand iets weet ik hoor het heel graag!!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:21

Staat toch gewoon op hun site, dat er een portie lijm voor 1 emmer bij zit?
Verder, tja, die mensen zijn ook niet gek.. ;) Ze verkondigen het "enige echte" spul te hebben, dan gaan ze niet elke klant de merknaam vertellen, dan verkopen ze zelf niet meer met winst, lijkt me...
Maar eerlijk gezegd zou ik zelf niet teveel verwachten van zo'n tekstueel slecht geschreven website :=
Kan je je vragen niet gewoon naar haar mailen/via FB stellen? Haar naam staat gewoon vermeld op haar site :)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:03

Merknaam is nog niet eens nodig maar samenstelling zou fijn zijn en hoeveelheid ook..heb dr al een paar keer gemaild maar krijg absoluut geen antwoord! Ze reageert eerder geagiteerd!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:10

Jaaaaahaha!! Ben erachter welke dazenlijm ze gebruiken die je geleverd krijgt bij de emmer van sachx stables.. en oja waar ze 109.00 euro voor durven te vragen en waar je dan hoogstwaarschijnlijk net een litertje van krijgt!! Nu 3.8 liter voor 44 euro!!! Top!!! Zie happy horse deals..