[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 00:27

Die is heel leuk!

Alles wat ik de afgelopen dagen heb gemaakt, 8 oktober voor het eerst begonnen met amigurumi en nu al een hele draak gemaakt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook voor het eerst gewerkt met Chenille/Velvet garen, die van de action en het was wel even wennen maar ik ga denk ik niet snel terug naar katoen voor knuffels enzv, vind dit zoooveel mooier.

Welke Chenille/Velvet garen raden jullie aan? Het liefst wel welke je ook weer kan froggen omdat ik nog wel vaak foutjes maak.

Kiimm_

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-25 09:51

Hele late reactie, maar misschien is het nog nuttig :o

Toen ik wilde gaan haken had ik een boek aangeschaft waar de basissteken in stonden beschreven met een klein projectje in die steek. Je moest dan wel zelf een haaknaald en bol wol hebben :) Pas toen ik alle steken onder de knie had ben ik een patroon gaan proberen.

3 maanden geleden is mijn tweede zoon geboren. Mijn tijd is inmiddels beperkt met 2 jongens :+ Ik heb wel een babydekentje gemaakt voor ons neefje die vorige maand is geboren. Ik heb hier alleen geen foto van gemaakt.

Ik heb ook nog een spiegel en mini mandala gemaakt voor de kinderen van mijn nicht :o

Afbeelding

Afbeelding

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-25 18:47

Mooi hoor Kiimm_

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:31

Wellicht dat 1 van jullie een idee heeft.

Ik zit vast in mijn patroon van mijn sjaal. Heb het patroon van Etsy en diegene die dat patroon gemaakt heeft reageert altijd netjes, dus zal vroeg of laat het antwoord wel krijgen, maar ik wil graag verder, dus hoop stiekem dat het 1 van jullie iets zegt.

Het is een driehoek sjaal waarbij je steeds op en neer haakt. De taal is volgens mij Amerikaans.

Sc is een vaste, ch een losse, dc is een stokje. Hdc een half stokje etc.

Nu staat er ineens:

“From now on you can e d after each row, that contains 9 dc into a ch-space (e.g. row 64, row 68 etc.).”

Ik weet niet of het een type fout is of iets anders, maar ik heb echt geen FLAUW idee wat ze met “ e d “ bedoeld, nog nooit ergens tegengekomen.

Anyone?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:36

Misschien een typo voor 'add' dus meerderen? Zitten er foto's bij die wat verduidelijken?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:39

Er zijn wel foto’s, maar niet perse van het einde. Ook zit er een schema bij en daaruit blijkt niks anders dan wat ik de hele sjaal al doe bij het einde van een row en het keren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:45

Ooooooh :+

Ik denk dat ik hem snap :)*

Het is een typo. Moet “end” zijn. Als in stoppen. Als in, de sjaal is af. Dit is het laatste “patroon”. Dit is de rand. En je kunt de volgende rijen zo vaak herhalen als je wilt en hem dus groter of kleiner maken.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:55

Aah dat klinkt logisch; dat je steeds kan herhalen maar dan wel na deze rij (met 9 dc in een ch space)
stoppen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Met deze ben ik afgelopen dagen bezig geweest.
Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:49

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze gemaakt. Hij is zo leuk om te maken :D veel werk, maar ontzettend leuk, al zeg ik het zelf :') het is de swear-blanket

Edit: ik weet helemaal niet of hij zo op bokt mag, met al die woorden... maar ik vind hem te leuk om niet te laten zien..

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:25

Die is echt geniaal.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

Hilarisch :')

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:55

Oeh wat leuk, een haaktopic!
Wat een mooie dingen komen voorbij (de swearblanket, nog nooit gezien, geniaal :') )

Ik heb periodes, dat ik me er helemaal in stort, dan weer voor maanden stop...
Ik heb veel mandala's gemaakt, dromenvangers, klein en groot, bralettes, 2 dekens, tops, overslagdoeken (hoe noem je die?), ook kleine projectjes, zoals diertjes en ook oornetjes voor mijn minipaardjes jaren geleden, jasje voor mijn chihuahua (die daar dus niét op zit te wachten, lol)
Ik zal eens foto's opzoeken.

Momenteel ben ik bezig met simpele hartjes en zonnetjes. Klein, vlotte projectjes, tot ik weer wat leuks zie, wat ik wil gaan maken :)*

Afbeelding

Oh en een PS: die haaksetjes van de action zijn een ramp en allesbehalve motiverend.
Koop een haaknaald, een fatsoenlijke bol katoen en pluk een gratis patroon van internet of YouTube.
Niet te groot beginnen, is mijn mening.
Het is een heerlijk rustgevende hobby, maar niet met die pakketjes van de Action :')