[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-08 09:07

Om mijn goede voornemens waar te maken hier de volgende taxaties Lachen

Pag. 41

janique: echt een heel erg mooi portret, heel sprekend, mooi afgewerkt 100 euro
Martine123: de verhoudingen kloppen niet helemaal, het is ook net of het hoofd afgeplat is waardoor de ogen te ver naar voren lijken te staan. Verzendkosten.
RosijnenMix_: sorry maar tekeningen gemaakt op dit soort papier zijn niets waard. De ideeën zijn leuk maar de uitwerking gaat geen geld opbrengen.
aliesjeh: ergens lijkt er iets net niet helemaal te kloppen. Wel een hele mooie tekening 20 euro.
Martine123: wederom zo'n afgeplat hoofd, daarnaast vind ik tekst zoals je hem hebt neergezet de tekening naar beneden halen. Verzendkosten.
aliesjeh: door de donkere kleuren lijkt het of Dr. House errug ziek is Tong uitsteken Ik vind de lijnen in het gezicht wat te hard, die zouden subtieler mogen. 15 euro.

gr.
Lon

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 17:15

Bedankt voor je taxatie Lon!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 19:34

Blz 37

Fnanne:
1. Heel gaaf gedaan, je hebt de uitdrukking prachtig over weten te brengen! €70,-
2. Mooi, lekker contrast en door het schetserige van het hooi komt het paard mooi naar voren. €60,-
Janique: Lekker plaatje, schetserig maar toch heel mooie details. Lachen €50,-
_lucy_: Mooi, Elvis is erg herkenbaar. Probeer nog wat meer tijd te besteden aan het haar. €15,-

Blz 38

Martine123:
1. Ziet er goed uit, ondanks de verkeerde verhoudingen. €10,-
2. Hier mag je nog wat meer contrast en detail in doen. €5,-
3. Leuk, al vind ik het geheel wat saai. Hier zou ik niets voor willen geven.
_BlackPearl_: De oogjes zijn wat dood, de verhoudingen zijn niet goed, ik mis ook contrast en detail. Nog even oefenen.
SDE: Erg mooi, alles klopt mooi. €20,-
Kallistatje:
1. Mooi, alleen is het neusje wel erg smal. De manen zouden ook wat meer aandacht mogen. €10,-
2. Ik mis diepte in deze tekening. Is het contrast in het echt ook zo licht? €10,-
3. Hetzelfde als bij 2 eigenlijk. Toch vind ik dat deze meer uitstraalt. €15,-
D_MR:
1. De verhoudingen kloppen niet echt, ik zou ook wat meer detail willen zien. €5,-
2. Het geheel is mij wat te slordig. Probeer netter te kleuren en niet te vegen. Hier zou ik niets voor willen geven.
3. Hetzelfde als bij 2.
_Denise_: Prachtig gedaan, heel mooi uitstraling! €60,-
Leonieswenny: Er zit helemaal geen diepte in. Nee, hier zou ik niets voor geven.
Kallistatje:
1. Mooie uitstraling, echter mag je nog iets meer aandacht besteden aan de hals. €15,-
2. Leuk gedaan, ik zou in het hoofd nog wat meer detail stoppen. €10,-

Blz 39

Babe: Práchtig! Dynamisch, gedetailleerd, heerlijk! €150,-
Kallistatje: Leuk, de zwarte achtergrond steekt mooi af tegen de witte pony. €15,-
Bengelpiet: Ik mis nog contrast. Je bent wel mooi bezig met de vacht. €15,-
Martine123:
1. De foto is te onduidelijk, deze ga ik niet beoordelen.
2. Leuk, maar ik vind de nek nog te slordig. Probeer ook meer aan de verhoudingen te werken. €5,-
3. De foto is te onduidelijk.
Kallistatje: Leuk! Lekker los, de weinige details storen me hier absoluut niet! €20,-
Kallistatje: Je bent leuk bezig met die achtergronden! Ik vind de nek wat te dik. €15,-
Kallistatje:
1. De foto doet het niet.
2. Leuk gedaan, het hoofdstel valt wel een beetje weg. €15,-
3. Schattig, je hebt de lieve uitstraling goed te pakken. €20,-

Blz 40

Wuis: Persoonlijk spreekt deze stijl mij niet zo aan. €30,-
_likepink_: Ik moet goed kijken hoe de tekeningen in elkaar zitten. Ze zijn me te vlekkerig. Ik zou nog even dooroefenen.
_Esther: Leuk, maar probeer minder te krassen. Nog even dooroefenen.
Plaudar: Ik vind hem heel leuk gedaan! Niet te weinig, niet te veel, prima! €30,-
Lalunamyo: Ik vind je kleurgebruik heel mooi. Leuk plaatje. €40,-
Fiffill: Deze vind ik zo ontzettend gaaf! Wat moeten al die stipjes een werk zijn geweest! €75,-
Kallistatje:
1. Mooi gedaan, verhoudingen gaan je al beter af. €15,-
2. De pony straalt niet zoveel uit, het oog lijkt wat dood. €15,-
3. Deze is al beter! €20,-

Blz 41

Myra:
1. Jeej, weer een Myra-werk! €50,-
2. Heel gaaf om te zien, mooie stijl. €100,-
_Ster_:
1. Mooi schaduwgebruik, echter zou ik hier persoonlijk niets voor willen geven.
2. De hand is veel te groot, ik vind het jammer dat je het haar niet hebt afgemaakt. €5,-
Flew: Leuk, je mag nog iets preciezer zijn met je kleuren. €10,-
_Esther: Grappige tekening, ik vind hem nog niet genoeg uitgewerk. Nog even oefenen.
Janique: Prachtig, de hond heeft een heel mooie uitstraling en je kleurgebruik is super! €75,-
Martine123: Zoals eerder, probeer op de verhoudingen te letten. Ik mis ook diepte. €50,-

Blz 42:

RosijnenMix_: Op dit soort papier is het niets waard.
Aliesjeh: Gaaf gedaan, het haar vind ik wat te statisch maar je schaduwgebruik is heel goed! €30,-
Martine123: Ik vind de letters afdoen aan de tekening. Er mogen meer details in. €5,-
Aliesjeh: Ik vind hem niet heel herkenbaar, de wangen zijn wat ingevallen en ik vind het geheel wat te plat. Verder wel mooi schaduwgebruik weer! €25,-

Zo, ik ben ook weer bij.

Grafiet op A4.
Afbeelding

Idem.
Afbeelding

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 20:02

evelein: allebei echt super!: allebei 50+

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:45

@Evelijn : Allebei 75+
Afbeelding
Afbeelding

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:47

Evelijn: €50

RosijnenMix_ : Daar zou ik nog niks voor vragen. Knipoog

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:08

aliesjeh -» €30,-
Martine123 -» nog even dooroefenen, neus is beetje dik en moet iets meer schaduwen en diepte
aliesjeh -» 30,-
Evelijn_ -» 1. 50,-
2. 50,-
RosijnenMix_ -» door blijven oefenen, zal hier nog niks voor vragen Knipoog

ik heb dr ook nog eentje:
Afbeelding

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:11

Ik hou egg supar van tekenen , dus ik ga ff lekker meekijken en vanalles opsteken op dit topic:D

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:13

Black pearl: wat een ontzettend leuk idee Haha! €10

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:43

Evelijn_ Mooie tekeningen vooral de laatste! Ik zou er zeker 50 euro voor geven!
RosijnenMix_ Ik zou lekker door blijven oefenen. Je kunt beter op het paard schaduw maken (ogen, spieren, neus etc.) dan erachter. Maar ook duidelijke lijnen tekenen.
_Blackpearl_ Leuk idee geen idee hoeveel het op zou brengen.

Hoi,
Ik heb weer eens zitten tekenen, nou ben ik wel nieuwscierig wat mensen van buitenaf er voor willen geven.. En of het de moeite is om door te blijven tekenen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FPN7UASR.jpg

Ik heb het van een foto nagetekend van een oude penny Haha!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSAEAJVG.jpg

Ik weet alleen niet meer hoe ik ze als foto neer kan zetten Geld, geld!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 18:36

Rosijnenmix_: Wat goed dat je dat zomaar uit je hoofd gemaakt hebt! Misschien kun je ze wel op kaartjes maken ofzo en dan in setjes verkopen, wat je er dan precies voor kunt vragen weet ik eigenlijk niet zo goed Bloos

Aliesjeh: Mooi en ik herkende haar meteen! 40,- euro

martine123: 10,- euro. Het ziet er een beetje wazig uit en er is erg weinig contrast in je tekening Knipoog

Aliesjeh: Ik vind hem wel mooi, maar hij is erg statisch en symetrisch, Marilyn vind ik mooier, 25,- euro voor deze.

Evelijn: Sinds ik geprobeerd heb een vriendin na te tekenen heb ik echt respect voor de manier waarop je de huid van je mensen maakt en ook het haar zet je telkens weer geweldig neer!
Beiden ik denk wel zo'n 60,- euro zeker.

Rosijnenmix_: Ik zou nog even dooroefenen als ik jou was. De omtreklijnen van je tekeningen zijn al goed, maar paarden zijn meer dan alleen omtreklijnen, probeer daarom eens schaduwen en highlights te tekenen in je tekening, zo kun je mooi de bot structuur van het paard op je tekening aangeven. Heb je echt helemaal geen idee hoe je zoiets moet doen, dan kan het helpen en veel tekeningen van allerlei verschillende mensen te bekijken en dan ga je voor jezelf bedenken hoe hebben zij dat gedaan? Ik had altijd het probleem dat als ik een mooie schets had ik bang was om iets nieuws te proberen, omdat ik bang was dat ik hem dan zou verpesten. Als jij dat nou ook hebt kun je gewoon je schets een aantal keer kopieeeren en die kopieen dan op verschillende manieren inkleuren, en met inkleuren bedoel ik gewoon met grijs potlood zeg maar, en wat je dan het mooiste vindt ga je ook op je echte tekening doen Knipoog Succes!

_BlackPearl_: Wat een leuk idee en mooi uitgewerkt, 15,- euro

Dide: Voor jou geldt eigenlijk hetzelfde als voor Rosijnenmix_, lees even het stukje achter haar naam dat ik hierboven heb geschreven, misschien heb je daar wat aan Lachen

Afbeelding

Gullit <3
Grafiet
A4

Ik weet dat dit niet mijn beste werk is, maar Gul is mijn beste vriendje Lachen
en ik vond het toch leuk om weer eens iets te plaatsen.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:38

grr, ik had net deze hele pagina getaxeerd, wil ik het posten, staat er dat de webpagina niet weergeven kan worden.
ik heb alles wat voor deze pagina is al wel bijgetaxeerd.
nu maar even in het kort:

evelijn- beide €50
rosijnenmix_ - nog even niks
_blackpearl_ - €10
dide - nog even niks
nevony - €35

ik heb ook een nieuwe:
jessica simpson op a3 formaat met behulp van grafietpotloden, kneedgum, oogschaduwstaafje en vulpotlood.

het is geen goede foto, maar het lukte vandaag niet echt..
Afbeelding

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:44

@ aliesje , Ik vind hem wel mooi, alleen de dubbele kin is storend ..

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:15

sethlover schreef:

bedankt voor je reactie Lachen . bedoel je dat soort van kuiltje? dat heeft ze op de foto ook een beetje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZAKRSAH.jpg vind je m trouwens niks waard? of ben je vergeten te taxeren?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:08

aliesjeh schreef:
sethlover schreef:

bedankt voor je reactie Lachen . bedoel je dat soort van kuiltje? dat heeft ze op de foto ook een beetje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JZAKRSAH.jpg vind je m trouwens niks waard? of ben je vergeten te taxeren?

Jaa idderdaad ..
Ik vind hem 25 euro waar Lachen

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:46

Ik taxeer vanaf pagina 40. Excuses aan diegenen die ik hiermee oversla, maar mijn pc heeft momenteel al genoeg moeite om 1 afbeelding en 1 pagina te laden, laat staan meerdere en daar doet hij dan ook gerust 10 minuten of langer over. Helaas.

Alles is op basis van het genoemde materiaal en formaat. Ik ga uit van semi-professionele kwaliteit materiaal, dus een gemiddelde kostprijs. Die reken ik mee. Daarnaast reken ik een (laag) uurloon en een prijs voor originaliteit (hoe ligt het in de markt) en kwaliteit van het werk zelf.

Geen prijs betekent dat je het beste nog even kunt oefenen…

Pagina 40
Wuis: Qua beeld erg aandoenlijk, qua kwaliteit valt er nog veel te verbeteren. Met name de omranding van de katten is nog erg slordig. Het past deze stijl beter als dat wat netter is. De achtergronden vind ik wel heel netjes zo, die passen juist wel mooi omdat ze dan een contrast vormen met de katten. Ik vind het bij de tweede dan ook stukken beter uitgevoerd dan de eerste. Het punt is dat je voor commerciële(re) doeleinden wat consistenter van kwaliteit mag zijn.
Je kunt een procentuele of absolute meerprijs vragen per extra kat. Sommige mensen hebben een vast bedrag, anderen rekenen een bepaald percentage van de totale basisprijs, afhankelijk van het formaat dus. 40 euro. Meerprijs zou bijv 10, 15 of 20 procent kunnen zijn per extra onderwerp, afhankelijk van hoe groot voor jou de moeilijkheidsgraad is en hoe graag je meerdere onderwerpen op 1 doek vastlegt.

Likepink: nog even oefenen.

Esther: nog even oefenen.

Plaudar: Nette tekening. 35 euro plus meerprijs (twee onderwerpen) maakt 40-45

lalunamyo: redelijk groot, redelijk klein zou ik eerder zeggen. Vind hem erg rommelig. Qua toets juist mooi passend maar qua kleurgebruik oogt het mij te veel ‘zo uit de tube’. 40 euro.

fiffill: Het materiaal is erg onzeker, omdat je niet weet hoe kleurvast het is. Ik weet wel een materiaal dat hier sterk op lijkt maar wel die garantie heeft. Stuur me daar even een PB over. Ik reken daarom ook een sterk conservatieve prijs van 40 euro. Anders had je er bijna nog een 1 voor mogen zetten. De uitvoering is nl prachtig.

kallistatje: leuke, frisse tekeningen, maar met wat bizarre composities. Leer foto’s wat beter op waarde te schatten voor je ze natekent.

Pagina 41

Myra: 70 voor het paard, 150 voor fiona apple. Ik vind die laatste qua uitvoering, mn compositie nl nog niet optimaal.

Ster: nog even oefenen

Flew: nog even oefenen. Bestudeer het kleurenwiel eens, dan zul je ontdekken dat een bruin paard veel meer is dan zomaar bruin met zwarte manen. Materiaalkosten mag je er wel uithalen.

Esther: ik heb het idee dat je deze hebt nagetekend, noch de personages zelf hebt bedacht. Ik zou nog even oefenen en je eigen fantasie de vrije loop laten.

janique: 150 euro.

martine123: nog even oefenen

Pagina 43

Rosijnenmix: leuk, maar ik zou nog lekker dooroefenen. En werk presenteren op zulk papier is funest. Op die manier zijn dit gewoon bureaukrabbeltjes.

aliesjeh: mooie stijl, niet geheel realistisch en toch heel herkenbaar. Jammer dat hij nie helemaal klopt, dat drukt de prijs. 40 euro

martine123: best netjes, maar ik zou wat meer op de verhoudingen letten en wat conservatiever vegen. Nog even oefenen.

aliesjeh: Jammer, je hebt de blik niet weten te vangen zoals je dat vaak wel doet. Hij oogt nu meer als een gedetineerde. Ook vind ik die blauwe ogen onnoemelijk onorigineel. 15 euro.

Evelijn: de techniek is heel netjes en daarin blijf je vooruitgaan. Ik mis alleen echt gelijkenis en daardoor zou je deze werken alleen kunnen verkopen als ‘mooie, onbekende mensen’ en niet als zijnde een portret van iemand. Dat drukt de prijs waanzinnig omdat de techniek zelf ook niet echt ‘opwindend’ is. Dat is streng, dat weet ik, misschien kwetst het je zelfs wel een beetje maar ik kijk er nu naar als taxateur… 20 euro.

Rosijnenmix: Je mag van mij echt wat actiever taxeren ipv twee mensen (oeps, zie dat het er zelfs maar 1 is) voor je meepakken als jij weer eens wat te plaatsen hebt. En dit heeft echt nog geen waarde, hoogstens emotionele waarde als je over 15 jaar je oude tekenmap terugvindt. Ja, gemeen van mij, maar toch rechtvaardig en op zijn plek. Ik zou echt wat actiever meetaxeren als ik jou was. Ik neem je in elk geval op die manier een volgende keer niet meer mee in de taxatie.

Blackpearl: als ontwerp best te verkopen, maar het heeft ook nog echt de ‘ik zit in het ontwerpstadium’uitstraling en daarmee als beeld zelf voor aan de muur nog niet van echte waarde.

dide: Je tekeningen moeten direct zichtbaar zijn. Omdat mijn pc niet meewerkt zie ik dat deze keer dan ook niet door de vingers. Het staat duidelijk in de beginpost vermeld. Sorry.

Nevony: Het doet me gelijk denken aan van die typische tekeningen uit jeugdboeken als Ramona en Ragebol. Niet geheel realistisch maar wel erg leuk om naar te kijken. 30 euro.

aliesjeh: ik herken haar niet. Dat drukt de prijs heel erg, maar de techniek vind ik prachtig en boeiend en daardoor is de afbeelding zelf nog van waarde als zijnde ‘een mooie vrouw’. Toch niet meer dan 40-45 euro.

Ik plaats hier eens drie heel uiteenlopende werken, maar wel nog ‘conservatief’ zeg maar, zodat het wel nog heel goed te taxeren is voor jullie. Lachen Ik ben benieuwd hoe jullie taxeren.

Afbeelding
Yamoud, uit de oriëntaalse paarden reeks. Klein formaat, 30x42cm. Wax pastel schilderij op Daler & Rowney papier. Paard is volledig rastypisch neergezet.

Afbeelding
Een zelfportret opgezet in een snelle toets en met harde contrasten. Formaat ong 50x50cm. Digitaal. Voor de digibeten: jawel, dit is prachtig uit te printen. Er wordt dan 1 ‘origineel’ gedrukt en de rest zouden reproducties zijn. Zo kun je toch een ‘normale’ prijs voor digitaal aanhouden.

Afbeelding
Vrij werk in houtskool op italiaans Magnani papier. Formaat iets kleiner dan A3. Volgens mij heb ik deze nog niet eerder geplaatst. Bloos

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:48

@JoSav: Leuk gelukt: €100+ ( voor alle 3 )

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 15:56

Bedankt voor je uitgebreide taxatie Jorieke, erg leerzaam om allemaal eens door te lezen.

Je eerste werk. Weer prachtig net zoals de rest van de serie. Jammer van het kleine formaat! Ben ik niet van je gewend. Ik 250,-

Prachtig portret, heel sfeervol en dromerig. Doet me echt wat. 150,-

De laatste vind ik erg krachtig neergezet, heel sprekend. 150,-

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:05

@Josav: €50 Knipoog

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:49

josav : met de 1e en 2e heb ik niet zoveel, ik zou niet weten wat je voor digitale dingen moet vragen en dus nog even geen taxatie van mij hiervoor

de fries vind ik wel prachtig gedaan
euro : minstens 100 euro !

Trouwens, wat bedoel je met `redelijk groot ? redelijk klein zou ik eerder zeggen `. Het is ook een kleine tekening ! of heb ik het er verkeerd neergezet ? zal zo ff snel kijken Lachen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 15:53

oeps. ik zie het, je bent de eerste die er wat van zegt ! nah ja foutje, ik
vond hem juist klein, normaal doe ik stukken groter ! :p

van het weekend komt er misschien ook weer een klaar van mij Lachen een duitse dog,
die zal ik dan wel plaatsen !

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:05

@lalunaymo: de 1e is niet digitaal, maar in wax pastel op papier. Lachen Maar dan kun je er nog niks mee hebben.

Ik heb met het meeste werk hier overigens niks hoor, maar ik baseer mijn taxaties nooit op of ik het mooi vind of niet. Zelfs bij de hogere taxaties zou ik het meestal nog niet willen hebben. Ongeacht de prijs overigens. Ik denk dat dat ook het moeilijke is van taxeren: beoordeel je het op hoe mooi jij het vindt of hoe je denkt dat het in de markt ligt? Dat laatste is vaak veel moeilijker want dan moet je wel wat weten van 'de markt'.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 16:35

ja, dat klopt wel met de markt ,

wij hebben een winkel, dus we verkopen onze schilderijen ook wel,
maarr ! we verkopen alleen maar landelijke dingen, ( koeien etc. )

laatst kwam er een kunstenaar met moderne kunst,
noway dat het hier verkocht word.. het lukt gewoon niet Lachen

okee sorry, daar heb ik nog nooit van gehoord, zal het een keer gaan uitproberen !
hoe werkt het dan , ( sorry, ben nogal van de nieuwe dingen, dat was ook mijn laatste tekening, uitproberen ) mag ook via pb als iemand het wil uitleggen Lachen dit hoort natuurlijk niet bij het taxeren.

kijk, als ik niet weet wat voor materiaal etc het is, vind ik het lastig om het te taxeren, dan heb ik er gewoon te weining kennis van vind ik . Dat moet dan nog maar komen, ! dat is de reden dat ik niet taxeer, omdat ik niet wil taxeren wat ik alleen maar mooi vind !
aquarel, wasco, houtskool aqriel(schrijf je anders ? ) olieverf, ken ik allemaal, maar digitaal, en wax ? geen idee ! vind het dan wel knap gedaan Lachen

sorry voor het lange verhaal ,,

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:29

bedankt voor jullie taxaties zeg! Haha! ik taxeer ook weer even.

JoSav - 1. zoals altijd weer super! ik vind dat je echt een hele leuke stijl hebt! als moet ik zeggen dat dit niet het schilderij zou zijn wat ik echt zal onthouden. Ik denk nog steeds aan het zwarte paard in deze zelfde stijl van jou. die vond ik het mooiste, die straalde echt iets uit. maar dat wil niet zeggen dat deze niet ook prachtig is! €200
2. ik weet zelf nooit zo goed hoe ik digitale werken moet beoordelen, maar ik vind deze erg leuk! niet een standaard digitale tekening. €100
3. deze heeft een hele goede uitstraling, heel krachtig. mooi contrast door dat houtskool! €150

ik heb ook weer 2:

lodewijk, met grafiet op a3 formaat fabriano-papier.
Afbeelding

menpony, met grafiet op a3 formaat fabriano-papier.
Afbeelding

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:11

Aliesjeh : voor de eerste zou ik 50+ € vragen
De tweede, vind ik de voorpoot hoef van het linkerbeen wat raar, je ziet hem bijna niet : 50€