Maar thanks voor de tip! Ik ga het proberen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar thanks voor de tip! Ik ga het proberen
Maar ik loop steeds tegen hetzelfde aan: de manen die ik maak, lijken niet bij het paard te horen en daardoor lijkt de tekening direct niet echt realistisch. Heeft iemand een tip hiervoor? Kleurpotlood is niet echt uit te gummen, dus het moet bijna in een keer goed... En eerst een donkere basiskleur en dan de lichtepunten erin tekenen gaat ook niet met potloden, of in ieder geval niet goed genoeg. Alvast bedankt!!
Maar je kan later altijd de lichte plekken nog wat donkerder maken, andersom is veel moeilijker 

__Karlijn__ schreef:xkimmx schreef:Ja op de foto lukt wel. Alleen dan op mijn schetsblok.. Wat een tijd zit daarin zeg!
Gewoon lekker zonder raster tekenen! Daar leer je veel meer van dan telkens er weer een raster erop te zetten.
En ik geloof dat mijn verhoudingen toch wel redelijk kloppen over het algemeen...
Citaat:Maimeri Olio
Een nieuwe Fine-Art olieverf van Maimeri
Deze olieverf is van zeer goede kwaliteit,
hooggepigmenteerd, sneldrogend en boterachtig
van structuur. Direct klaar voor gebruik
In recyclebare kunststof tube 200 ml
Zie ook de links van Lontje daarvoor.
Of je met navulpotlood of een gewoon potlood fijner vind werken is een kwestie van uitproberen. Ik gebruik beide, met name voor kleine details ik haar vind ik een smal (0.3 mmm ofzo) navulpotlood prettig, maar voor de rest kan ik met vanalles uit de voeten.