Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thats_Me schreef:@Tabbladen, ik ga deze cursus doen
https://www.saradrenth-kunst.nl/copy-of-cursus-1
Ik kwam haar flyer tegen bij de locale ijssalon. Is hier een dorpje verder op.
Polarize schreef:Ik heb een talens art creations schetsboek, is 140gsm dacht ik. Ik doe dat plastic dingetje wat bij de markers kwam tussen de pagina's en zorg dat ik geen schetsen op de andere kant heb of dat ik daar heb geverfd zodat je niet ziet dat het is doorgedrukt
Tabbladen schreef:Heeft iemand hier ervaring met conté? (Tenminste, ik denk dat het conte staafjes zijn wat ik heb gekocht.)
[ Afbeelding ]
Ik heb er eens mee geoefend maar ik merk dat ik niet met de ene kleur over de andere heen kan. Ik had een onderschets gemaakt met de lichtbruine en wou daar overheen met een donkerdere. Maar dat lukt dus niet. Ligt dat dan aan het papier of is dat gewoon een eigenschap van het materiaal? De sepia kleuren zijn wel mooi in combi met bruin papier
[ Afbeelding ]
Polarize schreef:Soms hou ik de achterkant van een pagina ook gewoon leeg als ik met alcohol marker heb gewerkt, ik zie sommige mensen nog wel eens kleine schetsjes maken met de doorgedrukte inkt
Ik heb hier ooit conté gebruikt voor m'n opleiding, die liggen nog een beetje ongebruikt op mijn atelier thuis, want was er geen enorme fan vanIk vind ze niet enorm fijn werken, ben het hele zachte van houtskool gewend en vond conté in vergelijking vrij hard en wat jij ook had ja, dat je ze niet echt lekker over elkaar heen kon leggen.
Tabbladen schreef:@Vikawiek geweldig! Goed gelukt. Mijn ouders en broer waren toevallig ook op dat festival! Met de hond. Die was ook verkleed
[ Afbeelding ]
Polarize schreef:Ondertussen...buiten schetsen is leuk. Maar potverdorrie ik ben net een kromme garnaal![]()
[ Afbeelding ]
Gelukkig stond ik de rest van de tijd wel recht
[ Afbeelding ]