[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:19

Echt he sneeuw blues, ben er nog niet door heen.
Ga nu weer wat schilderen kijken of ik uit die funk kan komen.

Jullie ook dames, hoop dat iedereen weer snel over de dip is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:23

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Heb je t tegen mij :P?

Jep. :j
BE zit al wat langer in jullie huidige situatie. Na een tijd pas je je aan.

Is bij jullie alles compleet dicht? Nee toch? Een Belgische kennis van me is nu op vakantie in Dubai :)).

Selina schreef:
_San87_ schreef:

Wat ga je tekenen :D?

De uil. De uil zelf wil ik afmaken. En de tak waarop hij staat later, want dan begint heel Holland bakt :Y)

Ooohw, ja die is gaaf :D.

Seven schreef:
Echt he sneeuw blues, ben er nog niet door heen.
Ga nu weer wat schilderen kijken of ik uit die funk kan komen.

Jullie ook dames, hoop dat iedereen weer snel over de dip is.

Corona-blues hier :=.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:30

San: niet meer alles. Dat hebben we wel bijna drie maanden gehad. Wel niet medische contact beroepen en tot gisteren kappers. Horeca is natuurlijk ook dicht.
Tenzij ze voor haar werk in Dubai is, is ze tegen de maatregelen in daar want niet essentiële reizen zijn al een maand nier meer toegelaten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:36

Ayasha schreef:
San: niet meer alles. Dat hebben we wel bijna drie maanden gehad. Wel niet medische contact beroepen en tot gisteren kappers. Horeca is natuurlijk ook dicht.
Tenzij ze voor haar werk in Dubai is, is ze tegen de maatregelen in daar want niet essentiële reizen zijn al een maand nier meer toegelaten.

Geen idee. Voor zover ik weet werkt ze niet :=.

Ik vind het echt vreselijk en het helpt geen kont, alles dicht doen :=.

Ayasha
Blogger

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:51

Dan mag ze in principe niet in Dubai zijn. Hoogstens tenzij daar een partner woont denk ik. Dat mag wel nog geloof ik.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:52

Ayasha schreef:
Dan mag ze in principe niet in Dubai zijn. Hoogstens tenzij daar een partner woont denk ik. Dat mag wel nog geloof ik.

Geen idee, maakt me ook niet helemaal uit :P. Ik ben wel jaloers, ik wil zo graag weg. Nog anderhalve maand, dan gaan wij een lang weekend weg, zo veel zin in.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:47

Mogguh!

Dipjes, breek me de bek niet open! Ik heb ze af en toe ook! :') Maar, ze gaan iedere keer weer over, tot de volgende. :))

Kath, je bent lekker bezig met je hond! Wordt mooi zeg! :j

Janouk, ik ben erg gecharmeerd van je Arabier! <3

Ik ben wat anders aan het proberen met aquarel. En het lukt nu met de manen meenemen! :))

Ze is nog niet af, vanavond verder kliederen! :D Ben nog niet tevreden over de neus en ik mis nog diepte.

Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:12

Dipjes..... ja, herkenbaar! Afgelopen week niet verder kunnen tekenen door hele drukke werkweek en afgelopen weekend ijspret. Vandaag ga ik weer verder.

Ik heb "het brieschend paard" van Rien Poortvliet weer teruggevonden in de kast, echt genieten al die prachtige tekeningen en schetsen <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 14:37

Mooi hè wat die man maakte horsiegek. Hebben hier een Rien Poortvliet hangen. <3 Was van mijn schoonvader die het van Poortvliet heeft gekregen.

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:59

Jis_ schreef:
Mooi hè wat die man maakte horsiegek. Hebben hier een Rien Poortvliet hangen. <3 Was van mijn schoonvader die het van Poortvliet heeft gekregen.

[ [url=m/RYTEsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat mooi zeg <3

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:38

Ik heb hier een hele collectie van Rien Poortvliet boeken. Allemaal van mijn opa geweest. <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:08

Deze tekening was echt een bevalling. Zoveel verschillende kleuren, veren. En dan die giga tak nog. Voor nu vind ik hem af. Misschien dat ik morgen nog wat zie als het me niet meer duizelt :=

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:13

Wów selina... Dat is even alles wat ik heb. Gewoon. Wow.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:28

Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig
<3

O en PRACHTIG *\o/*
Wat een werk, de achtergrond, de veertjes echt super.

Mn anti dip schilderijtje, valt wat weg tegen het meesterwerk maar ik begin weer wat inspiratie te krijgen

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:34

Nou ik word er verlegen van :o

Ik vind je anti dip schilderij leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:46

Selina schreef:
Nou ik word er verlegen van :o

Ik vind je anti dip schilderij leuk!
Haha, de complimenten zijn hartstikke verdiend!

Leuk schilderijtje, Seven! Palominobont? :D

Tallie: De neus klopt inderdaad niet helemaal. Het neusgat is sowieso te klein en ik kan niet zo goed zien wat je gedaan/geprobeerd hebt met de lippen en het perspectief daarin. Momenteel lijkt het een beetje op een paard met een scheve neus. :o De manen lijken hier wel een stuk beter te gaan! :D Ik zou misschien ook proberen om wat meer "less is more" te werken en de verf wat meer voor je te laten werken in plaats van het heel erg te willen sturen. Dat is vaak juist de kracht van aquarelwerken. :)

Sorry, geen uitgebreide bijleespost. :o Ik ben nog heel erg aan het wennen aan weer fulltime werken na bijna een jaar niets gedaan te hebben, dus mijn concentratie is niet geweldig. De tijger heb ik verwijderd - het lukte voor geen meter en ik zag ook niet echt hoe ik het kon corrigeren, dus exit. In plaats daarvan heb ik de eerste 'draw this again'-tekening gemaakt, van het paard met de groene manen:
Afbeelding

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:51

@Seven: Hele mooie projecten weer en super snel. Zo te zien ben je in een tekendip ook nog steeds super goed bezig

@Jis_: de hermelijn is echt mega schattig, een heerlijk eigenwijze snoet. De merrie met veulen vind ik echt magisch, prachtige lichtinval die je weet neer te zetten. Is het olieverf?
De ijsvogeltjes zijn ook steengoed.
Spoiler:
Ik heb er zelf één in de vriezer liggen om binnenkort op te zetten :o

@Ayasha: de hond krijgt al goed vorm, ik zie goed dat je meerdere kleuren hebt gebruikt ondanks het vele zwart. Het portret krijgt al een hele mooie diepte.

@Janouk: Mooi zo die zwaan! Misschien kan je er wel een drieluikje van maken met nog zwanen in een iets andere pose?

@Tallie1979: Erg speels neergezet, leuk hoor! Ik heb het idee dat het neusgat ietsje langwerpiger moet zijn maar ik kan ernaast zitten ;)

@Selina: je uil straalt echt, super gaaf, ook die achtergrond laat 'm echt knallen

Ik upload straks vanaf mijn mobiel nog wat foto's van mijn merrie-veulen werkje. Ben toch maar door gegaan ondanks het echt niet lekker werkt op dit papier.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:53

Extra uitdaging is dat de referentiefoto zwart-wit is:

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:10

Mkango
Zit nog wat meer bij in kwa kleur pearl als ik me niet vergis :D

Mooi dat groene bij het roodbruine

Horsie gek
Dank je wel

Oe ik wil dolgraag een opgezetten ijsvogel, ookal klinkt dit heel gek :=

Je bent al een stuk verder ziet er goed uit.
Wat een lastige houding van de merrie

Hier een klein werkje tussen door
Nieuw idee voor naambordjes

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 12:16

Wordt heel gaaf horsiegek! <3 Hele originele tekening ook.
Is olieverf :j alle 3.
Wat gaaf dat je een IJsvogel gaat opzetten. Heb je dat IJsvogeltje gevonden of gekocht? Ik had wel even met ze te doen met die dichtgevroren sloten en vijvers. Hopelijk heeft het voor de meeste niet te lang geduurd. Ze doen het de laatste paar jaar zo goed gelukkig.

Prachtig Selina! Heel mooi die kleuren in de Uil.

Wat gaaf zo'n mooie collectie kunnen erven van je opa Chantal. Benieuwd hoe je laatste werkje verder gaat worden.

Mooie werkjes janouk.

Cool Mkango! Krijg er een beetje glow in the dark idee bij. Jammer van je tijger, soms heb je dat. ik best vaak :D

Seven schreef:
Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig Prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig prachtig
<3

O en PRACHTIG *\o/*
Wat een werk, de achtergrond, de veertjes echt super.

Mn anti dip schilderijtje, valt wat weg tegen het meesterwerk maar ik begin weer wat inspiratie te krijgen

[ [url=m/Ajqtrz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh deze vind ik heel tof! <3

Wat leuk zo'n rond schijfje, en mooi geworden.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:52

Seven schreef:
Mkango
Zit nog wat meer bij in kwa kleur pearl als ik me niet vergis :D

Mooi dat groene bij het roodbruine

Horsie gek
Dank je wel

Oe ik wil dolgraag een opgezetten ijsvogel, ookal klinkt dit heel gek :=

Je bent al een stuk verder ziet er goed uit.
Wat een lastige houding van de merrie

Hier een klein werkje tussen door
Nieuw idee voor naambordjes

[ [url=m/1HhfLH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Qo9iCy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh heel leuk idee Seven!!

Kan het verder niet goed bijhouden, nog altijd druk hier met jobswitch.

Wel een super mooie uil van Selina zien langskomen.

En een paar mooie aanzetten van paardentekeningen <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:47

Tallie manen zijn veel beter zo. :j

Jis_ Mooi die Rien poortvliet! :) Met welk medium is dit gedaan? Oogt houtskool achtig?

Seven Mooi anti dip schilderij'tje. :j
naamplaatjes zijn leuk! Is er bewust gekozen om die naam met een i te schrijven? :=

Mkango hij springt meteen in het oog! Vindt het een erg leuke! Jammer van de tijger. :(:)

Horsiegek Knap om een zwart wit foto om te zetten naar kleur! Mooie vooruitgang weer! Ik vind jouw kleurgebruik echt heel leuk!

Hier is het een beetje een worsteling. Ik staar me blind op het zwart en de dieptes er in krijgen. :') Dus moet er echt regelmatig even aan stoppen. :=
Foto is wat scheef genomen maar bij daglicht want geel licht vs daglicht vertekend echt enorm merk ik. :x
Zit aan de highlights te prullen. :o Heb ze links (voor de kijker) iets te licht gemaakt maar wil nu eerst de rechterkant ook doen en dan kijken hoe ik ga aanpassen. Denk dat dat voor nu het verstandigste is.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:09

Blijkbaar want dat is dr naam Ayasha :D ik wou ook olympia schrijven maar dat was niet kloppend.

Je schiet al mooi op met je tekening
Ik vind de highlights wek mooi zo misschien iets te recht zogezegd

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 17:42

@Kathleen, linker afbeelding wel denk ik, 2e ook in combinatie met ? Ik weet dat hij ook waterverf gebruikte, maar of dat ook voor deze geldt, zie het er niet echt in terug, eerder pastel. Lijkt een beetje waskrijt achtig maar dat zal het niet zijn denk ik.

Afbeelding

Mooi je hond. De neus lijkt een beetje de andere kant op te staan dan de rest van het hoofd? Oor en ogen zien er super uit al. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:17

Selina schreef:
Deze tekening was echt een bevalling. Zoveel verschillende kleuren, veren. En dan die giga tak nog. Voor nu vind ik hem af. Misschien dat ik morgen nog wat zie als het me niet meer duizelt :=

[ [url=m/GhDZqb.jpg]Afbeelding[/url] ]

In je topic al gezegd, maar echt prachtig <3.

@Seven, mooi zo op dat hout :j.

@Mkango, cool :D. Je ziet duidelijk progressie.

@Horsiegek, van zwartwit naar kleur :oo ! Moeilijk!

@Seven, dat ronde naambordje is geweldig leuk zo! Jammer van de naam :=. Maar goed, daar kun jij niks aan doen.

@Ayasha, goed bezig +:)+. Het perspectief van de neus klopt niet helemaal, misschien kun je dat nog aanpassen? De ogen zijn heel goed gelukt <3.