Gebruik toch liever m'n krijt. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gebruik toch liever m'n krijt. 
Seven schreef:Ik heb ook krijt maar vind het zo snel krasserig worden ondanks dat het zacht pastel is en een goede laag maakt tis gewoon een gevoel.
Ja heb er sponsjes bij dus ben heel benieuwd hoe ik dat vind werken.
Heb je die gedeelt selina want ben nu wel erg nieuwsgierig naar jou achtergrond er mee

AlwaysH schreef:Zijn hier mensen die met aquarel/gouache werken?
Ik ga over enkele dagen meedoen aan #mermay2020 en wil dit vooral met aquarel en gouache gaan doen. Probleem; ik kan geen schetsboek vinden met 31+ pagina’s die een beetje dik zijn en (redelijk hoog in) katoen.
Ik wil graag een ringband, maar normaal schetsboek mag ook.
Wil het graag in een boek zodat ik er later op terug kan kijken.

Ik zou ook zo graag weer gezellig mee komen praten.

Ik vind het zo leuk om te zien dat jij niet bang bent om gaandeweg nog van alles te veranderen
Ik gebruik ze om 'blurry' achtergronden te maken. Dan breng ik het heel dik aan en veeg ik de kleuren een beetje in elkaar over, maar als je graag fijne werkjes wilt maken, is krijt minder fijn inderdaad. Groot formaat werkt ook het lekkerst met zo'n dik stokkie. Je hebt in je oefeningen de kleurovergangen al mooi te pakken! Vind het knap dat je dat voor elkaar krijgt op zulke kleine werkjes.
Niet echt duurzaam... Dus ben ik verder gaan zoeken. En ik heb nu een tafelpuntenslijper van Swordfish: https://www.realisme-inportret.nl/websh ... enslijper/ Daar zit een 'mes' (het is niet echt een mesje, maar meer een soort ja.. hoe leg je dat uit radarblad ofzo) in dat je kunt vervangen (voor ik dacht 8,- euro). Slijpt hele mooie echt scherpe punten aan je potlood. En ik begrijp dat veel mensen een half jaar doen met een mes. Die van mijn was helaas al een stuk sneller bot, maar heb een aantal reserve messen besteld en kon dus snel vervangen.
Probeer vooral ook lekker veel laagjes over elkaar aan te brengen. Dat is het voordeel van pastel: je kunt heel veel kleuren over elkaar heen leggen om diepte te creëren.
Wat een verschrikkelijk lieve oogjes heeft het hondje op je tekening. Dat heb je heel goed gevangen! Mooie details ook in de haartjes en weerkaatsing van licht op het neusje. Je vriendin is er vast heel blij mee!
dus dat schiet niet echt op.
Poe ik zou dat echt wel lastig vinden, er is maar weinig te zien van de ogen. Misschien kun je op Google een soortgelijke hond vinden en het zo wat invullen, maar dit is wel een echte uitdaging. En wat oplichten inderdaad, zoals Seven ook zegt, misschien komt er dan wat meer informatie naar voren over hoe die ogen eruit zien 
Dat zegt genoeg denk ik. De kop is fantastisch gedaan, en wat ik ook prachtig vind, is hoe de achtergrond overloopt v an donker (links) naar lichter (rechts) en hoe je die lichtinval ook in de tekening terugziet. Zo'n schaduw weergeven is hartstikke moeilijk en het ziet er echt top uit!
Er zit veel diepte in de ballonnen, mooi gedaan.
Seven schreef:Ik weet niet welke je bedoeld nevony
Maar het schilderij met de drie paarden is groter
50 x 80 of zo dacht ik
Bij het draven de paard vind ik dus ook en in een bruin paard verwerk ik eigenlijk altijd paars en blauw dus het werk bij elkaar
Ik werk op pastelmat inderdaad
Verder bedankt voor je ontzettend uitgebreide reactie heel leuk