[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:35

Ik ben weer trots op mijzelf :D
Ben erg tevreden met het resultaat, zeker gezien dit pas het 2e schilderij is dat ik gemaakt heb, hoop dat ik deze stijgende lijn aan kan houden.

Hij is heel moeilijk om goed op de foto te zetten, omdat ik een soort "dimensies" heb aangebracht in het schilderij met onder andere koper kleur, kleine close up en andere lichthoek toegevoegd waar je dat leuke effect een beetje kan zien

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vikawiek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:51

Heel mooi!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 21:19

Goed gelukt! Mooie toevoeging met die strepen ook :) Komt het koper ook terug in het hert of niet?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 09:46

Heel mooi gedaan Faelynn. De strepen geven een beetje een indruk van bomen. Goed bedacht.
Om toch wat te zeuren te hebben.. :D :D . Ik zou nog wat meer dynamiek in het lichaam willen zien. De hals en het haar erop zou bv wat meer naar voren kunnen komen. Spieren op de schouders laten zien en zo.
Het is nu zo 1 vlak.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 10:56

_roodvos_ schreef:
Goed gelukt! Mooie toevoeging met die strepen ook :) Komt het koper ook terug in het hert of niet?

Dankje, nee heb het koper niet terug laten komen in het hert, dat was eerst wel het idee, maar vond het zo toch beter passen.

Babootje schreef:
Heel mooi gedaan Faelynn. De strepen geven een beetje een indruk van bomen. Goed bedacht.
Om toch wat te zeuren te hebben.. :D :D . Ik zou nog wat meer dynamiek in het lichaam willen zien. De hals en het haar erop zou bv wat meer naar voren kunnen komen. Spieren op de schouders laten zien en zo.
Het is nu zo 1 vlak.

Haha er is altijd ruimte voor verbetering
ik snap wel wat je bedoeld, maar weet nog niet zo goed hoe ik dat anders kan doen, vond haren schilderen op zich ook wel een dingetje, dit is echt zo'n winterhert met mega veel haar namelijk en wou t wel weer met de grove techniek van t paletmes doen, van dichtbij ziet het er zo uit.

Wat doen jullie met alle schilderijen die jullie gemaakt hebben? Zulke grote canvasdoeken is in huis niet echt plek voor en de schuur lijkt mij niet goed ivm temperatuur en vocht enzo. Het zijn er nu pas 2, maar ja, als dat er meer worden, kan niet alles aan de muur hangen :')

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 11:05

Als je naar de herten in wintervacht kijkt zie je dat het behang aan de hals best zwaar is en een andere kleur en structuur hebben. Ook zijn de hals en schouders en krachtig in vergelijking met de rest van het lichaam. Daar zou je wat verschil in kunnen maken. Fijnere haren en gladder op het lichaam en grove structuur en veel behang op de hals. Ook met donker en licht kun je het verschil aangeven.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:08

Ik vind hem super gelukt voor een 2e schilderij Faelynn. Ik zie wel wat Babootje bedoelt maar dat lijkt me echt mega moeilijk om voor elkaar te krijgen. Leuk idee ook met dat koper!

Ik ben bezig met een project hond in pastel (pastelpotloden en softpastel). Maar oohhh wou dat ik meer tijd had....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 12:10

eva1969 schreef:
Heel mooi, achtergrond voegt ook echt iets toe

Dank je wel :D. Was wel even klamme handjes, maar ben blij met hoe het uitgepakt heeft.

Faelynn schreef:
Ik ben weer trots op mijzelf :D
Ben erg tevreden met het resultaat, zeker gezien dit pas het 2e schilderij is dat ik gemaakt heb, hoop dat ik deze stijgende lijn aan kan houden.

Hij is heel moeilijk om goed op de foto te zetten, omdat ik een soort "dimensies" heb aangebracht in het schilderij met onder andere koper kleur, kleine close up en andere lichthoek toegevoegd waar je dat leuke effect een beetje kan zien

[ [url=m/iX5wOM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/REjwwj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ajICqh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel tof geworden! Mooi ook met de koperaccenten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:20

_San87_ schreef:
Wat is NaNoWriMo :P?

Ik ben ook eens in de oude doos gedoken:

[ [url=m/SiY2D2.jpg]Afbeelding[/url] ]
2007 :D.

[ [url=m/jDTEcg.jpg]Afbeelding[/url] ]
2008 :D.

[ [url=m/PXoM3V.jpg]Afbeelding[/url] ]
En 2011 :D.

Ik heb nog oudere tekeningen, maar die liggen nog bij mijn ouders geloof ik.

Zie ze nu pas. Leuk overzicht en mooie tekeningen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 13:21

_San87_ schreef:
[ [url=m/xbr1ec.jpg]Afbeelding[/url] ]
September challenge af *\o/*! Klein beetje over datum :o.

Mooi geworden ook. Goede sfeer.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 19:04

Afbeelding
Dit is kat waar ik laatst aan begonnen was maar dan "af". Voor zover dat kan op zo'n klein stukje papier natuurlijk maar het ging me even om de oefening. Totaal ongeveer anderhalf/twee uur mee bezig geweest, redelijk tevreden.

Faelynn trots met reden! Vind hem erg mooi geworden.
Verder doe ik mee met inktober, post dan ook in dat topic. Moet wel zeggen dat ik de promptlist niet zo geweldig vind en inkt als materiaal erg beperkend.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 20:51

Project hond in pastel (Faber Castell Pitt pastels & Action soft pastels).

Eerste aanzet

Afbeelding

En volgens mij klaar, maar vind het heel moeilijk te bepalen wanneer het klaar is.

Afbeelding
Afbeelding

Ik zie nog 1000 dingen die beter zouden kunnen, maar ik kan ze geloof ik nog niet beter op dit moment. Maar heb er wel veel lol in gehad. Belangrijkste is dat ik de hond in kwestie er wel in herken :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:00

Ow heel leuk geworden :D.

Ik ben een nieuw projectje begonnen die hopelijk in oktober nog klaar is:

Afbeelding
Derwent coloursoft op wit papier :).

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:01

Ik vind jouw tekeningen altijd zo gaaf San...wou dat ik het kon!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 21:04

Goh dank je :o . Veel doen :j. En veel kijken naar tekenaars die je inspireren, dat helpt ook.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-19 22:10

Wat een schatje is het geworden Oli! Mooi compleet werk, de uitsnede die je hebt gemaakt vind ik heel gaaf zo en past mooi bij de lijst, met de steeds de terugkerende strakke lijnen in donker en licht en dan de hond in het midden.

San, mijn reacties moeten geloof ik een beetje saai worden inmiddels, maar ik vind dat zo gaaf he wat jij voor elkaar krijgt steeds! Succes deze maand!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 22:27

Leuk hoor oji Vind vooral de achtergrond kleurcombinatie erg mooi en goed uitgesneden in het schilderijtje!

Ik heb vanmiddag een proefpakketje aquarel gekocht met de basis kleuren en een kwastje. Zojuist beetje aan het testen geweest, echt super lastig heb ik al weer gemerkt, totaal anders dan acryl. Heb ook eigenlijk nog nooit getekend, dus de verhoudingen enzo kloppen allemaal niet helemaal, ben vooral aan het testen geweest met de kleuren en verdunnen, wel weer erg leuk, zo anders.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 10:06

Telpeva schreef:
Wat een schatje is het geworden Oli! Mooi compleet werk, de uitsnede die je hebt gemaakt vind ik heel gaaf zo en past mooi bij de lijst, met de steeds de terugkerende strakke lijnen in donker en licht en dan de hond in het midden.

San, mijn reacties moeten geloof ik een beetje saai worden inmiddels, maar ik vind dat zo gaaf he wat jij voor elkaar krijgt steeds! Succes deze maand!

Haha dank je :D. Vind t sowieso leuk om te lezen. Al is er nog niet veel te zien.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 14:45

Leuk hert geworden Faelynn, dat koper is mooi zeg. Je aquarel is ook leuk, je zou niet zeggen dat je nooit getekend hebt.

E4D je kat is leuk, probeer eens wat meer met licht en donker te werken ipv harde lijnen te zetten en je overgangen wat zachter te maken, maar goed bezig!

Oji wat een gave uitsnede zo met dat hok, top.

Mooi begin San, ben benieuwd wat je er weer van maakt.

Ikzelf ben weer een klein stukje verder. Nog geen enkel stuk is echt af en vooral de frontriem zit nog wel wat werk in maar werd, ondanks dat het A3 is een beetje gek van het gepriegel dus maar even doorgegaan en ga op een later moment daar wel weer naar terug. Voor nu:
Peekaboo!!
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:26

Edit; de uploader doet t niet :?.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:28

eva1969 schreef:
Leuk hert geworden Faelynn, dat koper is mooi zeg. Je aquarel is ook leuk, je zou niet zeggen dat je nooit getekend hebt.

E4D je kat is leuk, probeer eens wat meer met licht en donker te werken ipv harde lijnen te zetten en je overgangen wat zachter te maken, maar goed bezig!

Oji wat een gave uitsnede zo met dat hok, top.

Mooi begin San, ben benieuwd wat je er weer van maakt.

Ikzelf ben weer een klein stukje verder. Nog geen enkel stuk is echt af en vooral de frontriem zit nog wel wat werk in maar werd, ondanks dat het A3 is een beetje gek van het gepriegel dus maar even doorgegaan en ga op een later moment daar wel weer naar terug. Voor nu:
Peekaboo!!
[ [url=m/ZslIwu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw, de frontriem ziet er echt heel mooi uit!

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:50

Mooi eva1969 vind het knap hoor, lijkt mij best een gepriegel en dan vind ik A3 echt nog wel groot haha. Ik heb niet zo veel geduld, moet zeggen dat ik daar met die rechter aquarel tekening die ik gemaakt heb al moeite mee had, toch wel een uurtje of 2 mee bezig geweest en dat voor zo iets kleins.

Ga nu weer compleet iets anders doen, mijn moeder wil graag dat ik een groot acryl schilderij met veel kleur voor op haar kamer ga maken .. Zoals jullie wel gezien hebben werk ik graag met bruin, zwart, wit en vooral weinig kleur :')
Vind dit wel spannend, nu word het een soort van in opdracht en moet je rekening gaan houden met de smaak van iemand anders.

Het worden vogels op een tak, ga mijn eigen papegaaien als voorbeeld gebruiken, heb ze allemaal wel ergens los op een foto en ga dan naar eigen fantasie iedereen bij elkaar voegen en in juiste positie zetten, geen echte goede voorbeeldfoto dus dit keer O:)
Mijn moeder heeft een 80x40 schilderij uitgekozen en een hele boel bonte kleurtjes, dit word leuk _O-
Dit is een van de papegaaitjes

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Faelynn op 13-10-19 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:51

_San87_ schreef:
Edit; de uploader doet t niet :?.

Bij mij ook niet, wou nog een foto toevoegen van een van de papegaaien die ik dan na ga schilderen, maar lukt inderdaad niet :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 19:53

En we doen t weer :D. (De upload.)

Afbeelding

Vandaag t oog verder afgerond, morgen verder met t voorhoofd en de wang. Op de foto heeft het paard een hoofdstel in en een vliegenmuts op. Die ga ik weglaten, dus ja, spanning hoe dat gaat worden :P.

Het is Apache, trouwens.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-19 20:21

Is het donkere bij het oog nou nog potlood of heb je iets van inkt of pen gebruikt ommdat zo donker te krijgen? Looks nice