[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 12:33

Mijn moeder is ook om en doet het nu ook. Ze was eigenlijk begonnen met december, omdat ze het wilde gebruiken als nieuwe agenda. Ik dacht dat ze gelijk zou beginnen, dus dat zei ik ook. Neeu is echt als nieuwe agenda dus ga pas in december beginnen. Twee tellen later had ze de blaadjes eruit gescheurd en heeft ze deze week er in gemaakt :')
Naast haar echte bullet journal heeft ze ook "mijn bullet journal crash course" gehaald dus die leen ik nu eventjes :')
Maar eens kijken of ik het weer een beetje kan oppakken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:15

Dorus schreef:
Wat? Doet niet iedereen dat dan? Ik dacht dat dat erbij hoorde :o

Ik gok zomaar dat de meeste mensen ook veel letterlijk overnemen en natekenen, en daar is voor eigen gebruik natuurlijk ook helemaal niks mis mee :) maar er zijn inderdaad ook mensen die zelf thema's en tekeningen verzinnen, en dat ook zelf ontwerpen en tekenen. Volgens mij zitten er daar ook meerdere van in het topic :j

Daihyo

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 14:27

Of een combinatie daarvan. Ideeën opdoen van internet en daar je eigen idee en ontwerp van maken. :j

MelissaH1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 17:06

Ik jat het meeste hoor haha :D Merk dat ik nu ik weer rust heb en alle afstudeeropdrachten heb ingeleverd ook echt weer zin heb om verder te werken in mijn bullet journal. De afgelopen weken werkte ik alleen nog maar met weekly's en zelfs die maakte ik een beetje omdat het moest. Nu heb ik weer helemaal de smaak te pakken en ben ik weer lekker aan het frutselen, heerlijk! :o Heb sinds een maand een calendex en dat werkt wel heel erg fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 18:25

Ik ben ook begonnen! Mijn studie is zo ongeorganiseerd als wat en ik ook, en ongeorganiseerd + ongeorganiseerd wordt toch teveel. Daarom maar begonnen met een bullet journal! :D Ik jat wel alles. Ik zal vanavond wat foto's posten. :)

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:29

Door dit topic lijkt het me super leuk om ook met een bullet journal te beginnen! Over het algemeen kan ik alles redelijk op orde houden maar ik houd van to-do lijstjes en overzicht, dus dit lijkt me top!
Enige punt is dat ik, mezelf kennende, alles extreem gestructureerd wil hebben, oeps. Hoe doen jullie dat? Bv. met de leuke movie, wish, to read & habit- lijstjes, zetten jullie die aan het begin van je journal, aan het begin van iedere maand oid of gewoon tussendoor, wanneer het uitkomt en wanneer je er aan denkt? Wat is de meest voorkomende opbouw een beetje?

Nog een vraagje, zijn er hier ook mensen die hun bullet journal voor studiewerk gebruiken en zo ja, hoe? Ik ben nogal van de gedetailleerde planningen namelijk als het om studeren gaat dus of dat handig is om in mn daily journal te zetten weet ik niet. :P En last but not least, ik zag hier in het topic (en op pinterest) regelmatig journals tegenkomen met papier waarop kleine stipjes staan ter aanduiding ipv lijntjes, is dit een bepaald soort boekje wat jullie hiervoor gebruiken? Ziet er echt heel leuk uit namelijk!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:51

Die stipjes is een dotted journal. Het voordeel ervan is dat je niet allemaal lijnen hebt die in de weg zitten bij creatief werk, maar je hebt wel een raamwerk om aan vast te houden. Om recht te schrijven of vakken te tekenen zonder alles eerst uit te moeten rekenen.

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:21

Dorus schreef:
Die stipjes is een dotted journal. Het voordeel ervan is dat je niet allemaal lijnen hebt die in de weg zitten bij creatief werk, maar je hebt wel een raamwerk om aan vast te houden. Om recht te schrijven of vakken te tekenen zonder alles eerst uit te moeten rekenen.

Ja precies, ideaal en ziet er echt leuk uit! zijn deze overal te verkrijgen of van een bepaald merk oid? Zie er wel wat op bol.com maar de recensies zijn over het algemeen dat het papier erg dun is..

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:34

Bij de betere boekhandel denk ik. Ik ben ze afgelopen weekend nergens tegen gekomen. En volgens mij las ik van de week ergens dat de populaire Leuchtturm journals in Nederland alleen online verkrijgbaar zijn.
Dun is een relatief begrip. Het meeste is volgens mij 80grams, maar of stiften doordrukken of niet heeft ook te maken met wat voor coating er op het papier zit. Daarnaast is het persoonlijk hoeveel je je stoort aan doorschijnen. En dan schijnt het bij de MUS journals ook nog verschil te maken welke druk je hebt.
Dus ik zou me goed inlezen, video's en reviews op YouTube bekijken over zowel journals als gebruikt schrijfmateriaal (de zogenaamde pentests) en voor jezelf beoordelen wat je nog acceptabel vind.

Sommige dingen moet je sowieso vermijden zoals stiften op alcoholbasis en met heel erg nat schrijfgerei zoals brushpennen moet je heel erg uitkijken.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:40

WenMLove schreef:
Door dit topic lijkt het me super leuk om ook met een bullet journal te beginnen! Over het algemeen kan ik alles redelijk op orde houden maar ik houd van to-do lijstjes en overzicht, dus dit lijkt me top!
Enige punt is dat ik, mezelf kennende, alles extreem gestructureerd wil hebben, oeps. Hoe doen jullie dat? Bv. met de leuke movie, wish, to read & habit- lijstjes, zetten jullie die aan het begin van je journal, aan het begin van iedere maand oid of gewoon tussendoor, wanneer het uitkomt en wanneer je er aan denkt? Wat is de meest voorkomende opbouw een beetje?

Nog een vraagje, zijn er hier ook mensen die hun bullet journal voor studiewerk gebruiken en zo ja, hoe? Ik ben nogal van de gedetailleerde planningen namelijk als het om studeren gaat dus of dat handig is om in mn daily journal te zetten weet ik niet. :P En last but not least, ik zag hier in het topic (en op pinterest) regelmatig journals tegenkomen met papier waarop kleine stipjes staan ter aanduiding ipv lijntjes, is dit een bepaald soort boekje wat jullie hiervoor gebruiken? Ziet er echt heel leuk uit namelijk!

De lijstjes in mijn bullet journal komen erin wanneer ik ze nodig heb. Al merk ik wel dat ik probeer om dan probeer om volledige pagina's te gebruiken, zodat ik mijn daily weer kan vervolgen op een lege pagina.

Zelf heb ik een Leuchtturm 1917, en ben er best tevreden over. Zowel de fineliners als stiften die in gebruik schijnen wel door, maar niet dat ik mijn eraan irriteer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:40

Leuchtturms kan je in NL o.a. in de winkel vinden bij de Bijenkorf en de Pipoos, dat zijn de enige winkels waar ik ze tot nu toe heb gezien.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:43

In Groningen kun je de Leuchtturms ook kopen bij de Vulpenwereld. Voor de mensen die hier in de buurt wonen.

Ik ben inmiddels weer terug naar een Bullet Journal. Mijn planner beviel toch niet helemaal en ik vind het fijner om elke week een andere indeling te kunnen maken.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 20:45

Dan ben ik dus naar het verkeerde winkelcentrum geweest afgelopen weekend. De Bruna daar had alleen een liggende MUS en verder hadden ze nergens iets fatsoenlijk.
En dan werden mijn trommelvliezen ook nog gemarteld met veel te harde live oranje muziek...

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 15:09

euhmm..

Afbeelding
Oeps :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:13

_O-

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:21

Neem aan dat je daarmee wel terug kan toch ^^? Foutje van de winkel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 01:06

ik staar al 10 minuten naar de foto, maar snap de clue niet? -O-

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:00

Pimaude: check het jaar :)
(En extra leuk omdat daaronder staat 'details make all the difference')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:04

Shadow0 schreef:
Pimaude: check het jaar :)
(En extra leuk omdat daaronder staat 'details make all the difference')

Welk jaartal? 1917? Dat is gewoon de naam. Ik snap m ook niet. :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:09

pimaude schreef:
ik staar al 10 minuten naar de foto, maar snap de clue niet? -O-

Edit: Huh wacht nu ben ik confused. Leuchttrum en BulletJournal zijn toch aparte merken? Maar toch staat op t karton alle twee? Ik snap m niet meer xD

Is het omdat je 'weer' een journal hebt gekocht of?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:12

De naam van het merk notitieboekje is gewoon Leuchtturm 1917 :+
Ik zie er ook niks verkeerd aan haha.

Die 'Bullet Journal' is gewoon het type, toch?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:14

billionache schreef:
De naam van het merk notitieboekje is gewoon Leuchtturm 1917 :+
Ik zie er ook niks verkeerd aan haha.

Die 'Bullet Journal' is gewoon het type, toch?

Had in m'n hoofd dat de founder van bullet journaling een officieel 'merk' journal had wat zo heette. Maar misschien heb ik t fout en is dat gewoon een samenwerking met Leuchttrum xD

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:21

Quir schreef:
Welk jaartal? 1917? Dat is gewoon de naam. Ik snap m ook niet. :+

Oh! }:0

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:38

Dit is de site van de bedenker http://bulletjournal.com/
Die officiële samenwerking met Leuchtturm had ik nog niet eerder gezien. Ik weet niet of ik het mooi vind die naam op de cover.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:42

De officiële Bullet Journal is van het merk Leuchtturm1917. Staat achterin ook nog een hele uitleg over het systeem.
Daarnaast heeft Leuchtturm ook nog een hele range aan andere notebooks.
Ik denk dat de meesten die een Leuchtturm gebruiken het gewone notebook hebben.

En ik denk dat deze bij laraxxxemma gewoon "per ongeluk" in d'r mandje is beland O:)