[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:35

Moet nieuwe ecoline halen ik yen alleen blauw geel oranje en iets donker oranje en goud heb ook iets van rood of bruin nodig ofzo

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 17:04

Wat gaaf yvanna om met ecoline te tekenen. Vloeit het niet heel erg?

Ik heb ook echt de smaak te pakken! Vind het ontspannend.

Deze heb ik gemaakt aan de hand van een instructie filmpje.

Afbeelding

En deze 3 uit de losse pols

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 17:52

Nette schetsen annelot :j
Je ecoline werk is goed yvanna :) misschien eens kijken of je ruimtes kan uitsparen? Dus bewust niet invullen om het totaal opener te laten zijn?
Renskefrea: mooi koppie weer :j misschien de volgorde wat aanpassen? Eerst hals/vacht en dan de manen? Zodat ze er echt op komen te liggen?
Pluizebolplum ook ik val in herhaling: mooi weer! Enne: ben benieuwd hoe jouw slavinken eruit zien :D

Afbeelding
Acryl en ecoline op papier :)
59/365

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:43

Yvanna, deze is ook leuk.
Annelot, zijn allemaal leuke schetsjes, lekker zo door gaan. Best leuk he, elke dag tekenen ^^
Fnanne, Dat is misschien wel slim,andersom. Maar kan je met pastel wel licht op donker? Anders krijg je toch hetzelfde effect?
Mooie schildering weer, dat wit geeft een apart effect erop :)

Vandaag weer schetsje op A5

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:37

Gaaf!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 00:38

Binnen n uur dit paard met houtskool getekend ik had halverwege geen zin meer en toen afgeraffeld.
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 11:09

Renskefrea: dat kan, mits het al niet ,dichtgetekend' is. Je kan prima een lichte kleur over een donkere zetten, als laatste laag :)
Mooi nieuwsgierig hoofd heb je neergezet. Lastige pose zo om het hoekje :j
Yvanna: knap oogje! Houtskool blijf ik een lastig ding vinden...

Ik heb stift gepakt:
Afbeelding
Nummer 60 :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 17:55

Eigenlijk was ik van plan voor deze week Slina's haffie te vercartoonen maar aangezien ik geen computer ter beschikking had is het nu een tekening op papier geworden met mn nieuwe Nero potloodjes (op aanraden van xTitanic recent aangeschaft, omdat het zo prachtig diep zwart is en geen grafietglim geeft)

Voorbeeldfoto van Balou_k uit het aanvraagtopic ernaast gehad
Afbeelding
Wat ga ik de volgende keer anders doen? Op groter formaat tekenen ='D Dit is A5, niks mis mee, maar als je een beetje detail wil toevoegen niet ideaal _O-
Heb het contrast wel wat op moeten schroeven in photoshop, een goede foto maken ging niet met het wisselende weer hier (net als ik hem perfect in beeld had verdween de zon ineens achter een wolk, en zodra ik dan opnieuw het juiste moment had kwam ie weer tevoorschijn, stomme wolken)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:11

(Van onder naar boven)

Bimmerd: Volgende week is er weer een week |(
Fnanne: Doe jij je tekeningen uit je hoofd (anatomie)? Vind ze altijd zo goed namelijk
Yvanna: Vind hem ondanks dat je zegt dat je hem afgeraffeld hebt al goed, ben benieuwd hoe hij eruit had gezien als je dat niet had gedaan
Renske: Ah, hij kijkt heel nieuwsgierig!
Fnanne: Wowowwow
Annelot: Je hebt geen instructiefilmpje nodig, die uit de losse pols zijn goed zat :P

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 21:30

@Bimmerd: Leuk paardje! Ik kijk alleen een beetje raar tegen de schouder aan :o
@Fnanne: Gaaf! De lijnen lijken voor mij redelijk willekeurig (niet helemaal natuurlijk, want er is wel een paardje uitgekomen) klopt dat?
@yvanna: Leuk paardje! Ik vind het oog echt heel goed gelukt.
@RenskeFrea: Wat een lief paardje, leuke pose ook!

Ik ben vorige week vergeten te uploaden, dus hier nog het snelle werkje van die week:
Afbeelding

Deze week wat uitgebreider bezig geweest (je moet wat met je vrije tijd in de vakantie :+ ), bij deze wel weer de lijntjes van een foto gehaald :o :
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:17

Yvanna, toch goed gelukt?
Fnanne, dat is weer iets heel anders. Ik vind hem leuk, blij gezichtje heeft die.
Ik zal het eens uitproberen met dat pastel een volgende keer, thanks voor de tip iig.
Bimmerd, bevallen de aangeraden potloden?
Ik vnid hem in elk geval mooi geworden :)
Sergeantroos, Leuk die schets eronder te zien bij die eerste, altijd interessant hoe mensen hun tekening opzetten. Die tweede vind ik erg leuk ook, knap al die haren getekend.

Vandaag weer eens gekliederd met acryl, op A3
Mijn schilderkwaliteiten zijn nogal weggezakt volgens mij, denk dat de laatste keer met acryl zo'n 13 jaar geleden was op school, toen heb ik er nog een franz marc muurschildering mee gemaakt in de fietsenkelder :P
Tegenwoordig teken ik bijna alleen nog maar met potlood.
Vooral poging gedaan om het paardje te integreren in een fatsoenlijke achtergrond. Ik vind hem best leuk gelukt. Met 6 kleurtjes nog lastig mengen, nam steeds veels te weinig verf :P

Afbeelding

cavallo_uomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 22:49

Sergeantroos: dat is weer eens iets anders dan de andere tekeningen uit dit topic!
Renskefrea: ik vind het een erg leuk plaatje

Ik heb zelf geen tijd gehad de laatste paar dagen i.v.m privéredenen, maar ben
Nu bezig met een schilderij.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:18

RenskeFrea O wat een leuk koppie! Hij kijkt zo lekker vrolijk onder die maantjes vandaan. Leuk hoor. Die van gisteren is weer heel anders maar ook al leuk. Die knotjes en de manier waarop het paardje om de deur kijkt. Ook alweer zo'n heerlijk koppie. Je schilderwerk mag er ook best wezen. Achtergrond past netjes bij het paard maar overheerst niet, vind ik. Ik zie eerst een snoepend paardje (leuk gevonden!) en dan pas 't groen.
yvanna Mooi gedaan zo, die schaduwen en donkere vlakken. Maakt het een heel mooi plaatje zo. Bij die van gisteren vraag ik me af waar je het dan hebt afgeraffeld. Ik vind het een heel mooi hoofd en die strakke lijnen geven het wel weer een apart effect zp.
annelot Zo, jij gaat ook wel lekker hé? Mooie koppies en je lijkt ook wel al een heel eigen stijl te krijgen in je losse werk. Heel leuk om te zien!
Fnanne Mooi koppie weer. De kleuren zijn ook zo mooi en dan dat wit erbij wat het net weer iets losser maakt. De stifttekening is ook alweer zo gaaf. Heel simpel maar niet minder krachtig. Btw ik zal eens slavinken aanschaffen, kijken wat er dan gebeurd. :D
Bimmerd Alweer zo'n leukerd. Heel anders dan dat snoezige ponietje en ezeltje maar duidelijk zelfde stijl en net zo leuk om naar te kijken.
SergeantRoos Die eerste is al heel aardig, zo met dat oog dat er uit springt. Maar die tweede...Ik vind 'm zo leuk...Gaaf met die strepen ook zo.

Zo, en dan ook maar even een dagje inhalen. Gisteren wel getekend maar was té flauw om nog zoiets ingewikkelds als scannen en uploaden te doen :o .

28-2
Referentieplaatje, pastel,- en krijtpotlood op simpel, te dun papier
Het hoofdje is leuk gelukt maar bij de kont is er het één en ander misgegaan.

Slaapmuts
Afbeelding

1-3 (jeutje, alweer de derde maand!)
Wilde eigenlijk iets wat heftigers doen en dan krijg je ineens een belletje of je ook komt...
Vluggertje uit de losse pols met wat er voor mijn neus lag. Kladblok, balpen, fineliner, een groene stift, krijtpotlood en een klein toefje witte gelpen.

Stampertje
Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 23:28

Pluizebolpum, leuke tekeningen. Vooral de slaapmuts vind ik leuk.

Renske, ik vind hem toch zeker niet slecht gelukt hoor.

Sergeantroos, vind vooral die van deze week erg mooi.

Bimmerd, Yvanna, Fnanne, even alle 3 tegelijk want ik vind ze allemaal mooi.

Ik ben erg slecht in reacties geven hoor. Sorry daarvoor.

De mijne voor deze week. Niet helemaal geworden wat mijn bedoeling was. Ik zit momenteel in een behoorlijke dip en wou dat een beetje op papier vastleggen. Het idee was een duister sfeertje.
Helaas bleek er geen zwart potlood bij mijn nieuwe potloden te zitten.
Dus iets kleurrijker geworden dan de bedoeling en geen achtergrond kleur.

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 01:40

Zo, sorry dat ik de hele week niks heb laten horen hier. Ontzettend druk weer deze week + de hele woonkamer geschilderd en vandaag nieuwe vloerbedekking erin. Vooral dat laatste was hard nodig: lag er al weer dik 15 jaar erin...en helaas in die jaren heel wat te verduren gehad met bv een sproeiende kater (gelukkig geen last meer van, hoewel de reden dan weer minder is) en een pup. Laatste was dan weer heel vlot zindelijk en eigenlijk verrassend weinig ongelukjes.
Maar toch; het was tijd om te gaan :+ en nu weer lekker fris nieuw tapijt erin. Alles weer geschilderd dus alles ziet er weer tiptop uit :D .
Nu de keuken nog -O- , gelukkig is die een stuk kleiner en hoeft sowieso niet zo heel veel te gebeuren daar; eigenlijk alleen plafond witten, dus dat is te doen.

En welkom Annelot :)

Silverstorm gecondoleerd trouwens nog, miste je al een paar weken, maar duidelijk waarom nu.

Zal even weer wat doornemen, moest even een paar pagina's inhalen, want eigenlijk ook de hele week niet in het topic wezen kijken zelfs. Dat is tot nu toe toch niet gebeurd, maar deze week er niet aan toe gekomen.

Ginger18 jij eerst maar een virtuele knuffel vanwege je dip :(:) . Ik vind je tekening wel wat hebben, ok ja je hebt gelijk; het duistere sfeertje is wat mislukt, maar vind het idee heel leuk bedacht; vleerpaard :).

Pluizebolpum; al had je dan geen tijd om dat te maken wat je eigenlijk wilde, ik vind je stampertje geweldig. Vooral het oogje, neus en mond vind ik heel aansprekend...en dat terwijl er geen giga details zijn aangebracht, maar gewoon lekker subtiel.
Je slaapmuts is ook heel leuk, ondanks die mismaakte kont :P

RenskeFrea; idd je plaatje is heel leuk gelukt. Zit ook zeker diepte in je achtergrond. Vind de houding van het paard ook heel leuk; zo etend van een boom. Alleen jammer dat je de boomstam heel duidelijk door de planken van de omheining ziet. Maar zeker heel goed gelukt voor een eerste keer.
Moet ik me nu toch ook eens aan gaan wagen; een achtergrond erbij.

SergeantRoos; lekker herkenbare stijl heb je ook. Vind de tweede voor week 9 het mooist; lekker stevige eenhoorn. Die sokken zijn echt heel mooi gedaan ook.
Week 8 is ook zeker heel leuk. Vind vooral het oog erg gaaf.

Bimmerd; gave tekening geworden. Vooral het hoofd is erg mooi. Gaaf halster ook.

Fnanne; flink aan het schetsen geslagen deze week zie ik :)(naast het schilderen dan). Je schetsen zijn ook compleet anders dan je schilderwerken, gaaf om te zien. Die van dag 57 en 58 (vooral die laatste) zijn echt prachtig.

Gisteravond even tijd tussendoor gehad voor een tekening voor week 9, maar upload die morgen wel even; ben even het kabeltje van de camera kwijt vanwege dat alles uit de woonkamer moest vandaag voor de vloerbedekking. Maar die komt morgen wel weer terecht; waren pas om half 11 vanavond klaar, dus had geen zin meer om alles terug te zetten etc.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:29

Cynn druk bezig :j maar dan is het voorlopig ook weer klaar toch?
Ginger: brrrr...creepy one. Wel toffe vleugels!
Pluizebolplum: ben benieuwd naar je slavinken :D schone slaapster en Stampertje zijn beide weer geslaagd. Dat koppie van Stampertje. Zo heerlijk attent!
Renskefrea : knap zo hoor, met een achtergrond. Dat is één van de dingen die ik moeilijk vind...
Sergeantroos: willekeurig? Je bedoeld vlot neergezet? Want dat klopt wel :j
Je tweede vind ik stoer!
Slina: sommigen zijn uit het hoofd, anderen met referentie. Dat wisselt wat :j
Bimmerd: zo te zien bevielen de potloden wel?

Afbeelding
61/365
Stiften op papier.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:52

Gelukkig wel Fnanne. Schilderen vind ik niet erg; is altijd wel lekker relaxed, maar die vloerbedekking hebben we wel even ruzie mee gehad.

Week 9; hb potlood en rode kleurpotlood, ong 15 min werk. Eigenlijk was hij nog niet af, maar had geen tijd voor uitbreiding. Vind hem zo toch ook wel gaaf.

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:06

ginger18 Misschien niet zo duister als je wilde, maar om nou te zeggen dat het een blij, vrolijk lentetafereeltje is, moah. Hij is gewoon lekker creepy en verder best wel erg geslaagd. Die bliksemschichtjes zijn tof.
Fnanne Vreselijk originele uitspraak, not, maar hij is weer mooi hoor. Ook heel leuk om te zien hoe jij dan inkleurt met stiften en dat ook arceringen dus duidelijk het idee van kleur kunnen geven. Moet ik even opslaan in mijn hoofd.
xxCYNNxx Hij is inderdaad gaaf. Heul boos paard. Is dat ook een beetje hoe je je voelde over niet meewerkende vloerbedekking? Tja, dat opknapwerk is niks, maar het oogt zo lekker fris weer als je klaar bent, hé?

Weer even een schetsje uit de losse pols. Vulpotlood op A4. De schouder is wat bol geworden en ik geloof zomaar dat ik de plaat van de scanner eens moet schoonmaken...

Rustig aan dan breekt 't lijntje niet
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:32

haha toevallig heb ik hem de avond ervoor getekend. Blijkbaar wist mijn onderbewustzijn al wat me stond te wachten op zondag :D
Maar idd; alles ziet er weer lekker fris uit, heerlijk :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:50

Vind ogen heel lastig, dus alleen maar een oog getekend.
Ben er niet tevreden mee, maar geen tijd om deze week nog iets anders te doen.
15 minuten / grafiet / hate my scanner

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:26

Pluizebol, ik vind je slaapmuts prachtig. En de kont oogt niet zo erg raar, het is gewoon een wildkleurig paard met aalstreep.
Het stampertje paard is ook top gelukt. Zeker voor een vluggertje.
Die van vandaag vind ik ook fijn. Het lijkt of je nooit je potlood van het papier haalt omdat de lijnen naar elkaar door lopen, klopt dat?
Overigens heb ik het idee van het bomenetende paardje niet zelf bedacht, die heb ik van een foto van mijn vakantiepaardje, die het bos aan het snoeien was in de regen :P
Ginger, leuk ideetje, een vleerpaard. Ik vind hem tof.
Fnanne, het is best leuk, achtergrond maken zo, maar het ruïneert wel je kwasten zoals ik het gister deed. Maar ik heb dan ook alleen slechte goedkope kwasten dus dan is het niet erg :P Goeie referentiefoto met mooie achtergrond helpt wel erg :j
Mooi zo met die stiften, ik vind het arceereffect heel goed. Dat kan ik dan weer niet, arceren :)
Cynn, Die is leuk. Hij kijkt goed boos, ik vind die rimpel bij zijn mondhoek een tof effect geven.
Slina, ik vind hem wel mooi geworden. Hooguit zou hij misschien wat ronder mogen, misschien dat dat dan een meer paardenoog effect geeft. :)

Vandaag weer eens iets meer fantasieachtigs.
Pastel en pen op A5 (of in elk geval de helft ervan, scheelt tijd met inkleuren :P) Vluchtig werkje van kwartier of half uurtje ofzo.
Afbeelding

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:39

@Fnanne, ja dat bedoel ik, gewoon vlug neer gezet, niet al te lang nadenken over waar de lijnen precies komen. Leuke tekening weer, met die kleurtjes!
@RenskeFrea: Ik vind het paardje dat stiekem van de boom eet echt heel gaaf gelukt!
@Slina: Ik vind hem erg goed gelukt hoor, doe het je niet na! Hij lijkt alleen in de ooghoek erg licht.
@xxCYNNxx: Knap gedaan!
@Pluizebolpum: Leuke werkjes weer! Vind vooral het slapende paardje erg aandoenlijk.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:17

Pg 43:
annelot: Mooi hoe je met een aantal lijnen een duidelijk portret kunt neerzetten. En ontzettend leuk dat je bent aangeschoven in het topic!
Fnanne: gaaf dat witte op het donkere ecoline. Ik hou van het contrast wat je daarmee aanbrengt.
RenskeFrea: ik zie gelijk voor mij hoe iemand bv met een snoepje aan de andere kant staat. Pleeeeeasse
yvanna: mooi portret
Fnanne: Ontzettend leuk om te zien dat jouw stift tekeningen / schetsen heel anders zijn dan wanneer je verf of ecoline gebruikt. Heerlijk bekkie heeft deze weer :)
Bimmerd: Mooie uitgewerkte tekening!
SergeantRoos: Ik hou ervan om ook digitaal werk te zien. Mooie verhoudingen. Wel lijkt bij de onderste tekening de bilspieren niet helemaal op de juiste plek te zitten.
RenskeFrea: wennen he als je ineens weer verf pakt ipv een potlood.
Pluizebolpum: hele fijne rustige plaat om naar te kijken. Knap hoe je met zo'n weinig details een realistisch plaatje weet neer te zetten.
ginger18: je dip heb je duidelijk overgebracht. :(:)
Fnanne: ook stiften gaan je goed af
xxCYNNxx: eng paard met zn rode oog hihi
Pluizebolpum: wat ik vorige keer al zei. Ik ben ontzettend fan van je manier van schetsen. De subtiele dunne lijntjes doen het hem _/-\o_
Slina: mooi oog
RenskeFrea: deze spreekt mij minder aan dan je eerdere tekeningen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:27

9 / 52

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:29

Dagje vrij, dus mn achterstand inhalen.
10 / 52

Afbeelding