[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:07

Iriscope schreef:
Zal je even een PBtje sturen!

Mag ik m ook????

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:16

Hier de foto's van de deken, zie dat het er op de foto wat rommelig uit ziet, maar das in het echt niet zo, zal aan de flits liggen want heb de foto's net pas gemaakt. In het echt dus wat strakker, ondanks dat het chunky wol is.
Vrij lastig op de foto te zetten omdat het werk nog op mn 80cm ronde naalden zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:06

Gaaf die deken! Ook een mooi truitje!

Mijn deken schiet ondertussen ook op:
Afbeelding

En details:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iriscope

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:09

Wow, die deken! Wat een werk zeg, hoe brei je die precies, in lange sjaals en dan aan elkaar zetten in het midden, zie ik dat goed?

Ik ben ondertussen aan een bij projectje begonnen omdat ik die deken niet altijd overal mee naar toe kan zeulen en ik altijd en overal zin in breien heb.
Gaat om een sjaal voor een vriendin van me, met overlappende bladeren <3
Had hem alleen opgezet om even een proeflapje te maken, omdat ik zo benieuwd was hoe het patroon in elkaar zat, maar vind hem zo gaaf dat ik hem lekker af ga breien :)
Afbeelding

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:34

Mooie dingen komen er langs! Danseresje, wat een werk zeg! Maar, leken vraagje van mijn kant, ik heb nog geen deken op mijn naam staan, zou de deken niet mooier worden als je alle blokken eerst los opspant?

Die sjaal ziet er ook mooi uit iriscope. Heb je voor mij misschien het patroon?? O:)

Ik heb een van mijn truien onderaan uitgehaald om hem langer te maken. Hij was me toch te kort. Altijd jammer, werk wat klaar is uithalen, maar zo ga ik hem ook niet dragen. Dus dan maar een stuk opnieuw doen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:38

Groot gelijk, zonde van het werk als je hem anders niet draagt toch?
Welk patroon gaat het om, die gevlochten sjaal of die ik net heb geplaatst?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:15

Die laatste bedoelde ik :j.
Laatst bijgewerkt door Lalidan op 30-04-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:20

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:35

Dank je wel!! Dan moet ik nu wel eerst die trui af maken.... -O- :+.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:50

Afbeelding

Mijn nieuwste project: een heuse voetbaalsjaal om mijn collega's aan te moedigen! Wat vinden jullie ervan? Tips en truukjes mogen altijd, kan ik van leren!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 21:06

Heel knap gedaan zeg :) ziet er goed uit. Hoe ziet de achterkant eruit? Ik denk er ook over om zoiets te gaan doen maar weet niet zo goed hoe ik de achterkant goed krijg als ik met meerdere kleuren ga werken!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:08

Heb nog geen foto van de achterkant, zal ik komende week even maken. Maar die ziet er wel netjes uit volgens mij!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:32

Ik zit een beetje vast. Heb de helft vd wol gekocht toen ik aan mn deken begon maar nu heb ik de andere helft nodig en kom ik niet meer in de plaats waar die te krijgen is. Toendertijd bij het werk van mn ex in de buurt gekocht, hadden nog 100 bollen op voorraad, maar nu is het dus uit met ex en kom ik niet meer aan die kant van de Kaap.
Heb alle andere wol zaken al gecontacteerd, maar de supplier is gestopt met leveren in Zuid Afrika.
De enige winkel die ik weet is hier een takke end vandaan en ik heb geen auto :(
Er gaat wel een trein heen maar das het type trein waar je als blanke meid echt niet mee wilt reizen.

Nu dus op zoek naar iemand die me er heen wil rijden, zal ons wel iets van een paar uur kosten heen en weer.
Duim maar heel hard, want anders is mn huwelijkscadeau straks een deken van 1m x 1.60m die niet af is :(

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 07:38

Succes iriscope. Lijkt me lastig, doet een mens ook weer beseffen hoe makkelijk het hier is met die internetwinkels.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 11:02

Internet winkels hebben we hier ook wel, maar het probleem is dat de valuta hier zo weinig waard is geworden dat er niet meer geimporteerd wordt. Bedrijven importeerden de laatste tijd producten hier heen en als het dan aan kwam was de Rand zoveel minder waard dat de kosten voor het product te hoog zijn om het te verkopen.

Hoe dan ook, ik heb een vriend gevonden die van de week me een lift wil geven, dus ik ga morgen bellen om te checken of ze nog voorraad hebben :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:44

Even een paar foto's van de deken tot nu toe, die van bovenaf is niet heel duidelijk geloof ik.

Afbeelding
Afbeelding

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:53

Kan ik de wol vanuit Nederland niet naar je verzenden?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:01

Das heel lief van je, maar de bruiloft is op 2 juni en ik kom zelf ook dan aan in Nederland.
Het cadeau moet alleen wel voor die tijd klaar zijn. Krijg de winkel telefonisch niet te pakken om te checken of ze het nog steeds hebben maar toen ik het kocht hadden ze nog veel voorraad.
Rij er morgen naar toe op de gok en anders moet ik het in Nederland zien te vinden en na de bruiloft maar afmaken.

Thanks voor het aanbieden, superlief!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:08

Ik ben aanstaand weekend in Nederland. Als je wilt kan ik wel alvast voor je kijken of ze t bij mij in de buurt hebben. Dan heb je t alvast in huis en kun je gelijk beginnen.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:09

Ik vroeg me inderdaad al af of jij plannen had om naar NL te gaan haha. Thanks, als ik het niet kan krijgen hier zal ik je even PBen! :+:

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:31

Is goed.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:45

Iriscope schreef:
Heel knap gedaan zeg :) ziet er goed uit. Hoe ziet de achterkant eruit? Ik denk er ook over om zoiets te gaan doen maar weet niet zo goed hoe ik de achterkant goed krijg als ik met meerdere kleuren ga werken!

U vraagt, ik draai:
Afbeelding

Detail:
Afbeelding

Gewoon bij elke kleurwissel de twee draadjes een keer om elkaar heen draaien. Maar niet te strak aantrekken.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:20

Na alle sjaals en laptopsleeves en dekens ben ik nu wel toe aan een trui.
Maarrrr, hoe doe je dat? Ik heb al wat op YT gezocht maar kom er niet echt uit.
Ik lees overal dat het zo lastig is om de maten etc goed te krijgen en wil graag een trui die goed past.
Weet iemand een website die het goed uitlegt?

Ik ken de blog van newstichaday en die hebben een soort cursus waarmee je alle truien kunt breien die je wilt, waar alles stap voor stap wordt uitgelegd. Maar die kost met wel 75 dollar en dat vind ik toch een beetje teveel van het goede!

Alle hulp en tips zijn welkom!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 16:58

Topdown breien!! Dan heb je het maten probleem in elk geval niet, want je kan breiende weg passen. Uitleg over maten is eigenlijk niet te geven, de een valt zus, de ander zo.... of wil je echt zelf een patroon gaan maken?

Gewoon op ravelry kiezen voor sweater, daarbij kiezen voor topdown en patroon volgen vond ik het makkelijkste. Dan nog heb je weleens dat maten niet helemaal goed vallen (zie een eerder berichtje van mij dat ik toch een stuk trui aan het uithalen ben, omdat ik hem langer wil), maar dat kan je dan nog aanpassen. Als je de trui in 4 verschillende delen breit (voorpand, achterpand, twee keer mouw) kan je pas passen als je hem in elkaar gezet hebt. Niet erg handig als je dan nog iets aan blijkt te passen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:54

Ik meet mijzelf gewoon op en bereken zo de trui. Ik doe het meestal wel aan de hand van een basispatroon, maar dan maak ik de taille smaller en de mouwen langer.