Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
patpen schreef:Volgens mij wordt er een boord gebreid op rechte naalden (met knoopsgaten) en na het boord verder op een rondbreinaald. Na x cm worden er wel minderingen gebreid (vooral goed te zien op de 1e en 3e foto) zodat je alleen door de laatste paar steken een draad trekt.
Er zijn wel patronen voor mutsen met kabels maar ik kan zo 1-2-3 niet een patroon vinden van dit model.
Op welke site heb je deze 2 mutsen gevonden? Staat daar niet ergens bij waar een patroon te vinden is?
Edit: die met de kabels is niet zo moeilijk uit te vogelen (ik heb nog even naar een iets groter beeld gekeken). Dat is een vlechtkabel over 12 (?) steken met daartussen 3 steken boord. Daar zou ik 5 steken van maken zodat je die gaten er niet tussen krijgt
Jiwa schreef:Bizar hé?
Daarom ga ik ze zelf breien, ben gekke henkie niet. Daarnaast vind ik het leuk om te breien, dus geeft me weer wat te doen.
Sjaal is af, ben nu aan een zwarte kolsjaal bezig, dubbelegerstekorrelsteek.
patpen schreef:Ja, sorry, ik was zo brutaal Maartje. En gaat hij op zijn damens sluiten? Kun je nu goed het verschil zien nu je wat verder bent?
Lord_Ik schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je zonder knoopjes nu eigenlijk van kleur veranderd ?Ik ben een sjaal met streepjes aan het maken, maar die knoopjes zijn zo lelijk ...
ik weet dat het zonder kan
maar niet hoe.
Lord_Ik schreef:Kan iemand mij uitleggen hoe je zonder knoopjes nu eigenlijk van kleur veranderd ?Ik ben een sjaal met streepjes aan het maken, maar die knoopjes zijn zo lelijk ...
ik weet dat het zonder kan
maar niet hoe.