[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:42

joey_lover schreef:
_San87_: Tja, zo zou je het kunnen bekijken. Maar ik zou ook nooit een pasteltekening kopen. Toch taxeer ik die ook wel :)

Dat is jouw keuze. :) Ik neem in taxaties mee wat ik er zelf voor zou willen betalen. Ik vind een digitaal werk persoonlijk geen geld waard, ik vind de sjoemelgrens ook heel hoog en vraag me af of ik daadwerkelijk voor een tekening betaal of voor een knap bewerkte foto. :) En wie heeft mij de garantie dat ik ook daadwerkelijk het origineel koop zonder dat kopieën van die tekening ergens anders opduiken?

Ik heb liever iets tastbaars, een tekening waar je de potloodstrepen ziet, de structuur van het materiaal, dat je de uren zwoegen bijna kan voelen. Dát is voor mij de kunst :+:

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:27

Tuurlijk is het je eigen keuze of je iets taxeert of niet. Daar is iedereen vrij in :)
En als je het niets waard vind, is dat natuurlijk ook je goed recht. Het is dan misschien wel handig om dat er meteen bij te zetten?

loveshadow: Fijn dat je wat aan m'n uitleg hebt gehad :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:06

_San87_ schreef:
Ik heb liever iets tastbaars, een tekening waar je de potloodstrepen ziet, de structuur van het materiaal, dat je de uren zwoegen bijna kan voelen. Dát is voor mij de kunst :+:

Kan je dat bij een digitale tekening dan niet?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:06

Amy8super schreef:
_San87_ schreef:

Ik niet. :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:08

Amy8super schreef:
_San87_ schreef:

ben het met san87 eens, meestal word er ook misbruik gemaakt met het digitaal tekenen, zoals overtrekken.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:03

Ik bedoelde mijn post niet negatief naar t digitaal schilderen toe, maar het is een vraag waar ik zelf ook tegen aan loop als iemand mij vraagt een digitaal werk te maken. Waar betaalt die persoon nou precies voor?

_Bitje_ schreef:
ben het met san87 eens, meestal word er ook misbruik gemaakt met het digitaal tekenen, zoals overtrekken.

Maar er zijn ook veel mensen die wel gewon echt aan het 'schilderen' zijn, maar dan met een pen en tablet ipv een doek en het zou raar zijn als hun werk niet beloond zou worden, omdat er anderen zijn die misbruik maken van t medium.
Dat je er gewoon niet van houdt en liever iets tastbaars wilt daargelaten natuurlijk :)

Killed

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 11:49

Heb het persoonlijk ook niet voor digitaal schilderen, hier zit geen kracht in zoals een echt schilderij of tekening

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:29

Dat mensen digitale tekeningen niet mooi vinden, kan ik niets aan doen. Ieder zijn keuze :) Maar wat ik wel raar vind is dat mensen het niet tastbaar vinden. Uiteindelijk wordt het gewoon afgedrukt en heb je wel degelijk een tastbare tekening in de handen. En ook bij digitale tekeningen is het op normaal formaat echt wel te zien dat het getekend is.

Dat er nog steeds mensen zijn die denken de rest te bedonderen met het digitaal tekenen, is erg jammer. Maar is dat dan een reden om maar helemaal geen digitale tekeningen meer te taxeren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 12:34

Ik heb, zolang ik hier post, nog nooit een digitaal werk getaxeerd. :) Dat is niks persoonlijks of zo. Wel geef ik gewoon commentaar.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 13:41

Ik taxeer ook geen digitale werken. Maar als ik het hier zo lees dan kom ik voor mezelf tot de conclusie dat ik dat best zou kunnen doen. Maar dan als poster. Ik denk alleen niet dat de artiest/kunstenaar daar op zit te wachten.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 16:37

Voor mij zit de waarde in digitale tekeningen dat het beter en mooier op t-shirts, posters, bekers etc gedrukt kan worden. En in games of .. nou ja noem het maar op :+
Maar als tekening of schilderij aan de muur zou ik persoonlijk liever een traditioneel werk willen.
En ik vind digitaal ook minder tastbaar. Net zo min als een traditioneel werk wordt gekopieerd en afgedrukt op papier (wat je wel eens ziet). En dat vind ik veel minder hebben dan een echt traditioneel werk, waarbij je inderdaad veel beter ziet hoe er met potlood precies details etc zijn getekend.

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:28

joey_lover schreef:
xxpinczowxx: Ik weet niet of het komt door de slechte foto/scan, maar het paard is wat moeilijk te zien. Als hij zo hoort dan zou ik er nu nog niets voor geven. Probeer eens om met wat meer contrast te werken.

ik denk dat het dan aan de scanner ligt..
we hebben zelf namenlijk geen scanner dus ik heb het maar bij kennesen gedaan..
beetje flut..

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 11:00

xxpinczowxx schreef:
joey_lover schreef:
xxpinczowxx: Ik weet niet of het komt door de slechte foto/scan, maar het paard is wat moeilijk te zien. Als hij zo hoort dan zou ik er nu nog niets voor geven. Probeer eens om met wat meer contrast te werken.

ik denk dat het dan aan de scanner ligt..
we hebben zelf namenlijk geen scanner dus ik heb het maar bij kennesen gedaan..
beetje flut..

Misschien een idee om gewoon een foto te maken?
Doe ik ook altijd, vind ik meestal wat beter werken nog dan de scan..

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:59

Wendyoost schreef:
joey_lover schreef:

Misschien een idee om gewoon een foto te maken?
Doe ik ook altijd, vind ik meestal wat beter werken nog dan de scan..

ik heb er nu een foto van gemaakt maar ik weet neit of dat wel zo heel veel beter is...
Afbeelding

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:29

ik heb geprobeert ze allemaal te beordelen maar het zijn zoveel zulk mooie echt zo prachtig
het ongevere is z'n 25 tot 60 euro dat het meest kan
wuis en hors-art koetje10 en horseydud zijn in de 1e 4 pagina's echt het mooist \
de rest bekijk ik nog wel _/-\o_

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 16:39

xxpinczowxx : ik kan verder je tekening niet zo goed zien, maar wat ik kan zien is dat hij best leuk is,
maar nog niet voldoende om er geld voor te vragen :)

xxpinczowxx : Hetzelfde verhaal :)

Leonyr: leuk! Fijne style! Sommige lijntjes kloppen nog niet helemaal, maar vind het wel 30,- waard hoor!

CoolestnoudJ : wauw! respect heel mooi gedaan! 120,-
-----------------------------------------------------------------------------------------------
mijn 4e mens :P
a4 formaat, wel even zoet mee geweest.
Afbeelding

portretje.
acrylverf op linnen (50x60cm) ong.6 uren mee bezig geweest
Afbeelding

Nynke en Cheyenne
pastel op a3 pastelpapier, wel even zoet mee geweest.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:18

Ik zal de laatste pagina ook nog even taxeren:

xxpinczowxx: Geen beste foto, hier kan ik in ieder geval niks mee. :)

_Bitje_: Ten eerste, jammer van de kleine foto's, maar ik ga toch m'n best voor je doen. :)

De man vind ik heel erg mooi gelukt, mooie contrasten en structuur, die sjaal is ook erg mooi neergezet. Top. Ik kijk een beetje vreemd tegen het voor ons rechter oog aan, het onderste ooglid is wat dik. Verders, heel erg mooi portret, mag je met recht trots op zijn!

60 euro.

Wat een lieve uitstraling heeft het paard, ik vind het ook knap dat je met deze losse manier van schilderen en zonder al te veel detail toch een realistisch en zacht portret neer kan zetten. De schouder zou voor het mooie meer afwerking kunnen gebruiken, dat is echt een vlak nog. Maar, echt top!

80 euro.

Erg mooi portret weer, omdat de foto zo klein is, zie ik weinig van de details, maar ik denk dat dit wel goed zit, gezien je bovenstaande grafiet tekening. Het enige wat mij echt stoort aan dit portret, is dat de benen afgehakt lijken. Ik snap het idee van het hoge gras, maar dit komt niet uit de verf, vind ik. Anatomisch heel correct!

80 euro.

Ik heb ook een werk waar jullie je lusten op mogen botvieren:

Afbeelding

Basset hond, grafiet op fotokarton, A4 formaat. :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:37

Pag. 41
NAIWHL, 25 euro
Shanna_ , De tekening lijkt nog niet helemaal af. In de gezichten mis ik nog schaduwen. Vooral bij de neuzen. 25 euro.
Wendyoost, Mooi gedaan, alleen kloppen de ogen niet en vind ik de neus wat vreemd (alsof die hangt) 40 euro.
loveshadow, 50 euro
layka1997, nog even verder oefenen :)
Verax, 25 euro
jannaa_ , 10 euro
daphnenatas, netjes maar ik mis nog veel schaduw en contrast, 20 euro

Pag. 42
joey_lover, 100 euro
NAIWHL, beter dan de vorige, 40 euro
Amy8super, zou het niet weten..
mentjuh, vind het meer een leuke oefening, dan iets om te verkopen..
CoolestnoudJ, hou er zelf niet van, maar als iemand het zou willen kopen kun je er wel meer dan 100 euro voor vragen :)
Leonyr, 10 euro
xxpinczowxx, te slechte foto

Pag. 43
_Bitje_ , Als je iemand gelijkend zo op papier weet te krijgen (bijv. in opdracht) kun je er wel 60 euro voor vragen.
Het schilderij is wel 150 euro waard.
Vind het gras wel jammer, zou het verder naar onder en de zijkanten tekenen. Want nu zijn hun benen verdwenen in het
niets. Techniek is wel goed. 55 euro.
_San87_, 40 euro erg mooi!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:40

@CoolestnoudJ Vind het echt speciaal! anders dan anders 80 euro

@Leonyr Jammer dat hij nog niet af is, dat stoort me wel een beetje 25 euro (als hij af was geweest was hij wel meer waard geweest)

@xxpinczowxx Vind het moeilijk te beoordelen omdat ik niet veel zie, zoals hij nu te zien is nog even lekker door oefnen en dan kom je er wel :D

@_Bitje_
1* Mooi gedaan hij kijkt alleen wel moeilijk hihi 60 euro
2* Hele mooie stijl! 120 euro
3*Jammer van de kleine foto, wat ik kan zien vind ik mooi ik stoor me alleen wel heel erg aan de "afgehakte" benen.. 70 euro

Hier nog een werkje van mij:

Afbeelding
A4 formaat

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:15

Ik weet niet of het erg handig is om te reageren, want het topic is bijna een jaar oud. :o

Ik ben eigenlijk al mijn hele (nog niet zo lange) leven bezig met tekenen. Sinds een jaar ook fafatiek paarden. Mijn vader en moeder (zaten allebij op de kunst academie) vinden dat ik het op verzoek moet gaan doen, en er dan geld voor vragen.

Wat denken jullie? Is het goed genoeg om er een prijskaartje aan te hangen? Ik zelf ben nog al een perfectionist, dus oefenen ga ik zeker nog veeel meer doen. :)
(Dit is allemaal nog op A4, als het op verzoek is ga ik op groter en beter papier werken.)

Afbeelding
Afbeelding

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 23:04

mentjuh, nette tekening, zwart is moeilijk om te tekenen maar dat heb je goed gedaan. 40 euro.
DiekeC, als iemand deze tekeningen wil kopen zou ik er nog niet meer dan 10 euro per stuk voor vragen. Ze zijn nog te schetserig.

Afbeelding
- A2 formaat
- Pastelkrijt

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:24

babe: onbetaalbaar _/-\o_

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:45

ik heb even weer getekend..
ik ben er ong 8 uren mee bezig geweest..
die achterste is een witte arbier en die voorstre een zwarte welsh..
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:46

babe: uhmm? moeten wij dat nou serieus taxeren? :oo
onbetaalbaar _O_

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 12:27

Babe ik ga het toch taxeren! Ik vind hem 350 wel waard!

xxpinczowxx het is een hele slechte foto is moeilijk te taxeren... sorry