Mijn eerste borduurpakketje is vandaag binnengekomen! Ik had er eentje van Jip&Janneke besteld. Heb de beschrijving gelezen en ben begonnen. Nu had ik alleen een probleempje, want mijn draadje draait steeds helemaal op en dan komt er een knoopje voor het gat. (Snappen jullie het nog?) Hoe voorkom ik dit?
Ja daar heb ik ook wel eens last van. Je naald en draad regelmatig even laten uitdraaien (gewoon naar beneden laten hangen), wil wel helpen, verder je draad niet te snel door willen trekken, als het tegen zit, wil de knoop er dan niet meer uit.
Voorkomen is mij nog niet gelukt, hoewel even uit laten draaien eens per 5 steken ofzo idd wel helpt. Maar daar heb ik meestal het geduld niet voor . Overigens zijn dat soort 'knoopjes' meestal weer gewoon uit te halen. Wat ik doe is met de punt van de naald door het lusje gaan, en daar eventjes aan trekken. Het lusje wordt dan kleiner en komt uiteindelijk strak rond de naald te zitten (waardoor het alleen nog een knoopje lijkt). Vervolgens haal ik de naald er uit en trek aan de twee uiteindes (moet meestal met flinke kracht) en dan komt het lusje vanzelf los. Heeeeeeeeeel soms resulteert dit helaas in een gebroken draad, maar meestal gaat het lusje er op deze manier zonder problemen uit en kun je gewoon verder werken. Succes!
Tes is het nog gelukt om je project op tijd af te hebben? Heel soms heb ik dat gedraai ook maar als ik de aald dan even laat hangen zodat die terugdraait is het meestal ook wel weer over.
magriet
Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-12 18:11
Afgelopen weekend maar een klein beetje kunnen doen. Had een logeerhond en daardoor was ons eigen hond erg druk. Maar ja vanaf morgenavond maar weer wat fanatieker
Klopt een gat is zeker niet ok. Kan het nog gerepareerd worden of is het een kwestie van opnieuw beginnen?
Manou
Geplaatst: 16-09-12 23:14
Dat is balen zeg, een gat in je borduurwerk. Ik ben afgelopen week ook eindelijk weer eens aan mijn project verder gegaan.
Truf
Geplaatst: 30-09-12 17:06
Eindelijk is mijn projectje af voor het dochtertje van mn nicht. Heeft een tijd gelegen, maar nu toch maar het laatste stukje afgemaakt, voor er weer 101 dingen tussen komen
Lief! Ik blijf stiekem Disney figuren toch wel erg leuk vinden . Heb je het al gegeven? Waren ze er blij mee? (of is je achternichtje nog te klein?) Mijn t-shirt voor m'n broertje is bijna klaar, moet alleen nog een klein stukje binnenste cirkel en de buitenste cirkel. Ben best trots dat ik eindelijk een keer iets af ga maken! En ik vind het zo leuk dat ik hierna denk ik een t-shirt voor m'n vriend ga maken, of voor m'n andere broertje, en babyspulletjes voor het kindje van een vriendin, en, en... Nog veel te veel plannen!
Achternichtje is eind juli geboren Ik ga het opsturen, gezien ik de aankomende tijd niet de kans heb om bij ze langs te gaan. Hoop dat zeker mn nicht het leuk vindt, is in ere van onze oma
Haha, leuk zijn die plannen he, altijd weer een kunst om het af te maken en dan de keuze te maken waar je dan mee verder gaat. Zo heb ik ook nog een aantal projectjes in de planning, maar geen idee wanneer ik die af ga krijgen.
Die vind ik ook erg leuk. Zou die vorig jaar kopen maar het is een ander geworden, waar ik nog steeds mee bezig ben. Ligt binnenkort wat meer stil omdat de zelfgemaakte kerstkaarten er weer aankomen.
P_Tries
Geplaatst: 17-10-12 08:34
Het is weer tijd en weer om te borduren!! Ik ben nogsteeeeds bezig met een portret van mijn 1e paard. Duurt best lang, maar wordt ook steeds mooier. Als die af is ga ik verder aan een portret van mijn andere paard Heerlijk om te doen!
Ik heb van de week mijn pakket er ook maar weer eens bij gepakt. Ben bezig met een merrie met veulen. Merrie en veulen zijn al af maar moet nog de omgeving doen en van die stik steekjes doen. Hoop hem dit jaar wel af te krijgen, ben de afgelopen winter niet zo actief geweest .
Mijn pakket vordert gestaag maar ik moet nog best veel doen. De komende tijd eerst kerstkaarten maken want dat doe ik altijd zelf dus dan kan ik weer wat minder borduren.
Mijn dromenvanger is af! Heb alleen vergeten er nog een foto van te maken, maar m'n broertje was er iig erg blij mee! Het uithalen van het waste canvas was niet eens zo ontzettend veel werk, met een half uurtje prutsen hadden we het er netjes uit en de steekjes waren prima blijven zitten. Ik vond het dus wel geslaagd! En m'n ouders en vriend waren zo onder de indruk dat ik al wat verzoekjes heb staan .
Het was de bedoeling om tijdens mijn zwangerschapsverlof weer lekker aan de gang te gaan... Echter diende de kleine zich 3 weken eerder aan. Geen tijd dus voorlopig.
_Bloem_
Geplaatst: 21-10-12 21:29
Bijna af! alleen nog meer groen er omheen en lijntjes met stiksteek!