Memories schreef:Ik heb net een hele deken in elkaar gezet met 6-puntige bloemetjes motieven, vergelijkbaar met het motief uit het 2e linkje wat je hebt gepost BloemBloem. Je verbind ze dan steeds via de lossenkettingen in de punten. Je haakt eerst 1 volledig motief. Elk volgende motief verbind je tijdens het haken van de laatste toer. Elke keer als je bij een lossenketting in een ‘punt’/blad van het motief bent haal je bij de middelste losse van de ketting je naald uit de steek, en steek je hem door de ketting of kettingen van het motief waar je aan wil verbinden. Dan haak je de volgende losse en vervolgens haak je de rest van de laatste toer van je huidige motief af, telkens als je weer bij een verbindingspunt komt dan volg je weer dezelfde strategie tot je hele laatste toer af is. Elk volgende motief doe je precies hetzelfde; steeds weer 1 nieuw motief op zichzelf staand haken tot de op 1 na laatste toer en dan in de laatste ronde koppelen en zo zet je alles al hakende aan elkaar.
[ [url=m/dTnx95.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo is het resultaat dan uiteindelijk bij mij. Alle motiefjes zijn al hakend aan elkaar verbonden via de beschreven strategie, niks achteraf in elkaar gezet.
Ja klopt, het is mij ook gelukt, inmiddels weer thuis van vakantie en geen
haaknaald meer aangeraakt. Werkelijk ik kom uren te kort op een dag!