[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 17:02

xPareltje schreef:
Ik kom mij hier ook graag melden als het mag. :o

Ik heb een aantal jaren geleden ooit gehaakt maar de boel snel weer opgeruimd omdat het niet lukte. := echter heb ik nu weer zin om te beginnen.

Nu ben ik opzoek naar katoen garen van 100 gram en een draaddikte van 4 om met een haaknaald van 4mm te haken (zo staat het uitgelegd bij hetgene wat ik wil maken) maar waar vind ik dit?

Draaddikte 4 staat volgens mij voor een 8/4 katoen! Dat is de meest standaard dikte

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:21

BloemBloem

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:25

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:54

Oeh die zijn inderdaad erg tof!! :oo

Ik vermoed dat het een kwestie is van met draadjes aan elkaar maken, dus niet hakend. Of een halve vaste haken en dan weer afbinden? Dat vind ik ook gedoe.
Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van nog :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:57

Ik zou de lapjes al hakende (join as you go) aan elkaar maken.
Dus terwijl je de lapjes haakt en op het punt bent waar ze aan elkaar komen, met een halve vaste aan elkaar vasthaken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 13:58

Jolien87 schreef:
Ik zou de lapjes al hakende (join as you go) aan elkaar maken.
Dus terwijl je de lapjes haakt en op het punt bent waar ze aan elkaar komen, met een halve vaste aan elkaar vasthaken.

Dat had ik ook bedacht, maar ik moet toch echt ergens
weer vanuit het midden gaan starten. Ik heb echt plaatjes
nodig ben ik bang :D -O- :o

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:00

O wacht, ik moet dan natuurlijk er eerst 1 maken, en die andere dan in
de eenerlaatste toer er aan vast maken, tenminste, dat is de bedoeling van join as you go, toch :D O:)

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:21

BloemBloem schreef:
O wacht, ik moet dan natuurlijk er eerst 1 maken, en die andere dan in
de eenerlaatste toer er aan vast maken, tenminste, dat is de bedoeling van join as you go, toch :D O:)

1 lapje haken. 2e lapje los haken en op juiste punt vastzetten aan je 1e lapje. Dan afhechten. 3e lapje haken en weer op juiste punt vast zetten.

Denk ik?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 14:23

Ja, ik denk dat ik het door heb, wat ik al zei, 1 bloem helemaal haken, dus in
totaal 3 toeren.

De andere tot toer 2 en toer 3 al hakend vastzetten aan de 1e bloem, en zo verder, tenminste
dat denk ik. Bijna vakantie, dan heb ik genoeg tijd om het uit te zoeken :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 15:09

Die eerste zie ik nog wel, daar haak je volgens mij de lusjes van de lossen op de hoeken en in het midden door elkaar heen. Een beetje als een schakelketting. Die tweede is lastiger, die zie ik ook nog even niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 21:16

Ik kan dat onderste patroon wel lezen. Het is zo te zien uit 1 geheel. Ik heb zojuist een patroon gekocht die ook zo uitgeschreven staat ter verduidelijking. En hoe meer streepjes erdoor hoe meer slagen om je haaknaald(dubbel/driedubbel stokje)
Afbeelding

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:08

Bedankt Jorex, de tekens ken ik, daar ging de vraag niet over :), ik wil
ze hakend aan elkaar krijgen. Bijna vakantie, ik hou jullie op de hoogte :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:30

Oh je bedoelt als een bloemenslinger/deken? Blaadje aan blaadje dan moet je ze inderdaad los haken en dan aan elkaar zetten helaas.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:44

Jorex schreef:
Oh je bedoelt als een bloemenslinger/deken? Blaadje aan blaadje dan moet je ze inderdaad los haken en dan aan elkaar zetten helaas.

Dat denk ik dus inmiddels niet meer, ik ben er van overtuigd
dat ik ze hakend aan elkaar kan krijgen. Zoals ik al eerder schreef moet ik, denk ik dan, de
bevestiging zoeken in de éénerlaatste toer.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:04

Ik heb net een hele deken in elkaar gezet met 6-puntige bloemetjes motieven, vergelijkbaar met het motief uit het 2e linkje wat je hebt gepost BloemBloem. Je verbind ze dan steeds via de lossenkettingen in de punten. Je haakt eerst 1 volledig motief. Elk volgende motief verbind je tijdens het haken van de laatste toer. Elke keer als je bij een lossenketting in een ‘punt’/blad van het motief bent haal je bij de middelste losse van de ketting je naald uit de steek, en steek je hem door de ketting of kettingen van het motief waar je aan wil verbinden. Dan haak je de volgende losse en vervolgens haak je de rest van de laatste toer van je huidige motief af, telkens als je weer bij een verbindingspunt komt dan volg je weer dezelfde strategie tot je hele laatste toer af is. Elk volgende motief doe je precies hetzelfde; steeds weer 1 nieuw motief op zichzelf staand haken tot de op 1 na laatste toer en dan in de laatste ronde koppelen en zo zet je alles al hakende aan elkaar.

Afbeelding

Zo is het resultaat dan uiteindelijk bij mij. Alle motiefjes zijn al hakend aan elkaar verbonden via de beschreven strategie, niks achteraf in elkaar gezet.
Laatst bijgewerkt door Memories op 25-07-24 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 11:06

Precies, dat bedoelde ik ook :j

Ik vind m heel mooi <3

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 13:15

Thanks Foaly :D
Dit is eigenlijk nog maar een sneak peek, het andere uiteinde van de deken begint met rode en oranje kleuren en loopt dan via een gradient uit naar deze blauwe kleuren <3 Zo leuk. En blij dat ie zo goed als af is, ik kan geen bloemetjesmotiefje meer zien _O- alleen nog de sierrand afhaken, dan is ie af en zal ik ‘m eens helemaal op de foto zetten :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:43

Hallo, ik kom hier even random binnen vallen maar ik heb een vraag.
Vroeger heb ik op bokt ooit een sleutelhanger besteld van mijn hond die ze gehaakt had. Precies met de aftekeningen van mijn hond. Nu weet ik echt niet meer bij wie dit was maar weten jullie misschien iemand die dit kan maar dan met een paardenhoofd incl aftekeningen?
Alvast bedankt!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:53

xmarliez schreef:
Vroeger heb ik op bokt ooit een sleutelhanger besteld van mijn hond die ze gehaakt had. Precies met de aftekeningen van mijn hond. Nu weet ik echt niet meer bij wie dit was maar weten jullie misschien iemand die dit kan maar dan met een paardenhoofd incl aftekeningen?
Alvast bedankt!

Wellicht aan TS vragen
[UK] [ART] Een gehaakte tinker op verzoek

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 16:53

Memories schreef:
Ik heb net een hele deken in elkaar gezet met 6-puntige bloemetjes motieven, vergelijkbaar met het motief uit het 2e linkje wat je hebt gepost BloemBloem. Je verbind ze dan steeds via de lossenkettingen in de punten. Je haakt eerst 1 volledig motief. Elk volgende motief verbind je tijdens het haken van de laatste toer. Elke keer als je bij een lossenketting in een ‘punt’/blad van het motief bent haal je bij de middelste losse van de ketting je naald uit de steek, en steek je hem door de ketting of kettingen van het motief waar je aan wil verbinden. Dan haak je de volgende losse en vervolgens haak je de rest van de laatste toer van je huidige motief af, telkens als je weer bij een verbindingspunt komt dan volg je weer dezelfde strategie tot je hele laatste toer af is. Elk volgende motief doe je precies hetzelfde; steeds weer 1 nieuw motief op zichzelf staand haken tot de op 1 na laatste toer en dan in de laatste ronde koppelen en zo zet je alles al hakende aan elkaar.

[ [url=m/dTnx95.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo is het resultaat dan uiteindelijk bij mij. Alle motiefjes zijn al hakend aan elkaar verbonden via de beschreven strategie, niks achteraf in elkaar gezet.

Ja klopt, het is mij ook gelukt, inmiddels weer thuis van vakantie en geen
haaknaald meer aangeraakt. Werkelijk ik kom uren te kort op een dag!

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 17:10

BloemBloem schreef:
xmarliez schreef:
Alvast bedankt!

Wellicht aan TS vragen
[UK] [ART] Een gehaakte tinker op verzoek

Bedankt! Ik heb haar een berichtje gedaan :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:10

Hoe is het met al jullie haak projecten?

Ik heb mijn haaknaalden weer eens uit de kast getrokken en met een nieuw project bezig voor de winter.

Een poncho.

Afbeelding

Ben ergens halverwege. Hij moet natuurlijk ongeveer zo lang worden als mijn armen. Er komt nog een boord aan in de zelfde kleur als de kraag. Ook ga ik nog een bijpassende muts maken.

Recent heb ik ook geïnvesteerd in nieuwe haaknaalden. Heb eindelijk de set van clover gekocht. Had ik jaren geleden moeten doen. Wat een verschil maakt dat zeg!! Glijd zoveel soepeler door mijn haren heen.

Had hiervoor een goedkopere ergonomische set voor 15 euro of zo. Was op zich prima. Maar niet te vergelijken met de naalden van clover.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 23:22

Mooi al Shiloh

Ik heb het plan om een vestje te haken en het garen heb ik ook al. Nu nog tijd en energie vinden om eraan te beginnen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 00:24

Die ziet er echt super uit Shiloh!

Hier ligt het haken nog een beetje stil, ik wil eerst het nog lopende breiwerkje af hebben, voor ik met het volgende begin.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-24 08:54