Een vraag over iets heel anders Heeft iemand ervaring met punchen? Ik zit hiernaar te kijken omdat het me erg leuk lijkt maar ik vind het zo stom dat alles in een borduurring zit Zou je meer kunnen dan alleen dingen in een borduurring?
Fee_
Geplaatst: 24-12-23 23:57
Ik heb tasjes gepuncht met de namen van mijn kinderen. Bedoel je zo iets? Als je het maakt gebruik je wel een borduurring maar het is niet alleen ter decoratie, als je dat bedoelt.
Pluttersput
Geplaatst: 27-12-23 15:28
Zo. Mijn kerstkadootjes zijn inmiddels vergeven, dus ik mag ze van mezelf eindelijk op internet zetten Ik vind dat altijd zo heerlijk haken... Zo'n berg dingen die af moeten en op het laatst komt alles dan mooi bij elkaar.
De mandala is deels granny square, daar zit 1 rand er van in. De ander zijn 6 vierkanten op dezelfde manier maar met andere kleurstellingen gehaakt, en dan aan elkaar vast gemaakt. De mandala was een rottig patroon waar ik veel van opnieuw heb moeten haken. Maar hij w het waard!
Pluttersput
Geplaatst: 16-01-24 20:12
Ik post gewoon fleurig mijn nieuwste creaties
Mijn moeder had een bol garen gevonden die ze prachtig vond, en vroeg of ik daar beenwarmers van kon maken. Een super makkelijk en fijn patroon op internet gespot, en deze gemaakt.
Mijn dochtertje vond ze geweldig en wilde ook zulke beenwarmers als oma. Alleen dan blauw met wit, en langer. Een middagje haken gaf de volgende, ze worden elke dag gedragen nu, dus ik denk dat ze bevallen!
Vorig jaar, heel 2023 elke dag om 12 uur de temperatuur opschrijven, en verwerken tot mijn temperatuurdeken. Elke 3 graden een andere kleur, maar van allemaal restjes. Waardoor er verschillende tinten van dezelfde kleur in zitten. Een leuk project, maar ik doe het niet nog eens. Ik kwam in de knoei met mijn andere projecten en daardoor is deze nu pas klaar. Maar ik vind gewoon dekens haken eigenlijk leuker. Maar ik moest het proberen!
Het volgende project ben ik aan begonnen vandaag, een brandweerauto voor mijn neefje zijn verjaardag..
Ik heb ondertussen een knuffeltje gehaakt voor mijn achterneefje. Ja kennelijk is dit iets wat ik nu doe voor kinderen van mijn neven en nichten na geboorte. Achternichtje van de andere kant heeft inmiddels de kat rammelaar tot favoriet speelgoed bestempeld. Ik moet nog wat beter ogen leren maken. Maar het is geen slechte eerste poging. Octopusje:
Die tentakels zijn ook heel erg simpel. Dit is allemaal aan 1 stuk door gehaakt. Dus eerst het hoofd en dan de tentakels gewoon een rij lossen (in mijn geval heel veel want ik heb dunne draad) en dan 2 vasten op de terugweg. En ik moest nog een keer heen en weer voor de juiste dikte. Ik moest zo ongeveer dubbel het aantal steken doen ten opzichte van het patroon. Maar het is wel een super mooie merino wol die ik heb gebruikt.
KletsKoekje
Geplaatst: 23-01-24 09:58
Hoi, ik haak graag in het topic. Vroeger als klein meisje heel veel aan vingerhaken gedaan. Ooit eens een poging gedaan om te leren haken maar destijds erg lastig als linkshandige via filmpjes of boeken.
Nu doet mijn dochter van 6 vingerhaken en heb ik de smaak weer te pakken. Wil graag gaan haken en heb hele fijne filmpjes voor leren haken gevonden op wolplein.
Ik kwam dit topic tegen en echt super leuk dat amigurumi! Is dit ook iets om mee te beginnen of beter eerst met recht toe recht aan? Ik begrijp dat je amigurumi altijd vanuit een magische ring begint.
Helaas doet de link naar Winston uit de OP het niet meer.
Ik ga nog even verder door het topic neuzen en zo naar de hobbywinkel een dorp verderop. Mochten jullie nog tips hebben qua al aankopen wat onmisbaar is hoor ik het ook graag
Vriendinnen van mij zijn succesvol begonnen met amigurumi. Zelf ben ik eerst wat steken gaan oefenen met proeflapjes enzo.
Wat een prachtige resultaten Pluttersput en Jorex!
Het zijn ook zulke leuke cadeautjes Mijn moeder heeft een keer een unicorn en een Mini auto voor me gehaakt als verjaardagscadeautje, daar was ik ook zo blij mee
Kletskoekje: ik ken iemand die links is en dat soort filmpjes via de spiegel kijkt. :’) en dan haak je gewoon de andere richting op.
Pluttersput
Geplaatst: 23-01-24 19:38
Je hoeft niet per se met een magische ring te halen hoor. Wat ook werkt is 2 losse, en dan in de eerste lossen je eerste toer met vasten haken, als je snapt wat ik bedoel. Dus in plaats van bijvoorbeeld, maak een magische ring met 6 vasten, haak je dan 2 lossen, en in je eerste haak je dan je 6 vasten. Moet je alleen zorgen dat je eerste losse vrij strak is, dan sluit het het mooiste af
Ik vind amigurumi haken ook leuk, voor de afwisseling. Ik heb voor mijn neefje een brandweerauto gehaakt, en als kadootje 2 pannenlappen. En ben nu bezig met een kitsune vos. Moet alles nog op de foto zetten, dus dat houden jullie tegoed!
Wat een goed filmpje Shiloh! Lief dat je dat gedaan hebt Doe je dit vaker?
Shiloh
Geplaatst: 30-01-24 12:29
Van die filmpjes maken? Nee. Niet perse. Deze staat ook niet publiek, maar alleen toegang met link. Maar als er zo een vraag of verzoekje is, waarom niet
Nou het heeft alles wat ik miste in andere filmpjes toen ik dit aan het leren was En een fijne stem ook!
MoonWencke
Geplaatst: 30-01-24 13:15
Wat een fijn filmpje, Shiloh! Heb spontaan zin het wederom opnieuw een kans te gaan geven met haken Wie weet, misschien zelfs wel linkshandig - zou zomaar kunnen dat het me dan beter lukt.