Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Baloedebeer schreef:Wauw welke techniek is dat?
Wendy_Komen schreef:Dank jullie wel! Zal ook even foto van nu met voor en achterkant tonen:
[ [url=m/LHwLyU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sF8Ftk.jpg]Afbeelding[/url] ]Baloedebeer schreef:Wauw welke techniek is dat?
Het is inderdaad net een beetje als die ene deken mozaïek haken. De ene ronde haak ik met wit, de volgende weer met bruin enz. Door met wit in het achterste lusje van de bruine steek eronder een vaste te haken "verdwijnt" die witte steek als ik de ronde erna met bruin een stokje in het achterste lusje van de bruine steek doe. En andersom net zo zeg maar. Hier een close up waarbij je het misschien wat beter kan zien, en hoe de binnenkant eruit ziet:
[ [url=m/elCzWZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d8wh1D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k9Mxom.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het is een patroon van "Outstanding Crochet":
https://www.outstandingcrochet.com/gira ... et-pattern
Het was in het begin wel erg wennen om het patroon te kunnen lezenmaar na een aantal rondes went het wel
![]()
Stukje van ronde 92 als voorbeeld:
ch1, 2sc (2nd in dec), 3dc, inc (in sc), sk dec, 14sc, sk dec, inc (in sc), 12dc, dec (2nd leg in dec), 2sc, dc, 2sc, dec (in inc), 2sc (1st in dec), sk dc, inc (in dec), 11sc, inc (in dc), sk 2dc, inc (in dc), dc (in dec), 3sc, dec (1st leg in dec), 18dc (last 3 in sc), dec, 7sc (1st behind prev dec)"
Jolien87 schreef:Oef weer even geleden hier maar wat leuk dat er meerderen aan het mozaïeken zijn geslagen.
Ik ben er ook net vorige week mee begonnen, de Sholach om precies te zijn.
Ik heb gekozen voor 13 herhalingen waardoor hij bijna 2,5 meter breed gaat worden.
[ [url=m/ocCsCy.jpg]Afbeelding[/url] ]
[***] schreef:Jolien87 schreef:Oef weer even geleden hier maar wat leuk dat er meerderen aan het mozaïeken zijn geslagen.
Ik ben er ook net vorige week mee begonnen, de Sholach om precies te zijn.
Ik heb gekozen voor 13 herhalingen waardoor hij bijna 2,5 meter breed gaat worden.
[ [url=m/ocCsCy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Cool, daar ben ik nu ook mee bezig! En ongeveer even ver. Welk garen gebruik jij? Ik vond het nog lastig om goed garen te vinden, omdat ik geen effen groen wilde maar groen met een beetje variatie.
[***] schreef:Mooi! Ik shop meestal bij Hobbii, ik heb deze groene:
https://hobbii.nl/winter-glow?option=13 ... yNEALw_wcB
En de Solid Cream als basiskleur.