[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janique

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:15

Ben benieuwd lalunamyo!
En mijn tekening is op fotokarton Ja Lachen

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 17:21

@ martiene123
okee ! jammer dat je dat niet ziet doro die scan,, heb ik ook wel last van hoor Tong uitsteken

@janique
okee fotokarton dus Lachen ahah ik ben ook benieuwd, het wil nog niet helemaal lukken zoals ik het wil,

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:35

Hoeveel zijn deze tekeningen waard?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn wel wat onprofessioneel getekent( op cursuspapier Nagelbijten / Gniffelen )

x

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:39

Ikzelf zou daar nog niks voor vragen. Heb je de elfjes zelf bedacht of nagetekend? Vind vooral het idee van de laatste leuk. Ja

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:20

ik zou er ook nog niks voor vragen;)

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:41

Zelf getekent+ eigen idee. Huilen van het lachen
x

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 15:59

RosijnenMix_ : Nee, Ik zou hier niks voor vragen.. Nog even oefenen dus:P

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:02

ik taxeer weer even bij vanaf waar ik gebleven ben, op blz 39.

39.
bengelpiet- al erg goed getekend, maar probeer er iets meer contrast in te krijgen. 15,-
martine- de verhoudingen kloppen indd niet helemaal, ik denk dat kallistatje je nuttige tips heeft gegeven.
kallistatje- 1. ik vind het iets te weinig detail hebben, ookal is het een wit paard. zonder het zwarte vlakje zou ik 0,- zeggen, maar nu heeft het toch wel iets. 8,-
2. deze vind ik een stuk mooier! 15,-
3.zie ik niet?
4. leuk gedaan! 20,-
5 ahw! Knipoog 15,-

40
wuis- haha erg leuk gedaan! de 1ste vind ik wel mooier als de 2de. 1. 30,- 2. 20,-
likepink- nog even niks
esther- nog even niks
plaudar- heel mooi gedaan. niet heel realistisch, maar het iks wel een erg leuke tekening. 30,-
lalunamyo- leuke stijl! dat is weer eens iets anders als hier normaal altijd voorbij komt aan tekeningen en schilderijen. 40,-
fiffil- 1 woord-->WAUW! 150,-

41
myra- erg mooi! 1. 50,- 2. 70,-
ster- goede tekeningen maar niet alles klopt. bij de 2de vooral de verhoudingen niet. was dat wel de bedoeling?
flew- leuk! 10,-
esther- nog even niks.
janique- (zoals altijd) weer super mooi! leuk dat het niet helemaal dekkend is getekend! 65,-
martine123- ik vind m leuk! het halster valt alleen weg tegen het paard, en voor de rest ben ik het ook met de anderen eens. 5,-

42
rosijnenmix- nog even niks. maar vooral doorgaan met tekenen! ik vind het erg knap dat je dit soort dingen zelf kunt bedenken! en als je dan oefent op het uitwerken van je ideeen wordt het vast heel mooi! Pling

mijn eigen tekening, van marilyn monroe. gemaakt met grafiet op A4 (wel bladvullend) en ik heb er ongeveer 12 uur over gedaan. ik heb nog niet zo vaak mensen getekend, dus ik ben gewoon even benieuwd. Vork
Afbeelding

groetjes!

ps. mijn computer doet een beetje raar.. alles symbolen zitten ineens onder een ander knopje zegmaar. als ik bijvoorbeeld een laag streepje wil doen komt er ? , juist, een vraagteken. Clown dus sorry voor de mensen met een laag streepje in z´n naam!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:06

Even "ctrl shift" tegelijk indrukken Lachen

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:11

Wat is grafiet? Nagelbijten / Gniffelen
x Lachen

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:17

heel erg bedankt wendy! Haha! tadaa: _
rosijnenmix_ uhm.. eigenlijk heb ik geen idee.. haha, maar het staat op mijn potloden. volgens mij noemen ze 'gewoon' potlood ook wel grafiet. maar dat weet ik niet zeker.

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 18:20

Lachen Ahn, dacht al aan houtskool Bloos Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 18:24

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 19:01

aliesjeh: Ik ben niet zo goed in taxeren dus vertrouw niet op mijn woord! maar euhm.. 15/20 euro?
Miss is het wel veel te veel, maarm iss ook te weingig...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 20:59

te wienig vind ik Ja

Je kan er denkst op zijn minst 30 euro voor vragen Knipoog Of waarschijnlijk wel meer zo'n 50 euro.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 08:33

aliesjeh: Ik vind jou tekeningen altijd prachtig, maar meende nog een ander te hebben gezien van jou van Marily Monroe? Vond die erg mooi, maar deze vind ik wat uit verhouding hierdoor vind ik dr niet echt lijken.. €20, maar normaal gesproken meer Ja

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:35

aliesjeh!: 30 euro!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:38

Afbeelding
er is een klein stukje aan de linker kant weggevallen met scannen:P (paste er niet helemaal onder:P)
potlood, A4 formaat,
brand maar los!:P Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 09:23

Ik quote mezelf maar even Lachen van 2 pagina's terug

Citaat:
........ *tekst verwijderd* ......... Daarnaast is het zeer opvallend (zoals ik hierboven ook al zei) dat de presentatie van veel werk ronduit slecht is. Te fletse scans, onduidelijke bewogen foto's die vaak ook nog te donker zijn. Taxeren kost een hoop tijd, het zou fijn zijn als de presentatie van het werk net zo serieus genomen werd als dat we met het taxeren ervan doen[/i] Lachen
Het is gewoon zonde dat je een tekening laat taxeren waar stukken vanaf zijn omdat het niet onder de scanner past. Probeer er dan een goede foto van te maken of scan het andere stukje ook en plak het aan elkaar met behulp van een fotobewerkingsprogramma Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:03

Lontje schreef:
Ik quote mezelf maar even Lachen van 2 pagina's terug

Citaat:
........ *tekst verwijderd* ......... Daarnaast is het zeer opvallend (zoals ik hierboven ook al zei) dat de presentatie van veel werk ronduit slecht is. Te fletse scans, onduidelijke bewogen foto's die vaak ook nog te donker zijn. Taxeren kost een hoop tijd, het zou fijn zijn als de presentatie van het werk net zo serieus genomen werd als dat we met het taxeren ervan doen[/i] Lachen
Het is gewoon zonde dat je een tekening laat taxeren waar stukken vanaf zijn omdat het niet onder de scanner past. Probeer er dan een goede foto van te maken of scan het andere stukje ook en plak het aan elkaar met behulp van een fotobewerkingsprogramma Lachen

Ik kan dat andere stuk er gewoon niet onder krijgen! het is gemaakt in een soort van boek en dat andere stukje zit net verkeerd dat ik hem gewoon niet onder de scanner krijg! dan moet ik als het ware eerst mijn scanner lostrekken van de muur,,

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 18:17

uhm... scanner los trekken van de muur is geen goed idee Tong uitsteken

Heb je geen digitale camera dat je er een foto van maakt? zo doe ik het met de tekeningen die ik niet onder de scanner krijg (lees: het meeste van mijn werk is te groot Clown Nagelbijten / Gniffelen )

Ik heb in de beginpost tips staan over hoe je het beste resultaat kunt krijgen als je foto's maakt en ik geloof dat er ergens (bij UK of CB) ook een stickie is over het maken van foto's?
Het is zo zonde namelijk, zit je al die tijd hard te werken aan een tekening en dan krijg je er geen goede digitale versie van Knipoog

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:24

Lontje schreef:
uhm... scanner los trekken van de muur is geen goed idee Tong uitsteken

Heb je geen digitale camera dat je er een foto van maakt? zo doe ik het met de tekeningen die ik niet onder de scanner krijg (lees: het meeste van mijn werk is te groot Clown Nagelbijten / Gniffelen )

Ik heb in de beginpost tips staan over hoe je het beste resultaat kunt krijgen als je foto's maakt en ik geloof dat er ergens (bij UK of CB) ook een stickie is over het maken van foto's?
Het is zo zonde namelijk, zit je al die tijd hard te werken aan een tekening en dan krijg je er geen goede digitale versie van Knipoog

ik heb wel een digitale camera, maar dan is hij meestal heel overbelicht of te donker, het scheelt denk ik een centimeter dat ie er niet op past, jammergenoeg

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 17:03

dankjulliewel voor de taxaties! Lachen hihi janique, ik heb nog nooit eerder marilyn monroe getekend.. het kan wel zijn dat ik in 'mijn' losse topic een andere foto heb geplaatst.

Martine123- €0-5. de verhoudingen kloppen niet helemaal en verder ziet het er een beetje geveegd uit? misschien kun je eens proberen een vacht te maken? en wat meer contrast in de tekening. Lachen

ik heb ook weer een tekening gemaakt, van dr House.
op A3 formaat met grafietpotloden, blauw- en zwart potlood.
Afbeelding

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 22:48

8ik vind 'm echt vet! 30 euro!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 08:29

Mooi! Ik vind hem alleen wel wat mager in zijn gezicht, ingevallen wangen. 25 euro.