[TEK/SCH] Challenge 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:46

Hier aan het oefenen met mijn gelliplate. Ik teken met posca pennen op de plate en/of over de afdruk. Ik zit echt nog in de beginnersfase. Het is wel echt super leuk om te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met een nieuw thema ga ik ook weer proberen mee te doen.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 19:51

Wow dat ziet er tof uit zeg Thatsme! Heel vrolijk en kleurrijk echt leuk gedaan!

Ik zag laatst een foto van iets dat ik wilde als thema, maar ik ben bezig met vinden hoe het heet. Morgen ben ik vast en zeker wel op de naam gekomen. Dus dan zal ik het ook posten :)

Edit: het was vogelperspectief. Dus een perspectief van boven. Ik zal zo een uitgebreidere post maken ;)

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 20:12

Challenge van de maand:

Vogelperspectief

Vogel perspectief is een perspectief van boven. Een beetje wat je ziet als je als vogeltje door de lucht vliegt. Volgens safari betekent het dit:
Citaat:
de vorm van perspectief waarbij het object vanaf een veel hoger punt bezien wordt dan de locatie van het object.

En nog wat foto’s om echt een idee ervan te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veel plezier iedereen met het maken!!

Signe

Re: [TEK/SCH] Challenge 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 15:43

Ooooh wat een leuke challenge.. ik heb een drukke maand voor de boeg. Maar ik hoop er even tijd voor te vinden.

Ik ben in een zelfportret + stilleven challenge geraakt. In het schets stadium met paard maar ben zonder paard verder gegaan.. wat denken jullie moet ie er toch bij? Misschien als schets?

Afbeelding
Kleur thumbnails

Afbeelding
Af?

Afbeelding
Schets

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 19:35

Oehh leuke challenge! Ik moet toch even oefenen met perspectief, dus dit is mooie motivatie!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 09:47

Leuke challenge! Gave schetsen Signe!

Hier zijn alle deadlines achter de rug
deze week de fair opbouwen in de Hollandsche manege, ik ben zo benieuwd wat iedereen gemaakt heeft!
Gelukkig ben ik fysiek een stuk beter dan vorig jaar en kan ik meer aanwezig zijn.

Hebben jullie plannen om te komen kijken?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 10:17

Leuke challenge! Ik ga even kijken of dat gaat passen in deze voor mij drukke maand.

Mooi thats_Me!

Wat leuk Sall, veel plezier en succes. Ik zit al volgeboekt met andere dingen voor Augustus -O-

Signe schreef:
Ooooh wat een leuke challenge.. ik heb een drukke maand voor de boeg. Maar ik hoop er even tijd voor te vinden.

Ik ben in een zelfportret + stilleven challenge geraakt. In het schets stadium met paard maar ben zonder paard verder gegaan.. wat denken jullie moet ie er toch bij? Misschien als schets?

[ [url=m/pGcXYV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleur thumbnails

[ [url=m/sV6Mgf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Af?

[ [url=m/pbqiio.jpg]Afbeelding[/url] ]
Schets

Ik zie in de eerste 3 een beer naast/achter je, ziet er heel gaaf uit. Spreekt mij ook het meeste aan (niet zozeer om het beer idee maar voegt ook wat toe voor mij :j )

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 08:58

Heel tof al Signe!

Het onderwerp voor de challenge is erg uitdagend. Ik weet nog niet of dat gaat lukken.

Hier aan het oefenen met de gelli plate.

Afbeelding

Iemand ervaring met een merk acrylverf in neonkleuren, wat beter dekt dan Amsterdamverf?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 19:04

Eerste testprint van mijn lino snede! Moet nog een paar dingen fixen, en iets hebben om goed gelijkmatig de print te kunnen drukken, want dat ging nu wat mis. Maar ik ben er enorm blij me voor een eerste keer met een nieuw medium werken!

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:40

Lino is zo leuk om mee te werken. Misschien een groot zwaar boek er recht op leggen en daarna weer afhalen? Ik gebruik mijn hittepers maar dan zonder hitte.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 21:46

Even druk geweest met andere dingen, maar ik kom ook weer even binnen vallen. :+

Vikawiek, prachtig dat paard! Vind het heel levendig en aaibaar neergezet. Mooi oog ook! <3
En heel tof, je urban plaat!

Mooie opzet al, San87! Steekt 'ie nou z'n tong uit? :D

Heel gaaf, je eerste betaalde project, PotjeMayo! *\o/*
Ik zou echt niet weten wat je voor zo'n project zou kunnen vragen.

Wat een super vrolijke tekeningen, Elfbeau! Ik vind Ponyo erg leuk geworden! :)
Je inzending voor de challenge is echt heel goed gedaan! :j

Allemaal hele mooie werken, Signe! Maar ik vind die 'random koppies' zo ontzettend leuk! <3 Mooi getekend, prachtige kleuren! <3
Hm...ik vind je zelfportret + stilleven zo zonder paard ook mooi, maar voor mijn gevoel ontbreekt er toch nog iets. Ik zou het paard erbij tekenen/schilderen dus :)

Hele uitdagende nieuwe challenge, ik weet nog even niet wat ik er mee 'moet', maar ga wel weer proberen om mee te doen. :)

Leuk, de gelliplate! Mooie dingen heb je er al mee gemaakt, ik vind die eerste heel erg tof! <3
De lama is lekker vrolijk! Geen tips wat betreft de neon kleuren, ik heb ze van hetzelfde merk als jij :D

Wow, super tof Polarize! <3 Heel knap gedaan, zeker als dit de eerste keer is!

Ik heb van de week een nieuw schetsboekje gekocht, voor wat simpelere, snellere tekeningen.

Afbeelding

Afbeelding

Vorige maand heb ik een tekentablet gekocht, omdat ik toch ook digitaal wil gaan tekenen, maar hetgeen wat ik gekocht had blijkt niet zo mijn ding te zijn. Mocht iemand van hier interesse hebben in een paar keer gebruikte Huion Kamvas 16, let me know! :P
Inmiddels is er een iPad onderweg en hoop ik daar van de week lekker mee aan de slag te gaan!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:46

Thats_Me, zwaar boek is nog wel een goeie, ik ga het proberen!

Leuk zo met dat gelliplate! Wat betreft de neon kleuren, ik ben bang dat die altijd wat transparent zullen zijn doordat de pigmenten van zichzelf niet dekkend zijn.

Jindai, leuke schetsen! Is die tablet zo'n scherm tablet? Dan hou ik me evt aanbevolen O:)

Even een zelf portret met mijn koffiedief :') we haalden van de week tijdens een ritje even koffie bij de eigenaren, en meneer vond dat wel eerrug lekker ruiken

Afbeelding

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:11

Het is idd een pen-display, Polarize :j Ik stuur je morgen wel even een PB, dan kan ik ook goede foto's maken mocht je die willen. :)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 01:47

Dit is natuurlijk een teken topic, maar ik wil hem hier toch even delen.
Een whale shark gemaakt van klei <3
Ik vind hem zelf best goed gelukt! (De grote vinnen aan de zijkant maak ik misschien wat dunner aan de punten zodat het wat realistischer lijkt. )
Binnenkort wil ik hem wel beschilderen, ben beetje bang dat ik hem verpest met mijn schilderkunsten :+
Ik ben er erg blij mee in ieder geval :D
Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:10

Polarize schreef:
Eerste testprint van mijn lino snede! Moet nog een paar dingen fixen, en iets hebben om goed gelijkmatig de print te kunnen drukken, want dat ging nu wat mis. Maar ik ben er enorm blij me voor een eerste keer met een nieuw medium werken!

[ [url=m/3OSs6P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen, maar de toch nog voor mij beste methode (naast mijn pers) is je papier op je blok leggen en dan met een lepel wrijven. Je mag best wat druk uitoefenen, maar let op dat je papier niet te hard plakt aan de inkt en het zo kapot trekt (ik spreek uit ervaring).

Je roller moet bedekt zijn met een "fluweel" laagje inkt. :) Dan zit er genoeg op normaal gezien.

Ik kruip nu weer onder mijn meeleessteen. Ikzelf zit in een art-block en heb denk ik door de zomer minder zin om creatief bezig te zijn. Doodzonde, want ik ben verhuisd en heb mijn eigen atelier ruimte. :') Komt vast wel weer.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:32

Kaatastrof schreef:
Polarize schreef:

[ [url=m/3OSs6P.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik val even binnen, maar de toch nog voor mij beste methode (naast mijn pers) is je papier op je blok leggen en dan met een lepel wrijven. Je mag best wat druk uitoefenen, maar let op dat je papier niet te hard plakt aan de inkt en het zo kapot trekt (ik spreek uit ervaring).

Je roller moet bedekt zijn met een "fluweel" laagje inkt. :) Dan zit er genoeg op normaal gezien.

Ik kruip nu weer onder mijn meeleessteen. Ikzelf zit in een art-block en heb denk ik door de zomer minder zin om creatief bezig te zijn. Doodzonde, want ik ben verhuisd en heb mijn eigen atelier ruimte. :') Komt vast wel weer.

Die voeg ik toe aan het lijstje van tips :') binnenkort gewoon een hele rij aan prints om de beste manier te testen

Moet ook zeggen dat ik de inkt die ik nu heb niet helemaal top vind, maar ik heb verder alleen acrylverf en ik weet niet hoe dat gaat werken? Met deze inkt heb ik de print een hele nacht laten drogen en nog steeds is het grotendeels nat

Binnenkort heb ik ook mijn eigen atelier! Mijn broer gaat uit huis over een maand, dus al mijn spul gaat dan naar zijn slaapkamer. Hij had een kantoor wat ik ga gebruiken, maar daar komt over een paar maanden pas een dakkapel op, en we willen dan alles in 1x meteen goed hebben zodat we niet dubbel gaan verbouwen :')

Jindai, is goed! Ik heb nu een Wacom pro medium, maar die begint na 6/7 jaar aardig af te raken, dus ik was stiekem al aan het kijken naar een pen-display

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:43

Ikzelf heb nog nooit acrylverf gebruikt om te drukken. Ik weet dus ook niet of dat zo fijn gaat werken. Je kan het altijd proberen, maar wel risky als je het niet netjes van je block krijgt. Acryl droogt veel sneller namelijk en is ook wat lastiger af te wassen heb ik het idee.

Ikzelf gebruik inkt van Speedball en Essdee dacht ik. Maar wil op termijn wel kijken naar iets van hogere kwaliteit.

Je kan ook altijd de haardroger even gebruiken om het sneller te doen drogen. Maar idd lino inkt heeft echt tijd nodig om te settelen.

Overigens heel gaaf dat je ook je eigen atelier krijgt en ik vind je lino wel een tof idee!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 10:52

In ieder geval fijn om te weten dat het niet specifiek mijn inkt is die tijd nodig heeft :') ik zal eens online kijken naar wat er nog meer is!

Ik kan eens een aparte kleine print maken om te kijken hoe dat zou gaan met acryl...

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 11:39

Oh ja monoprint (gelliplate) wil ik ook weer een oppakken, net als lino. Wat een leuke dingen komen er voorbij zelfs in de vakantietijd!

Ik zit momenteel omsingeld door kunst op de Dutch Equine Art Fair. Gister was Jpitty hier van de nieuwsredactie en haar bericht staat inmiddels tussen de nieuws berichten.
Ik heb ander werk gemaakt dan je van me verwacht..

Afbeelding
Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:47

Gaaf ook signe, ook leuk dat je verschillende hebt gemaakt! Ook leuk dat je die haartjes zo kan zien.

Polarize jouw lino snede is ook tof geworden! Ook leuk gedaan met die sterretjes.

PotjeMayo jou walvishaai is ook leuk! Is die van binnen uitgehold of helemaal massief van klei?

Ik had laatst met van die crayola krijtjes die nog ergens lagen een tekening gemaakt, en dat was wel even leuk hoor! Met maar 5 kleurtjes dat was wel grappig.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 17:23

massief van klei. Uithollen durf ik niet zo goed, heb ik op het moment ook geen goede tools voor. En ik ben bang dat het inzakt. En nog geen tijd voor gehad om het goed uit te zoeken van hoe of wat :D

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:37

Toffe tekening, Polarize! Heel vrolijk! <3

Gave whale shark, PotjeMayo! <3 Klei staat hier ook nog wel op het lijstje, maar tijd hè :D

Super mooi zijn ze, Signe! <3 Mooie locatie ook om ze te laten zien!

Toch leuk spul hè, die krijtjes! Ga je je tekening hier ook plaatsen, Coco4life? :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:35

Hoi allemaal!

Ben beetje aan het bijkomen van de fair en heb sinds tijden een topic aangemaakt :+

[UK] [SCH] 2 tweeluiken

Ik reageer straks beter op jullie Posts :o

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:21

Jindai schreef:
Toffe tekening, Polarize! Heel vrolijk! <3

Gave whale shark, PotjeMayo! <3 Klei staat hier ook nog wel op het lijstje, maar tijd hè :D

Super mooi zijn ze, Signe! <3 Mooie locatie ook om ze te laten zien!

Toch leuk spul hè, die krijtjes! Ga je je tekening hier ook plaatsen, Coco4life? :)

Tijd is zeker een ding :')
Ben met deze, om alleen al de het lijfje en vinnen goed te krijgen, toch wel een middag en avond bezig geweest :j

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:43

Wat een toffe dingen komen er weer voorbij!

Ik vroeg me af of jullie misschien nog tips hebben voor een leuk adresje waar je een workshop schilderen met olieverf kan doen? Mijn moeder en ik willen een keertje samen olieverf gaan uitproberen, en een workshop leek ons een leuk idee! :D
Bloemen, landschap, natuur thema en zelf bepalen wat je schildert het liefst.