[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:51

Prachtige aquarellen Jis <3 echt een heerlijke stijl. Ik denk dat die ook heel mooi zouden passen in van die houten lijsten voor vintage posters (ik kan even totaal niet op het juiste woord komen, hoop dat je me snapt :') )

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:13

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:14

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:19

Oei ik loop erg achter hier zie ik, even een rondje:

pag. 37:
Napie, heel erg schattig en echt fluffy geworden. Ik vind het knap, voel me zelf vooral comfortabel bij hoofden en vind lichamen nog erg lastig. Dat heb je prachtig gedaan.
Whale, bijzonder en mooi ontwerp. Is er een reden dat je dit digitaal uitwerkt ipv met de hand, je schets vond ik namelijk al erg mooi.
Seven, ik moest erg lachen om het verloren been van een van je merries, soms staar je je zo letterlijk blind. Erg mooi geworden.

Pagina 38:
Selina, ik heb inmiddels meer van je digitale werk ook op insta voorbij zien komen, was vooral gecharmeerd van de disney prompts, simba zo cute!
Myrsky, jammer dat je pastelkrijt niet fijn vond, als ik je tekeningen zo bekijk gebruik je vooral te weinig om lekker dekkend te werken en goed te blenden.
Potloden scherpen met een mesje durf ik niet, ik snij m'n halve potlood aan gort voor ik een punt heb, zonde...

Pagina 39:
Lisette1205, mooi begin en leuk idee, inmiddels al verder uitgewerkt?
Seven, jij kan ook alles he? En zo snel ook haha.
Viennanova, knap zo de beweging pakken, goed gelukt.
Nenahdm, ik ben echt fan van jouw werk, de details, de sfeer echt prachtig!

Pagina 40:
Huricane, ik vind je kleurinzicht mooi , meer details zou het nóg mooier maken. Wat is het formaat?
Lisette1205, mislukt zou ik zeker niet zeggen, niet opgeven, het is pastel toch? Daar kun je veel overheen mits het juiste papier. Nog beter kijken naar je voorbeeld, nog meer details aanbrengen en nog meer kleurnuances maken het beter.
Henny_w, wat een ongelooflijk schattig hondje met heel sprekende oogjes.
Zetta, mooi begin toch? Als je meer kleurnuances in de voorpluk aan zou brengen gaat het geheel meer leven i.p.v. plat blijven. Edit dat heb je later gedaan zie ik, misschien even wat foto's kijken naar hoe dat er in real life uitziet qua dieptewerking. Voor mij vind ik het niet storend dat het anatomisch niet klopt, dat hoeft toch niet altijd? Tenzij je realistisch wil schilderen, dan leer je veel van naschilderen van foto's.
Nenahdm, m.b.t. jouw vraag over foto's, ik maak niets n.a.v. slechte foto's, het resultaat valt altijd tegen. Niet eens voor de opdrachtgever maar vooral voor mezelf haha. Dus ik wil een duidelijke scherpe foto genomen in goed licht, en anders maar niet.
Ik vind je schilderij van de hond prachtig, een hele eigen stijl, net als je tekeningen.
Napie, je uitstap naar kleur is heel goed uitgepakt, prachtig fluffy.
Seven, mooie compositie al mis ik bij het lichtste paard voor mijn gevoel een voorbeen.
Jis, doe normaal hoor, jij kan ook al echt alles, ik vind dit prachtig maar vooral echt Jis qua kleurgebruik ook, heel eigen en mooi!
Seven, mooie compositie en lichtval nu al
Vikawiek, mooi geworden je opdracht en ik vind je paard geniaal!
Seven, je knottenpaard wordt prachtig

Zo, ik ben weer bij.

Heb zelf eindelijk mijn adelaar af, helaas niet zo'n goede camera op mijn mobiel dus er valt wel wat detail weg

Afbeelding

Op naar het volgende project!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:39

Solleke_Noah schreef:
Jis_ schreef:
Dank je Solleke_Noah!

Niet helemaal geloof ik:') ik denk dan aan een schoolplaat. is ook erg in nu.

Dit is ook leuk,
https://www.ikea.com/nl/nl/images/produ ... S5.JPG?f=g

Ja, dat bedoelde ik! Een schoolplaat :))

*\o/* Laatst een schoolplaat gemaakt van een replica van Stubbs, schilderij uit het frame snijden was spannend. :=

Met papier weet ik niet hoe goed dat blijft met een schoolplaat.

Jeeetje Eva, wat schitterend. :oo :wow: Alles, die veren en kleuren die snavel het oog, mooie achtergrond, perfect gewoon. Pastel toch? Weet 100% procent zeker, dit doe ik je niet na.

Heel tof dat je mijn kleurenpalet ook terug ziet in mijn aquarel! :):)

eva1969

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:44

Wauw Jis wat een mooi compliment, dank je wel! Al weet ik zeker dat jij dat ook kan ;)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:58

Fantastisch Eva!!!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:04

eva1969 schreef:
Wauw Jis wat een mooi compliment, dank je wel! Al weet ik zeker dat jij dat ook kan ;)

Nou met pastel zou ik echt heel flink moeten oefenen eerst iig om dit ook zo neer te kunnen zetten. :j

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:30

Wendy15 schreef:
Fantastisch Eva!!!

Dankjewel!!

Lisette1205

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:54

Laatst even een kleine tekening gemaakt met pastel!
Afbeelding
Tips zijn altijd welkom! Ben namelijk nog totaal niet ervaren met pastel..
Edit: ik word over 2 weken 16, dus vandaar ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 15:38

De cijfers zien eruit als ze opgeblazen zijn dus dan heb je het goed gedaan :D

Jis: aquarel gaat je goed af, heel tof

Eva: Heel mooi!

Hier begonnen aan een nieuw projectje. Lastige vachtkleur maar heb hem door. Ben ook het hele proces aan het filmen.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:11

Wauw wauw wauw Eva wat fantastisch mooi
Ik doen het je ook niet na :oo

Leuk de bubble letters ziet er duidelijk opgeblazen uit

Mooi selina, je hebt al een prachtige haar structuur <3

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:32

Eva: Wauw! Echt prachtig. Hoeveel uur doe je ongeveer over 1 tekening?

Lisette: Heel leuk! Ze zien er opgeblazen uit dus volgens mij goed geslaagd :j

Selina: Wat een leukerd <3 hij ziet er al heel mooi zacht uit. Is het trouwens makkelijk/mogelijk om pastel uit te gummen? Of kan je er makkelijk overheen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 16:36

Bedankt :D
Je kan het een beetje weghalen met kneedgum maar ik teken er gewoon overheen.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 17:50

Dank jullie wel voor jullie mooie complimenten Selina, Seven en Vikawiek :)

Ik weet niet precies hoeveel uur er in zitten ik heb er ook hele tijden tussen zitten dat ik er niet aan gewerkt heb. Meestal zit ik voor een A4 rond de 24 uur, ik denk hier een paar uurtjes meer.

Selina ik vind je tekening al zo lekker fluffy. Doe jij altijd eerst de achtergrond? Ik blijf er dan overheen gaan met mijn hand en dan wordt het zo viezig. Doe dat dus altijd als laatste van links naar rechts (ik ben rechtshandig)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 18:02

eva1969 schreef:
Dank jullie wel voor jullie mooie complimenten Selina, Seven en Vikawiek :)

Ik weet niet precies hoeveel uur er in zitten ik heb er ook hele tijden tussen zitten dat ik er niet aan gewerkt heb. Meestal zit ik voor een A4 rond de 24 uur, ik denk hier een paar uurtjes meer.

Selina ik vind je tekening al zo lekker fluffy. Doe jij altijd eerst de achtergrond? Ik blijf er dan overheen gaan met mijn hand en dan wordt het zo viezig. Doe dat dus altijd als laatste van links naar rechts (ik ben rechtshandig)

Ja meestal wel zodat de achtergrond er niet bij geplakt lijkt. Maar vind het ook wel heel onhandig dus denk dat ik dat voortaan ook maar als laatste doe. :=
Ik houd wel altijd een papiertje onder m’n hand. Ik ben linkshandig maar vind van links naar rechts werken fijner.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:47

Selina schreef:
Ja meestal wel zodat de achtergrond er niet bij geplakt lijkt. Maar vind het ook wel heel onhandig dus denk dat ik dat voortaan ook maar als laatste doe. :=
Ik houd wel altijd een papiertje onder m’n hand. Ik ben linkshandig maar vind van links naar rechts werken fijner.

Als je op het allerlaatst op de contouren haartjes over je achtergrond zet zie je daar niks meer van, of bij gebrek aan haren de buitenste lijntjes nogmaals net over je achtergrond zet. Dingen als wimpers of tastharen die over de achtergrond heen vallen zet ik ook altijd pas als allerlaatste.
Ik heb ook wel altijd een papier onder mijn hand maar toch in onbewaakte momenten veeg ik steeds dingen uit als ik niet oplet...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 08:18

Iets verder met de mooie vos
Ik hou zo van die kleur <3

*Klik mij *
Spoiler:
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:25

Gaaf gedaan Lisette.

Heel mooi Selina, Ik ben het met je eens dat eerst de achtergrond en dan de haartjes er over mooier is. Wat eva zegt of misschien alleen een stukje rond de hond beginnen met achtergrond en aan het eind pas de rest van de achtergrond doen en optie?

Prachtig Seven, echt zo mega realistisch dat tuig!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:28

Dank je jis

Ik ben blij dat je die realistisch vind daar was ik even bang voor of die niet te flets werd

Ben weer iets verder
Voor vandaag even klaar wil met m'n schilderij verder later vanmiddag
Spoiler:
Afbeelding

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:37

Mooi Seven, zo voor het oog lijkt de bitring iets ovaal, ik weet niet of het door de foto komt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:00

Daar moet ik inderdaad nog mee bezig
Heb er enkel even een laagje wit opgemaakt zodat ik weet waar die moet komen.

Ik veeg de eerste lagen uit met een kwast en als ik daar niets heb kwa kleur word het al snel allemaal oranje := :D

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 16:08

Met een kwast? Is dat je schilderachtergrond? Hahaha

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:20

Geniaal, zou er zelf niet aan gedacht hebben een kwast te gebruiken bij pastel. :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 20:13

Geen idee Eva
Ik vind het in iedergeval fantastisch werken.

Ik begon weer met pastel en vond de eerste lagen vroeger lastig ze werden met lang niet egaal genoeg dus toen heb ik een kwast gepakt die ik vrijwel niet gebruik met schilderen omdat hij zo hard is kwa haar en dat werkte perfect.
Als ik nu ergens iets bijv te hard heb aangezet kan ik het daar ook weer mee verzachten
Ik vind het dus ideaal en gebruik hem continue tussendoor.

Heb nu ook pan pastels besteld om met achtergronden wat makkelijker iets grotere stukken te kunnen doen ben heel benieuwd wat ik daar van vind