[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yamsi0124

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:45

@seven die van mij mag je ook wel ns proberen, ff eens n mooie foto maken..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 17:58

Ik heb nog dagen genoeg dus wil best wat proberen :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:22

Seven schreef:
Net 3 potloden is het hekemaal lastig word dan tijd voor wat meer :)

Als je een mooie foto hebt AlwaysH wil ik best wat proberen :o

Jaaa? :D
Ik heb er wel een paar maar weet niet welke hoek je prettig vindt.

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:24

Loop nog steeds wat achter helaas.. Druk druk druk

Nummer 16
Afbeelding

Nummer 17
Afbeelding

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:28

Plovesb: tjesus... Doe ik je niet na. Gaaf hoor!!

@seven kan je ook n tekening maken van een iets onduidelijkere foto? Heb geen camera dus al m'n foto's zijn mobielse kwaliteit.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 18:37

Seven: van mij mag je zoveel oefenen met pastel als je wil, vind ze al erg mooi

Plovesb: de tweede vind ik erg mooi, vooral de kleuren. Ik ben ook sinds gister weer pas bij, ach elke tekening is er een toch?

Nummer 20: niks serieus :P
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-16 19:21

erg mooi allemaal weer! die portretten zijn erg mooi

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:24

Ik wil ook weer wat tekenen maar wil wat nieuws proberen. Iemand een idee?

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 19:44

Mijn 19 en 20. Morgen komt een reactierondje. Wel zie ik al echt prachtige werken langs komen!

19, probeersel met blauwe fineliner. Vind ik om de een of andere reden niet helemaal kloppen
Afbeelding

20, deze vind ik wel erg mooi geworden. Is weer eens wat anders, meer realistisch. Ik heb een gewoon potlood gebruikt hiervoor. (Lijkt erg grof, komt mede door de mobiel kwaliteit foto, contrast is ook wat weggevallen). Het oog is wel wat groot.
Afbeelding

yamsi0124

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:07

Selina: leuk hoor!!! Achterbeentjes lijken me wat dik. Kan ook aan mij liggen hoor.
Kashmino: aan de eerste lijken de armen mij wat lang. Verder issie mooiii.
Bij de tweede mochten van mij de oortjes wel wat langer. Nou zijn mijn oren wel altijd echt gigantisch lang, t zijn net ezels. Naja.
Mooi gedaan weer hoor!

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:58

Mijn nummer 20, inkt

Afbeelding

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:03

Ik denk dat 1x per week toch handiger is voor mij, in het weekend lukt het mij namelijk echt niet :s Ik schaam me gewoon dat het nog niet eens 1 maand lukt. Maar 1x per week moet zeker lukken.
Helaas deed internet het een tijdje niet :(.

Elanor:
Wauw, heerlijk. Prachtig met die gouden achtergrond en dan dat gouden accent in zijn vacht bij de schouder. Ook de andere vind ik prachtig. Heel lief hoe ze naar elkaar kijken
Isaaaa:
Heel mooi, de achterste wang lijkt watlang verder heel erg mooi ook hele mooie houding.
sanneb:
Wat leuk ook met je eigen hond, ik zou zelf de hond iets meer naar links plaatsen want nu lijkt hij wat in de hoek ‘gepropt’. Na het ik zou toch iets meer een vacht structuur er inzetten. Toch is de houding heel erg mooi. En dan vooral de ogen.
Seven:
Wauw, heel mooi. Mooi kleurgebruik. De oren lijken wel wat klein maar dat is niet heel erg storend. Tevens een prachtige set potloden! Het andere paard is prachtig.
Yamsie0124:
Wat leuk zeg met die kleine stukjes. Bij het zadel mis ik toch wat onderdelen, denk aan een deel van de beugelriem. Het andere is gewoon een wat dikker paardje. Heel leuk idee, ook met meerdere kleuren werken. Voor pastel is het wat streperig, het voordeel van pastel is dat je er wat mee kunt vegen (licht wel aan welk merk etc.) Wel vind ik het licht heel mooi op zijn kont.
Jeika:
Geweldig! Seri en ik kunnen niet zo goed met elkaar omgaaan :’) heel er leuk!
Damned:
Mooi zeg, zeker voor een paar minuten per schets.
Pompompom:
Wauw, elke keer weer word ik verliefd op jou prachtige schets achtige tekeningen. Doe je hier ook iets mee?
Yvanna:
Heel gaaf, hoofd lijkt wel wat groot maar dat kan aan het voorbeeld liggen. Heel mooi, prachtige kleuren.
plovesp:
Heel erg gaaf! Ik kan er niks anders over zeggen.
Selina:
Wat ontzettend schattig. Heel lief.
Kashmino:
De armen zijn inderdaad wat lang, wel heel leuk met die verschillende kleuren blauw.
De oortjes zijn van het paard wat kort verder vind ik de schaduwen heel erg mooi.
Rijsa:
Wauw, het hoofdje is wel ehel mooi maar verder heel erg gaaf.

Week 3, kleine schetjes van mensen die in een serie/boeken zitten alleen dan als paarden :+
boeken/serie: De kronieken van de onderwereld/the shadowhunters
Jace:
Afbeelding
Clary:
http://oi63.tinypic.com/2ex1vuw.jpg
Jace:
Afbeelding
Magnus:
http://oi65.tinypic.com/11vm7nn.jpg
Izzy:
http://nl.tinypic.com/r/2ijhys3/9
Simon:
http://oi65.tinypic.com/aom4vb.jpg
Sebastiaan/Jonathan(mislukte versie):
http://oi65.tinypic.com/aom4vb.jpg

tevens excuses voor het lange bericht zie ik nu :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 21:13

Henrike: Aahh herkende de tekens meteen :D Wat grappig zo vormgegeven. Kan me in de meeste wel vinden.
Rijsa: Gaaf!
Kashmino: Leuk elfje. Bij het paard lijkt het oog wat groot en oren en bit wat klein maar goed op weg qua contrast.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 22:52

tinypic doet het niet -O-
dus mijn tekening plaats ik morgen oké?
ik heb wel braaf getekend :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:10

Jeika schreef:
tinypic doet het niet -O-
dus mijn tekening plaats ik morgen oké?
ik heb wel braaf getekend :Y)

Bokt upload? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 23:11

Ik wou het net zeggen je kan gewoon via Bokt uploaden

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:19

Ik ben een week ergens anders, op de dieren van iemand aan het passen, dus kan deze week niet tekenen. Volgende week woensdag haal ik alles ff in

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 09:33

Gisteren aardig wat uurtjes kunnen tekenen, denk dat ik haar vandaag wel af krijg. Ben nu toch wel blij met de vorderingen, denk dat ik mezelf heb overtroffen.

Afbeelding

Henrike5, het klopt wat je zegt, maar er komt nog een stuk lichaam aan de linker kant:)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 11:51

42:
Sanne: Hij is geweldig :oo Heel goed gedaan!
Henrike: Ik ken de boeken niet maar ziet er leuk uit, mooie strakke lijnen.
Rijsa: Heel mooi :)
Kashmino: leuk op weg. bij de bovenste lijken de benen wat iel/kort, misschien dat het daaraan ligt? Net alsof je de benen van schuinboven ziet en de rest niet. De onderste vind ik leuk grove valt me eigenlijk helemaal niet op.
Selina: Misschien niet serieus, maar wel schattig :D
plovesb: Vooral de onderste vind ik echt heel mooi. Vooral door de kleuren.

En mijn afgelopen paar dagen, elke dag 's avonds in bed getekend en dus zonder referentie, en dat is nog best wel heel lastig. :P

12: Uh.. Wel. Tja.
http://oi64.tinypic.com/29qikjr.jpg
13:
Afbeelding

14: Ik was even vergeten hoe veel pigment er van aquarelpotloden af kwam. :')
http://oi63.tinypic.com/ehlzpd.jpg

15: Soms begin je aan iets met het idee dat het toch niet gaat lukken en ziet het er plotseling onverwachts goed uit.
Afbeelding

16: die is ook een beetje raar.
http://oi64.tinypic.com/122n9c1.jpg

en zo te zien loop ik ook nog wat dagen achter :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 13:16

Sanneb
Hij word echt super de neus vind ik al prachtig <3

Yamsi
Hij is nog wat krassig heb je gewoon papier gebruikt?

Yvanna
Prachtig echt super

Plovesb
Eerste vind ik prachtig zie er niets niet goed aan
De andere is ook heel mooi enkel valt mijn blik op de rechter enkel (van model )deze lijkt wat dik en gebogen

Selina
Leuke cartoon

Kashmino
Volgens mij is de heup iets te smal in vergelijking met de schouders

Het paard ziet er goed uit

Rijsa
Erg mooi
Het kruis lijkt iets kort maar dat kan het dier zelf ook hebben

Henrike
Leuke tekeningen

Roodvos
De eerste vind ik juist heel sterk
De 15
De mond en neus zijn wat apart maar het heeft ook wel wat

Vandaag get paard van AlwaysH getekend dat viel me nog best tegen moest het oog de oren etc zelf verzinnen omdat deze geen details had op de foto

Maar toch hier nr 21/366

Afbeelding

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:11

Week drie:
Afbeelding
Ik heb nog nooit eerder grafiet en waterver gecombineerd (en werk sowieso eigenlijk niet met waterverf) en heb ook nog eens nog nooit een vogel getekend, dus ik ben wel tevreden met het resultaat.

Ik zal zo bezig gaan met een reactierondje.

Edit:
Ik werk van achter naar voren (:

Pagina 42:
Seven, ziet er goed uit!
Roodvos, zeker zonder referentie vind ik ze heel sterk geworden. Bij de 15 is die neus/mond wel bijzonder, maar dat hoeft niet negatief te zijn (:
Sanneb, wauw!
Henrike5, ontzettend leuk idee! Het ziet er echt leuk uit (: al mis ik bij Magnus een beetje heel veel glitters :’)
Rijsa, prachtig!
Kashmino, bij 19 zijn geloof ik beide armen niet even lang en ze missen voor mijn gevoel wat vorm. 20 vind ik echt leuk geworden!
Selina, aww wat een schatje
Plovesb, ze zijn weer eens prachtig, zeker 17

Pagina 41:
Yvanna, ziet er leuk uit! Voor mijn gevoel is de kont wel iets aan de puntige kant, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Yamsi0124, hij is een beetje streperig, maar ik vind hem wel leuk.
Seven, wauwww
Pompompom, tien minuten per oog? En dan zo’n resultaat. Ik doe het je niet na
Damned, ik vind het leuke schetsjes
Jeika, leuk ideetje en leuk uitgewerkt (:
Yamsi0124, leuke schetsjes (:
Seven, alweer een mooie tekening van je ^^
Elanor, ziet er goed uit!
Ilsaaaa, zeker dat oog is heel mooi geworden!
Elanor, mooi gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:13

Ik heb al even niet meer gereageerd, want ik ben er gelijk in de eerste week al achter gekomen dat 1 tekening per dag toch een beetje onhandig is en niet helemaal haalbaar is voor mij. Dus ik heb besloten om er 1 per week te maken. Dat moet wel lukken :j
Vorige week heb ik geloof ik nummer 5 geupload, dus vanaf week 6 zal ik weer een nieuwe plaatsen (misschien al iets eerder als ik daar de tijd voor heb).

Maar om niet helemaal inactief te worden in dit topic zal ik nu even een kort reactierondje doen :D

Vanaf pag. 40:
Damned: mooi hoe je het gevoel weet over te brengen in je tekening! De volgende keer oefenen op handen? :D

Sanneb: mooi zeg! Je hebt de verhoudingen en details goed voor elkaar! Wat meer contrast zou je tekening denk ik goed doen.

Marrie_L: mooi plaatje, vooral de vleugels vind ik mooi gelukt! Je zou wat meer contrast kunnen aanbrengen in met name de armen en benen en wat schaduwen in de vleugels.

Larissajulia: lief! Je mens is goed gelukt hoor!

plovesb: heel gaaf weer! Je werk inspireert mij echt! Knap hoe je met slechts een paar lijnen zo'n mooi en toch nog herkenbaar beeld kan neerzetten. Maarre... Je modellen mogen wel ietsje meer eten hoor! :))

Seven: knap dat je dit op 1 dag hebt getekend! Goed schaduwgebruik! Hoewel de lijnen wel iets zachter kunnen vind ik het een mooie tekening geworden.

Flux: Heel gaaf! Lastige pose ook wel! Dat blauwe in de manen en staart geeft het een erg leuk effect!

Damned: Gaaf zeg! Mooie stijl! Hier zou ik graag meer van zien :j

Kashimo: #1: leuk! Als tip kan ik je meegeven om wat te oefenen met highlights, dat geeft de vacht meer diepte. #2: die is gaaf geworden! Qua verhoudingen vind ik je tekening wel oke hoor! Vooral de hals, schouder en het hoofd lijken wel aardig te kloppen. In de benen, buik en billen lijkt het wat mis te gaan, maar die zijn ook ontzettend lastig om te tekenen :D

Jeika: wat leuk! Grappige combi, paard/ezel :))

drawerlover: #1; om op te eten :D vooral dat glazuur ziet er erg leuk uit! #2; ook zo'n vrolijk plaatje! De ballon is wel een beetje vierkant qua vorm, dat zou wat ronder mogen. #3: lief! Mooi kleurtje ook.

Elanor: gaaf! Inspirerend. Ik heb zelf ook nog ergens goud/zilver/brons verf liggen, wie weet trek ik die ook nog eens uit de kast. Hele mooie stijl!

Ilsaa: goed gelukt voor een eerste keer! Het lijkt alsof je papier wat viezig is geworden rondom de hond heen, zonde van zo'n mooie tekening! Om uitvegen te voorkomen kan je de volgende keer een papiertje onder je hand leggen. :j

Elanor: deze is ook weer zo gaaf! Lief plaatje is het geworden! Hoewel je hem vlot hebt geschilderd vind ik hem erg mooi en toch compleet geworden. Less is more :)

sanneb; goed begin al! Verhoudingen zien er goed uit

Seven; je foto lijkt helaas wat overbelicht en het oogje zit iets te hoog, maar desalniettemin vind ik het een mooie tekening geworden! Vooral de details op het hoofd heb je goed voor elkaar!

yamsi: leuk al die tekeningen bij elkaar! Ga zo door!

Jeika: haha herkenbaar! Erg leuk!

Damned; leuk zo'n verzameling! Qua verhoudingen lijkt het nog niet helemaal te kloppen, met name die in het midden en de onderste tekeningen. De bovenste drie vind ik dan wel weer erg leuk!

pompompom: mooi geworden! Knap dat je dit in 10 minuten hebt getekend. Ik vind vooral het contrast en de focus op het oog erg mooi gelukt.

sanneb; lief hondje! Wat jammer dat je bent gaan vegen. De enige tip die ik kan geven is; veel oefenen en niet vegen. Op internet (bijvoorbeeld op YouTube en Deviantart) kun je veel tutorials vinden om te leren hoe je een vacht moet tekenen :). Neem vooral je tijd en hou in je achterhoofd dat het niet erg is als het een keer mislukt.

Seven; mooi! Je zou eens wat kunnen experimenteren met meerdere kleuren zoals blauw, paars, rood, etc. Dat geeft nog meer diepte aan je tekening :).

yamsi; dikke billen! :D Leuk plaatje hoor!

Yvana; wauw mooi! Zijn ogen lijken wat uit verhouding (liggen niet helemaal op 1 lijn, evenals de neus), maar ik vind het knap hoe je de vacht zo mooi glimmend hebt gekregen. Knap hoor, al die details :j

plovesb: ook al zulke gave tekeningen! Ik ben vooral fan van die tweede! Bewaar je alles los of teken je in een schetsboek? :)

Selina; een keer niet serieus tekenen is net zo leuk! En ik vind je tekening erg leuk geworden! Lief!

Kashmino; #1; qua verhoudingen klopt het inderdaad niet helemaal. Haar armen lijken iets te lang (of haar benen te kort). Maar ondanks dat het een probeersel is vind ik 'm leuk gelukt! #2; mooi koppie!

Rijsa; leuk spul he, inkt! Mooie tekening heb je gemaakt, goeie techniek wat betreft de schaduwen.

Henrike; heel creatief! Die symbolen maken het helemaal af!

sanneb; ah je hebt toch haartjes getekend! Wat een verschil! Ziet er echt heel goed uit nu! En wat een detail in de neus! Ga zo door!!! +:)+ :D

roodvos; wat een verschillende werken! Qua verhoudingen valt er nog wel het een en ander te verbeteren, maar je bent goed op weg! Vooral je nummer 14 vind ik erg leuk!

Seven; lastige hoek, dat heb je knap getekend! Om te voorkomen dat je de structuur van het papier te veel ziet kan je eens experimenteren met de achterkant van het papier, dat is vaak wat minder grof :).

marrie_L; gaaf! Mooie combi, ik vind aquarel erg lastig dus ik vind het altijd knap hoe anderen er zo goed mee overweg kunnen!

Nou dat was weer een superlange post. Jullie posten altijd meer tekeningen op 1 pagina dan ik door heb :+. Maar dat is goed! Ga zo door! Binnenkort zal ik ook weer eens iets plaatsen :D.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:10

Seven schreef:
Sanneb
Hij word echt super de neus vind ik al prachtig <3

Yamsi
Hij is nog wat krassig heb je gewoon papier gebruikt?

Yvanna
Prachtig echt super

Plovesb
Eerste vind ik prachtig zie er niets niet goed aan
De andere is ook heel mooi enkel valt mijn blik op de rechter enkel (van model )deze lijkt wat dik en gebogen

Selina
Leuke cartoon

Kashmino
Volgens mij is de heup iets te smal in vergelijking met de schouders

Het paard ziet er goed uit

Rijsa
Erg mooi
Het kruis lijkt iets kort maar dat kan het dier zelf ook hebben

Henrike
Leuke tekeningen

Roodvos
De eerste vind ik juist heel sterk
De 15
De mond en neus zijn wat apart maar het heeft ook wel wat

Vandaag get paard van AlwaysH getekend dat viel me nog best tegen moest het oog de oren etc zelf verzinnen omdat deze geen details had op de foto

Maar toch hier nr 21/366

[ [url=m/q8u4UN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is prachtig geworden hoor! Sprekend!

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:11

Heel weinig getekend deze week. 6 toetsen gehad en volgende week ook nog eens 4. _-:(
Dus maar even snel iets getekend na de economie toets, had een blaadje over. :) Ik vind het best geod gelukt, ik teken bijna nooit uit mijn hoofd. Alleen de neus en pony vind ik een beetje raar. :)

Week 3
Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:29

Mooie werken weer!
Morgen komt mijn beloofde reactie rondje. Heb nu niet echt tijd.

Mijn nummer 21, verhoudingen kloppen weer eens niet, maar dit was de eerste keer dat ik met Oost-Indische Inkt werkte. (Ik had het nog ergens gevonden op zolder.) Helaas is het wel wat gaan vlekken. Ik heb overigens geen schets gemaakt vooraf. Dat vage bij de benen is trouwens potlood slijpsel. (Ik had geen zin meer in de hoeven en benen :+ )
Afbeelding