[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 02:31

Zo ik loop echt achter hier. Klein reactie rondje, want het is eigenlijk bedtijd.

Pluizebolpum leuk hoe je het karaktertje hebt weten vast te leggen in je tekening.

Renske, je inzending van vandaag vind ik iets minder maar alles bij elkaar ga je echt super goed.

Prugelpiet, ik vind je drorse leuk.
En die onderste ben ik erg benieuwd hoe die word als je hem verder uitgewerkt hebt. Of ga je dat niet meer doen?

Ik heb van de week even een hele snelle gemaakt.
Boos paard.

Afbeelding

Ook ben ik nog bezig met een eerder schilderij beter af te werken en ik wou nog even het oog laten zien.

Zo was hij eerst

Afbeelding

En zo nu

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 16:57

Janique: prachtige schetsen weer! Erg mooi. Gaat het goed met de twee samen?
Pluizebolplum: feeling blue door hoofdpijn is karaktervol geworden. Hopelijk al wat minder last?
Renskefrea: je snelle schets ziet er goed uit. Zet je de opzet ineens op? Of zit er ook nog een basis onder?
Yvanna: die in kleur is tof!
Sjolvir: allemaal weer heerlijk vrolijk!
Renskefrea: vurig pastelwerkje :j
Prugelpiet: je drorse is leuk! En de achtergrond van de laatste wordt al mooi!
Ieniemienie oogt alsof ze iets van plan is pluizebolplum :j
Ginger: mooi te zien hoe je er nu licht in brengt. Wordt 'ie levendiger van! :)

Afbeelding
56/365
Ecoline op papier :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 20:51

Ginger: Verbetering zeg, dat vosje! Zoveel meer detail
Fnanne: Leuk perspectief!

Week 8. Compleet mislukt. Heb m'n schets niet uitgegumd, vond ik wel keer leuk staan.
Was aan het schetsen en toen kwam ik erachter dat ik 8B had gebruikt :') Vond hem al zo dik.

Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:43

Ik wil me hier ook aan melden als het mag. Heb laatst teken workshop gehad op het werk en het is gaan kriebelen. Ik heb ooit op de mavo examen tekenen gedaan maar verder nooit meer echt getekend.
Nu maar gewoon gaan doen en ik ben best trots op mezelf. Vind benen altijd onwijs moeilijk maar oefening baart kunst wellicht.
Ik zal iedere week wat posten.

Nr 1.

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:58

En wat is leuker dan op je eigen man oefenen. Goed gelukt!!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:58

RenskeFrea Nou...hij is wel op sterven na dood hoor. Maar gelukkig zijn er meer, ik heb er gisteren nog maar een stel aangeschaft. :D

ginger18 Oi, das wel een heel boos paard. Lijkt Opa van stal wel als ie weer eens wordt overgeslagen. Ben blij dat die niet zulke tanden heeft.
Dat oog wordt verdraaid mooi hoor! Die reflectie is ook heel erg goed gelukt.

Fnanne Wat is ie weer gaaf! Leuk (en erg bekend) perspectief zo en die ogen... <3
Btw hoofdpijn is gelukkig eindelijk wat gezakt en ja, Ieniemienie was inderdaad wat van plan. Opa en Oma over de zeik helpen. :')

Slina Alleen de hals oogt wat raar, voor de rest ziet ie er heel goed uit. Niet zo streng zijn voor jezelf hoor!

annelot Hoi! Knap werkje hoor, voor als je al een tijd niet meer hebt getekend. En tja, ik vind benen ook nog steeds moeilijk, vooral met de juiste hoeken voor de gewrichten vinden stoei ik altijd. Die van jou zien er al goed uit dus dat zal wel goed komen.

Lol, over benen gesproken. Heb wat af gestoeid met de staakjes van dit gevalletje. Referentieplaatje, napjesverf, kartonpapier, goed verklooien en dan digitaal maar weer heel erg bijwerken. Vooral die beentjes dus. Die rechtsvoor wordt 'm gewoon niet meer... -O-

'Wooooeeeii'
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:27

Ginger18, ik vind dat oog heel mooi geworden. En je boze paardje is ook leuk. Daar wil ik niet graag mijn arm in de buurt hebben :P
Fnanne, bij die snelle schets ben ik gewoon begonnen bij het hoofd, en vervolgens het lijf erachteraan getekend in 1 keer. Ik heb bij die niet gegumd, dus er is geen basis. Was er zelf ook wel trots op trouwens :P En erg tevreden dat het zowaar volledig op papier paste in 1 keer :D
Leuk nieuwsgierig paardje!! Ik heb ook nog zo'n foto die ik ooit wil gaan pogen, maar lijkt me erg moeilijke verhouding. Prachtig neergezet.
Slina, ik vind hem super. Die hulplijntjes geven wel extra dimensie. Niks mis mee :)
Annelot, welkom. Leuk begin, het hoofd is echt prachtig. En inderdaad, elke dag (of week) oefenen, dan gaat het steeds makkelijker. Dat merk ik zelf wel :)
Pluizebolpum, vliegend veulen, ik vind hem erg leuk. En je beentjes zijn in mijn ogen prima gelukt hoor. Ik vind de schaduw eronder wel heel grappig op de een of andere manier :D

Vandaag heb ik mijn pastelpotloden meegenomen in de trein (tsja, mijn boekenleestijd is tegenwoordig nihil sinds ik met die challenge begonnen ben :P ) alleen had ik geen puntenslijper dus moest het doen met beetje erg stompe potloden bij sommige kleuren.
Ik ben hier gewoon bij de neus begonnen met kleuren en van daaruit de rest erachteraan gemaakt. Geen voorbeeldje of schets, de verhoudingen kloppen ook voor geen meter :P Maar goed, het ging mij om oefenen met hoe ik pastel nou werkelijk kan gebruiken.
En ik vind het best heel leuk, dus moet toch maar eens een fatsoenlijke manier vinden om een goeie punt aan die potloden te krijgen voor een uitgebreider werkje :)
Dit is weer op A5, mijn favoriete treintekenformaat :P

Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 23:53

Fnanne, leuke houding. Hij maakt me aan het lachen. Mooi gedaan.

Slina, ik vind hem zeker niet verkeerd. ik denk alleen dat de onderkant van de nek mooier zou zijn als die iets minder rond is.

Annelot, leuke binnenkomer zeg. Ga zo door.

Pluizebolpum, leuke houding. Vooral de schaduw erbij geeft echt het vlieggevoel.

Renske, leuk hoor zonder voorbeeld. Neus had misschien wat korter gemogen, maar als het vooral om te oefenen met het pastelpotlood was dan geeft dat niks natuurlijk.
De kleuren zijn zeker goed gelukt al.

Allemaal nog bedankt voor de reacties over het verbeterde oog.
Aangezien ik hem naar aanleiding van jullie tips nog een stuk verder uitgewerkt heb zal ik hier nog even het verschil laten zien. En nu ga ik er echt vanaf blijven anders blijf ik ermee bezig.

Zo was hij.
Afbeelding

En nu, al komt hij niet helemaal goed over op de foto:

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:37

argh wat gaan jullie goed hier!

Compliment aan allemaal *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

K moet die van mij ook echt snel allemaal eens gaan inscannen het loopt een beetje op nu wahaha
helaas beetje druk gehad met sterfgeval, spoedopdrachten, griep en wat externe uitstapjes waardoor k al blij was dat horse du jour al lukte.

*gaat uit alle hoeken en gaten de paardjes van februari zoeken om te scannen*

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:34

@fnanne, wat een ontzettend leuk perspectief! Hij komt echt je blad uitlopen.

@ slina, heb je die schets digitaal gemaakt?

@ginger, oog is mooi geworden zeg! Veel levendiger.

@ pluizebolpum, wat een ontzettend lief en ondeugend koppie. Geweldig neergezet.

Zit op foon dus is lastig op iedereen te reageren. Maar bedankt voor alle positieve reacties op mijn tekening.
Heb er gelijk nog maar 1 gemaakt. Heb al door dat ik met de tekenspullen van de kids niet ver kom. Had maar 1 bruin potlood! Dus eerst met gewoon potlood en daarna proberen in te kleuren. Gewoon lekker oefenen.

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:37

Annelot: Nee, alleen even donkerder gemaakt in Photoshop zodat je de tekening überhaupt kon zien :')
En de achtergrond weggeknipt.

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:09

Silverstorm, we misten je al!
Klinkt als een heftig maandje achter de rug, hopelijk wordt het nu weer wat rustiger dan en ben je weer opgeknapt. Gecondoleerd ook.
Wel goed dat je nog elke dag volgehouden hebt te tekenen, ben wel benieuwd naar de resultaten :)

Annelot, leuk hoor. En gewoon door gaan met elke dag tekenen, het is zo leuk :D
Deze is ook prachtig.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:24

RenskeFrea Leuk koppie met een heerlijk oog. Mooie pastel oefening hoor! En dat doe je ook in de trein? Kun je dan zo netjes werken? (ik ben nogal een rommelaar, zelfs met een vulpotlood zie ik nog kans om eruit te zien alsof ik uit een mijn kom :o , je wilt niet weten wat er gebeurt met pastel en verf :') )
ginger18 Leuk om te zien hoe hij in z'n geheel geworden is. Toch grappig dat een detail dan gelijk zo'n effect kan hebben, het koppie oogt al gelijk een heel stuk levendiger.
annelot Och, wat een snoezig koppie. Gaat best goed zo toch? Die oren, die zijn écht heel erg goed gelukt.
Silverstorm Nog gecondoleerd, beterschap en sterkte. Poe, dat het je dan nog lukt om elke dag een paard op papier te slingeren...logisch dat je even afwezig was. Hoop snel weer iets van je mooie werken te zien!

Het wil gewoon even niet lekker lukken. Fantasie is even verregend en dus maar weer een referentieplaatje. Bij deze heb ik ook zo ongeveer alles gebruikt wat ik in huis had; kleurpotlood, potlood, stift, napjesverf en acryl. Mja, geen pastel dus. Maar wel digitaal nog nabewerkt. En nog niet tevreden. Veel te rommelig en het klopt hier en daar niet.

Palomino
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:41

Pluizebolpum, dat doe ik inderdaad wel in de trein. Schetsblokje op tafeltje, had al mijn pastelpotloden in mijn linkerhand en met mijn rechter dan kleuren. Doezelaar is wel heilig overigens, dat is ook iets wat ik nog nooit eerder had, maar waarvan ik nu denk hoe heb ik zonder gekund :P
Jouwe mislukt? Ik vind het paardje prachtig neergezet, mooie schaduwen, hij straalt gewoon alsof ie in de volle zon loopt :) Hooguit is de achtergrond wat rommelig, maar ach, daar begin ik meestal al helemaal niet eens aan :P

Vandaag weer even snellere schets op papier, te weinig rust en tijd om iets uitgebreids te doen. (had zowaar in de trein helemaal geen zin om te tekenen vandaag, dus moest het net thuis maar doen :P)

Afbeelding

ongeveer kwartier schetsje op A5, met referentiefoto (zelfde paard overigens als het blauwe dier met het kromme been en het galoppeer schetsje van een paar dagen terug :P, alleen nu lijkt ie er zowaar ook op)
Geen gum gebruikt of iets dergelijks, want die kon ik zo snel niet vinden :+
Alleen zijn ene oog is wat te donker geworden (toch zo'n wit penstiftding nodig...)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 23:32

Slina: vind dat altijd leerzaam als mensen de schets laten staan :j vooral de achterbenen vind ik knap neergezet!
Annelot: welkom! Mooie start! Benen zijn ook moeilijk. Om over voetjes nog maar te zwijgen...
Pluizebolplum ook wat moeite met de benen :) herkenbaar. De woei is toch foon geslaagd :j
Renskefrea: schuurpapier wil helpen bij pastel :) treffende kleuren heb je te pakken.
Ginger: zeker verbetering. Hij leeft meer :)
Silverstorm: miste je al. Heftige tijd gehad zo te lezen. Ik zie uit naar je creaties :j
Annelot: lief koppie hoor, zo'n mooi oogje :)
Pluizebolplum je palomino vind ik tof door de vele materialen en textuur, olijk koppie :)
Renskefrea: ziet eruit als een wijs oud hoofd. Mooi :)

Afbeelding
57/365
Inkt op papier :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:08

2 snelle schetsjes binnen 7 min

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 13:23

Netjes Yvanna :j

Afbeelding
58/365
Naar een foto van xTitanic :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:38

Dankje :) wauw mooi

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:39

Kleur is met iets anders op de foto. Snel gemaakt met ecoline
Afbeelding

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 14:16

Fnanne en yvanna, wat een prachtige schetsjes zeg en met ecoline is ook prachtig! Jullie hebben de verhoudingen zo goed, daar moet ik nog erg op oefenen.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 15:39

Heb net een nieuwe set potloden gekocht van 2H t/m 9B en een schetsblok. Heb net op internet gezocht hoe je het beste verhoudingen kan maken met behulp van lijnen en gelijk geprobeerd. :D

Het resultaat

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:50

RenskeFrea Ja, het ene oog valt er net wat buiten, zeg maar, maar hij is wel knap mooi geworden hoor. Vooral zo de neus met al die groeven en dingetjes. Mooie plaat.
En ja, de uitvinder van de doezelaar staat ook op mijn lijstje van uitvindingen die een Nobelprijs verdienen (samen met vingerpleister en fleece :') ).
FnanneNiet dat het echt iets toevoegt, ik zeg toch telkens hetzelfde. Wat is ie weer mooi! Ook de manier van arceren, iets wat ik nog een beetje moet leren; dat verschil in licht en donker zonder dat het plakkaten worden. De tweede, het hoofd is ook gewoon weer mooi, maar dat oog...wow.
yvanna Weer knappe schetsjes. Leuke koppies maak je ook. Die met ecoline vind ik echt heel leuk. Niet alleen fijne, lekker felle kleurtjes maar ook het postuur van het paard, het heeft gewoon iets zo bij elkaar.
annelot Mja, deze is toch ook alweer goed gelukt? Valt best mee met die verhoudingen hoor, ook als ik naar je eerdere platen kijk. Voor een 'beginner' zeker erg netjes. En je bent, net als met paarden, gewoon nooit uitgeleerd. Er valt altijd wel iets te oefenen.

Met vulpotlood op papier. Snelle schets uit het hoofd. Blijkbaar moet ik naar eten kijken als ik leuk wil tekenen. Bij deze gebruikte ik kipfilet. :D

Jeugd
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:52

Fnanne, mooie schetsen. Die van gister is echt krachtig, je ziet het in de achterbenen. De tweede heeft een hele lieve blik.
Yvanna, leuk plaatje met de ecoline :)
Annelot, nu kan je echt los. Mooi plaatje hoor, hij is goed gelukt. De verhoudingen zijn prima.
Pluizebol, ik vind het knap dat je kan tekenen en koken tegelijk :) Leuk plaatje weer. Ik vind alleen zijn oog een klein beetje wegvallen

Vandaag weer een met pastelpotloden, dit keer op A4 :)

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:33

Mooi allemaal weer!!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 16:34

Mijn eigen paard met ecoline

Afbeelding