Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ell_en schreef:Ik wil het schilderij wel in de vernis zetten.
Maar welke heb ik dan nodig, het liefst wil ik een spuitbus..
Welke hebben jullie?
En hoe maken jullie je kwastjes schoon?
Alleen met water, of ook nog anders?
Dallista schreef:Ik ben zelden kritisch over Paintworks, maar heb vandaag toch wel wat geirriteerd. Als je ooit kleur 50 (een tint blauw) nodig hebt, zet je maar schrap. Ik dacht even dat het aan het potje lag, dat de verf zo dik is, maar toen herinnwrde ik me dat ik dit al eens eerder had gehad... en ja hoor, oude potje verf met dezelfde kleur, ook zo dik (en dat heeft niets te maken met het feit dat het al ouder is en open is geweest, de andere oude kleuren zijn prima).
Heb er al twee keer fikse scheuten water bij gedaan, maar na een paar minuten is het weer dik. Kan er wel mee schilderen, zo erg is het niet, maar makkelijk is anders... dikkere verf is gewoon niet praktisch als je allemaal hele kleine vakjes hebt met hele dunne stukjes, smalle hoekjes enzo. Phew.
XxLiEsJuHhxX schreef:Nerwen 1 oog is wel al klaar toch.. ? Hij word echt heel ergstoer.!!
Ell_en schreef:
Jans schreef:Misschien dat mijn volgende er toch ook eentje van Paintworks gaat worden![]()
Ik heb nu meerdere sites gezien waar ik dat kan bestellen, wat is nou de beste aanrader? Want ik weet hetn iet meer
veerle92 schreef:
Nerwen schreef:Ell_en schreef:Ik wil het schilderij wel in de vernis zetten.
Maar welke heb ik dan nodig, het liefst wil ik een spuitbus..
Welke hebben jullie?
En hoe maken jullie je kwastjes schoon?
Alleen met water, of ook nog anders?
Spuitbus weet ik niet, ik gebruik gewoon een potje met een brede kwast.
Opletten dat je acrylvernis gebruikt, en verder kan je kiezen uit mat en glossy (glanzend).
Ik gebruik glossy acrylvernis (merk Amsterdam), dat geeft een hele mooie glans en maakt de kleuren helderder.
Kwasten alleen met water als ik aan het schilderen ben.
Je kan, als je klaar bent, ook nog echte penselenzeep gebruiken, daar worden ze nog schoner van. Is vooral aan te raden bij penselen van varkens- of marterhaar heb ik mij laten vertellen.Dallista schreef:Ik ben zelden kritisch over Paintworks, maar heb vandaag toch wel wat geirriteerd. Als je ooit kleur 50 (een tint blauw) nodig hebt, zet je maar schrap. Ik dacht even dat het aan het potje lag, dat de verf zo dik is, maar toen herinnwrde ik me dat ik dit al eens eerder had gehad... en ja hoor, oude potje verf met dezelfde kleur, ook zo dik (en dat heeft niets te maken met het feit dat het al ouder is en open is geweest, de andere oude kleuren zijn prima).
Heb er al twee keer fikse scheuten water bij gedaan, maar na een paar minuten is het weer dik. Kan er wel mee schilderen, zo erg is het niet, maar makkelijk is anders... dikkere verf is gewoon niet praktisch als je allemaal hele kleine vakjes hebt met hele dunne stukjes, smalle hoekjes enzo. Phew.
Heb ik ook met een donkere kleur bruin. De verf is goed hoor, maar het schildert ontzettend vervelend. Net of het te dik is, maar dat is het niet. Andere kleuren schilderen primaNu moet ik zeggen dat ik dit bij Schipper ook met een kleur had (een hele donkere rood geloof ik).
XxLiEsJuHhxX schreef:Nerwen 1 oog is wel al klaar toch.. ? Hij word echt heel ergstoer.!!
Nope, beide ogen zijn nog niet klaarEll_en schreef:
Wauw!!!!!!
Die wil ik ook nog steedsJans schreef:Misschien dat mijn volgende er toch ook eentje van Paintworks gaat worden![]()
Ik heb nu meerdere sites gezien waar ik dat kan bestellen, wat is nou de beste aanrader? Want ik weet hetn iet meer
Paintworks zelf. Over het algemeen het goedkoopst èn ze hebben vaak wel e.o.a. kortingsactie lopen (helaas ben je net te laat voor de 40% korting).
veerle92 schreef:
Wauw!! Ook erg mooi!! Zal je oma vast heel blij mee zijn
Jans schreef: