[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paxine

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:12

Ooooh wat mooi dobbel!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:32

Quir schreef:
Mijn eerste zelf gehaakte muts. :D

Afbeelding

Enige wat ik hiervoor gehaakt had, zijn gewoon lapjes met vaste en stokjes. :D
Ben er best trots op! Hihi

hoi heb je een bepaald patroon gebruikt voor die leuke vlakjes vind hem zo leuk

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:42

Nee, niet echt een patroon. Drie stokjes met wit en dan 3 stokjes met bruin, om en om en dan zo dat de middelste rij er weer tussen in valt.

:)

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 22&lang=nl

Dit is t patroon van de muts zelf (wel veel aan aangepast), alleen t patroon wat hierbij staat werd bij mij heel erg "open", dus heb ik er -op dezelfde manier- blokjes van gemaakt.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:22

o inderdaad vrij simpel ga er denk ik een van mjn zoon voor maken, erg leuk hoor.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:56

hmm, hier weer eens een vraagje, ik ben met deze bezig:
Afbeelding
en momenteel met het lijf.
In het patroon staat:
Citaat:
___ Rnd 12: [sc in ea of nxt 7 sts, Inc in nxt st] 8 times (72 sts)
___ Rnd 13: sc in ea of nxt 32 sts, chain 8, skp nxt 8 sts, sc in ea of nxt 32 sts (72 sts)
___ Rnd 14: sc in ea of nxt 32 sts, sc in ea chain, sc in ea of nxt 32 sts (72 sts)
___ Rnd 15: [sc in ea of nxt 8 sts, Inc in nxt st] 8 times (80 sts)
___ Rnds 16-20: sc in ea st around (80 sts/ea rnd)

Dit is het breedste gedeelte van het lijf, dus ik vermoed dat dit het gedeelte is waar het hoofd op bevestigd moet worden, ofwel de nek, dit kan ik nl ook terugzien op foto's van anderen die dit patroon al gemaakt hebben.

Ik zit echter een beetje met het 'chain 8, skp nxt 8 sts' en in de volgende tour 'sc in ea chain'
ofwel chain 8, skip next 8 stiches en in volgende tour, 1 single crochet in each chain.

ofwel:
rnd 13, 32 vasten, 8 lossen, sla 8 steken over, 32 vasten
rnd 14, 32 vasten, 1 vaste in elke losse, 32 vasten.

Kan iemand checken of mijn interpretatie idd klopt? Want ten eerste heb ik nog niet eerder lossen tussen vasten gehaakt en ook niet 'zoveel' steken overgeslagen. Ben nog steeds een beginner hoewel ik onderhand al een aantal amigurumi gemaakt heb lol, een beginner echter met andere soorten steken :P
Heb het al even geprobeerd en er lijkt dan een 'gat' te ontstaan???

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:00

oh lol, ik zou even wat verder moeten lezen :o

het is een 'gat' om de nek weer in te beginnen

Citaat:
Neck:
___ Rnd 1: join with sc in the side of opening created between Rnds 13 & 14 of body, sc in ea of nxt 8 sts, sc in opposite side of opening, sc in ea of nxt 8 sts (18 sts)
___ Rnd 2: [sc in ea of nxt 7 sts, Dec nxt 2 sts tog] twice (16 sts)
___ Rnds 3-5: sc in ea st around (16 sts/ea rnd)
___ Rnd 6: Squeeze front and back pieces flat together - working through both thicknesses (4 lps total) sc across, closing the opening for a count of 8 sc. * You may find it necessary to add a single crochet or 2 to make the fold line up horizontal with the body.
Finish off, leaving sufficient tail remaining to secure neck to head.

Opgelost dus! *\o/*

Ik zal binnenkort wat fototjes plaatsen van de creaties die ik tot nu toe heb gemaakt

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:37

Wat een leuk patroon! Heb je dat online gevonden of ergens gekocht? :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:39

ben ook benieuwd waar je die hond kan vinden, volgens mij heb ik hem al eens ergens gezien maar weet niet meer waar.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:31

via via via ben ik op haar blog terecht gekomen (via ravelry uiteindelijk geloof ik), ze ontwerpt echt prachtige patronen en een aantal zijn gratis:
http://fiberdoodles.blogspot.com/p/free-patterns-4-you.html

en als je op haar site weer kijkt bij: 'when i find the time' kom je ontzettend veel andere leuke blogs tegen waar ook weer gratis patronen te vinden zijn, wel zijn alle patronen vrijwel in het engels, maar onderhand kan ik geloof ik beter engelse patronen lezen dan nederlandse lol

Een andere die patronen heeft waarbij ik ter plekke van ga kwijlen is:
http://www.deliciouscrochet.com/
Hier zijn echter geen gratis patronen dus daar waag ik me (iig nog) niet aan

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:19

Boehoe! Ik kan even niet meer haken.......M,n duim doet zeer en er zit een "knakje" in het gewricht als ik hem beweeg.Volgens mij is ie overbelast door al mijn gehaak........

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:34

zie haar blog kende ik al, ze maakt leuk spul inderdaad, heb hem dit keer even opgeslagen.\

delicius croshet heeft geweldige patronen, mijn nicht heeft er al velen van gemaakt, ze is nu bezig met 1 voor mijn zoontje ik ben meer van het kleine spul maar heb wel heel veel van delidius croshet, en heb opa onlangs gemaakt, echt geweldig leuk zijn ze. zeker om te kwijlen.

paxine, balen zeg even een paar daagjes rust voor je duim dus.

hier heb ik afgelopen week een bumba ontwopren, (zoonlief is er dol op) foto komt nog.
tevens heb ik nog een leuk muizensleutelhangertje gemaakt, en ben ik nog steeds heel druk met mijn tas die ik aan het haken ben, weer veel te gelijk dus.

tevens ben ik zoekende naar een leuke boekenlegger, die ik voor mijn nicht wil maken daar gaan we zaterdag heen,,

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:13

heeft iemand toevallig nog meer leuke blogs kunnen vinden? :D
ik zoek er heel veel naar, vind het altijd erg leuk! maar kan er niet zoveel leuke meer vinden :=

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:21

op mijn blog staat een gratis patroontje :) en verder kan je ook op het blog van haakmuts een leuk gratis patroontje vinden, net als op de blog van zomooizohip,

verder kan je via freubelweb, heel veel leuke blogs en gratis patronen vinden, kenden jullie dat al? freubelweb.nl

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:36

Wow, dobbel! Dat patroontje van die fjord op jouw profiel is écht fantastisch!!
Mag ik vragen waar je dat patroon vandaan hebt? :o

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:39

dat is mijn eigen ontwerp, en is te koop via twinkelstyle, tis een variant (manen anders) als op alle andere paardjes, haha, basis patroon is hetzelde allen de manen zijn veranderd, ben nu bezig met een tinkertje,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:50

Dobbel.... Had ik jou al eerder gevraagd of je ''workshops'' geeft? :o
Ik ben erg visueel ingesteld en leren uit een boek is me nooit goed afgegaan.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:55

ja hoor ik geef ook zeker haakles wel in kleine groepjes liefst 1 op 1 of 1 op 2 zeg maar,
volgens mij had je het nog niet eerder gevraagt,

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:01

das mooi. Wanneer en wat zijn de kosten?
*voornemen 2012... spijkers met koppen slaan!*

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:06

heb je even een pb gestuurd

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:18

Ik ben gisteren aan een beertje van ongeveer 25 cm begonnen.. koppie is al af en ik moet zeggen dat mijn haakwerk er stukken beter uitziet dan voorheen! :D Als hij af is zal ik zeker een foto plaatsen..samen met de andere dingetjes die ik heb gemaakt :)

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:25

@Dobbel Bij hobbydoos, links, van drempt, veel gratis patronen, staat een boekenlegger ik dacht van de kerst maar dat maakt niet uit, een plat poppetje zeg maar met een rond hoofdje, en dat hoofdje steekt dan uit je boek zeg maar.
Je zou dit zo zelf kunnen maken, maar op de link die drempt aangeeft staat ook een patroontje.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:24

ben geblokt op hobbydoos. omdat ik tegen het verspreiden van kooppaatronen ben, mensen kunnen daar elk patroon aanvragen waar ze zin in hebben en dat wordt dan doorgestuurd via via naar een hele hoop mensen, heb al met heel veel mensen er over gehad en zijn allen tegen hobbydoos, maar die blokt iedereen die er wat tegen wil doen.
iedereen ruilt wel eens wat dat is prima doe ik ook, maar ik geef niet maar gewoon een patroon door aan een man of 20, en die 20 geven het ook weer door dus ben er echt op tegen,

maar bij drops kijk ik heel vaak, die vond ik alleen niet zo leuk al staat er wel heel veel leuke patronen op.

maar gelukkig heb je revelry en heb ik daar van daan al 2 boekenleggers gemaakt gisteren, ze liggen even recht en plat te worden, dan maak ik een foto.

maar bedankt voor je berichtje,

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:44

wat leuke weetjes waar ik al doende, met vallen en opstaan ben achter gekomen:

- aan wol/acryl kun je niet zo hard trekken als aan katoendraad, dan breekt het :j
- als je haaknaald verbogen is omdat je te strak haakt dan kun je hem maar een bepaald aantal keer terug buigen voor de naald het uiteindelijk opgeeft en doormidden breekt :')
- beter is het om de kat van je schoot te weren tijdens het haken want en je project komt onder de haren te zitten (vooral bij wol/acryl) en je kat bijt de draad doormidden en is zeer volhardend in het willen spelen met je draad.
- gebruik een speldenkussen om je spelden en naalden in te steken, want zodra jij een onderdeel in elkaar wilt naaien ben je geheid je rijgnaald kwijt
- een multicolor wolsoort, wil niet zeggen dat je project 'natuurlijk gevlekt' wordt... afhankelijk van hoe de multicolor eruit ziet kan er ook gestreept uitkomen := mijn hond is nu gestreept ipv gevlekt _O-

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:07

whaha meeste wist ik al, maar leuk omschreven

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:01

hmpf, ik moest alleen de poten en staart nog van dit patroon.... Helaas heeft de designer alles verwijderd, ben al 30 min op zoek op internet om te kijken of er een manier is om haar te contacteren maar tot nu toe nog niet gevonden.
De blog is verwijderd, haar ravelry profiel leeggehaald, alle foto's en aanbod op etsy verwijderd |( en helaas had ik het patroon dus niet gesafed... nieuwe les dus.
Op haar blog had ze al wat geschreven over een nieuwe blog die ze zou gaan maken... echter deze is dus alleen voor 'genodigden' en ik zie geen manier momenteel om een bericht naar haar te sturen.
Maar ja... ik wacht wel een paar dagen, misschien zet ze alles wel weer terug op een andere manier aangezien ze nogal wat problemen had met het feit dat andere mensen haar patronen doorverkochten