[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 23:24

Het leeft hier weer! :D Ik vind het nog steeds enorm moeilijk om te taxeren en zal daarom enkel mijn mening geven. Ik zal hier wat vaker rondkijken om een goed beeld te vormen van de prijzen die bij bepaalde 'kwaliteit' horen, maar kan dat nu dus moeilijk inschatten :)

VERAx, thanks! Je hebt zelf ook iets prachtigs gemaakt. Een lief, zacht en vriendelijk portret, erg mooi! De ogen hadden iets groter gekund en ik mis de plooien, spiertjes en botstructuur er omheen, verder vind ik 'm heel mooi. De onderste helft van de neusbrug (dus vanaf het einde van het 'verticale' stukje totaan het voor ons linkerneusgat) is misschien nét iets te breed. Maar je bent heel goed op weg!

jannaa_, ook bedankt voor je taxatie! Prachtige tekening, je hebt de uil-uitdrukking goed te pakken! De verhoudingen zijn goed en vooral de kop/ogen vind ik echt prachtig. Heel knap! Ik vind 'm voor een logo wel erg in detail uitgewerkt, maar goed, ik weet de opdracht dan ook niet precies :) . In ieder geval heel mooi!

daphnenatas, ik zou hier nog niets voor geven, maar wel mijn complimenten als dit je eerste serieuze tekening is. Nu nog iets meer leren spelen met schaduw en licht (dus meer contrast) en wat meer diepte en minder met dikke lijnen te tekenen :) Maar je bent al goed op weg, het oog is erg goed gelukt!

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:33

oke dankjewel voor de tips! :j

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:38

Pag. 40

Quebelle:
De eerste vind ik goed gelukt, €30
De tweede vind ik een erg leuk effect: €20
Bij de derde vallen sommige delen bijna weg: €20

Klodder:
Hij lijkt een beetje slordig. Zo’n €35

Alison:
De verhoudingen van de man kloppen niet. Het is ook niet echt m’n ding. Zo’n €20

Malenka:
Ik vind dit een erg leuk, snel werkje. Misschien niet helemaal correct, maar dat stoort me niet: €45

Wuis:
Ik vind de adertjes op de hals een beetje raar. Ook heb ik het gevoel dat de oren niet helemaal kloppen: €40

Shiry:
De eerste: €15. De tweede vind ik wel erg gaaf, zo’n €60

jannaa_
Ik vind hem erg mooi geworden: €50

Floran:
Hoewel ik niets met motoren heb, vind ik deze wel erg goed uitgewerkt. €40

Drafbalk:
Ik vind hem schattig, maar nog een beetje plat: €30

Pag 41

Naiwhl
Erg leuk kleurgebruik. Hij oogt alleen een beetje plat: €40

Shanna_:
Geweldig! €50

Wendyoost:
Ik vind de ogen een beetje apart. €40

Loveshadow:
Geweldig werkje. €80

Layka1997:
Een erg leuk hondje, maar ik vind hem nog niets waard

VERAx:
Ik vind hem een beetje krasserig. Ook lijken er wat vlekken op het papier te zitten. €10

Jannaa_:
Mooi hoor, zo’n €20

Daphnenatas:
Het zou prettig zijn als je zelf ook even wat meer taxeert.

Mijn werkje:
Gemaakt in photoshop, dus digitaal.
Afmeting: 30 bij 40 cm. Ben er zo'n 15 uur mee bezig geweest

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:50

Wauw wat ben je goed met photoshop, zeg! Prachtig. Heel dynamisch, mooie afsnijding waardoor hij nog wat spannender wordt en het paard zou zo in een 3D-film kunnen, hihi!
Een iniminiedingetje dat je vast zo weg kan werken: vanaf de linkerpoot van je H van de copyright loopt in de achtergrond nog een vage veeg in een boogje tot iets voor de neusgaten, zie je wat ik bedoel? Die verstoort je fijne, rustige achtergrond een beetje in mijn ogen. Maar dat is maar zo'n pietluttig kleinigheidje :D
Ik heb geen flauw idee wat de waarde van digitale tekeningen is, maar ik kan je wel zeggen dat ik dit een van de beste vind die ik heb gezien! Prachtig! _/-\o_

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 22:36

Ik zal ook weer even bij-taxeren en een eigen werk laten zien :)

VERAx: oortjes lijken een beetje raar, maar mooi gedaan! 20 euro
Jannaa_: Ik vind hem erg mooi. De ogen zijn erg sprekend. 15 euro
daphnenatas: Je mag er meer contrast in verwerken, dan krijgt hij meer diepte. maar voor een eerste serieuze tekening niet slecht :D 7.50
joey_lover: Wauw, ik vind hem schitterend! Bijna een foto gewoon. 80 euro

En dan nu nog een tekening van mijn hand die hier ook gestaan heeft in een topic:

Pastel op A3 formaat:
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 23:22

@NAIWHL: Wauw, wat een mooie tekening <3 , kheb alleen het idee dat de neus wat te lang is. Maar het kan ook aan mij liggen :P

@joey_lover: Wauw, ook zo mooi! Mooie pose, en dan hoofd ;O zo mooi gedetailleerd, daar is mijn digitale werk niks bij ;O

Nou, mijn werkje maar:

- Ik denk meer dan 4 uur aan gewerkt
- Gemaakt met GIMP en de muis (no tekentablet)
- 2000 x 1400 px

Afbeelding

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 05:12

joey_lover: Heel erg mooi! heb alleen het gevoel dat de manen nog niet helmaal af zijn, ik heb alleen geen idee wat de taxati prijs voor een digitaal werk is helaas.

NAIWHL: Mooi gedaan goed kleurgebruik! 75 euro

Amy8super: Heel mooi gedaan! Vind de neus en t oog echt heel mooi! Helaas komen de manen wat meer getekend over dan de rest, wederom weet ik helaas niet wat een digitaalwerk waard is..

hier een werkje van mij:

Afbeelding
A3 Formaat
Grafiet potlood

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:21

Amy8super schreef:
@NAIWHL: Wauw, wat een mooie tekening <3 , kheb alleen het idee dat de neus wat te lang is. Maar het kan ook aan mij liggen :P

@joey_lover: Wauw, ook zo mooi! Mooie pose, en dan hoofd ;O zo mooi gedetailleerd, daar is mijn digitale werk niks bij ;O

Nou, mijn werkje maar:

- Ik denk meer dan 4 uur aan gewerkt
- Gemaakt met GIMP en de muis (no tekentablet)
- 2000 x 1400 px

Afbeelding

Kijk eens goed naar de natuurlijke haarrichting van een paard en vervolgens naar jouw tekening. :)

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 13:47

Er zijn indd wat kleine dingetjes waar je op moet letten.. kwa sommige verhoudingen en schaduwen en iets bij de neus zit me ook niet helemaal lekker.. maar ach wat een gezeur! echt super mooi dit!! :D:D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:39

Quebelle: Mooie, zachte manier van werken met het grafiet. Ik vind dat je het hoofdstel heel mooi gedetailleerd hebt neergezet, daarbij valt het paard, vind ik, wat in het niet. Deze is wat mij betreft te plat, licht en met te weinig details opgezet. Ondanks dat je verhoudingen in het gezicht goed hebt weten te treffen, denk ik dat je meer moet gaan kijken naar de botstructuren in het hoofd en deze ook met meer reliëf neer moet gaan zetten om meer diepte en dus realisme (als dat is wat je wilt, natuurlijk) te creëren. Het oog heb je mooi neergezet.

Interessante manier van weergeven. Creatief. De kat lijkt ook echt gefascineerd naar een object te kijken. Ik mis iets, maar ik kan er zo snel niet mijn vinger op leggen wat dat is. Misschien toch wat meer contrast in het donkere deel van het koppie of het voorhoofd dat nog iets meer eruit mag springen. Het dier lijkt zo... Afgehakt. In de ogen, die een mooie blik hebben, mis ik toch wat levendigs. Het neusje is prachtig weer gegeven. Toppie!

De Bongo doet het voor mij niet. Het oog is, voor zover ik dat kan zien, heel mooi neergezet, de structuren in de oren idem. Verhoudingen lijken mij uitstekend te kloppen. En dan zie ik de hals en het tafereel wat zich achter het hoofd van het dier afspeelt en dan weet ik niet wat ik zie. Is het zijn rug? Zijn het bladeren? De hals is afgeraffeld, lijkt. De kop is heel mooi gedaan, al lijkt deze ook in details iets te missen. Maar dat kan door de scanner komen, daarom scan ik nooit meer grafiet, dat gaat bij mij altijd mis :+

Dan nu de taxaties: Paard: 25, Kat: 30, Bongo: 15

Klodder: Wat een lief en zacht portretje. Ik vind de foto wel afbreuk doen aan de tekening, hij komt heel wazig en geblurd op mij over. De verhoudingen lijken mij erg goed te kloppen, ik vind de uitdrukking van het dier echt heel lief en toch wijs. Doch zou ik nog wel even naar het voorhoofd kijken, ik weet niet hoe het paardje er in het echt uitziet, maar het voorhoofd doet mij wat vreemd aan. De vachtstructuur vind ik, zover ik kan zien, mooi neergezet in het hoofd heb je mooi de details verwerkt die ik in de hals toch een beetje mis. Het hoofdstel is erg mooi gedaan!

45 euro

Alison: Erg leuk idee. Ik herken het logo en die vind ik dan ook mooi neergezet. Waar de arm anatomisch nog klopt, schiet je bij het gezicht volledig de plank mis, je hebt echt een moeilijke positie gekozen. Het portret straalt wel kracht uit, dat heb je goed gedaan. Verder zie ik dat het je tweede geschilderde portret is, dus petje af daarvoor. Dat je moet oefenen heb je zelf al door. Verder, ga echt zo door, dit wordt nog wel wat, dat weet ik zeker +:)+

25 euro

Malenka: Ik kijk een beetje vreemd naar het voorhoofd. Ik zie een zwarte streep en ik heb geen idee wat het voorstelt. Verder lijken de verhoudingen niet helemaal te kloppen, maar ik vind dat eigenlijk helemaal niet storend. Ik vind dat je met een mooie losse techniek schilderd, vol detail maar toch ook niet. Knap. Ik zou nog wel even naar de rug kijken, die loopt in mijn ogen wat vreemd, ook mis ik daar glans van de vacht. De voorpluk vind ik ook wat te plat, daar had wat mij betreft wel meer haarstructuur in gemogen. Verders, heel knap werkje, mooie ogen en een zacht neusje, goed gedaan!

40 euro

Wuis: Het eerste wat ik denk als ik de tekening zie is 'Ai'. Ik vind het dier eng overkomen en dat komt met name door de hele aanwezige aderen op de hals, de kaak en de mij wat vreemd overkomende lijnen van mond naar kaak. Het oog vind ik heel mooi neergezet, neus idem. Ik kijk vreemd tegen de voorpluk aan, het lijkt net een opplaksnor. Al met al mis ik ook de bot en vachtstructuur. Mijn aandacht wordt wel steeds weer naar het oog getrokken, die vind ik echt prachtig.

35 euro

Shiry: Je benadert een aardig correcte anatomische vorm. Kijk bij het tekenen heel goed waar een lichaamsdeel begint en waar het ophoudt, ik weet niet of je tekent met een raster? Anders is dat misschien een optie om de verhoudingen helemaal goed voor elkaar te krijgen. Kijk ook goed naar de spieren, botten en vacht. Details mis ik vooral in de hals en kaak, terwijl daar zoveel gebeurt. Probeer ook op je manier van kleuren te letten, waar je op het voorhoofd mooi in details werkt, ook verschillende kleuren pakt, valt dit in de rest van het paard helemaal weg. Erg zonde. Het oog vind ik mooi gedaan, net als de neus. Lekker dooroefenen. :)

Wauw! Echt, wauw! Knap hoe je twee meisjes zo levensecht op deze manier neer kan zetten. Vooral het rechter meisje vind ik heel erg knap gedaan! De mond van het rechter meisje komt wat vreemd over, maar is niet storend. Ik blijf echt naar de ogen van het linker meisje kijken. Heel erg gaaf!

Paard: 15 euro, max. Meisjes: Afhankelijk van het formaat 150 euro

jannaa_: Duidelijk Doutzen, hoewel met een wat scheefgetrokken gezicht, lijkt. Ik vind het moeilijk om mensen goed te beoordelen, omdat ik zelf totaal geen mensen kan tekenen. Wel kan proberen je wat tips te geven. Grafiet is een erg mooie techniek, wat ik in deze tekening jammer vind, is dat het heel vlekkerig eruit ziet, met name in de schaduwen. En met grafiet kan je die overgangen zo helder en vloeiend neerzetten. Ook vind in de haren niet zo mooi neergezet, ik weet, haren tekenen is moeilijk, maar probeer daar toch naar te kijken, ook blond haar heeft veel glans. Ik zie dat je de haren opgedeeld hebt in plukjes, een goede manier om dat aan te pakken. Werk je met het inkleuren van de haren van licht naar donker? Probeer wat meer oog te houden voor de glans, in dat geval. De achtergrond vind ik jammer, te rommelig en vlekkerig ogend.

25 euro.

Floran: Heel, heel erg mooi! Mooi gebruik van het grafiet ook! Geen commentaar!

50 euro.

Drafbalk: Leuk hondje, al vind ik de ogen van de Boxer best eng. Ik weet niet of deze hangogen inmiddels een kenmerk van het ras zijn geworden, maar a la. Ik vind de ogen erg donker, hoewel ik wel wat kleurverschil waarneem. Ze kijken vriendelijk. In het voorhoofd heb je de vachtstructuur en de rimpels erg mooi neergezet, zo ook in de oren. Maar bij de ogen en de neus lijk je dat te vergeten. Ik mis ook detail in de neus, wat nu een zwart gat lijkt. Het mondje is wel mooi neergezet met dat roze en zwarte. Ik vind je kleurgebruik mooi. Toch zou je in het zwart meer kleur kunnen toevoegen om het wat levendiger te maken.

35 euro.

NAIWHL: Mooi om te zien hoe je veel kleur durft te verwerken in je tekening. Ook heb je de vachtstructuur heel mooi neergezet. Ik twijfel over de ogen, met name de positie ervan. De blik is mooi neergezet en spreekt. Ook moet je goed kijken naar de botstructuur van het paard, de neusbrug met name, loopt vreemd op jouw tekening. Verder oogt het dier op sommige plaatsen wat plat. Shaduw in de vacht zou dat denk ik verhelpen. Verder vind ik het een heel mooi en aaibaar geheel, lekker kleurrijk.

50 euro

Shanna: Heel knap voor een eerste mensportret. Lijkt me totaal geen makkelijke positie (vooral Leo). Ik vind de ogen echt heel knap gedaan, ook het haar van Kate, echt geweldig! Wel mis ik veel contrast in de gezichten, ze zijn heel flets en Leo lijkt een platte neus te hebben. De monden vind ik erg gaaf! Echt heel knap voor de eerste keer.

50 euro.

Wendyoost: Foto's die kwaliteit achteruit halen, boy don't I know it... ;( Wat ik zie, is een donkere foto, maar wel een foto waar de kwaliteit van de tekening wel doorstraalt. Vriendelijke ogen, mooi neergezet ook, goede botstructuur en een prachtig neergezet kolletje. Het hoofdstel vind ik ook erg mooi neergezet, het bit is heel mooi gemaakt. De neus is het enige minpuntje wat mij betreft. De neusgaten lijken erg groot en een zwart gat, al kan dit ook door de kwaliteit van de foto komen.

75 euro.

Loveshadow: Heel erg mooi! Die ogen zijn echt prachtig en wat een lieve blik! De vachtstructuur heb je echt heel mooi neergezet en de glans, top! Het neusje is ook echt heel mooi gedaan. Prachtwerkje!

85 euro.

Layka1997: Je hebt de anatomie van de hond goed te pakken, wat mist, is de technische uitvoering. Het geheel mist diepte, structuur, contrast. Werk daar eerst aan door goed te kijken naar schaduwwerking die je op de foto ziet, maar ook op de hond als hij/zij bijvoorbeeld naast je ligt. Kijk goed naar de ogen, de ogen zijn de spiegel van de ziel, de ogen moeten léven. Neem als voorbeeld eens de tekening van Loveshadow, bekijk hoe zij de ogen van de hond heeft getekend, de vachtstructuur en probeer dat in jouw tekening te verwerken. En vooral: Ga lekker door met schilderen want het is vooral LEUK! +:)+

VERAx: Wat bij jou vooral een 'struikelpunt' is, is de manier waarop je het potlood gebruikt. De anatomie lijk je goed in de vingers te hebben, maar je laat het liggen bij het 'inkleuren'. De tekening mist diepte, contrast en structuur van de botten. Vooral in het hoofd, waar deze dicht onder de huid liggen, kun je ze heel mooi aangeven. Grafiet leent zich daar uitstekend voor, omdat je heel mooi lagen over elkaar kan leggen. In het oog heb je een bepaalde uitdrukking vast weten te leggen, goed gedaan. Blijf vooral doortekenen en wees niet bang dat potlood ook echt te gebruiken!

Jannaa_: Mooie tekening, de ogen zijn mooi en sprekend neergezet met een mooie glans. Daardoor komt de rest van de tekening op mij wat flets over. De veerstructuur heb je mooi neergezet, heb je erin geveegd?

Ik weet hier zo geen prijs aan te verbinden.

daphnenatas: Voor een eerste echte serieuze tekening helemaal niet verkeerd. :) Anatomisch lijkt hij correct. Voor jou eigenlijk hetzelfde commentaar als voor VERAx.

Joey_lover: Mijn commentaren heb je in je topic al gehad. Prachtig werk +:)+ Ik kan er alleen geen prijs aan verbinden. :)

NAIWHL: Weer een mooi, zacht portret. De voorpluk en de manen heb je mooi gedaan. Wat in in je andere portret zo mooi vond, is het kleurgebruik, die vind ik in deze wat tegenvallen, hij is wat flets en eentonig. Ik zou ook graag meer schaduwwerking en vachtstructuur zien, maar dat is mijn smaak.

45 euro.

Amy8super: Mooi. Net een foto. Anatomisch niet helemaal correct, de oren lijken mij wat klein en het jukbeen loopt wat vreemd. De schaduw op de neus en de kaken heb je heel mooi gedaan, ook de vachtstructuur heb je daar mooi weergegeven. Jammer dat dit op het voorhoofd niet is gebeurd, of ik zie het niet. Ook mis ik de schaduw die de manen veroorzaken op de kaak en je moet nog eens kijken naar de haarrichting. Het oog is echt prachtig en de neus heel erg aaibaar. En wat een werk, alles met de muis! Wauw! Ik kan hier echter geen prijs aan verbinden. :)

mentjuh: Mooi gedaan, die ogen. Welke techniek is dit? Inkt of grafiet, combinatie van beide? Ik vind dit soort werken altijd moeilijk beoordelen, omdat ze mij niet af lijken. Het stoort niet, maar toch blijf ik het 'niet af' gevoel houden. Ik mis ook een onderkaak. Verder een lief portret. Ik ben benieuwd naar meer werken.

25 euro.

@Jannaa_: Het is natuurlijk niet bedoeld als zeuren. Als je vraagt een werk te taxeren, dan kun je ook verwachten dat mensen commentaar gaan geven en ik persoonlijk, zie dat als een waardevolle aanvulling, een aanvulling waar je wat van kan leren, die je mogelijk kan gebruiken in je verdere werken of om je techniek te verbeteren. Negatieve feedback hoef je niet altijd op te vatten als negatieve feedback, zie het als iets waar je van kan leren, iets waar een taxatietopic, mijns inziens zich uitstekend voor leent. :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 15:52

@_San87_ : Dankje, en idd op het voorhoofd heb ik niet gedaan, omdat ik beetje zat te twijvelen hoe en wat enzo. Owjah :') ik vergeet altijd schaduwen die door manen of andere dingen worden veroorzaakt. En de haarrichtig zat mij ook niet lekker, maar op zo'n moment was ik die tekening een beetje zat en had geen zin meer om te veranderen. Het oog vind ik eerlijk gezegd helemaal niet mooi, ik kan beter met het oog, als je het ook ook inzoomd zie je ook dat het maar half is afgewerkt ;) . En tjah, alles met de muis. Ik snap gwn werkelijk niet wrm het zo knap is dat ik alles met de muis doe. Ik doe het altijd al zo (ik teken nu een jaartje digitaal). Mij lijkt ook eerder dat het irritanter is met tekentablet :P Maargoed :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:17

Woh, mooie werken allemaal! Vooral die van die kat vind ik gaaf!

Heb zelf ook iets:

Afbeelding
70x50cm, wat dikker A2 papier (Weet niet hoeveel grams) en Oost indische Inkt, aquarel (rood en groen) en goude plakkaatverf.

Hij is wel wat vertekend, (onder breder, rechterkant lijkt groter).. XD

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:23

Pagain 41;
@VERAx: €25,- Ik mist iets bij de 'inkleuring'. ;)
@jannaa_: €30,-
@daphnenatas: €20,-

Pagina 42;
@joey_lover: Tja, geen idee wat een digitale tekening waard zal zijn. ;)
@NAIWHL: €60,-
@Amy8super: Tja, geen idee wat een digitale tekening waard zal zijn. ;)
@mentjuh: €50,- De ogen vind ik erg leuk gedaan. :)
@CoolestnoudJ: €70,- Totaal niet mijn stijl, maar vind'm toch onwijs mooi. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 16:42

Amy8super schreef:
@_San87_ : Dankje, en idd op het voorhoofd heb ik niet gedaan, omdat ik beetje zat te twijvelen hoe en wat enzo. Owjah :') ik vergeet altijd schaduwen die door manen of andere dingen worden veroorzaakt. En de haarrichtig zat mij ook niet lekker, maar op zo'n moment was ik die tekening een beetje zat en had geen zin meer om te veranderen. Het oog vind ik eerlijk gezegd helemaal niet mooi, ik kan beter met het oog, als je het ook ook inzoomd zie je ook dat het maar half is afgewerkt ;) . En tjah, alles met de muis. Ik snap gwn werkelijk niet wrm het zo knap is dat ik alles met de muis doe. Ik doe het altijd al zo (ik teken nu een jaartje digitaal). Mij lijkt ook eerder dat het irritanter is met tekentablet :P Maargoed :')

Graag gedaan. :) Het oog ziet er op mijn computer heel mooi uit, maar ik kan dan ook niet inzoomen.

Ik teken zelf ook wel eens digitaal in paint met de muis, dat gaat me ook prima af, maar het resultaat is niet zo. Logisch ook wel, want dat is met paint bijna onmogelijk. Het is ook maar net wat je gewend bent, denk ik.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 17:53

@_San87_ : dankje, heb hem bewust zo "leeg" gelaten. Het is alleen graffiet (B8 voor de dokerste stukken)

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:38

joey_lover: Prachtig gedaan! Details, maar niet te veel. :)
€ 120,-

Amy8super : Alsof ik tegen een foto aankijk!
€ 150,-

mentjuh: Mooi, maar niet 'af' genoeg. Het kan aan de foto liggen, maar het zijn enkel de ogen die ik echt kan zien. Wat meer contrast overwegen?
€ 10,-

CoolestnoudJ: Die zie ik zo in mijn woonkamer hangen. +:)+
€ 150,-

Die van mij is af/niet helemaal af. Ik overweeg nog wat meer te doen links-onderin.
Grafiet op A3, een oud werkje verkocht voor € 5,- :Y)
Tekening zelf staat wat bol op de foto. Het was geloof ik nagetekent van een foto van een Bokker, maar ik zou toch niet meer weten wie.
Afbeelding

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:15

Mooie tekeningen allemaal <3

@_San87_: Nee, paint is ook prut, haha xD Ik kan het daar ook niet mee

@Leonyr: Meen je dat nu serieus? ;O 150 euro?! Ik durf er nog niet eens 1 euro voor te vragen :')

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 21:49

pag. 42
joey_lover: echt toppie! super mooi en ziet er echt heel goed uit €40,-
NAIWHL: ziet er goed uit! vooral die manen zijn mooi gedaan €35.-
Amy8super: dat ziet er gwn uit als een foto! super! alleen dat oog ziet er bang uit. €38,-
mentjuh: leuk maar een beetje saai €25,-
CoolestnoudJ: leuk gedaan maar is een beetje druk €40,-
Leonyr: ziet er wel goed uit maar heeft alleen een beetje een dik hoofd. €20,-

hier heb ik ook nog even een paard getekend.. ong 8 uurtjes werk:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:07

Amy8super schreef:
Mooie tekeningen allemaal <3

@_San87_: Nee, paint is ook prut, haha xD Ik kan het daar ook niet mee

Ik heb toch nog een leuk werkje liggen dat ik met paint heb gemaakt :P

Ik zal nog even wat taxeren:

CoolnestnoudJ: Ja, heel erg gaaf! Ik heb in je topic ook gereageerd dacht ik. Ik zei dat ik 'm toen niet kon taxeren, maar ik ga toch een poging doen. Ten eerste vind ik het een zeer origineel werk en een heel mooi uitgevoerd geheel. Het is een werk waar je naar blijft kijken en waar je nieuwe dingen in blijft zien. Ondanks het drukke patroon is de zebra duidelijk te herkennen, dat vind ik mooi. Het enige minpuntje is dat de ogen niet gelijk zijn en het hoofd loopt aan de rechter kant wat vreemd. Maar dit stoort totaal niet.

250 euro.

Leonyr: Jammer dat het werk duidelijk niet af is. Ik vind dat je het paard mooi hebt neergezet, structuren mooi weergegeven, manen mooi neergezet en mooi in contrast ingekleurd. Het linker oor doet mij wat raar aan, ik weet niet wat dit is, iets aan de oorschelp lijkt niet helemaal te kloppen. Ook het oog vind ik niet spreken, ik denk dat jij dat beter kan. Verder, ga zeker zo door, want het ziet er goed uit!

Geen taxatie, want hij is niet af.

xxpinczowxx: Ik zie een grijzige vlek op een overbelicht papier. Heb je een betere foto/scan?

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:23

Grappig dat mensen het moeilijk vinden om digitaal te taxeren. Is het niet gewoon de bedoeling om te zeggen wat JIJ er voor wilt geven. Ik heb bijv. ook geen flauw idee wat een schilderij waard is, maar weet wel wat ik er voor wil geven. Dus ik zou zeggen, doe gewoon een gok :D

NAIWHL: Opzich een goed werkje, anatomisch lijkt het me ook correct, maar ik mis een beetje diepte. Denk dat dat komt door de eentonigheid van de kleur. €50

Amy8super: Ik vind dit echt een mooi werkje. Je had alleen wat meer aandacht aan de manen mogen schenken. €60

mentjuh: Wauw, ik vind deze echt schitterend. Een keer iets anders dan de helemaal uitgewerkte tekeningen. €60

CoolestnoudJ: Wat een orgineel werkje. Inderdaad jammer dat links de overgang van hoofd naar lijf iets onduidelijk is. De ogen storen mij niet, ookal zijn ze misschien iets ongelijk. €100

Leonyr: Jammer dat hij niet helemaal af is. Je hebt wel goed contrast gebruikt. De kaak lijkt me iets te breed. €40

xxpinczowxx: Ik weet niet of het komt door de slechte foto/scan, maar het paard is wat moeilijk te zien. Als hij zo hoort dan zou ik er nu nog niets voor geven. Probeer eens om met wat meer contrast te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:45

joey_lover schreef:
Grappig dat mensen het moeilijk vinden om digitaal te taxeren. Is het niet gewoon de bedoeling om te zeggen wat JIJ er voor wilt geven. Ik heb bijv. ook geen flauw idee wat een schilderij waard is, maar weet wel wat ik er voor wil geven. Dus ik zou zeggen, doe gewoon een gok :D

Ik kan van een schilderij of tekening wel aardig inschatten hoe moeilijk het is om zoiets te maken en hoeveel tijd erin gaat zitten. Ik heb nog nooit digitaal getekend en dan ook geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat. Als het vergelijkbaar is met een 'gewone' tekening, waarbij je met een kaal papier begint, dan wordt het al een ander verhaal. Maar als het in feite meer een soort overtrekken van een foto is, dan vind ik dat een minder knappe prestatie en zou daar minder voor geven. Daarom durf ik het eigenlijk niet eens te taxeren. Ik wil niemand beledigen of juist valse verwachtingen scheppen, mocht diegene het ook echt willen verkopen. Vandaar dat ik er enkel mijn mening over durf te geven :)

Ik zal ook nog even verder taxeren. Ik vind het nog erg moeilijk om een inschatting te maken van de prijs, dus neem het niet al te serieus :o . Ik taxeer snel te laag dus voel je niet beledigd, hihi.

NAIWHL, mooi, lief portret. Jammer dat het randje/afsnijding rechts wat scheef is, maar als daar een passepartout overheen komt dan zie je daar niets meer van. Prachtige kleuren en een lieve uitstraling. Mooi gedaan. Ik denk dat dit zeker €50,- waard is

Amy8super, waaaaaauw, onwijs mooi. Hele mooie achtergrond, anatomisch gezien correct paard met een zeer realistische uitstraling. Vooral dat subtiele lichtrandje onder de kin en je hele schaduw- en lichtpartijen zijn errrrug mooi gedaan. De manen vind ik wel een beetje spaghetti maar verder echt super! Taxeren durf ik me echt niet aan te wagen, maar ik zou er voor een digitale tekening relatief veeeeeel voor willen betalen.

mentjuh, deze heb ik geloof ik al eerder ergens op bokt gezien. Mooi, kan er echt een tijdje naar blijven kijken. Wel vind ik de grijze vlekken in de onderste helft van de tekening een beetje storend, maar misschien is het wat vertekend door het uploaden. €50 euro

CoolestnoudJ: wauw! Totaal niet mijn smaak maar wel erg origineel en mooi uitgevoerd. Ik vind hem wel een beetje druk, maar wel heel mooi gedaan! €150

Leonyr, ook ik zou ‘m nog iets verder doortekenen bij de borst, verder vind ik ‘m erg mooi. Lieve uitstraling, mooi contrast, anatomisch gezien bijna correct op een paar kleine pietluttige dingetjes na (iets te dunne onderlip, oortjes zijn net niet goed van vorm, afstand kaak/wang - voorhoofd lijkt te breed). De compositie vind ik wat minder, zoals je zelf al aangaf lijkt hij niet helemaal af. €30

Xxpinczowxx: kun je inderdaad een betere scan of foto maken? Niet beledigend bedoeld, maar voor zover ik nu kan zien zou ik hier niets voor willen betalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-06-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 14:47

Ik vraag me ook af wat je taxeert als je het hebt over een digitaal werk.
Want opzich heb je alleen pixeltjes op je scherm.
Moet je daar als koper dan ook geld voor betalen? Voor het origineel, of betaal je alleen voor de print.
Hoe zit dat nou? Dat vraag ik me nou altijd af.
Want als koper krijg je een print van de tekening, waar je dus voor betaalt.
Maar als tekenaar kun je die print ook nog aan andere mensen verkopen toch?
Dan zou een print van een digitale tekening dus minder waard zijn dan een gewone tekening op papier, omdat daar maar 1 ubniek exemplaar van is.

:= Hoe zit dat nou?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:03

Ik weet een digitaal werk niet op waarde te schatten omdat ik het nooit zou kopen. :)

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:23

Loveshadow en Nevony:
Ah okey, zit daar de verwarring. Digitaal tekenen is in mijn ogen eigenlijk niets anders dan bijv. een pasteltekening maken. Je begint beiden met een leeg vel, of leeg beeldscherm, en gebruikt verschillende kleuren (of zwart/wit) om een resultaat te krijgen. Ik gebruik wel een foto als voorbeeld, net zoals jullie dat gebruiken bij het 'normaal' tekenen. Maar die foto is dus echt alleen maar een voorbeeld en daar wordt niets van gebruikt in m'n tekening. Soms zie je nog wel eens dat mensen kleuren kopiëren van de foto of de foto overtrekken of zelfs hele delen van een foto gebruiken in hun tekening. Dat zie ik dus niet meer als echt digitaal tekenen.

Wat betreft de print, ik denk dat iedere digitale tekenaar dit anders doet. Ik zou het inderdaad als opdrachtgever niet leuk vinden als bijv. de tekening van m'n hondje ook aan derden wordt verkocht, en dat doe ik met m'n tekeningen dus ook niet. In dat opzicht blijft het werk dus wel uniek.

Het is inderdaad wel zo dat dus de opdrachtgever meerdere exemplaren kan bestellen. Dan zou exemplaar nummer 2 en 3 natuurlijk minder kosten dan exemplaar nummer 1, omdat ik aan 2 en 3 geen werk meer heb.

Ook kan inderdaad het materiaal waarop je de tekening laat afdrukken erg verschillen. Zo kan je het af laten drukken op canvas, of gewoon fotopapier, of op een tshirt. De prijs verschilt hier dus ook behoorlijk in.

Misschien is het daarom bij digitale tekeningen handig om er vanuit te gaan dat er maar 1 exemplaar wordt besteld en dan zonder printkosten?

_San87_: Tja, zo zou je het kunnen bekijken. Maar ik zou ook nooit een pasteltekening kopen. Toch taxeer ik die ook wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 15:26

joey_lover schreef:
Loveshadow en Nevony:
Ah okey, zit daar de verwarring. Digitaal tekenen is in mijn ogen eigenlijk niets anders dan bijv. een pasteltekening maken. Je begint beiden met een leeg vel, of leeg beeldscherm, en gebruikt verschillende kleuren (of zwart/wit) om een resultaat te krijgen. Ik gebruik wel een foto als voorbeeld, net zoals jullie dat gebruiken bij het 'normaal' tekenen. Maar die foto is dus echt alleen maar een voorbeeld en daar wordt niets van gebruikt in m'n tekening. Soms zie je nog wel eens dat mensen kleuren kopiëren van de foto of de foto overtrekken of zelfs hele delen van een foto gebruiken in hun tekening. Dat zie ik dus niet meer als echt digitaal tekenen.

Kijk, dat is goed om te weten! Ik dacht inderdaad dat je gewoon begint met een foto en die eigenlijk zo bewerkt dat het meer een tekening wordt. Dat vind ik meer photoshop dan tekenen inderdaad en daar zou ik niet veel geld voor overhebben. Bedankt voor je heldere uitleg, durfde het nooit te vragen, hihi :o