Het is de bedoeling dat de deken er ongeveer zo uit komt te zien:

Ooit..... hoop ik....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandarijn schreef:Wat gaaf! Lijkt me nog best lastig dat mozaïek haken. Maar wel heel tof.
Ik ben bezig een deken te haken in wafelsteek, alleen is nu de wol niet meer verkrijgbaar in die kleur.![]()
Ben aan het zoeken naar een soortgelijke, maar blijkt nog best lastig. Het gaat om de Royal van Zeeman, kleurcode 51 (beetje mosgroenachtig en ik haak 'm met naald 4,5), hebben jullie toevallig nog ideeën welke andere in de buurt zou komen?
Kiimm_ schreef:Mandarijn schreef:Wat gaaf! Lijkt me nog best lastig dat mozaïek haken. Maar wel heel tof.
Ik ben bezig een deken te haken in wafelsteek, alleen is nu de wol niet meer verkrijgbaar in die kleur.![]()
Ben aan het zoeken naar een soortgelijke, maar blijkt nog best lastig. Het gaat om de Royal van Zeeman, kleurcode 51 (beetje mosgroenachtig en ik haak 'm met naald 4,5), hebben jullie toevallig nog ideeën welke andere in de buurt zou komen?
Je zou nog eens een oproepje kunnen doen op de facebookpagina 'bolletje over'. Misschien heeft iemand het nog voor je liggen
DaphneL schreef:Niet bij steek 1 beginnen, maar bij steek 11, want je moet er 10 overslaan. Dus eigenlijk de ketting tien steken verderop weer vastmaken aan de rest en dan gewoon weer rondom verder haken. Je krijgt dan een soort gat, wat denk ik straks de knik in de nek laat ontstaan. Maar helemaal overtuigd ben ik ook niet.
DaphneL schreef:Niet bij steek 1 beginnen, maar bij steek 11, want je moet er 10 overslaan. Dus eigenlijk de ketting tien steken verderop weer vastmaken aan de rest en dan gewoon weer rondom verder haken. Je krijgt dan een soort gat, wat denk ik straks de knik in de nek laat ontstaan. Maar helemaal overtuigd ben ik ook niet.
_Karlijn schreef:Nee ik heb niet gekeerd, ik heb de 4 losse, de ronde erna 4 vaste er overheen gehaakt en nu zit ik vast.. Na de 4 losse heb ik 'overgestoken' naar de 1e steek van de volgende tour dus zit er een draad naar steek 1. Maar als ik dat alle rondes moet blijven doen wordt het een zooitje aan oversteekdraden.
Niobe schreef:Hoi allen, sorry dat ik even inbreek in dit topic. Ik ben nu sinds een tijdje aan het haken geslagen en ben praktisch verslaafd![]()
Nu zag ik gekophaken.nl en dat zag er wel interessant uit, maar het lidmaatschap is vrij prijzig vind ik.
Is iemand van jullie hier toevallig lid en kun je me vertellen of dat de kosten waard is?
jenne schreef:Niobe schreef:Hoi allen, sorry dat ik even inbreek in dit topic. Ik ben nu sinds een tijdje aan het haken geslagen en ben praktisch verslaafd![]()
Nu zag ik gekophaken.nl en dat zag er wel interessant uit, maar het lidmaatschap is vrij prijzig vind ik.
Is iemand van jullie hier toevallig lid en kun je me vertellen of dat de kosten waard is?
Wat leuk dat je aan het haken bent!
Het is idd erg verslavend![]()
De site ken ik niet, wat is het dat jou trekt op die site?
Op fb zijn bv ook veel haak groepen en voor patronen gebruik ik Ravelry. Daar staat zoveel op, ook heel veel gratis patronen.