[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 09:20

Jojoju schreef:
Hebben jullie dat ook? Ineens geen zin meer om te haken en wéken ook niet haken?

Nee, ik haak normaal echt elke dag. Heb nu 3 weken niet gehaakt omdat mijn baby is geboren en ik geen handen vrij heb, maar was gisteren heel blij dat ik mijn haaknaald weer even in mijn handen had :+

Jojoju

Re: [INFO]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 10:44

Ooh kim gefeliciteerd!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 11:48

Jojoju schreef:
Hebben jullie dat ook? Ineens geen zin meer om te haken en wéken ook niet haken?

Ja hier ook. Ik heb intussen ook al een jaar ofzo niet gehaakt. Het kriebelt wel steeds meer moet ik zeggen, wie weet pak ik het binnenkort weer op.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 22:18

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleintje Kiimm_! Veel geluk met jullie kindje!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:11

Dank jullie wel <3

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 08:48

Ik ben met een klein geel konijntje bezig.. al is het bijna met tegenzin :')

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:30

Ik meld mij ook weer eens! Haak op het moment niet heel veel, te druk met andere dingen maar zo nu en dan worden er wel eens baby’s geboren en dan vind ik het toch altijd al het aller leukst om iets te haken :D
Zo heb ik afgelopen zondag deze leukerd gemaakt!
Afbeelding

En laatst ook Duncan the Donkey gemaakt :-)
Afbeelding

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:30

Wat leuk! Kraamcadeautjes/kleine cadeautjes voor huwelijk/pensionering etc vind ik ook altijd het leukste om te haken of breien! Heerlijk om te doen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 22:06

JPitty schreef:
Die mandala is mooi Kiimm_!!!

Klopt, na de langste toer worden de toeren vanzelf weer korter! Maar zover is het nu nog niet. Eerste dat nu gaat gebeuren is de kleurwissel, die komt al over een aantal toeren. Moet eerst nog even uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat bij C2C. Weet iemand een site met duidelijke uitleg, liefst in het Nederlands? Of zijn er duidelijke filmpjes (liefst in het Nederlands of met Nederlandse ondertiteling)/foto's van te vinden?

Helaas tot op heden nog niemand die een site of filmpje weet over hoe ik de kleurwissel bij C2C (Corner 2 corner haken) het beste kan doen/mooiste kan maken?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:25

JPitty schreef:
JPitty schreef:
Die mandala is mooi Kiimm_!!!

Klopt, na de langste toer worden de toeren vanzelf weer korter! Maar zover is het nu nog niet. Eerste dat nu gaat gebeuren is de kleurwissel, die komt al over een aantal toeren. Moet eerst nog even uitzoeken hoe dat in zijn werk gaat bij C2C. Weet iemand een site met duidelijke uitleg, liefst in het Nederlands? Of zijn er duidelijke filmpjes (liefst in het Nederlands of met Nederlandse ondertiteling)/foto's van te vinden?

Helaas tot op heden nog niemand die een site of filmpje weet over hoe ik de kleurwissel bij C2C (Corner 2 corner haken) het beste kan doen/mooiste kan maken?

Ik gebruik altijd de manier uit het volgende filmpje
https://youtu.be/TAMNrpqh5J0

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 23:57

Dankjewel Kiimm_. Dat is een mooie duidelijke, ik ga die maar eens proberen denk ik.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 23:08

Kleurwissel lukt nu, dankjewel Kiimm_!!

Alleen nu weer een andere vraag: hoe doen jullie dat met draadjes wegwerken/achterkant haakwerk? De gekleurde pixels/blokjes verspringen in mijn patroon, dus ik kan niet eenvoudig heen en week haken. Als je ze meeneemt met de andere kleur in het haakwerkje zie je op de achterkant een draadje lopen en dat vind ik niet mooi. Elke naald de kleur afhechten en er vervolgens de andere weer aanhechten, is ook een hoop werk en je krijgt vervolgens een miljoenmiljard draadjes om weg te werken :\ . Hoe lossen jullie dat op, hoe doen jullie dat normaal gesproken?

Bedoeling is namelijk dat het haakwerk 2,5 x 2,5 meter wordt zo ongeveer, (sprei/deken, 2 persoons) en om er dan nog weer een lap stof achter te naaien wordt ook nog een behoorlijke klus... Kijk, als dat moet, dan moet dat en dan ga ik wel zoeken naar passende stof. Maar als er een optie is om de kleurwissels netjes te krijgen zonder dat er een lap stof ter camouflage achter moet, dan heb ik dat liever.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:00

Ik haak de draden altijd mee achter dezelfde kleur, en als die kleur stopt laat ik hem hangen en hecht ik hem af. Tot nu toe nooit zichtbare draden gehad bij C2C

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 19:51

Ok Kiimm_, en hoe hecht je ze dan af? Want dat moet ik hier dan wel doen, gezien de volgende toer het blauw drie steken eerder begint dan in deze toer (steeds drie steken meer in blauw dus). En veel knoopjes of losschietende draadeindjes zie ik ook niet zo zitten, dat wordt er ook niet mooier op.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 02:11

Aanhechten met nieuwe kleur en draad afknippen, bij toer erna draad meehaken langs zijn eigen kleur. Als het kleine stukjes zijn kan het wel zijn dat je zelf nog wat moet wegwerken met een naald

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 22:30

Dankjewel voor je tips! Hier kan ik zeker wat mee, zeer behulpzaam van je. Ik waardeer dit enorm! Deze tip ga ik zeker toepassen!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 19:56

Hoi allemaal,
Omdat ik afgelopen week een kruisband reconstructie heb gehad en ik alleeb maar op de bank kan zitten ben ik begonnen met haken. Maar jeetje wat maken jullie allemaal mooie dingen zeg! Dat van mij is tot nu toe nog niet heel erg goed gelukt want ik vind het best lastig haha. Maarja gewoon blijven oefenen, dan wordt het vanzelf makkelijker denk ik. :Y)

Alleen nu loop ik in een patroon tegen termen aan en ik weet niet zo goed hoe ik dit moet lezen en wat ik nu moet doen. Kan een van jullie mij het uitleggen? :o

Het gaat om toer 12 en 13.

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:03

Het zijn UK termen neem ik aan? Dan moet je als er staat 'dc2tog' twee steken samen haken als één steek, zodat je steeds minder steken overhoudt in een toer. Dit doe je door je naald in de voorste lus van de volgende twee steken te doen, en dan je garen daar doorheen te halen en de steek af te maken. Zoek anders op 'invisible decrease' of 'vasten minderen', dan vind je wel een uitgebreide uitleg :j

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:22

Ah top, dank je wel! Het zijn inderdaad UK termen.

Is het dan als volgt (toer 13):
Twee steken samen haken als 1 steek, dan 1 vaste steek. Dit vervolgens nog 4 keer achter elkaar herhalen. En dan verder gaan met 1 keer twee steken samen haken en dan vervolgens 14 vaste? Of lees ik dat verkeerd? :o

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:44

Phoe, vandaag begonnen met de deken 'Fleur' .... mozaïekhaken is toch een vak apart...

Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 20:45

Aukelizzy schreef:

Twee steken samen haken als 1 steek, dan 1 vaste steek. Dit vervolgens nog 4 keer achter elkaar herhalen. En dan verder gaan met 1 keer twee steken samen haken en dan vervolgens 14 vaste? Of lees ik dat verkeerd? :o

Ja, je doet dat eerste idd 5x in totaal. Dan nog 1x twee steken samen haken en dan nog 14 'enkele' steken. Dan heb je in totaal 30 steken in je toer :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:11

ijslandfan schreef:
Phoe, vandaag begonnen met de deken 'Fleur' .... mozaïekhaken is toch een vak apart...

[ [url=m/wBEJEz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, ik hou hier echt van. Vind ik het leukste wat er is :')

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:38

Foaly schreef:
Aukelizzy schreef:

Ja, je doet dat eerste idd 5x in totaal. Dan nog 1x twee steken samen haken en dan nog 14 'enkele' steken. Dan heb je in totaal 30 steken in je toer :D

Hartstikke bedankt! Dan kan ik weer verdee haken :o

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 21:45

Kiimm_ schreef:
ijslandfan schreef:

[ [url=m/wBEJEz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh, ik hou hier echt van. Vind ik het leukste wat er is :')

Hoe meer toeren ik heb gehaakt, hoe leuker ik het ga vinden haha

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:22

Mozaïek haken staat ook nog op mijn lijstje om een keer te gaan doen! Ziet er als altijd wel heel mooi uit!
Ben benieuwd naar het eindresultaat van je deken ijslandfan!

Ik mocht weer een rammelaartje maken, deze keer met een stabij :D
En mag er nu nog een gaan maken met een Duitse herder…

Afbeelding