Jis_ schreef:@Kaatastrof, zo mooi zacht en een beetje treurig. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat worden, het idee ziet er erg goed uit met die lagen

De 2e is zo krachtig, geeft een heel ander gevoel, knap.
Klopt, ik hou wel van een melancholische toets in mijn werken. Het is ook wel een vorm van zelf-expressie uiteindelijk. Ik heb eigenlijk een permanente tristesse en worstel nog met diverse dingen voor mijn neurodivergentie. Langs de andere kant weet ik of ik het anders zou willen, ik zie ook schoonheid in melancholie en ben al sinds mijn adolescentie er telkens weer toe aangetrokken..
julius_juut schreef:Wat is die opbrand-eenhoorn verschrikkelijk gaaf geworden! De vermoeidheid die uit het hele dier spreekt is ontzettend duidelijk, de brandende kaars-hoorn maakt het af.
Jij ook erg bedankt!!!
Hieronder de schetsen dat ik destijds gemaakt heb toen ik het idee kreeg.

En samen met opzet voor 1 van de lagen.
Het vervloekt nageslacht doet wel de naam eer aan
Jeetje. Die foto van die geit is wel echt hilarisch ook.
@vikawiek Wat leuk dat dit topic je gemotiveerd heeft om je schetsboek af te maken! Ik ben erg benieuwd naar je mysterieuze project. Met welk materiaal maak je in feite die tekening van die reiger bv? Is dat een soort gelpen?
@Polarize Heerlijk dynamische paardjes - erg leuk ook zo met die verschillende kleuren. Ik zag dat ze ook in uitgelicht stonden, erg tof!
Je portret is ook erg gaaf geworden, zo leuk om het stap per stap te zien 'groeien'.
Ben benieuwd wat je nu in plaats van je 'parkvos' gaat maken 
@Tabbladen Ook lekker aan het schetsen geweest zo te zien
Ik vind je tweede schets vol beweging zitten.
Die konuil
En omg de nieuwe kledij is ook zooo leuk! De veldmuisjes
@Ezellover25 Komt helemaal goed met de aquarel zo te zien
Hopelijk vind je het ook leuk om mee te werken - het is zo onvoorspelbaar soms, is ook een beetje loslaten dus maar je kan er zulke leuke effecten mee bekomen.
Je bent ook weer lekker creatief geweest zo te zien! Ik ben benieuwd naar het werk voor de challenge in kleur!
@Jindai Klinkt heftig zeg, ik ben blij voor je dat de gemoederen wat bedaart zijn.
@Tazzey Leuk idee! Ik heb regelmatig meegedaan aan Secret Santa's, waaronder eens de klassieke en de boekenversie. Eentje voor kunstmateriaal specifiek en een kunstwerkje lijkt me hartstikke leuk. Qua budget vind ik 40 euro zeker netjes. Ikzelf moet weliswaar vanuit Belgie versturen, dus moet er wel even gekeken worden of andere mensen het oke vinden om wat hogere verzendkosten te moeten betalen eventueel. Ik weet dat dit individueel kan bevraagd worden. We zouden een website zoals lootjetrekken ed. kunnen gebruiken.
Ik vraag me wel af of november niet te laat is? Er is ook wel wat tijd nodig om elkaar te leren kennen zodat je kan gaan raden.
@Signe Wellicht kan er aangegeven worden in de top/flop-lijst of 2dehands/kans kunstmateriaal ok is of niet?
@Thats_Me Ik gebruik toevallig ook vernis van de Action en vind deze niet plakkerig
Terwijl ik recent er ook van Vallejo heb gebruikt voor mini's en ik de matte te hard vond glanzen + juist wel een beetje plakkerig ervoer.
--
Ik heb overigens al een leuk idee voor de challenge - ik moet er gewoon even echt aan zitten 
Recent wel nog een treinkrabbel in mijn schetsboek gemaakt. Mijn brushpen was helaas behoorlijk enthousiast waardoor het is beginnen 'featheren' aan het hoofd.