[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 21:30

De tekeningen zijn los van de maand challenge.

Of begrijp ik je nu nie goed?t

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-25 22:32

Thats_me ik ben benieuwd! Dit wordt sowieso weer een heel leuk verzameltopic.

Vikawiek haha nu je het zegt :=

Ezellover ze zijn weer leuk! Ziet eruit als projectjes waar je lekker zen van wordt.

Dankjewel Jindai!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 15:58

Iemand een idee waarmee ik het beste deze houten paddenstoelen kan sealen? De bedoeling is dat ze niet gaan plakken.

Is een goede lak dan een optie, of toch een vernis of?

Ik heb ze eerst in de gesso gezet en daarna met amsterdam acrylverf afgewerkt.

Afbeelding

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:05

Volgens mij is de venis van de Action niet plakkerig.

Op steen niet in ieder geval.

Ze zijn super mooi.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:25

Ik vind de vernis van de Action niet heel fijn. Het gaat uiteindelijk plakken. Ik zou kijken naar een goede kwaliteit houtlak. Spuiten wordt wel het mooist als je daar een beetje handig in bent.

Ze zijn trouwens wel super cute! <3

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 16:48

Wat een leuke paddestoelen! <3

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 17:46

Ik gebruik voor dit soort dingen acryl varnish van Vallejo, dat is eigenlijk voor D&D en Warhammer miniaturen, maar het is echt fantastisch, hoeft maar een heel dun laagje op, gaat niet plakken of stof vangen en droogt echt mega snel.

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:26

Shirtjes ontwerpen is nogal verslavend. De postbode heeft er net weer een paar afgeleverd. *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:34

Ontzettend leuk!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-25 20:45

Bedankt voor de tips. Ik heb een potje Vallejo besteld om uit te testen. Als dat niet werkt of ik toch te veel nodig heb ga ik op zoek naar een goede houtlak. Ik heb het idee om nog wat meer paddenstoelen te maken want ik werd hier wel erg blij van.

Dat shirt is gaaf geworden!

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 00:51

Die kleding is gaaffffff

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:19

Ik kon niet kiezen.

Welke dieren zien jullie?

Vanavond komt hij in kleur.
Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 14:45

Wat een leuke challenge.

Ik heb al heel veel ideeën! En de Secret Santa voor november vind ik ook een tof idee. Ik weet nog niet of ik ook meedoe, ik heb onwijs veel materialen al voor mijn kleine huis. We zouden ook een pakketje kunnen maken met materialen die je zelf gebruikt, bv een selectie van je favoriete papiersoorten, een mini canvas, wat dots aquarelverf of gebruikte materialen die je zelf niet meer gebruikt of het leuk doen als tester? Zelfgemaakte dingen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 17:27

Jis_ schreef:
@Kaatastrof, zo mooi zacht en een beetje treurig. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat worden, het idee ziet er erg goed uit met die lagen <3 De 2e is zo krachtig, geeft een heel ander gevoel, knap.

Klopt, ik hou wel van een melancholische toets in mijn werken. Het is ook wel een vorm van zelf-expressie uiteindelijk. Ik heb eigenlijk een permanente tristesse en worstel nog met diverse dingen voor mijn neurodivergentie. Langs de andere kant weet ik of ik het anders zou willen, ik zie ook schoonheid in melancholie en ben al sinds mijn adolescentie er telkens weer toe aangetrokken..

julius_juut schreef:
Wat is die opbrand-eenhoorn verschrikkelijk gaaf geworden! De vermoeidheid die uit het hele dier spreekt is ontzettend duidelijk, de brandende kaars-hoorn maakt het af.

Jij ook erg bedankt!!! :):) Hieronder de schetsen dat ik destijds gemaakt heb toen ik het idee kreeg.

Afbeelding
Afbeelding
En samen met opzet voor 1 van de lagen.

Het vervloekt nageslacht doet wel de naam eer aan _O- Jeetje. Die foto van die geit is wel echt hilarisch ook.

@vikawiek Wat leuk dat dit topic je gemotiveerd heeft om je schetsboek af te maken! Ik ben erg benieuwd naar je mysterieuze project. Met welk materiaal maak je in feite die tekening van die reiger bv? Is dat een soort gelpen?

@Polarize Heerlijk dynamische paardjes - erg leuk ook zo met die verschillende kleuren. Ik zag dat ze ook in uitgelicht stonden, erg tof!

Je portret is ook erg gaaf geworden, zo leuk om het stap per stap te zien 'groeien'.

Ben benieuwd wat je nu in plaats van je 'parkvos' gaat maken ;)

@Tabbladen Ook lekker aan het schetsen geweest zo te zien :j Ik vind je tweede schets vol beweging zitten.

Die konuil :wow: _O-

En omg de nieuwe kledij is ook zooo leuk! De veldmuisjes :+:

@Ezellover25 Komt helemaal goed met de aquarel zo te zien +:)+ Hopelijk vind je het ook leuk om mee te werken - het is zo onvoorspelbaar soms, is ook een beetje loslaten dus maar je kan er zulke leuke effecten mee bekomen.

Je bent ook weer lekker creatief geweest zo te zien! Ik ben benieuwd naar het werk voor de challenge in kleur!

@Jindai Klinkt heftig zeg, ik ben blij voor je dat de gemoederen wat bedaart zijn. :knuffel:

@Tazzey Leuk idee! Ik heb regelmatig meegedaan aan Secret Santa's, waaronder eens de klassieke en de boekenversie. Eentje voor kunstmateriaal specifiek en een kunstwerkje lijkt me hartstikke leuk. Qua budget vind ik 40 euro zeker netjes. Ikzelf moet weliswaar vanuit Belgie versturen, dus moet er wel even gekeken worden of andere mensen het oke vinden om wat hogere verzendkosten te moeten betalen eventueel. Ik weet dat dit individueel kan bevraagd worden. We zouden een website zoals lootjetrekken ed. kunnen gebruiken.

Ik vraag me wel af of november niet te laat is? Er is ook wel wat tijd nodig om elkaar te leren kennen zodat je kan gaan raden.

@Signe Wellicht kan er aangegeven worden in de top/flop-lijst of 2dehands/kans kunstmateriaal ok is of niet?

@Thats_Me Ik gebruik toevallig ook vernis van de Action en vind deze niet plakkerig :o Terwijl ik recent er ook van Vallejo heb gebruikt voor mini's en ik de matte te hard vond glanzen + juist wel een beetje plakkerig ervoer.

--

Ik heb overigens al een leuk idee voor de challenge - ik moet er gewoon even echt aan zitten :D

Recent wel nog een treinkrabbel in mijn schetsboek gemaakt. Mijn brushpen was helaas behoorlijk enthousiast waardoor het is beginnen 'featheren' aan het hoofd. :7
Afbeelding

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 18:09

Kaatastrof schreef:
@vikawiek Wat leuk dat dit topic je gemotiveerd heeft om je schetsboek af te maken! Ik ben erg benieuwd naar je mysterieuze project. Met welk materiaal maak je in feite die tekening van die reiger bv? Is dat een soort gelpen?

Ik heb deze gemaakt met posca markers, een soort verf stift.
Leuk om jouw schetsen ook te zien, ik ben fan van jouw stijl <3

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:43

Kan iemand mij via een privé bericht sturen wat de secret santa precies in houdt.

Ik hoor nu dat je moet raden van wie het komt.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-25 20:44

Prachtige schetsen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 01:29

Welke 2 dieren zijn dit?

Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 08:31

Bedankt allemaal.

Ezellover wat zijn die leuk geworden! Ik zie wel 6 dieren in de eerste. En de tweede is zo schattig!

Kaatastrof wat gaaf om de schetsen te zien van hoe je je idee hebt uitgewerkt. Die brushpen schets is ook geweldig! Ik ben ook fan van jouw stijl. Maak je daar een ondertekening voor met potlood of direct met brushpen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:09

vikawiek schreef:
Kaatastrof schreef:

Ik heb deze gemaakt met posca markers, een soort verf stift.
Leuk om jouw schetsen ook te zien, ik ben fan van jouw stijl <3

Ohja Posca's heb ik ook! Nooit gedacht om er zo los mee te gaan tekenen. Leuk effect bekom je zo! Moet ik eens gaan testen.

Ezellover25 schreef:
Welke 2 dieren zijn dit?

[ Afbeelding ]

Een Zevar of Varbra! :D ;)

Tabbladen schreef:
Kaatastrof wat gaaf om de schetsen te zien van hoe je je idee hebt uitgewerkt. Die brushpen schets is ook geweldig! Ik ben ook fan van jouw stijl. Maak je daar een ondertekening voor met potlood of direct met brushpen?

Dankjewel! Ik heb eerst geschetst metpotlood bij deze tekening met brushpen. Maar heb de pen ook wel al gebruikt voor live schetsen. Dan kan ik het meestal wel niet zo vlot of strak, tenzij mijn model braaf blijft staan :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En recent heb ik het ook wel eens gebruikt om inieminie tekeningetjes te maken ter oefening.

Afbeelding

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:28

Kennen jullie het boek Terra Ultima? Hele mooie inspiratie voor de challenge van deze maand!

Ik zoek nog naar een mooie kruising met een Tapir. Maar die beesten zijn op zichzelf al heel bijzonder dus het valt niet mee. Ik dacht met een slang maar toen werd het een dino

Misschien met een kever? Of juist iets pluizigs? Het is een uitdaging. Suggesties zijn welkom!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 10:41

Oeh met een kever ben ik wel heel benieuwd naar!

Wat een gave werken komen er allemaal al voorbij voor de challenge <3

@kaatastrof, die live schetsen zijn zo gaaf, vooral met de hoofden hoe je ook suggestie gebruikt ipv alle lijnen neerzetten, heel mooi!

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 20:12

Kaatastrof Wat een levendige schetsen! Haha ik teken voorlopig alleen nog slapende dieren live heb ik besloten :=

Signe Dat boek staat al een poosje op mijn bol.com wishlist. :j Oeh, tapir is zeker een uitdaging. Ik denk ook kever. Of met een zeepaardje? Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 22:46

Ik doe effe snelle reactie. Voel me erg down en verdrietig.

@Kaatastrof: Wat een mooie schetsen.

Hoop volgende week even mijn ei kwijt te kunnen in schilderen.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-25 23:37

Waar lijkt deze op?
Afbeelding