[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:46

Mijn nieuwe Derwent potloden eindelijk gepakt! Helaas heb ik denk ik een verkeerde papier keuze gehad. Het is op de gladde zijde van Mi-teintes maar het lijkt toch nog te grof waardoor de kleur soms heel slecht verzadigd. Dat doe ik volgende keer dus zeker anders!

Tekening is op ongeveer ‘ A3

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 22:15

Mkango
Wat mooi hoe je deze opzet, je achtergrond vind ik vooral heel mooi die trekt elke keer m'n aandacht

Je poown is prachtig san :j

Ibbel
Geweldig erg leuke stijl zo

Horsiegek7
Ziet er echt al heen goed uit, heel bijzonder zo de geboorte in in het vlies. Ik verheug me echt op ons veulen eind april <3

Ik ben heel druk met van alles :D
Deze is klaar

Afbeelding

En deze in de maak :D

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:30

Wat een geweldig resultaat San! :j

Heel cool Ibbel! :D

Dat wordt een heel bijzonder Horsiegek.

Mooi geworden je schimmel Marjolijn. Stonden die 2 al zo samen op de foto bij je eerste wip? Mooie compositie.

Eens met Ibbel Mkango. Je kan geen stapjes terug doen lees ik maar wel weer met die blauw er overheen? Zou de oren nog wel afwerken maar de hals zo laten en dan bij Peggy de hals weer een iets vagere overgang maken als dat dan kan met dat blauw. Vind de achtergrond heel gaaf! :j

Door de pak sneeuw de laatste 2 dagen Hermelijntje er weer bij gepakt. Nog niet klaar met hem en wil ook nog wat takje en grasjes door de sneeuw laten piepen. Voetjes verdwijnen in een wat dikker laagje sneeuw. :D

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 17:02

Nee die paarden hebben elkaar nooit ontmoet
Beide hengsten en 2 is er helaas niet meer. Dus zelf een compositie gemaakt zodat ze toch bij elkaar op een tekening konden. :D

Goh dat eigenwijze koppie blijft zo leuk jis

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 17:40

Heel mooi gedaan! <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:44

Jis Hij wordt erg mooi! :+:
Lekker toepasselijk momenteel inderdaad! :))

seven Lekker veel projectjes liggen. _O- Schimmel is erg mooi geworden. Mooie uitdrukking al op de 2e! :)

Horsiegek Ziet er prima verzadigd uit! Erg mooie stijl ook!

Mkango Ik vind de sfeer die je er in gekregen hebt erg mooi! Je zou inderdaad niet zeggen dat dit digitaal is. Mooie structuren heb je er in! Ik vond de vorige fase ook wel boeiend maar deze hoeft er IMO echt niet voor onder te doen. :)

Ibbel Ik moet eerlijk toegeven dat de stijl niet helemaal mijn ding is. :o Het is net iets te abstract voor mij denk ik. :o

San wat is ie prachtig aan het worden! Volgens mij zag ik de afgewerkte versie in de kunstbokaal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 23:20

horsiegek: Ziet er al heel veelbelovend uit! Bijzonder, zo'n veulen nog in het vlies, héél mooi. <3

Seven: Gaaf geworden, die schimmel! Het gras direct rondom het paard doet wel een klein beetje massief aan... als je nog tijd/zin hebt, is het misschien een optie om nog wat grassprieten toe te voegen?
Die twee hengsten zien er al heel mooi uit! Mooie compositie en poses. :j

Jis: Hij wordt heel leuk! Dat brutale bekkie ook. <3

Ik ben klaar. :D Het heel schetsmatige past niet echt bij wat ik hiermee voor ogen had, maar ik heb Bernies hals wel wat simpeler gelaten en mbv een masker ook de overgang bij Peggy wat minder hard gemaakt (maar again: slome laptop, dus ik kon niet zulke heel grote brushes gebruiken daarvoor).
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 07:27

@horsiegek, wat een mooi plaatje :D. Ik vind zelf Mi Teintes niet meer fijn voor kleurpotloden, voor pastel dan weer prima.

@Seven, mooi die schimmel :j. Je andere werkjes in progress zien er ook goed uit.

@Jis, hij is zo cute <3.

@Ayasha, klopt :D.

@Mkango, super geworden :D.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 11:38

_San87_: hihi nee daar ben ik dus ook achter gekomen, ik dacht dat de gladde kant nog wel prima zou kunnen maar het is echt huilen (bijna ;) )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:56

Welk papier gebruiken jullie voor kleurpotlood?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:59

@Ayasha, ik heb simpel schetspapier van de Action die ik heel fijn vind, maar de laatste tijd pak ik steeds vaker mijn Hahnemuhle britannia satine, dat is een warmgeperst aquarelpapier die een, zoals de naam zegt, satijnachtige uitstraling heeft. Je kunt lagen mooi opbouwen en het is mooi dik (300 gr). Het voelt ook echt satijnachtig aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 12:59

horsiegek schreef:
_San87_: hihi nee daar ben ik dus ook achter gekomen, ik dacht dat de gladde kant nog wel prima zou kunnen maar het is echt huilen (bijna ;) )

Het is idd niet heel ideaal. Ik vond dat de papierstructuur ook nog lang zichtbaar bleef.

Ik wil binnenkort weer eens wat met drafting film doen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 13:10

_San87_ schreef:
@Ayasha, ik heb simpel schetspapier van de Action die ik heel fijn vind, maar de laatste tijd pak ik steeds vaker mijn Hahnemuhle britannia satine, dat is een warmgeperst aquarelpapier die een, zoals de naam zegt, satijnachtige uitstraling heeft. Je kunt lagen mooi opbouwen en het is mooi dik (300 gr). Het voelt ook echt satijnachtig aan.

Zit er veel structuur in jullie papier? Want ik heb het ide dat mijn papier wellicht te veel structuur heeft om het echt verzadigd te krijgen. Ik ga jouwe eens opzoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:05

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Zit er veel structuur in jullie papier? Want ik heb het ide dat mijn papier wellicht te veel structuur heeft om het echt verzadigd te krijgen. Ik ga jouwe eens opzoeken.

Heel weinig. Het is zo goed als glad.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:06

Dan denk ik dat mijn verzadigingsprobleem ook een stuk in de structuur zit. :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:08

Ayasha schreef:
Dan denk ik dat mijn verzadigingsprobleem ook een stuk in de structuur zit. :=

Het ligt aan het papier. Printerpapier is heel glad, maar daar kan ik echt niks mee qua lagen. Mijn Britannia is glad, maar daar ligt een soort laagje op en neemt heel mooi lagen op. Ik heb ook acryl papier van Schut, dat is heel grof en dat werkt ook heel fijn vind ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:25

Ja vrijwel al mijn papier heeft eigenlijk echt een soort "zichtbaar patroon" zeg maar. Weet niet goed hoe ik het anders moet omschrijven. En die "inkepingen" krijg je amper potlood in. Zelfs met de zest it van tijd amper. := Heb nu eentje gevonden in mijn hoopje die minder structuur lijkt te hebben.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 15:28

De structuur zorgt er wel voor dat je makkelijker meer lagen kwijt kan. Zelf gebruikte ik Canson 1557 maar dat heeft wel structuur.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-21 15:42

Mooi dat je wat blauw tussen de paarden hebt laten zitten Mkango. Wn het kleurgebruik in de paarden is prachtig. :j

Ik ben 2 weken geleden met een werkje begonnen en dat idee was nog niet helemaal uitgewerkt in mijn hoofd, wat betreft de achtergrond. Wel een schets gemaakt van merrie en veulen en bomen, ik ben wat aan het spelen geweest met de rest en ik ben nu hier, nog steeds een work in progress. Portretlinnen 40x50.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:48

Ik vond het idd ook mooier met wat blauw tussen de paarden. :j Anders werd het een beetje teveel een "blob" en zag het er nogal gek uit.

Wat wordt dat werk al mooi, Jis! <3 Ik vind de kleuren nu al fantastisch!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:35

Prachtig jis nu al
Ik heb een dip ik krijg het niet op papier zoals ik zou willen momenteel, heel frustrerend -O-

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 12:27

Thanx!

Wat balen die dip. -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:34

Ja ging eigenlijk heel lang heel goed, maar nu dus even een dipje

Komt wel weer goed was nu maar een model paard aan het schilderen even wat anders. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:13

Jis_ schreef:
Mooi dat je wat blauw tussen de paarden hebt laten zitten Mkango. Wn het kleurgebruik in de paarden is prachtig. :j

Ik ben 2 weken geleden met een werkje begonnen en dat idee was nog niet helemaal uitgewerkt in mijn hoofd, wat betreft de achtergrond. Wel een schets gemaakt van merrie en veulen en bomen, ik ben wat aan het spelen geweest met de rest en ik ben nu hier, nog steeds een work in progress. Portretlinnen 40x50.

[ [url=m/GxVsYf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig Jis, ik vind je achtergrond in die blauwtinten ook heel sterk.

Verder loop ik weer mega achter om iedereen persoonlijk te benoemen maar wat zijn er de afgelopen weken weer prachtige dingen gemaakt. Van sommige Bokkers in dit topic zie je heel mooi hoe hard ze vooruit gaan in hun kunnen qua tekeningen en schilderijen :)

Van sommige denk ik dat hun werken niet zouden misstaan in bladen als Roots e.d. Je moet natuurlijk tegen de druk kunnen om geregeld wat voor een blad te kunnen maken maar in diverse bladen kom ik geregeld gemaakte tekeningen of aquarelletjes tegen van mensen met naam die niet kunnen tippen aan de kwaliteit wat in dit topic langs komt :D
Laatst bijgewerkt door henny_w op 11-02-21 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:15

Seven schreef:
Ja ging eigenlijk heel lang heel goed, maar nu dus even een dipje

Komt wel weer goed was nu maar een model paard aan het schilderen even wat anders. [ [url=m/YciAQT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Seven, met welke verf beschilder jij dit soort modelpaarden? Ik heb op Youtube eerder zoveel verschillende mogelijkheden gezien.