Orchidee
Balpen.

Dit was een van onderwerpen die ik nog wou tekenen, namelijk 'een willekeurig object uit de kamer natekenen'.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

leuke stijl ook!
je olifantjes vind ik ook erg leuk, die vind ik mooier gelukt dan het paard.
Lief kopje zit er op!
Het hecht niet lekker op het papier, het gaat alle kanten op... Dus ik heb voor deze gewoon simpelweg een te grote hoeveelheid lak op een penseel gedaan, en dat is het eigenlijk. Elke 'pluk' manen is een penseel strook, de lak hechtte niet en de penseel smeerde direct alles naar de zijkanten, als soort van instant line-art. Werkt heel raar dat spul, ik ga het niet nogmaals erbij pakken. Achteraf toen dat droog was heb ik het wit pas toegevoegd.
Aurbrush it is!
Top dat je toch lekker door bent gegaan hierna!
2e tekening vind ik ook leuk, vooral dat je dan tijdens het kijken ernaar zelf ook je fantasie gaat gebruiken om te bepalen welke benen je er het leukste bij vind. Ik kan eigenlijk ook niet kiezen want het past allemaal bij de houding! ik vind hem gaaf
Het kaartje vind ik ook weer leuk, heel mooi hoe je met die kleuren een bepaalde sfeer weet te creeeren.
wat vind je niet goed aan het hondje?
Want ik ben regelmatig zo perfectionistisch dat ik niet liever niet eens aan een tekening zou beginnen, uit angst dat ik het niet perfect op papier krijg. Helemaal niet meer tekenen voelt dan veiliger dan proberen en misschien falen.
Ik heb even naar de link gekeken in je onderschrift, mooi werk maak je!
Dat valt toch reuze mee dat je dat niet zou kunnen? hij is leuk hoor vind ik!
Leuk voor aan de muur!
je tekeningen tot nu toe vind ik zo lekker kleurrijk en vrolijk!
De bruine versie vind ik er ook best goed uit zien, wat maakt dat je uiteindelijk tot voor blauwtinten bent gegaan?
ik heb geen tips of ideeen, maar vind het wel erg leuk voor je dat je werk nu al zo gewenst is! En terecht
Het konijntje vind ik het leukst, ook door de manier waarop hij zo veilig verstopt zit, echt zo typisch een konijntje, heel lief!
Ik wil dat ook kunnen! Hoe groot is dit papier eigenlijk als ik vragen mag, is dit gewoon A4 of is dit groter? er zit zo veel detail in...
Ik denk in elk geval dat hij ingekleurd ook erg leuk zal zijn. 

Je schetsjes zijn ook leuk om te zien, mooie studies.

Je lege vel doet mij denken aan mijn creatie in 2015, toen ik een grasveld had geschilderd en geen tijd meer had voor het paard. Die was toen verlegen en durfde niet in beeld, pas na veel overredingskracht

De expositie van Fnanne met alle 365 tekeningen bij elkaar was erg indrukwekkend. Misschien kan je iets met kopieen doen van degenen die je nu verkoopt zodat ze niet helemaal weg zijn?
te weinig details, maar dat krijg je ook als je met een potlood gaat tekenen waarvan de punt niet geslepen is 
Vorige maand dan wilde dieren, nu huisdieren. Heb nog de bedoeling om bloemen te gaan proberen, en een heleboel van mijn dierentuinfotocollectie kan ook nog langs komen.
Ik ben wel gek op pastel omdat je dan sneller grotere oppervlakken kan kleuren.

NynkeMarit schreef:stuk voor stuk weer prachtig allemaal!
een vraagje voor iedereen die wel eens tekeningen heeft verkocht of dat wil gaan doen, hoe zijn jullie gekomen op de uiteindelijke prijs? ik vind dit erg lastig in te schatten omdat ik nog maar zo weinig ervaring heb eigenlijk
ik werk al een paar jaar niet meer in opdracht, maar ik heb heel af en toe kopers die bestaand werk over willen kopen.

NynkeMarit schreef:NynkeMarit schreef:stuk voor stuk weer prachtig allemaal!
een vraagje voor iedereen die wel eens tekeningen heeft verkocht of dat wil gaan doen, hoe zijn jullie gekomen op de uiteindelijke prijs? ik vind dit erg lastig in te schatten omdat ik nog maar zo weinig ervaring heb eigenlijk
Niemand die hier ervaring mee heeft dus?
anniekow schreef:Ik heb het roodborstje opnieuw gemaakt. Ik denk dat ik m nog ga inkleuren, maar ik twijfel...
[ [url=m/3mnTNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Reactierondje ga ik morgen doen vanaf de computer.

) en mijzelf na een tijdje een mentale schop gegeven en toen dus richting het zwart gegaan. Waarom dan precies zwart en blauw, echt geen flauw idee, dat leek me toen logisch.
Ik was zo bezig met snel snel snel, dat ik niet eens de rust had om te kijken wat ik eigenlijk moest tekenen. Dus dit is iets waar ik zeker nog aan moet werken en dus vaker wil gaan doen, want nu kan je niet eens zien wat het eigenlijk had moeten worden

Weliswaar van de Action, maar ik dacht: eerst eens kijken of ik het wel fijn vind om mee te werken. En wie weet is het nog heel goede kwaliteit ook

Hij lijkt er prima op toch? ik herken hem er wel in. Tips heb ik niet, ik heb 0 ervaring met pastel.
Wat het de bedoeling dat je buiten de lijntjes wou inkleuren? als je deze techniek zou willen toepassen (en binnen je line art zou willen blijven) zou je kunnen kijken naar de werking van maskeervloeistof.
En dat je schellak niet in huis neemt kan ik mij ook voorstellen, ik kwam er zelf pas thuis achter wat de ingredienten waren
Het blijft hier ook bij 1 potje.
Deze is ook weer zo cute!
Volgens mij heb je geoefend met je line art, deze is strakker dan eerst!
Een beetje losser of strak!