[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:47

20/180
Orchidee
Balpen.
Afbeelding
Dit was een van onderwerpen die ik nog wou tekenen, namelijk 'een willekeurig object uit de kamer natekenen'.

anniekow

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:55

Ik heb het roodborstje opnieuw gemaakt. Ik denk dat ik m nog ga inkleuren, maar ik twijfel...
Afbeelding
Reactierondje ga ik morgen doen vanaf de computer.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:05

Reacties vanaf pagina 38
pompompom: zo gaaf jouw kaarten <3 leuke stijl ook!
Seven: waterverf... oei daar heb ik echt helemaal geen ervaring mee, geen tips van mij daarover :D je olifantjes vind ik ook erg leuk, die vind ik mooier gelukt dan het paard.
sanneb Ik vind je acryl paard zonder schets erg goed gelukt :j Lief kopje zit er op!
NynkeMarit: Hoe ik de laatste pennenbak heb gedaan, nou die werkte dus helemaal niet mee. Weet je hoe het voelt wanneer je margarine op je boterham wilt smeren wanneer je boter gewend bent? zo'n gevoel geeft autolak :') Het hecht niet lekker op het papier, het gaat alle kanten op... Dus ik heb voor deze gewoon simpelweg een te grote hoeveelheid lak op een penseel gedaan, en dat is het eigenlijk. Elke 'pluk' manen is een penseel strook, de lak hechtte niet en de penseel smeerde direct alles naar de zijkanten, als soort van instant line-art. Werkt heel raar dat spul, ik ga het niet nogmaals erbij pakken. Achteraf toen dat droog was heb ik het wit pas toegevoegd.

De vraag over autolak was trouwens voorbij gekomen maar volgens mij had ik nog geen antwoord gegeven, mijn reden voor autolak + penseel te testen is dat ik wat aan het experimenteren ben met wat ik met die lak kan. Ik heb nog een scooter staan die ik een keer wil overspuiten, en ik wou kijken of ik penselen daar ook bij kon gebruiken maar dat is dus een no-go :D Aurbrush it is!

sanneb: Ik wist gewoon niet goed hoe ik op deze kon reageren ik vond het zo rot voor je :(:) Top dat je toch lekker door bent gegaan hierna!
Pompompom (geweldig jouw naam), leuke studies! doe je ook wel eens animaties? ik denk dat die er misschien leuk uit zien als je die achter elkaar afspeeld, het is net een bewegend plaatje :) 2e tekening vind ik ook leuk, vooral dat je dan tijdens het kijken ernaar zelf ook je fantasie gaat gebruiken om te bepalen welke benen je er het leukste bij vind. Ik kan eigenlijk ook niet kiezen want het past allemaal bij de houding! ik vind hem gaaf :D Het kaartje vind ik ook weer leuk, heel mooi hoe je met die kleuren een bepaalde sfeer weet te creeeren.
RenskeFrea: Leuke schetsen weer :j wat vind je niet goed aan het hondje?
joey_lover: ik merk zeker verbetering door de challenge, ik voel mij na deze maand wat vrijer in mijn doen en laten op gebied van tekenen, het perfectionisme lijkt bij mij plaats te maken voor meer plezier. Ik ben erg tevreden ik zie het als vooruitgang :j Want ik ben regelmatig zo perfectionistisch dat ik niet liever niet eens aan een tekening zou beginnen, uit angst dat ik het niet perfect op papier krijg. Helemaal niet meer tekenen voelt dan veiliger dan proberen en misschien falen.
Je regenboog herten vind ik leuk, hij is weer heel wat anders dan wat je normaal maakt. Leuke kleurtjes vind ik! Het doet een beetje denken alsof het heel koud is en alsof ze op ijs lopen dat ook weerspiegeld. Het varkentje vind ik ook leuk, heb je al een idee op wat voor manier je die wilt tekenen? ik denk dat die als cartoon ook super lief is!
eclair98 <3 Ratje!! ik hou van ratjes! Hij kijkt lief, mooi oogje heeft hij ook
Nevony: Pak je potloden maar hoor, hier is iedereen welkom :D Ik heb even naar de link gekeken in je onderschrift, mooi werk maak je!
sanneb: Kijk dat vind ik een mooie invulling van het zwarte vel! Ik vind hem gaaf hoor, al die kleuren en het feit dat er ook geen wit meer zichtbaar is in de tekening vind ik erg leuk. Verhoudingen kloppen niet helemaal maar dat vind ik niet storend.
Seven: Uit je hoofd *\o/* Dat valt toch reuze mee dat je dat niet zou kunnen? hij is leuk hoor vind ik!
sanneb: weer zo'n sprekende tekening <3 Leuk voor aan de muur!
eclair98: lijkt mij moeilijk om te maken, een neushoorn. Jij bent ook zo lekker op dreef met de challenge, vind dat erg leuk om te zien en ook heel motiverend.
Jeika: ik wil je tekeningen zien! doe maar snel posten :D je tekeningen tot nu toe vind ik zo lekker kleurrijk en vrolijk!
joey_lover: En jij noemt dat een 'werkje' >;) :)) De bruine versie vind ik er ook best goed uit zien, wat maakt dat je uiteindelijk tot voor blauwtinten bent gegaan?
Malenka: Gefeliciteerd met je baan! Misschien is het leuk om minder vaak iets te maken, of om het voor jezelf wat simpeler te houden? er zit al behoorlijk verschil tussen dagelijks (of minder vaak) een schetsje maken, of een complete tekening posten. Ik hou het ook niet vol om dagelijks te tekenen, om de dag is voor mij ook echt de max, misschien is dat ook wat voor jou? en als je minder reageert vind ik dat ook helemaal niet erg, ik heb liever dat je lekker mee doet dan dat zoiets je zou afschrikken :j
Sanneb: Dank je! het is even puzzelen om het te combineren maar ik hoop dat dat met een paar weken straks weer wat normaler aanvoelt. Tot nu toe haal ik het nog om de challenge bij te houden! Enne... wat heb jij voor moois besteld om mee te gaan tekenen? ik ben niet nieuwsgierig hoor :+
joey_lover: hehe... dat is voor mij een iets te ver van mijn bed show omdat ik er zelf echt nog totaal niet aan toe ben :D ik heb geen tips of ideeen, maar vind het wel erg leuk voor je dat je werk nu al zo gewenst is! En terecht :j
Flow release ga ik straks even opzoeken, dat klinkt interessant. Merk je daarin verschil met 'gewone' acryl inkt? ik heb vooral acryl inkt in huis, met gewone acryl werk ik eigenlijk nooit omdat het zo dik is. Schellak heb ik inderdaad ook, maar dat potje heb ik geloof ik 1x? misschien 2x getest. Ik vond het vervelend om schoon te maken en heb het daarna nooit meer gepakt.
pompompom: als ik jouw tekeningen zie moet ik denken aan rien poortvliet, het ziet er zo vrij en zo soepel uit. De modellen op de tekening hebben echt karakter!
De kaarten vind ik ook weer leuk, als ik zo'n handgemaakte kaart van iemand zou krijgen dan zou ik hem inlijsten en ophangen <3 Het konijntje vind ik het leukst, ook door de manier waarop hij zo veilig verstopt zit, echt zo typisch een konijntje, heel lief!
Seven :oo Ik wil dat ook kunnen! Hoe groot is dit papier eigenlijk als ik vragen mag, is dit gewoon A4 of is dit groter? er zit zo veel detail in...
anniekow: als je echt super veel twijfelt zou je hem ook in kunnen scannen, als je dan het contrast wat verhoogd dan heb je meteen een digitale line art. Die zou je kunnen uitprinten, als je die dan inkleurt dan blijft het origineel gewoon onaangeraakt :) Ik denk in elk geval dat hij ingekleurd ook erg leuk zal zijn.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:21

Telpeva, goed idee inderdaad. Bedankt!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 22:50

Even nog wat reacties van sinds een paar dagen geleden. Kan zijn dat ik er wat oversla, want het zijn er zoveel om op te reageren, maar ik bedoel er niks mee verder, gewoon wat me zo aanspreekt :)

Joey_lover, je rode panda vind ik gaaf, ik ben gek op die dieren. Zijn kop is echt prachtig gelukt :D
pompompom, ik vind jouw stijl van je ansichtkaarten echt supermooi. Zou die zo wel in de brievenbus willen krijgen :) Je schetsjes zijn ook leuk om te zien, mooie studies.
Telpeva, leuk figuur. Gave kledingstijl, maar vind je lijnart nog wel sprekender. Wat je zelf ook zegt dat het net wat te lomp ingekleurd is. Ben benieuwd naar groter formaat met meer details :j
Ontzettend leuk ook dat je meteen een projectje hebt gemaakt van mijn suggestie ideetjes op te schrijven. Ziet er goed uit, en is meteen al creatief :D
Sanneb, jouw 37 vind ik prachtig, die knalt zo van het papier! mooi neergezet :) Je lege vel doet mij denken aan mijn creatie in 2015, toen ik een grasveld had geschilderd en geen tijd meer had voor het paard. Die was toen verlegen en durfde niet in beeld, pas na veel overredingskracht :j
Eclair: lief ratje, kijkt ook blij :D
Joey_lover, je paardenhoofd is prachtig geworden, en een mooie compositie ook. Ik hou wel van die kleur. Vind alleen dat ie en akelige bult heeft tussen zijn oor en oog, wat is dat? :)
Succes met bedenken of je ze gaat verkopen. Ik heb nog nooit een aanbod gehad ofzo, of bedacht te gaan exposeren, dus ik kan je niet helpen :P De expositie van Fnanne met alle 365 tekeningen bij elkaar was erg indrukwekkend. Misschien kan je iets met kopieen doen van degenen die je nu verkoopt zodat ze niet helemaal weg zijn?
Seven, mooie hond/wolf, wat is het precies? Prachtige kleuren. Alleen komt zijn neus een beetje scheef over, alsof hij beteutert zijn snuit laat hangen. Maar ik vind het daarboven erg goed gelukt. :D
Telpeva, leuk die bloemen, en leuk idee om een object uit de kamer te doen. Knap zo neerzetten met balpen. Ik vond dat ik het hondje te snel afgeraffeld heb en hij klopt niet met het voorbeeldje :P te weinig details, maar dat krijg je ook als je met een potlood gaat tekenen waarvan de punt niet geslepen is :P

Ik probeer per maand een thema te doen, maar wel vrijblijvend, want als ik mij te veel vastpin op een bepaald iets doe ik mijn spontane ideeen de doofpot in en heb ik daar later geen zin meer in :) Vorige maand dan wilde dieren, nu huisdieren. Heb nog de bedoeling om bloemen te gaan proberen, en een heleboel van mijn dierentuinfotocollectie kan ook nog langs komen.

Nu ik weer bezig ben na vorig jaar weinig tekenen, merk ik ook dat ik heel makkelijk een vrij goed in verhouding iets neer kan zetten, ook in 5 min krabbeltje. En dat ik gewoon kan gaan tekenen zonder eerst uitgebreid voor te schetsen. Die van gister ben ik gewoon met een krijtje bij de neus begonnen, en vandaaruit neer gezet met pastelkrijtjes. Dat bevalt me wel, want als ik eenmaal een schets neer gezet heb heb ik erna meestal geen zin meer om nog te gaan kleuren ofzo. Dus ik moet of meteen met kleur beginnen of een schets maken :P Ik ben wel gek op pastel omdat je dan sneller grotere oppervlakken kan kleuren.
Ik hoop wel dat ik mijzelf er toe kan zetten meer tijd te nemen om uitgebreidere tekeningen te maken. Want zoals gister toen ik eenmaal begonnen was ben ik zo een half uur verder en het was toen veels te laat nog na mijn paardrijles.

Voor vandaag heb ik nog niet eens een idee, dus dat wordt krap :P

bij deze die van gister, de hond van de kaft van een boek wat ik net gekocht heb dat heet "the genius of dogs", maar hij lijkt niet op die hond verder, ook al vind ik m best leuk gelukt.
Gelukkig zien jullie nooit de voorbeelden waar ik vanaf werk 8-)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:05

Het is een wolfshond :)
Het is op a4

Voor morgen heb ik een mooie foto gevonden van een blue Jay vind ik zo'n mooie vogel nu al zin in <3

Eclair
Leuke schets, die neuzen vind ik altijd zo leuk goed gelukt

Telpeva
Leuke ben benieuwd naar het werk met de kroontjespen en je andere spulletjes

Joey lover
Die heb ik ook eens getekend
Erg mooi geworden dat blauw houd ik van :j

Malenka
Jammer dat je stopt maar begrijpelijk het moet geen moeten worden

Pompompom
Zucht wat houd ik van jou stijl wat je ook maakt ik vind dat het top

Telpeva
Wat krassig maar dat is al snel met balpen toch mooie diepte er in verwerkt

Anniekow
Mooi ik houd van vogeltjes ik zeg in kleuren ben benieuwd

Renskefrea
Is deze hond met pastel gemaakt? Hij lijkt wat krassig, je hebt meer kleuren gebruikt mooi

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:11

Seven, ja die is met pastelkrijt gemaakt. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo goed met pastel, gebruik het meer als "normale" potloden, dus voor mijn doen vind ik deze toch aardig gelukt en minder krasserig dan normaal, maar het kan altijd beter natuurlijk :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:14

Het is inderdaad minder krassig ik weet niet wat voor soort papier je gebruikt maar wat ik goed vind werken met pastel is eerst een basis kleur wat in het papier werken met de vinger. Dan de verdere details in laagjes opzetten doormiddel van kleine streepjes weer iets vegen weer details etc

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:02

NynkeMarit schreef:
stuk voor stuk weer prachtig allemaal!

een vraagje voor iedereen die wel eens tekeningen heeft verkocht of dat wil gaan doen, hoe zijn jullie gekomen op de uiteindelijke prijs? ik vind dit erg lastig in te schatten omdat ik nog maar zo weinig ervaring heb eigenlijk :=

Niemand die hier ervaring mee heeft dus? :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:46

Als ik zelf prijzen wil berekenen dan probeer ik mij in te leven in de klant, dan ga ik kijken wat er zoal op de markt te vinden is aan aanbod, wat de prijs/kwaliteit verhouding daarvan is, en hoe mijn werk daar ongeveer tussen valt. Als er schade of niet herstelbare fouten in het project terecht zijn gekomen dan pas ik de prijs daar ook op aan. Niet dat ik veel klanten heb hoor :') ik werk al een paar jaar niet meer in opdracht, maar ik heb heel af en toe kopers die bestaand werk over willen kopen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 05:44

Prijzen zijn zo persoonlijk, ik kijk naar vergelijkbare kwaliteit en naar de prijs verhouding daarvan. Kan ik me zelf in die prijs vinden of vind ik die dan te hoog/laag pas ik hem aan.
Vergelijken vind ik zelf belangrijk dat zal een geïnteresseerde veelal ook doen.

Een andere manier is een uur tarief aan houden, bijvoorbeeld materiaal kosten per tekening a 15-20 euro en 10 euro per gewerkte uren. Met die manier moet je echter wel echt kwaliteit leveren maar als iemand je een opdracht geeft ga ik er vanuit dat dat ook zo is ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 09:49

Lekker op tijd een blue Jay in pastel op pastelmat

Afbeelding
Afbeelding

Zal zo nog even betere foto maken want deze zijn duidelijk niet al te best :=

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 10:39

NynkeMarit schreef:
NynkeMarit schreef:
stuk voor stuk weer prachtig allemaal!

een vraagje voor iedereen die wel eens tekeningen heeft verkocht of dat wil gaan doen, hoe zijn jullie gekomen op de uiteindelijke prijs? ik vind dit erg lastig in te schatten omdat ik nog maar zo weinig ervaring heb eigenlijk :=

Niemand die hier ervaring mee heeft dus? :=

Ik heb er maar 2 verkocht maar vroeg dan niet de hoofdprijs. Ligt aan m'n ervaring. Teken pas een jaar dus vind niet dat ik dan veel kan vragen. Het blijft lastig, mensen vinden iets al gauw te duur.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:42

anniekow schreef:
Ik heb het roodborstje opnieuw gemaakt. Ik denk dat ik m nog ga inkleuren, maar ik twijfel...
[ [url=m/3mnTNn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Reactierondje ga ik morgen doen vanaf de computer.

Als je twijfelt, kan je het beter niet doen.
Je kan het namelijk niet terug draaien.
Je kan uiteraard wel een andere keer een roodborstje maken en die meteen in kleur doen ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:05

Betere foto
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:41

Gaaf seven!

40/365
Kikker maar dan wat anders :PAfbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 16:12

40/365

Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 18:47

Iedereen heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga er nog even goed over na denken.

En nog even over het medium, voor wie het interessant vindt, dit filmpje laat duidelijk zien wat het verschil is tussen alleen water en water met het medium (vanaf ong. 2.40):

https://youtu.be/cwsHld0xhV4

Pagina 40
pompompom: Ik vind jou werk echt zo knap! Het klopt gewoon allemaal.
Bedankt ook voor de tip wat betreft de olieverf, dat is wel een goede! Denk dat ik me maar eens wat meer moet gaan verdiepen erin, want weet er nu ook nog te weinig van. En dan misschien, als ik deze maand braaf afmaak, een setje olieverf als beloning aan mijzelf geven :D

Seven, ooh dat kan ik me heel goed voorstellen, dat ander papier even wennen is. Vind hem anders erg goed gelukt hoor! Werk jij alleen met pastelkrijt of ook met pastelpotloden?

NynkeMarit, ik vind prijzen bedenken echt verschrikkelijk. Toen ik nog in opdracht werkte, vooral gekeken wat anderen een beetje vroegen en waar ik mezelf prettig bij voelde.

Pagina 41

Telpeva, ooh, die zijn wel goed gelukt! Er had van mij nog wel iets meer contrast in gemogen, maar vind het al wel erg knap! Het lijkt me toch ook wel weer een stukje moeilijker dan vanaf een foto tekenen, omdat je bij een foto nog de omkadering hebt die je kunt gebruiken om te zien hoe de lijnen lopen.
En dank je wel voor je reacties. Dat van 'beter niet tekenen dan dat het mislukt' herken ik echt heel goed. Ik moet nu ook nog regelmatig tegen mijzelf zeggen dat er morgen weer een dag is en dat het dus niet erg is als deze mislukt. Maar dat is dan het voordeel van de challenge, ik moet in ieder geval beginnen, en vaak komt de rest dan wel vanzelf, gelukkig.
Ik heb nog geen idee hoe ik het varken uit wil werken. Ooh cartoon, daar heb ik dus echt geen ervaring mee. Mmm, zal er eens over nadenken.
Met het paard wilde ik eigenlijk wat anders dan hem 'normaal' inkleuren. Want dat laatste lukt mij meestal wel en dat vind ik dus een beetje saai worden. Alleen ik had geen flauw idee bij deze wat ik dan dus wel wilde en toen maar besloten om gewoon te beginnen. Dat werden dus in eerste instantie bruintinten (hoezo gewoonte-dier :+ ) en mijzelf na een tijdje een mentale schop gegeven en toen dus richting het zwart gegaan. Waarom dan precies zwart en blauw, echt geen flauw idee, dat leek me toen logisch.
Oef, of ik verschil merk, moeilijk. Ik denk dat er wel iets verschil in de intensiteit van de kleuren zit tussen de acrylic inkt en het verf met het medium, waarbij de acrylic inkts wat intenser zijn. Alleen weet ik niet zeker of dat een eerlijke vergelijking is, omdat de acrylic inkts van professionele merken zijn (golden en liquitex), terwijl mijn gewone verf van studie kwaliteit is (galeria). Dus of het aan het medium of aan de verf kwaliteit ligt kan ik niet echt zeggen.
Je kan in ieder geval wel behoorlijk lang met zo'n potje medium doen, omdat je minder dan 1 op 10 gebruikt met water.
Schellak zelf nooit mee gewerkt (principekwestie), dus daar kan ik het niet mee vergelijken.

RenseFrea, dank je wel! Die bult is volgens mij gewoon schaduw. Ikzelf zie het niet echt, maar ik ken de foto natuurlijk ook, dus dat maakt dat ik er wat anders tegen aan kijkt. Hihi, nu wil ik eigenlijk zeggen dat ik er nog eens naar ga kijken, maar dat ga ik lekker niet doen, want wil eigenlijk niet meer werken aan tekeningen van voorgaande dagen. Ik ken mezelf en dan blijf ik bezig :+
Ohja, iets met kopieën is misschien ook nog wel een idee, ga er even over nadenken, dank je wel!
En wat een leuke hond! Die ogen kijken je echt heel schattig aan. Je had van mij nog wel iets meer mogen spelen met contrast, dat heb je bij de ogen al wel heel mooi gedaan en die springen er voor mij dan ook echt uit.

Seven, wat een ontzettend mooie vogel! Die springt echt van het papier af, gaaf! Zo te zien bevalt het papier wel :D

eclair98, leuke kikker! Geinig zo met die vlekken.

sanneb, mooi weer. Deze is weer wat abstracter dan je vorige. Bewust gedaan? Het hoofd had van mij ook wel meer de kleuren van het lijf mogen hebben, door dat donkerblauwer er nu in wordt hij daar wat harder, terwijl de rest zo mooi bij de achtergrond past.

-------------------------------------------------------------

Ik had gisteren geen tijd en ik vond dat ik wel eens moest gaan oefenen om wat sneller te leren schetsen. Hoewel het schetsen al wel steeds makkelijker gaat, ben ik er toch naar mijn gevoel nog steeds teveel tijd mee kwijt.
Dus een foto uitgezocht en 5 minuten schetsen gedaan. Conclusie: ik kan niet onder tijdsdruk schetsen :+ Ik was zo bezig met snel snel snel, dat ik niet eens de rust had om te kijken wat ik eigenlijk moest tekenen. Dus dit is iets waar ik zeker nog aan moet werken en dus vaker wil gaan doen, want nu kan je niet eens zien wat het eigenlijk had moeten worden :')
Bewust trouwens een foto met benen genomen, want daar heb ik altijd gruwelijk de pest in :=

8/02
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 01:32

Ik ben echt zooooooo blij met deze kleuren *\o/*

Heb hem ook zonder schets gemaakt. Dacht begin lekker makkelijk, want de anatomie van een vogeltje is nou niet heel erg moeilijk (al klopt'ie niet helemaal met het perspectief van de foto, maar die heeft niemand gezien, dus dat is niet erg :D )

9/02
Afbeelding

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:35

Pompompom
Leuk hoe je die verschillende houdingen hebt gedaan bij de paardenschetsjes. Ook je ansichtkaarten vind ik heel mooi gelukt. Mooi hoe er subtiele lijnen in zitten en hoe de kleuren het beeld af maken.

Seven
Mooie Wolfshond heb je gemaakt. Ik vind het echt super knap hoe je die lijnen zo mooi strak krijgt en vind het knap dat je zo veel geduld hebt met betrekking tot die haartjes.

Telpeva
Leuk gedaan die Orchideeën, zeker als je bedenkt dat het met een simpele balpen is gedaan.

RenskeFrea
Leuke gedaan die hond. Vooral de ogen vind ik heel mooi gelukt!

Seven
Wauw, super gave foto en mooie kleuren.

Eclair98
Mooie kleuren heb je gebruikt voor de kikker!

Sanneb
Gaaf gedaan dat paard! Mooie kleuren ook.

Joey_lover
Leuk gedaan die schetsen van een ree. Best een goed idee als oefening... Ga ik ook eens proberen. Ook je vogel is echt héél goed gelukt. Die kleuren zijn super gaaf en de vogel zelf klopt ook gewoon helemaal.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:58

Voor vandaag een Haflinger
Pastel op a4 pastelmat

Afbeelding
Afbeelding

Kleur zit weer ergens een in het midden

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:47

Ik heb vandaag markers gekocht! *\o/* Weliswaar van de Action, maar ik dacht: eerst eens kijken of ik het wel fijn vind om mee te werken. En wie weet is het nog heel goede kwaliteit ook :)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:53

Die van de action zijn opzich wel fijn, helaas niet zo fel op papier :(

41/365
Giraf. Baal een beetje van de ogen.Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:26

RenskeFrea: Ik heb hem gegoogled }:) Hij lijkt er prima op toch? ik herken hem er wel in. Tips heb ik niet, ik heb 0 ervaring met pastel.
Seven ik word altijd weer blij van jouw vogeltjes je maakt ze zo schattig. Een tip die ik nog kan verzinnen voor het digitaal maken, als het in een scanner past dan is het misschien al wat makkelijker om de kleuren goed te krijgen dan met een foto.
eclair98 Toffe kikker :D Wat het de bedoeling dat je buiten de lijntjes wou inkleuren? als je deze techniek zou willen toepassen (en binnen je line art zou willen blijven) zou je kunnen kijken naar de werking van maskeervloeistof.
sanneb: ik blijf het knap vinden hoe je zo in een paar stroken die bespiering zo gedetaileerd krijgt. Ik mis de oren wel een beetje
joey_lover: dankje voor de uitleg, dan ga ik daar ook nog een keer naar kijken want dat spul om inkt te maken klinkt interessant :D En dat je schellak niet in huis neemt kan ik mij ook voorstellen, ik kwam er zelf pas thuis achter wat de ingredienten waren :o Het blijft hier ook bij 1 potje.
Leuk hoe je een paar keer dezelfde gemaakt hebt en dat hij toch steeds anders is. En 5 minuten is ook maar weinig tijd voor zo'n pose vind ik. Vind het wel een heel leuke oefening, misschien dat ik die nog een keer van je af kijk als je dat niet vervelend vind O:)
En serieus, hoe krijgen jij en Seven het toch voor elkaar met die vogeltjes. Ik kan geen vogels maken, bij mij worden het gremlins := Deze is ook weer zo cute!
Seven Wat mij opvalt (denk ik) is dat je bij deze minder verschillende kleuren gebruikt hebt als normaal, kan dat? ik vind hem wat vlakker dan normaal
eclair98 Die pose vind ik geniaal _O- Volgens mij heb je geoefend met je line art, deze is strakker dan eerst!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:27

Mwah, het is maar net waar ik zin in heb :P Een beetje losser of strak!