[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:59

Ik kom mij hier ook even melden :D

(En de 1000e post maken)

Ik heb vandaag een bullet journal gekocht om mijn agenda te vervangen. Ik werd er helemaal gek van. Veel te veel afleiding. Veel vakjes die ik juist wel of juist niet nodig had...

Dus. Mijn agenda even showen :D

Afbeelding

Het is wel echt ingedeeld als een school agenda aangezien ik nog naar school ga.
Ik had in normale agendas niet genoeg plek voor lessen en in school agendas niet genoeg plek voor notities of afspraken buiten school. Ik heb er expres voor gekozen om bovenaan mijn dag te beginnen met "belangrijk" en dat zou dan bijvoorbeeld zijn om een specifiek boek mee te nemen naar school of due-dates voor opdrachten. Ik zie nu trouwens wel dat het echt een hele slechte foto is. Sorry.

MamaMiesje

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:07

...en er staat 'belagrijk' := :P ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:11

In het oorspronkelijke Bullet journal concept zitten dacht ik niet eens weeklies. Maar ik wil ze ook hebben zodat ik het overzicht heb voor die week, daarom begin ik er juist mee.

Op het werk pak ik het wat anders aan. Dan heb ik links een overzicht met taken en deadlines van die week en kijk ik rechts per dag wat ik die dag ga doen. Ik heb ook nog altijd m'n outlook agenda, maar om het overzicht te houden heb ik dit echt nodig.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:12

MamaMiesje schreef:
...en er staat 'belagrijk' := :P ;)

Ja klopt :') ik zie het nu pas

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:19

Nou, dan heb je dat ook weer gehad. Fouten horen bij een BuJo :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 00:30

mijn filofax is nu ook meer een soort BuJo aan het worden, en als ik straks weer 1 dag p/w naar school ga ben ik bang dat dat alleen maar meer wordt. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:15

Afbeelding

Afbeelding
Net mn tracker voor september gemaakt. Ik krijg de fotos niet gedraaid helaas...

Ik kleur de poppetjes elke dag in, bij het grote poppetje (linker pagina) staat de uitleg voor elk stukje. Het hart is voor Aron, mijn paard (ik noem hem ook wel mijn 'buitenboordhart'). Ik ben met een uitsluitingsdieet bezig en mag in september weer wat dingen gaan uitproberen, vandaar de tekeningen van de kip, varken, pinda en zonnebloem onderaan. Ik heb (vrij willekeurig) bedacht dat ik 2x kip ga proberen en de rest 1x, vandaar het afvinkhokje er onder. In dat vakje zal ik de datum schrijven, zodat ik terug kan lezen of ik last heb gehad van t eten.
Verder schrijf ik in een ander schriftje in mijn bujo elke dag op wat mijn plannen zijn (afspraken met tandarts enzo, maar ook werkdingen of gewoon plannen/to do list) en ik schrijf op wat ik allemaal eet. Ik probeer dagelijks te noteren waar ik dankbaar voor ben, dit lukt nog niet altijd. Iemand daar een leuk idee voor?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 09:53

Ipv 'dankbaar' (want dat klinkt zo zwaar vind ik altijd) : 'waar heb ik om moeten (glim)lachen' ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 10:59

Volgens mij is het idee van een BuJo dat je makkelijk kunt switchen van dingen en ze aanpassen zoals je ze op dat moment wilt, wat niet lukt met een voorgedrukte agenda ofzo. Dus als je geen daily's nodig hebt en wel weekly's: perfecto! :)

BarberavdW, wat leuk, die poppetjes!

MamaMiesje: dat vind ik inderdaad ook een leuke en lichtere omschrijving.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 11:39

Ik heb een agenda naast mijn BuJo. Ik heb niet de zin/puf om iedere dag een ingewikkelde daily te maken terwijl ik wel die daily's nodig heb. Dus heb ik een dagagenda gekocht die van 7.30-20.00 per half uur gaat en ook nog een maandoverzicht heeft, alleen jammer dat hij officieel voor 2018 is dus ik moet de dagen van de week handmatig bijwerken. Maar dat is nog altijd minder werk dan de hele pagina's maken. Ik maak namelijk gebruik van tijdroosters en dit geeft me meer overzicht hoe realistisch alle taken in mijn dag zijn.

Verder ben ik nog altijd blij met mijn BuJo, want de rest werkt perfect.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:30

Wat een heerlijk topic is dit! Ik had al wel vaker van een BuJo gehoord, maar aangezien ik zo creatief ben als een baksteen, leek het me niks voor mij... Maar door jullie mooie creaties toch aangestoken en heb inmiddels mijn eerste (zeer eenvoudige) spreads gemaakt :) Vooralsnog volledig gekopieerd van Pinterest, maar wie weet komt die creativiteit me ooit nog aanwaaien :')

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:34

Ik ben sowieso een fan van: 'Beter goed gejat, dan slecht zelf bedacht!" :')

kelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:37

Door dit topic vorige maand ook begonnen aan een bullet journal *\o/* ik ben vooral nog aan het proberen wat ik fijn vind en nodig heb. Ben helaas niet zo creatief dus kopiëer veel van internet :')
Zo leuk om jullie creaties te zien! Die tracker met poppetjes is leuk bedacht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:08

wow kelum prachtig!!

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:53

Super mooi kelum!

Ben net begonnen met september. Bij het maand overzicht weet ik alleen even niet wat ik moet maken rechts boven.. hebben jullie misschien een idee?
Afbeelding
Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:04

@lora ik weet niet of je al een habbit tracker hebt? Anders kan je die daar misschien doen?

Ik heb mijn eerste september weekly af :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:50

Als het om versiering gaat zou ik zeggen misschien wel een zonnebloem, die vind ik echt bij september horen. :)

Erg mooie pagina's komen hier weer voorbij ook, het is toch wel echt een van mijn favoriete topics op Bokt. Het idee van een pagina verdelen ik kleine hokjes en daar in te doodelen heb ik overgenomen in [***]'s paarden-bullet journal. Niet om te doodelen, maar om elke dag een plaatje te tekenen van het leukste/opvallendste wat er die dag gebeurd is met hem. Veel leuker dan een dagboek-entry, en je kunt ook totaal niet voorspellen wat je de volgende dag gaat tekenen. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:38

Ik wil beginnen met m'n eerste BuJo en denk alweer teveel na :+

Future log: opzetten voor een X aantal maanden en de volgende beginnen wanneer nodig of iedere maand een nieuwe maken?
De eerste zet je maar een keer op, maar ergens halverwege die periode heb je maanden uit de volgende periode nodig en die komen dan dus ergens middenin te staan.
De tweede is ergens meer werk, maar geeft je wel altijd de ruimte een paar maanden vooruit te plannen.
Of moet ik hem gewoon ruimer plannen dan ik in m'n hoofd heb? 4 pagina's ipv 2 zodat de kans dat m'n boekje vol is voor ik aan het eind ben een stuk groter is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:13

Ik werk zelf niet met future logs, maar je zou ook kunnen beginnen met een paar 'kladpagina's' vooraan, misschien 1 of 1/2 per maand, waarin je tussendoor alvast afspraken voor de volgende maanden in kunt kladden zonder dat je je netjes opgestelde agenda al helemaal door hebt lopen tot die data. En als je snel even weten wat je allemaal al voor januari 2018 hebt staan, dan weet je meteen naar welke pagina je kunt bladeren.

Welk voorbeeld heb je voor de future logs genomen?
Hier heb je heel veel voorbeelden: http://bulletjournal.com/future-log-inspiration/
Ik vind de meeste daarvan teveel werk voor 'even een afspraak voor december opschrijven', maar als je daarvoor een paar aparte pagina's reserveert dan heb je dat probleem niet meer en hoef je dus ook niet meer je BuJo eindeloos vooruit te plannen of haastig nog even een paar pagina's te vullen voor je bij de juiste datum bent. ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 23:50

Ik ben we nog niet helemaal uit welke ik ga gebruiken, maar ik neig naar de varianten met 4 of 6 kolommen per 2 pagina's met bovenaan een kalendertje van de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:49

Afbeelding
Afbeelding

nieuwe cover voor mijn agenda/bujo!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:00

Mooi ding zeg <3

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:30

Mooi zeg!
Mijn daily van vandaag:
Afbeelding

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:13

Leuk zo'n daily!

Ik ben klaar voor het nieuwe seizoen heel holland bakt.
Afbeelding

En de weekly voor volgende week gemaakt.

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:42

Wat een fantastische creaties _/-\o_

Ik ben aangestoken door een collega. Die maakt er ook zoiets moois van.
Ik heb al een agenda, maar ik wil 'm vooral als notitieboekje gaan gebruiken. Ik had een mog een fantastisch in leer gebonden boekje, met handgemaakt papier, zonder bestemming liggen. Het is niet zo groot, maar wel heel leuk. Vandaar ook geen agenda, maar een notitieblok. En wie weet volgend schooljaar dan een agenda :D

Het boekje
Afbeelding

En pagina 1 is af.
Afbeelding