En mijn kaartje, passend bij het weer vandaag. 18/366, 'Polar bear'. Aquarel, goudverf, fineliner. Het resultaat is nu ik er zo naar kijk wel erg 'Jacky Morris' geworden, maar hé, dat is ook mooi.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 18-01-16 23:58, in het totaal 3 keer bewerkt
Ik ga een poging doen tot elke dag een tekening. Ik begin met andere dieren en dan hoop ik dat ik over een tijdje het aan durf om een paard te proberen . Hierbij mijn eerste poging tot een hond: Ik had nog nooit echt een hond afgemaakt dus al het commentaar is welkom! Ik ga morgen even reactied geven op jullie tekeningen
Elanor
Geplaatst: 19-01-16 11:18
En 19/366, 'Family'. Aquarel, randje goudverf. Heel vlot vandaag, moet ook een dagje kunnen.
Laatst bijgewerkt door Elanor op 19-01-16 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
sanneb
Geplaatst: 19-01-16 11:38
Eerder keek ik nooit echt naar aqaurel tekeningen, maar sinds ik hier volg heb ik prachtige werken voorbij zien komen! Voor nu ben ik een schets van onze eigen hond begonnen, maar wat jeuken mijn handen om ook andere materialen te gaan proberen!
Mijn inbreng van vandaag Ik wil graag nieuwe potloden want begin er nu echt lol in te krijgen om met pastel te tekenen Foto's maken van de tekening is alsnog lastig
Wil een completere set, heb nu enkel geel, oker, oranje, blauw, rood en nude welke ik goed kan gebruiken de rest die ik dan gebruik zijn gewone kleur potloden. heb nu een complete set gezien met derwent pastel potloden in de aanbieding bij ons in de buurt dus daar wel ik heel graag naar gaan kijken
yamsi0124
Geplaatst: 19-01-16 18:16
Pffff... Wifiloos zijn is ook niet alles... Eens in de twee weken ben ik bij paps, en daar is geen WiFi. Dus geen bokt. En daar is mijn paard, dus amper getekend. Ja, eentje, maar die heb ik daar laten liggen Naja, hier mijn papier met 6 kleine, zwaar mislukte tekeningen. Er staat bij elke tekening wat bijgeschreven, das wel een beetje mijn gewoonte als het om kleine snelle schetsjes gaat. Er staat wat het voor moet stellen. Voor de geïnteresseerden, dit staat er: 13/366: vooraanzicht paardenhoofd 14/366: borst van paard met martingaal 15/366: zielige poging tot een paard maken met maar 1 lijn 16/366: trekpaard ofzo? 17/366: grazend paardje 18/366: mag een zadel ook? 19/366: oortje gedetailleerd(maar de rest niet) Zeer slordige tekeningen maarja. De foto(niet duidelijker te krijgen):
Reacties op deze pagina: Elanor: gaaf hoor! Nek lijkt me wat dun. Verder prachtig! Ilsaaaa: ik teken nooit honden, kan dat echt niet. Die van jou is gaaf! Elanor: snel? daar doe ik al 'snel' een uur over! Sanneb: wauwie! Mooi hoor Seven: pfff... Doe ik je niet na.. Vind alleen de 'krullende' lijn in de nek wat vreemd..
Ik mag eigenlijk helemaal geen kritiek geven... Ben zelf nog veel te slecht
Eerst even een reactierondje van mijn kant. Vanaf pag. 40.
Damned, ik vind hem niet zo muhh. Had je een baaldag? Dat is wel aan de houding van de persoon te zien. Vind ik knap! Alsof ze zich even wil verstoppen voor alles.
Sanneb, Gaaf, mooi contrast!
Marrie_L, mooi werk. ik vind het alleen jammer dat je in het lichaam minder contrast hebt gezet als in de haren.
Larissajulia, wat een leuke plaat weer! Jammer dat de ogen wat groot zijn, maar ik vind het niet storend.
Plovesb, Prachtig! goed gelukt met deze lijnen.
Seven, Wauw! Kijk weer uit naar je volgende werken.
Flux, moeilijke pose, maar goed gelukt!
Damned, mooie plaat. doet me een beetje denken aan pop art schilderijen.
Kashmino, Je kat vind ik nog wat plat ogen. Daar mag meer diepte in. Je paard vind ik weer geweldig in deze stijl. Vind de verhouding niet zo slecht hoor!
Jeika, Leuk een zorse, vind het alleen jammer dat je hem zo zielig laat kijken.
Drawerlover, heerlijk schattige cartoons weer, ik ben nu ook wel benieuwd naar een cartoon uit je eigen hand, zonder voorbeeld.
Pagina 41.
Elanor, Heel mooi! Hij past zo in een prentenboek. Die goudverf is heel goed gekozen hier.
Illsaaaa, Voor een eerste keer, heel goed gelukt! misschien meer contrast voor een volgende keer en iets minder vegen?
Elanor, alweer een geweldig werkje van jou. Kriijg er ook echt een familie gevoel bij, super! Die kleine is net die pinquin van Happy Feet.
Sanneb, Mooie schets, met welk materiaal ga je hem afmaken?
Seven, pastel is een heerlijk materiaal. Dit werk is ook erg goed gelukt, met meer kleuren zou je nog meer kunnen variëren en spelen inderdaad.
Yamsi0124, kleine schetsjes ja, in formaat dan. Wat goed dat je met schaduwen werkt. En leuk om te zien dat je ook de kant afwisselt waar naar je toe tekent. Gaan beide kanten even makkelijk of heb je een voorkeur voor links of rechts?
Bedankt voor de reacties Rijsa, ik maak deze ook in grafiet. Deze maand wil ik daar nog in door oefenen gezien ik pas ben begonnen met tekenen en nog een hoop moet leren. Denk elke maand een nieuw medium.
khirshanta
Geplaatst: 19-01-16 22:37
[quote="yamsi0124" Naja, hier mijn papier met 6 kleine, zwaar mislukte tekeningen. Er staat bij elke tekening wat bijgeschreven, das wel een beetje mijn gewoonte als het om kleine snelle schetsjes gaat. Er staat wat het voor moet stellen. Voor de geïnteresseerden, dit staat er: 13/366: vooraanzicht paardenhoofd 14/366: borst van paard met martingaal 15/366: zielige poging tot een paard maken met maar 1 lijn 16/366: trekpaard ofzo? 17/366: grazend paardje 18/366: mag een zadel ook? 19/366: oortje gedetailleerd(maar de rest niet) Zeer slordige tekeningen maarja. De foto(niet duidelijker te krijgen):
Ik mag eigenlijk helemaal geen kritiek geven... Ben zelf nog veel te slecht [/quote]
Tuurlijk wel, ten eerste vind ik dat je het super doet, ten tweede; anderen,zeker ook jij, zien vaak dingen die je zelf niet meer ziet als je hem zelf hebt gemaakt
hier mijn nummer 19 ik doe héél snel een reactie rondje zometeen
Jeika
Geplaatst: 19-01-16 22:55
elanor: superleuk! eigenlijk niks op aan te merken ilsaaa: leuk! misschien had je iets meer contrast mogen aanbrengen elanor: weer mooi, maar ik vind dat je nog wel even de moeite had kunnen nemen om een oog te maken sanneb: mooi, ik ben benieuwd wat eruit komt seven: wauw maar naar mijn idee is de neus iets te groot en zit zijn oog nét op de verkeerde plek yamsi0124: je mag natuurlijk wel kritiek geven! en je hebt het wel al mooi 19 dagen volgehouden en ze zijn helemaal niet zo slecht, echt niet
Nummer 18: Wat snelle schetjes uit het hoofd van een paar minuten elk.
Sorry reactierondje zal moeten wachten tot morgen!
pompompom
Geplaatst: 20-01-16 09:59
Elanor, leuke kaartjes weer. Vooral de ijsbeer vind ik echt heel leuk gedaan. Ik vind het echt een afbeelding voor op de kaft van een kinderboek, heel tof.
Elsaa, leuke hond, oog heb je mooi getekend. Een tip, probeer minder te vegen. Maar dat is ook een kwestie van smaak.
Sanneb mooie schets al! Ben benieuwd hoe de tekening verder gaat worden.
Seven, goed bezig! Leuk om te zien hoe je met kleur bezig bent, gaat je goed af!
Yamsi, leuk om te zien zo al die schetsen bij elkaar. Goed bezig!
Jeika, leuke tekening!
Damned, leuk gedaan, en knap om mensen zo uit de losse pols in al die houdingen op papier te zetten.
Hier mijn nr 18 en 19 : houtskool, elk oog 10 min ong.
Seven
Geplaatst: 20-01-16 11:28
Vandaag de eigenaar geworden van deze mooie set en heb vandaag meer tijd dus ik ga er vandaag wat langer voor zitten
sanneb
Geplaatst: 20-01-16 11:33
Pompompom, prachtig weer.
Damned, knap zo uit je hoofd.
Seven, ik ben jaloers, haha. Ik heb jaren terug een kleinere set aangeschaft wat echt een rib uit m'n lijf was. Veel plezier ermee, komen vast mooie tekeningen van.
Ik heb mijn tekening toch uitgeveegd, ik heb enorm moeite met de vacht en merk dat ik te ongeduldig ben met alle schaduwen van haartjes. Iemand een tip hiervoor?
Seven
Geplaatst: 20-01-16 13:46
Zo mijn potloden heb ik getest en moet zeggen ze zijn geweldig
Tis nog niet wat het moet zijn maar dat komt met oefeningen vast goed
"Jelle" 20/366
AlwaysH
Geplaatst: 20-01-16 15:24
Seven schreef:
Zo mijn potloden heb ik getest en moet zeggen ze zijn geweldig
Tis nog niet wat het moet zijn maar dat komt met oefeningen vast goed
Zie hier, nummertje 20 Uitprobeersel met pastelpotloden die ik ooit gekregen heb. Basis met groen, vervolgens in laagjes bruin en zwart. Groen heb ik aan de onderkant geprobeerd wat uit te laten lopen, maar das n beetje mislukt. (En de kont is nogal enorm, of valt dat mee?)
Reactierondje: Jeika: wauwie! Heb hier om gelachen hoor! Damned: mooimooi! Ik kan echt geen mensen tekenen haha Pompompom: ik ben jaloers op jouw geweldige ogen, jeetje Sanneb: vind hem zo ook leuk, heel fluweelachtig. Voor haren heb je idd veel geduld nodig(heb ik ook niet, maar meer omdat ik al snel denk: laat maar, ik kan t toch niet) Seven: jij doet dat toch wat beter dan ik, met pastel Jaloers op jouw geweldige set! Ik heb maar 3 potloden XD