[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:06

Sorry, ik dacht dat ik al geantwoord had. Zeker ken ik Ravelry, maar hoe heet de steek in kwestie? Of op welke steek lijkt het? Dan kan ik het patroon wat aanpassen :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:46

Sheran schreef:
Deze trui vind ik heel mooi:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Kent iemand een patroon dat daarop lijkt? De streepjes kan ik er zelf wel in breien, maar het breiwerk zelf? Kan iemand zien waar het precies uit bestaat? (het lijkt me een enorme klus trouwens, dat wel... dus een iets grover patroon mag ook best :P)

Hi!
Ik heb net in de boekwinkel de 'brei bijbel', geschreven door Debbie Tomkies gekocht.
Misschien een goeie voor je, het is een soort woordenboek van breipatronen.
Niet als in: truien oid, maar manieren van breien, zoals kabels, dubbele, driedubbele met gaatjes...

Sheran

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:00

Ik zal eens kijken, klinkt goed! Ik ben nog slecht in het herkennen van niet standaard patronen. Gewoon kabels herken ik, of een bepaald ajourfiguurtje, maar de combinatie is soms nog lastig. De trui in kwestie heeft fantasiekabels, geloof ik.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:25

Ja denk dat je dat wel leuk vind :-)
Ik ben nog in de uitprobeerfase...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:40

Voor de trui heb ik gekozen voor een koffieboontje, dar hoef ik tenminste niet zo bij te tellen :). En dan in creme en donkerbruin. Mijn portemonnee zegt au, maar het breit zoveel fijner en ht wordt zoveel mooier mt goede wol. Alpaca Fino, naald 3,5. Dat wordt nog een hele klus :)

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:57

Gaaf! Ik beperk me nog even tot acryl lapjes

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 16:45

Wat voor dingen brei jij dan? :)
Ik brei graag dingen die net een stap te moeilijk zijn, daar leer ik juist weer veel van... en ik wil wel dat er echt iets moois uit komt. Dat ik zin heb in het eindresultaat. Anders verlies ik mijn motivatie...

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 19:38

Ben nu nr 125 aan het doen, de cellensteek.
Ik maak weinig projecten af, doe vooral kleine dingen zoals sjaals of knuffeltjes.
Wie weet, misschien moet ik ook gewoon aan een trui beginnen :-P

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 23:59

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 00:22

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:05

Ik meld me hier ook! Absoluut nog een leek in breien, maar als ik al deze creaties zie gaat het echt ontzettend kriebelen! :D

Een jaar geleden begonnen aan een sjaal, maar ben daar na een tijd mee gestopt omdat ik het telkens maar vergat. Nu sinds kort weer opgepakt en ik zit er weer helemaal in. Mijn hoofd draaft wel heel erg door met allemaal inspiratie, dus ik moet mezelf nu echt dwingen om eerst de sjaal af te maken. :')

Het wordt een dunne (in breedte) maar wel lekkere dikke sjaal, hij krimpt namelijk nogal in een omdat ik telkens 3 steken averechts en dan weer 3 steken recht doe. Omdat ik ontzettend eigenwijs ben en niet heel cliché horizontale strepen wou, ben ik begonnen met verticale strepen. :+ Het gaat op zich best goed met de 4 bolletjes uit elkaar houden. Ik baal alleen dat ik het begin niet goed doorhad hoe ik van het ene bolletje over kon gaan op het andere bolletje, dat soort van kruisen, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, ik weet absoluut geen brei begrippen. O:) Waardoor het eerste stuk erg slordig en losjes is, terwijl de rest wel heel erg strak is. En als perfectionist zijnde irriteer ik me daar natuurlijk ontzettend aan. :')

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 06:03

Heeft één van jullie een tip voor mijn probleem? Ik wil heel graag weer beginnen met breien maar m'n poezen laten m'n bol wol niet met rust......
Zo irritant........

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 07:56

Eigen bolletje geven aan poeslief?

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:58

Bolletje in een theepot, losse uiteinde door de tuit halen, dekseltje erop. Nadeel is dan wel dat de theepot "vast" zit aan je werk, maar als het niet mee hoeft in de trein is dat geen probleem :P

Afbeelding

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:17

Hoi hoi, ik meld me hier ook. Ik ben momenteel inspiratieloos! Brei hoofdzakelijk sokken, maar ik wil wel eens wat anders.
Niet van langlopende projecten, maar ook niet van die 1 avond dingen, zoals een sjaal. Ik hoop hier wat ideeën op te doen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 17:26

JPitty schreef:
[ [url=m/Ew1NqA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze beer (slechte kwaliteit foto, sorry) heb ik gebreid als kraamcadeautje. Patroon stond in een Ariadne uit 1985... Horloge is eigen fantasie toevoeging.

Mijn begeleidster was er erg blij mee! Zij vond dat het op een voetbalbeertje leek! En dat was ook enigszins de insteek, dus ik = :D :D De naam van haar zoontje op de achterkant maakte het ook echt helemaal af!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:27

Ben nu met een knuffe bezig 1 onderdeel heeft een vriendin van mij gemaakt. Ik de rest, moet nog de kam en de poten van de kip en dan vullen en dichtmaken. Heb de overige onderedelen er alop. Wordt welmooi al zeg ik het zelf.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:19

Mag ik dit topic weer een keer omhoog stampen?

Ik ben alweer even op zoek naar een trui naar mijn zin maar weer nergens te vinden, dus ja dan maar zelf een maken? :)*
Maar hoe begin je aan het breien van een trui met een V hals?
Of weet iemand of er zoiets bestaat als een breidienst waar je je bestelling kan binnenbrengen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:02

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 16:37

Dank je ga er zeker eens kijken! Ben alleen geen breitalent dus ben nog volop op zoek naar iemand die tijd en zin heeft hem voor mij te breien.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 18:50

Topic ligt al een maandje stil, maar aangezien het een centraal topic is, leek een nieuwe openen mij niet zo handig. Dus toch maar hier.

Ik wil heel graag een deken breien. Of eigenlijk, een aantal 'blokken' breien en die dan aan elkaar zetten om zo een deken te vormen. Echter wil ik wel redelijk grote blokken maken en daarvoor kan ik dus geen patroon vinden. Wel kan ik (vector)afbeeldingen vinden, die ik dus graag om wil zetten naar een breipatroon. Ik heb schememaker al gevonden, maar die heeft vierkante hokjes en mijn steken zijn niet vierkant. Dan krijg je dus een platgeslagen patroon. Zelf uittekenen word hem ook niet. Stitchfiddle heb ik ook gevonden, maar die geeft grijstinten (het is een zwart wit afbeelding, bovendien wil ik echt maar 2 kleuren per blok gebruiken).

Heeft iemand tips met welk programma dit goed wil?

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 20:54

Sorry ik heb echt geen flauw idee!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 14:36

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:16

Even nieuw leven hier... voornamelijk omdat ik wat motivatie nodig heb voor mijn laatste loodjes aan de trui! Ik brei soms heel veel en dan weer een tijdje niet, afhankelijk van hoe druk ik het heb. Nog 1 mouw en dan ben ik klaar! Ik heb hem al half af gelukkig. Dit is de rest van de trui (gelukkig al in elkaar gezet...)

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 00:06

Gaaf!
En wat leuk dat hier weer wat leven komt!
Ben toevallig vanavond maar eens verder gegaan aan mijn blokken deken, kom ik erachter dat er een patroontje niet klopt..... Een uur lang zitten uitschrijven, tellen, uithalen, opnieuw opzetten en nog meer tellen...... Conclusie? Er moet een steek teveel worden opgezet voor het uiteindelijke patroon. morgen nog maar een paar steken van mijn laatste naald ribbel afhalen en dan maar een steek samenbreien. En dan bij de laatste naalden ribbel er weer één meerderen.... Dan klopt het iig!