[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:23

joke165, Welke had je gekocht?
Ik heb in een volle week Parijs welgeteld 1 shop gezien met PbN... Een ToysRUs (pffft) met vier kleine (slechte) Ravensburgers. Lang leve internet, hoor, voor dat soort dingen heb je niets te zoeken hier!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:25

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:37

Wauw die word mooi zeg die herfst :D

Mijn nieuwe is ook binnen :D ga er van weekend mee starten!

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:16

Dallista schreef:
joke165, Welke had je gekocht?
Ik heb in een volle week Parijs welgeteld 1 shop gezien met PbN... Een ToysRUs (pffft) met vier kleine (slechte) Ravensburgers. Lang leve internet, hoor, voor dat soort dingen heb je niets te zoeken hier!

Frosty Morning horses. Die heb jij ook nog liggen toch? Er moeten kleuren gemengd worden en een paar aanvullende technieken. Leuke uitdaging!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:26

joke165 schreef:
Frosty Morning horses. Die heb jij ook nog liggen toch? Er moeten kleuren gemengd worden en een paar aanvullende technieken. Leuke uitdaging!

Oh ja, wat een schatje is dat. Ik kreeg een mailtje van Paintworks met die 40 % kortingscode, stond dat schilderij groots in, en de titel van de mail was "Warming up a frosty season". Aaawww...

Ben trouwens gisteravond laat thuisgekomen, eerst maar weer eens alles op orde gaan brengen, dus PbN nog even op laag pitje. Maybe... is nogal verslavend, ik ken mezelf, als ik eenmaal weer ervoor ga zitten kan ik het ook niet loslaten. :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:30

Ik zit te twijfelen of ik toch die Japanse tuin zal bestellen met 40% korting (maar 16 euro inclusief verzendkosten!!) :=.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:03

Hij is eindelijk af! *\o/*
Afbeelding

In een iets donkerdere setting ziet ie er nog wat mooier uit, IMHO (sorry voor de crappy foto's). Al heb ik wel mijn painting naast de doos gelegd, en de kleuren op de eerste foto zijn precies zoals op de doos, dus de 'lichtere' versie.
Afbeelding

En dit is mijn huidige collectie van Paintworks verf. :D Ze hebben kennelijk een stuk of 100 genummerde kleuren, plus nog een aantal die anders worden aangeduid en niet in die nummerreeks zitten (BL zwart, WH wit, en een aantal anderen). Voor elke painting nummeren ze de potjes van 1 t/m 12 (of 18 als je een grote painting hebt), maar ze geven ook altijd de 'echte' nummering aan op de potjes, dus uit hun eigen serie. Op die manier kan je altijd de goede verf nabestellen mocht dat nodig zijn. Ik ben nog nooit een potje met slechte verf tegengekomen, maar ja, je weet maar nooit, natuurlijk. Geen idee wat ik met de potjes ga doen, maar misschien heb ik er ooit nog eens eentje nodig?
Afbeelding

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:10

Wauw, gaaf! :wow:
Welke ga je nu maken?

Ik moet wel lachen om die potjes verf :') De mijne zitten ook in zo'n mooie slinger aan elkaar, op de potjes die ik gebruik na dan :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:22

Beetje rare dag vandaag. Ben er net achtergekomen dat de zendingn van 7 januari in Duitsland foetsie zijn, op mijn adresje in Duitsland komt keurig steeds alle post, behalve de 7 jan. zendingen, dus... dat zijn er vier, en inc. mijn Uber-Penny Ravensburgertje. Heeeeel vaag, geen idee waar het gebleven is. Toch maar eens achteraan dan.

Gaat net de deurbel, de paintings van Paintworks! Nou ja zeg, da's ook freaky timing, hahaha, echt nog geen uur nadat ik deze had afgemaakt!

Maar goed, weet dus nog niet welke ik nu ga doen. Had eigenlijk de RB in gedacht, maar die zwerft dus nog ergens in Duitsland rond.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:49

En de keuze is gevallen op... tadadadaaaaa!
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:10

Wauw..!! die word nu ook al heel mooi..!!

Ik ben ook net begonnen maar hield het nog niet lang vol met mijn knie.. :( maaar het begin is weer gemaakt.. :D

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 14:59

Oh leuk, die vogeltjes! :) Ik heb nog getwijfeld of ik die ook zou bestellen :+

Welke ben je nu aan het maken dan, Liesjuh?

En een luipaardenupdate. Sorry voor de slechte foto...
Afbeelding
Voor de ogen moeten nu nog de mengkleuren, maar dat doe ik pas als ik alle nummers af heb (mengkleuren zijn letters).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 15:37

Yup, chickadees and lilacs. :-) Zitten heel veel meesjes in de tuin hier deze winter, wat een schattige hummeltjes zijn dat toch.
Het is wel een enorm priegelwerkje, jee. Alleen maar miniscule vakjes (het is een klein formaat painting). Niet zo erg als de grey stallion, maar toch weer even goed de aandacht bijhouden.
Je luipaard wordt echt steeds mooier, wat een heerlijk ding!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:16

Zag net dat deze painting naast heel eng veel dry brushing (de hele achtergrond, phew) dus ook de detaillering als 'techniek' heeft. Geen wonder dat ik zo zit te priegelen, haha.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:17

Wauw wat worden die van jullie allemaal mooi :D

Ik hoop dat ik straks een begin kan maken aan mijn 3luik Mexico :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:50

http://www.hethobbyhuis.nl/contents/nl/p27635.html
ik ben met die begonnen.. Ik ga hem denk ik alleen heel erg tegen vallen.. :+ Veeeel grote vlakken dus hij lijkt mij helemaal niet gedetaileerd te worden.. :+

Nerwen 1 oog is wel al klaar toch.. ? Hij word echt heel ergstoer.!!

Dalista trouwens nog bedankt voor de code.! Maar nu heb ik hem zelf ook gekregen Haha.. de detaillering wat is dat dan voor techniek.. ? :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:17

Beetje vaag hoor, is niet echt een techniek, IMHO, maar zo noemen zij dat. http://www.eksuccessbrands.com/paintworks/tips.htm. op die pagina staat het uitgelegd. Basically, priegelwerk dus. ;-) Flinterdunne lijntjes die je waarschijnlijk mooier met een pen of potlood kan maken dan met een penseel, maar goed, ik doe het dus wel met de penseel.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:21

Ben benieuwd hoe die word Liesje!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:22

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dalista trouwens nog bedankt voor de code.! Maar nu heb ik hem zelf ook gekregen Haha..

Haha, ja, dat zal best. Ze hebben bijna altijd wel een kortingsactie lopen, als het niet op de hele collectie is, dan wel op een los artikel. En dan krijg je nog coupons in de email en ook nog eens bij je mail order bestellingen.
In elk geval zonde om de volle mep te betalen bij die lui. ;-)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:59

Ik hoop vandaag eindelijk mijn 3-luik af te krijgen!
Als het zo ver is, zal ik meteen een foto plaatsen!! :)..

En dan eerst maar eens verhuizen, en dan het volgende project! :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:16

Ben benieuwd!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:30

Ell_en wat is jou volgende project ook al weer eens. ? :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:38

Ik ben zelden kritisch over Paintworks, maar heb vandaag toch wel wat geirriteerd. Als je ooit kleur 50 (een tint blauw) nodig hebt, zet je maar schrap. Ik dacht even dat het aan het potje lag, dat de verf zo dik is, maar toen herinnwrde ik me dat ik dit al eens eerder had gehad... en ja hoor, oude potje verf met dezelfde kleur, ook zo dik (en dat heeft niets te maken met het feit dat het al ouder is en open is geweest, de andere oude kleuren zijn prima).
Heb er al twee keer fikse scheuten water bij gedaan, maar na een paar minuten is het weer dik. Kan er wel mee schilderen, zo erg is het niet, maar makkelijk is anders... dikkere verf is gewoon niet praktisch als je allemaal hele kleine vakjes hebt met hele dunne stukjes, smalle hoekjes enzo. Phew.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 19:12

Liesjuh: de arabier van dallista haar avater!
Ga nu gauw weer verder! :P

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:10

Tadaaaaaaaaa......

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding