Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje_M schreef:bedoel je dan misschien 15 mm? Want naalden van 15 cm zijn wel heul dikIk dacht namelijk dat je de lengte bedoelde, dus ik snapte het niet helemaal.
Maartje_M schreef:Ja, het wordt de damessluitingNog wel ff een rare vraag trouwens: Ik brei hem nu dus rond, dus zit de 'goede' kant dan niet aan de binnenkant en moet ik hem dan straks als ie klaar is niet eigenlijk omdraaien? Oftewel: staat de sluiting zoals beschreven in het patroon dan niet eigenlijk goed?
patpen schreef:Ik heb een vooruitziende blik want van die kruisende steken had ik wel verwacht. Nu nog ff bedenken hoe ik dat goed uit kan leggen
.
Die eerste 23 of 24 steken moeten elkaar dus kruisen. Ipv de naald aan de voorkant van de steek te steken, doe je dat nu aan de achterkant van de steek (niet van links naar rechts maar van rechts naar links). En je laat die steek niet afglijden maar gewoon op de linkernaald staan (nou ja, de linkerkant van je rondbeinaald). Zal in het begin lastig zijn maar na 3-4 naalden is dat voorbij. En vergeet vooral die eerste 5 steken niet in ribbel te breien ander gaat het werk krullen. Zo te zien ook de laatste naalden maar dat staat niet in het patroon aangegeven. Zou ik wel doen (naald of 5) om het krullen tegen te gaan. Dat is nou weer zo iets van Drops: wel doen, maar niet in het patroon vermelden
Mocht je tzt bij het kruisende stuk problemen hebben, lees ik het wel
Edit: ik ga het nog lastiger maken. Nog eens even naar de foto gekeken en de sluiting klopt niet! Dames sluiten "rechts over links" en heren "rechts over links". Als je naar de foto kijkt, is het een herensluiting
. Dus.......eigenlijk zou je niet áchter in de steek moeten breien, maar vóór in de steek. Ben je nu nog blij met mij als hulplijn
Maartje_M schreef:Ik voel me echt zo dom, maar ik snap er echt de ballen vanKunnen we het stapje voor stapje doen?
Punt waar ik nu ben, is dus aan het 'begin' van mijn rondbreiwerkje, laatste naald is recht gebreid. Dan moet ik dus gaan kruisen. Maar zoals ik het zie in het patroon, komen er hier 23 steken bij. Dus voor mij gevoel moet ik ergens iets 'dubbel' breien.
Mijn logica (ik waarschuw; die is meestal niet logisch) zegt dan, dat ik 23 steken moet breien zonder af te laten glijden, en dan alsnog die 23 steken moet breien. Maar is dat ook zo?
Conclusie: stap 1: ik steek in in de 1e steek en brei deze recht zonder af te laten glijden?
stap 2: dat doe ik met de 23 eerste steken
stap 3: wat doe ik dan met die 1e steek die ik niet heb laten afgleiden? Ook breien (dan heb ik er dus 23 meer) of gewoon af laten glijden?
Ik zie echt nog niet hoe het dan moet gebeuren dat die 2 stukken over elkaar komen