[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

drafbalk

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:11

Pagina 39
Wuis: Leuk! Vindt hem alleen wel minder, vergeleken met je andere tekeningen. Vindt hem een beetje te eentonig, mis wat meer kleurverschil. Kan misschien ook komen door de achtergrondkleur. Ook de oren zijn een beetje spits. Maar doe het je verder niet na! Goede schaduw en lichtgebruik!
BrigitteB61: Wat voor formaat is ht? Mooi gemaakt, af en toe een beetje mis met de verhoudingen. Maar als je het op een groot formaat hebt, is het zeker wel wat waard!
Tinky21: De roosjes zijn super gelukt! Jammer dat de randen van de tekening zo donker zijn. Weet niet wat de schaduw was op zijn hals? Verder heel mooi, is de foto overbelicht, of is dat op de tekening ook?
xXLianneXx: Mis een beetje diepte. Je hebt een leuke stijl met kwastgebruik, een beetje soort van ‘rondjes’.
Fnanne: - Tjah, wat valt hier nu over te zeggen? Als je hem kwijt bent, hangt ie bij mij aan de muur!
- Niet mij stijl, maar vindt hem wel wat hebben. Heeft wat weg van zeepaardjes.
Bitje: Super gemaakt, pastel ligt jou wel! Hier kun je zeker wat voor vragen, jammer dat er zo veel ruimte over is beneden het blad.
Roosjelove: Je bent al goed op weg! Rustig zo dooroefenen, dan kom jij er ook wel! Wat meer contrast en diepte erin maakt hem ook al stukken mooier.
Rex41: Vindt hem niet fijn ogen. Je ziet niet goed wat het is, ook mis ik wat scherpte.
Trisca: Die waterdruppels, net echt!! Ook heel leuk voor op een kaart ja!
Trisca: - Leuk! Lekker wat kleurgebruik en contrast erin!
- Ook zeer mooi! Jammer dat het papier bijna dezelfde basiskleur heeft als de hond
Babe: Tjah, hier valt ook niks op te zeggen. Hij is gewoon zo lelijk, je kan hem maar beter aan mij geven ! :=
Shiry: Een heel leuk begin! Probeer eens met wat meer lagen te werken, en wat dekkender.

Pagina 40
Quebelle: - Heel mooi, vindt het wel wat hebbe, zoveel wit.
- Heel mooi gedaan, had het oogje wel een kleur gegeven. En iets meer witte stukken erbij gedaan.
- Ook heel leuk, jammer dat de hoorns niet ingekleurd zijn.
Klodder: Niet mijn stijl, maar wel leuk.
Alison: Ook niet mijn stijl, en verhoudingen zijn ook niet 100 %Maar wel een leuk idee.
Malenka: Leuk, vooral het kleurgebruik! Vindt de rug wel raar aflopen, omhoog. Jammer dat het op zo’n klein formaat is.
Wuis: Heel mooi. Vindt de aders op de hals zo plotseling eropzitten zeg maar.
Shiry: ziet er al goed uit! Zou wel wat meer kleurgebruik pakken.
Heel leuk!
Jannaa_: Heel mooi gedaan!
Floran: Wauw!!!!!!! Echt geen commentaar!

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:19

@Floran; Tja, wat moet ik hierbij zeggen.. Erg mooi gelukt! :D E65,-? Heb ook even in je profiel gespiekt, super tekeningen!!
@drafbalk; E25,- (Als het m'n eigen hond was.) Ik mis toch wat dat het realistischer maakt, kan er alleen niet opkomen. :+
Laatst bijgewerkt door Resfeber op 04-05-11 14:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:20

Let op, ik schrijf op wat ik er zelf max aan uit zou geven als het mijn eigen dier was!

Pagina 39:
Wuis: E 30,-
Brigitte: 40,-
Tinky: 35,- (leuk!)
Lianne: 7,-
Fnanne: beide 30,-
Bitje: 25,-
Roosje: niks nog
rex: niets
Trisca: 8,- , 40,- , 40,-
Babe: 60,- Ik hou zoooo erg van jouw schilderijen!
Shiry: 10,-

Pagina 40:
Quebelle: 8,-
Klodder: 10,-
Alison: eh... totaal niet mijn stijl, vind ik heel erg moeilijk te taxeren.
malenka: 20,-
Wuis: 20,-
Shiry: 7,- en 25,-
Jannaa: 20,-
Floran: 25,-
Drafbalk: 25,-

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:01

p. 38

tinky12
1. vind het lichte onder de ogen wat te opvallend. Kolletje lijkt er ook een beetje opgeplakt als je gegrijpt wat ik bedoel. Verder vind ik hem echt heel erg mooi gemaakt hoor! €20
2. vind vooral de manen goed gelukt! €25,-

drafbalk
Moeilijke houding zeg! Knap gedaan. Mag wel wat meer contrast. €18,-

roosjelove
vind er erg weinig detail in zitten. Verhoudingen lijken wel goed te kloppen. €10,-

Andante
schattig beestje. Leuk gedaan. €25,-

boooo
1. Zal ik nog niks voor vragen. De verhoudingen kloppen niet, en er zitten geen details in.
2. Zal ik ook nog niks voor vragen. Ik zou blijven oefenen!

_Bitje_
Wow, wat een prachtig contrast heb je erin gelegt zeg! Wow. €55,-

p. 39

Wuis
mooi werkje! In de neus en in het halster hadden naar mijn idee nog wel wat meer details gekunt. €27,-

BrigitteB61
Wow, leuk gedaan. €25,-

xXLianneXx
Neus oogt wat raar. Wel leuk perspectief. €20,-

Fnanne
1. Wow, mooi! €55,-
2. Apart, niet helemaal mijn smaak. €65,-

_Bitje_
Mooi! €47,-

roosjelove
Zal er nog meer contrast en details in leggen. Zal er nog niks voor vragen.

rex41
Herken er niks in.. ?!
onderstaande reactie?!

trisca
1. Lief ijsvogeltje. €25,-
2. Wow, mooi gedaan. €37,-

babe
OMG. Ik dacht dat het een foto was! €80,-

Shiry
Kan vullender en gedetaileerder. Vind hem wat grof. €12,-

-----------------------------------------------------------------------------------------

Vind taxeren toch bestwel moeilijk... hoop dat het een beetje realistisch is.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:32

Ik meld mij hier ook. Heb een paar tekeningen waar ik wel benieuwd van ben hoe het getaxeerd wordt.
Ik zal eerst mijn best doen om andere werken te taxeren. Ik vind het lastig, want ik geef niet snel geld uit voor een tekening, maar doe mijn best :)

pagina 37:
Jannaa_ : Leuk werk, 20 euro
Trisca: Die frontriem is echt prachtig: 40 euro
Myou: 1: niet zo mijn smaak: 5 euro
2: klopt voor mijn gevoel niet: niets
3: Dit is meer mijn smaak: 10 euro
Saskiakefie: de ruiter is voor mij storend omdat ze heel hard is neergezet in het gezicht: 5 euro
Shiry: Ik zou het niet kopen: 0 euro

Pagina 38:
Tinky12: Ik vind ze geweldig. Minimaal 50 euro per stuk
Drafbalk: Hij zou iets dekkender mogen van mij: 10 euro
roosjelove: een goed begin, maar blijf vooral oefenen. Nu geef ik er nog niets voor.
Andante: Wat een ontzettend leuke stijl: 35 euro
boooo: Ik zou er nu nog niets voor geven. Bij het paard kloppen de verhoudingen niet en ik zou ze graag dekkender zien.
_Bitje_: Wat een mooi werk ondanks je beperkte kleuren: 30 euro

pagina 39:
Wuis: 25 euro
xXLianneXx: De ogen zijn echt super gelukt. De rest mis ik nog wat in: 10 euro
Fnanne: vogeltjes: 50 euro
2e werk: 40 euro
_Bitje_: Wat een geweldige stijl: 40 euro
roosjelove: het oog klopt niet en de oren lijken ook wat raar. Ik geef er nu nog niets voor
rex41: ik mis contrast. 5 euro
Trisca: Super werk: 20 euro
trisca: ijsvogel: 35 euro
hond: 35 euro
babe: 75 euro
Shiry: 10 euro

Pagina 40:
Quebelle: 10 euro, 30 euro, 30 euro
Klodder: 15 euro. Ik zie het graag wat zachter
Alison: Voor het logo op doek zou ik 35 euro geven en het hele doek zoals hij nu is 30 euro geven (dit omdat de arm en hand nog wat vreemd lijken.
Malenka: 35 euro'
Wuis: 30 euro
Shiry: 10 euro en 35 euro
jannaa_: het oogt een beetje groezelig: 10 euro
Floran: 40 euro
drafbalk: 20 euro

En dan nu mijn eigen werk

Afbeelding
edit: pastel op A3

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 16:40

Super al die taxaties +:)+ (al zou ik mijn tekening nooit onder de 100 euro verkopen met dat formaat :') )
Ik zal binnenkort ook even gaan bijwerken!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:01

drafbalk: 20 euro, ik heb ook de foto gezien (in je topic) maar ik mis toch een beetje het realistische, met name om de mond lijkt hij nog (lang) niet af.

NAIWHL: 25 euro, het hoofd oogt wat apart, met name de neus is volgens mij scheef, en die loopt scheef door tot tussen de ogen naar rechts zegmaar..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:32

@NAIWHL; €50,- Ik vind de ogen geweldig gedaan, erg mooi. Maar de neus vind ik iets minder.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:33

Ben ik ook weer! Heb een portret af, dit keer een mens portret en ben wel benieuwd wat jullie daarvoor zouden willen geven :)
Maar eerst, de taxaties:

Pagina 40:
Quebelle 1: 20,- Mooi gedaan, twijfel aan de oren die lijken iets uit verhouding te staan maar verder knap werkje! Iets meer contrast erin dan spreekt ie misschien wat meer!
2: Hm ik denk niet dat ik hier geld voor zou geven sorry, ik snap het idee maar denk dat ik zelf een iets meer uitgewerkte tekening zou willen :)
3: Hij is niet geheel bladvullend, daarom 15,-.. Vind hem erg mooi gemaakt! Puur en alleen door het formaat zou ik er niet meer voor geven :)

Klodder: Mooi! Vind hem persoonlijk ietwat slordig maar dat is misschien alleen smaak, ik hou meer van strakke lijnen als je snapt wat ik bedoel :). Zou er denk ik €15,- aan geven

Alison: Niet echt mijn smaak, maar denk als dit je stijl is je er wel €30,- voor kan vragen!

Malenka: Mooi! Vind alles mooi uitgewerkt, alleen de rug kijk ik raar tegenaan.. Maar zeker €40,-!

Wuis: Wauw! Knap met pastel! €45,-

Shiry: Mist wat contrast en schaduw, en even op de verhoudingen letten :) Voor nu €15,-
Deze is leuk! Die 2e.. €35,-

Jannaa_: wil je eerst zelf even taxeren? :)

Floran: Gaaaf! €45,-!

Drafbalk: prachtig! Echt heel knap, €45,-!

Pagina 41:

NAIWHL: De neus vind ik wat vreemd, plat?vierkant? €35,- :)

Dan mijn 1e mens-portretje!

Afbeelding
A4, verschillende hardheden grafietpotloden

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 06:20

wat bedoel je mijn eigen tekening? ik heb al getaxeerd...

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 08:02

Ow sorry, ik zie nu dat het eronder staat. Ik heb niks gezegd! Excuus! :)
Maar gaaf portret! Herken haar zeker wel! Ga mee met wat al eerder gezegd is, hij lijkt ietwat scheef of uit verhouding? €20,-, misschien de volgende keer proberen om minder te vlekken?

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:35

p. 40

Quebelle
1. vind het wel moeilijk beoordelen door de slechte kwaliteit van de foto's. Maar denk €30,-
2. "..." Hij lijkt niet echt af te zijn?!
3. "..." €24,-

Klodder
€20,-

Alison
Ik vind in het lichaam weinig details zitten. Het lijkt ook niet helemaal in verhouding tot het hoofd te zijn.. Verder ook niet echt mijn smaak. Vind het idee wel leuk. €18,-

Malenka
vind de oren op de een of andere manier wat apart. Vind het ook erg jammer dat de manen in 1 kleur zijn.. De rug loopt aan het einde ook hoog op.. Het oog lijkt ook een beetje te groot te zijn in verhouding met het kleine neusje. vind de glaseffecten aan de onderkant van de borst niet goed aansluiten. vind de achtergrond wel heel goed passen trouwens. €23,-

Wuis
vind persoonlijk de adertjes in de hals een beetje te nadrukkelijk. €35,-

Shiry
1. €15,-
2. €43,-

jannaa_
€15,-

Floran
Aan detailt ontbreekt het hier niet. €55,-

drafbalk
misschien kan het binnenste van die aparte hangoogjes wat donkerder. Heb je wip topic ook gezien. en zag daarin dat er meer details in zitten, die wat wegvallen door de foto.. €35,-

p.41

NAIWHL
Vind de verhoudingen van het hoofd wat raar lijken. De neus vind ik ook minder. een beetje plat, alsof die ermee tegen een raam aanstaat zegmaar. Vind de borst kwa verhoudingen ook wat raar ogen. Verder vind ik het schouder ook wat hoekig lopen. Of liep de pony op de foto ofzo? €18,-

Shanna_
Vind vooral het haar en de ogen heel mooi gedaan. €45,-

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En dan nu de mijne;
Afbeelding
A3 formaat, pastel
helaas haalt de foto de kwaliteit achteruit..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 11:34

@Shanna_; €75,- Is dit echt je eerste mensen portret? Vind'm erg knap! :D
@Wendyoost; Uhm.. €85,- ? Niks op aan te merken eigenlijk, behalve bij het bit vind ik
de neus opeens van smal naar groot/breed worden maar misschien lijkt dat maar zo. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:43

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik vind het erg moeilijk (sterker nog, ik weet het echt niet) om tekeningen/schilderijen te taxeren, daarom kom ik hier ook even om jullie advies vragen. Ik kan dus jullie tekeningen niet op waarde schatten, maar ik kan natuurlijk wel even mijn mening geven. Ik doe dat vanaf pagina 40, hopelijk vinden jullie dat goed en eten jullie me niet op, mhihi :D .

Pag. 40
Quebelle, lief portret van het paard. Ik heb wel direct de neiging om de neusriem een paar gaten hoger te doen, misschien kloppen die verhoudingen niet of de neusriem zat echt te laag, hihi. De oortjes lijken iets te veel naar binnen te draaien, het hoofdstel had wat donkerder gekund (of het komt door je scan) en de manen/voorpluk komen nog niet helemaal realistisch over, maar ik vind het wel een erg leuk portret! Het oog is prachtig!
Je kat vind ik errrrrug tof. Prachtig, enkel de kop getekend en ik zie zo de hele kat voor me die iets wil bespringen. Ik mis alleen net een beetje leven in de ogen, volgende keer misschien nog even een glimmertje plaatsen of een heeeeeeel dun, licht lijntje als lens tekenen :j
Bongo vind ik wat minder. Er is teveel leegte en hij lijkt niet af aan de rechterkant + gewei. Wel een erg mooi oog en kop!

Klodder, mooooi! Leuk dat je er ook een achtergrond bij hebt gemaakt, hoewel die naar mijn smaak net wat te blauw is. Ook het hoofdstel vind ik te blauw. Verder een erg mooi portret, de pony/paard is echt heel goed neergezet!

Alison, niet mijn smaak, maar wel lekker expressief. Je schilderij straalt echt wat uit en ik vind ‘m heel dynamisch, knap gedaan! Ik stoor me alleen een beetje aan het gebit en het oor, dat klopt niet helemaal, en de vouwen in het t-shirt zijn niet helemaal geloofwaardig, hoewel dat niet echt opvalt. Maar mensen tekenen is ook gruwelijk moeilijk vind ik :o . Wel een erg mooie compositie, origineel schilderij!

Malenka, prachtig! Mooie kleuren, mooie achtergrond, hoewel het wel lijkt alsof je deze na het paard hebt getekend, klopt dat? Er zit een licht randje omheen, maar ik zie het alleen als ik kritisch kijk. Verder mis ik een beetje diepte in de voorpluk, maar ik zou zoiets graag aan de muur hebben, erg mooi!

Wuis, ik had al gereageerd in je topic maar ik vind ‘m echt fantastisch! De pupil is iets teveel een lachend mondje, maar toch vind ik het oog erg sprekend. Heel mooi, ook de neus/mond is erg mooi. Prachtig werk!

Shiry, mooooi! Het oog zou nog meer leven krijgen als het glimmertje wat helderder was geweest. Mooi dat je de vacht tekent en wat een mooie contrasten in de neus, erg mooi portret! Ik vind het altijd mooier als de overgang van tekening naar papier wat vloeiender is, maar dat is een kwestie van smaak. Goed portret! :) Die van die kinderen is al helemaal prachtig, wat knap dat je die uitdrukkingen zo goed kan vangen in zwartwit!

jannaa_, moeilijk he, mensen tekenen. De verhoudingen lijken nog niet helemaal perfect, maar voor je eerste mensentekening vind ik het heel goed gelukt! De haren zijn mooi gelukt en de close-up vind ik een typische Doutzen-mond, maar in het geheel lijkt ‘ie net niet lekker te zitten. Gewoon lekker dooroefenen, je hebt het al goed te pakken!

Floran, jeetje wat een gepriegel. Errrrug gaaf! Knap dat je de banden toch rond hebt weten te tekenen in dit perspectief, dat lijkt me heel moeilijk. De banden hadden nog net wat donkerder gekund en door het lichte randje onderaan de achterband lijkt ‘ie achteraan te zweven, maar ik vind hem prachtig! Onwijs knap!

drafbalk, schattig, maar zo jammer dat de aandacht zo naar die hangogen gaat.. Hoewel ik op de foto in je topic zag dat er toch echt zo uitziet. Wel erg mooi portret, mooi die frons en huidplooien, aaibare oortjes.. Mooi werk!

Pag. 41
NAIWHL,
hij klopt niet helemaal, maar ik vind het wel een lief portret! De voorpluk heb je echt fantastisch getekend, heel knap! De oogjes lijken nu iets teveel aan de voorkant van het hoofd te zitten, maar verder vind ik ‘m erg leuk. Mooie vacht, prachtig kleurgebruik, je bent echt goed in manen/haren!

Shanna_, ik had je topic al gevolgd met mijn onderkaak op de grond. Zo knap, en dat voor je eerste mensenportret! Ik krijg het niet voor elkaar. Erg mooi! Ik zie nu opeens dat ik de wimpers van Leo mis geloof ik, maar dat kan ook aan het uploaden liggen. Heel goed!

Wendyoost, ook in jouw topic had ik geloof ik al gereageerd. De ogen zijn misschien wat te groot, maar het stoort me totaal niet. Prachtig werk! Heel aaibaar en zacht, mooi kleurgebruik, mooie lichtval daar op de hals/schoft, mooie overgang naar papier… Echt heel goed gedaan.

En dan nu waar ik natuurlijk stiekem eigenlijk voor kom, hihi. Ik wil jullie om advies vragen. Ik heb onderstaande tekening gemaakt n.a.v. een verzoekje uit het aanvraagtopic, maar er is wat verwarring/misverstandje over de prijs waar we per ongeluk allebei niet duidelijk over zijn geweest. Ik heb haar per e-mail regelmatig foto's van updates gestuurd voor tips en aanwijzingen om het portret zo treffend mogelijk te maken, daar gaf ze reacties op en ik heb mijn uiterste best gedaan om de hond zo treffend mogelijk te tekenen. De tekening kost me 13,75 euro aan materiaal- en verzendkosten en minstens 20 uur werk, vermoedelijk meer omdat het mijn eerste hond was. Vanwege het misverstand heb ik haar 25 euro gevraagd, maar omdat ze het ter oefening had bedoeld, verwachtte zij enkel de materiaal- en verzendkosten te betalen. Wat te doen, wat lijkt jullie redelijk?we zijn overigens niet in oorlog hoor :Y) Ben ook benieuwd naar jullie taxatie :j
Afbeelding
Jonge labrador Bowie van bokker Channiiiej. Pastel op A3-formaat (papier)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:53

Loveshadow, de tekening is dan wel ter oefening, maar er is nergens gezegd dat je hem goedkoop moet afstaan. Of ze gaat mee in de prijs die je noemt of je houdt hem zelf (of je wil de materiaalkosten er uit halen en verkoopt hem toch). Ik zou zelf een normaal bedrag als 25 euro niet raar vinden om te vragen.
Deze tekening is dat minstens waard hoor! Hele mooie tekening! :)
edit: zie nu pas dat hij ook nog op A3 is. Dan is 25 euro helemaal spotgoedkoop.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:19

Ik heb dit nog nooit gedaan en zal dan ook beginnen op deze pagina.

NAIWHL: €55,- je mag alleen best wat meer zwart/donker gebruiken in de gehele pony en niet alleen bij de ogen en de neus. Daar zit nu redelijk diepte in, terwijl de rest nog wat plat oogt.

Shanna: €100,- Heel herkenbaar, je voelt het moment van de film bijna.

Wendyoost: €40,- De ogen zijn wat groot en zitten (zo lijkt het) niet helemaal op 1 lijn. Verder mooie dieptewerking en kleurgebruik

Loveshadow: €125,- Heel mooi kleurgebruik. Ook heb je het gevoel er helemaal ingelegd. Anatomisch prima.

layka1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:22

pagina 40
quebelle : mooi alle 3 ! de laatste vind ik een beetje appart, maar toch wel mooi!
klodder:leuk!
alison:heel cool alleen die mond is een beetje ........hmm ja een beetje raar ??
malenka:wauw!! echt zoo mooi!!
wuis: echt knap!alleen misschien had je ook wat haren(vacht )moeten tekenen?
shiry: mooi! het hoofdstel is echt goed gelukt!
floran:OMG die is goed gelukt!!!
drafbalk :die is leuk!

pagina 41

naiwhl:lijkt net echt!
shanna:die is mooi!( die haren en ogen vooral)
wendyjoost:wauw!!

hallo,
ik kan niet zo heel goed tekenen hoor maar ik vind het wel leuk!
ik heb er ook niet echt zo veel verstand van enzo maarja...
hier is iets van mij .
het is misschien niks waard maar ik wil gewoon weten wat jullie ervan vinden :)
Afbeelding
het is op een doek met acryl volgens mij ..
ik weet niet de afmeting?
commetaar is altijd welkom! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:25

Bedankt voor jullie reacties, babe en Daisyree! Ik ben nog een beetje zoekende naar een prijs voor mijn tekeningen. Fijn om bevestiging te krijgen dat ik toch een heel redelijk bedrag vraag, hoewel ik er natuurlijk van tevoren duidelijk over had moeten zijn. 125 euro, die had ik niet zien aankomen! :oo Ik hou 'm voorlopig toch even zelf :j

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 15:12

@loveshadow; €85,-
@layka1997; Sorry, ik vind'm nu nog niets waard, maar ik vind de vorm van de bek wel mooi. :)
Met wat oefenen gaat het over een poosje vast goed komen. :D

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:55

loveshadow schreef:
Bedankt voor jullie reacties, babe en Daisyree! Ik ben nog een beetje zoekende naar een prijs voor mijn tekeningen. Fijn om bevestiging te krijgen dat ik toch een heel redelijk bedrag vraag, hoewel ik er natuurlijk van tevoren duidelijk over had moeten zijn. 125 euro, die had ik niet zien aankomen! :oo Ik hou 'm voorlopig toch even zelf :j

Ik denk dat je voor jezelf gewoon duidelijk moet zijn dat je het wel als oefening gebruikt, maar mocht hij zo goed slagen, dat de eigenaar hem over kan nemen tegen 10-20% korting oid. Het is alsnog je werk, materiaal en tijd. Laat je vooral niet door de mensen in het aanvraagtopic naar beneden praten. Veel mensen willen daar voor een duppie op de eerste rang zitten. De digitale foto mogen ze gratis hebben, moet je maar denken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:34

Ook jij bedankt voor je reactie, rebeltje :j Duidelijk zijn is inderdaad belangrijk maar niet mijn sterkste kant; ik wil te snel concessies doen. Ik durf nog niet zoveel te vragen omdat dit nog maar mijn vierde serieuze tekening was. Voortaan ga ik vooraf meteen duidelijk zijn :Y)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 10:10

nog bedankt voor mijn taxaties :) De neus lijkt inderdaad wat plat en de schouder wat hoekig.
[UK] [TEK] [WIP] Jetje Daar is het topic over de tekening met een foto :) Misschien leuk ter vergelijking

en ik zal even bij-taxeren voordat ik straks tig pagina's heb :)

Shanna_: Heel mooi 40 euro
wendyoost: 40 euro (de ogen lijken wel een beetje bol)
Loveshadow: als dit een eerste hond was, dan wil ik niet weten hoe het gaat als je meer honden tekent :) 70 euro
layka1997: ik zou er nog niets voor geven, maar de bek heb je al wel mooi diepte in :)

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 17:33

Zal dit topic maar eens omhoogschoppen! O:)
Dit is de eerste keer dat ik hier taxeer, hoop dat ik het een beetje goed heb gedaan. :)
Pagina 37:
Jannnaa: Mooi werkje, maar vind hem iets te 'uitgeveegd' zegmaar, ik zou er rond de 10/15 euro voor geven
trisca: Je hebt de uitdrukking van het paard goed te pakken, mooie kleuren ook. Ik schat hem zeker wel rond de 100 euro
Myou: Het zijn leuke tekeningetjes, met een leuke losse stijl, maar ik zou er zelf niet meer dan 5 euro voor geven.
Saskiekefe: Mooi hoor, maar ik vind ook sommige delen er een beetje afgeraffeld uitzien. 25 euro
Shiry; aparte tekening, ik zou er 10/15 euro voor geven

Pagina 38:
Tinky12: tekening 1: Prachtig! Ik denk dat het zeker minimaal 100 euro waard is!
tekening 2: Deze vind ik minder dan de eerste, maar ook deze is denk ik wel 75 euro waard.
Drafbalk: Ik vind hem wel erg grijs, ik zou het mooier gevonden hebben als er ook écht witte plekken inzaten. 15/20 euro
roosjelove: jammer dat je de achtergrond zo ingekleurd hebt, dat is niet helemaal mijn stijl. Ik zou er 15 euro voor geven
Andante: Wauw! Zeker 45/50 euro waard!
Booo: vind ze beiden niet echt dekkend, zou er dan ook niks voor geven
_bitje_: prachtig kleurgebruik, deze ook zeker rond de 100 euro!
Wuis: Erg mooi en aaibaar haha, 40 euro
Tinky12: Niet helemaal mijn stijl, maar toch wel 50 euro waard
fnanne: eerste tekening; prachtig! Kan er niet meer over zeggen.. 200 euro?
tekening 2: ook erg mooi, maar het zegt mij niet zoveel. 100/150 euro?
_bitje_: weer erg mooi! 50 euro?
roosjelove: vind hem er een beetje uitgeveegd uizien en mis nog wat contrast. Ik zou hier maximaal 5 euro aan uitgeven.
babe: _/-\o_ Geweldig! Zeker 200/250 euro?
shiry: rond de 10/15 euro. Vind hem niet erg speciaal
Pagina 40:
Quebelle: De eerste twee spreken mij niet zo heel erg aan, rond de 15 euro? De derde daarintegen vind ik erg mooi! 30/35 euro
Klodder: Leuke, losse stijl! 25 euro
Alison: ik heb het idee dat de zanger niet helemaal klopt, maar kan zo niet zeggen wat het nou precies is.. Toch nog 30 euro waard
Malenka: Ook een leuke stijl, maar de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal. 20 euro
Wuis: Weer een mooi werk, maar vind hem iets te 'soft'. 40/50 euro
Shiry: de eerste vind ik niet erg speciaal; 15 euro. De tweede vind ik wel erg origineel en als dat mijn kinderen waren zou ik er zeker 75 euro voor overhebben
Jannaa: Knap hoor, die haren! 40/50 euro
Floran: erg knap, al die details! 60/70 euro

Pagina 41
NAIWHL: Super! Erg knap, mooi kleurgebruik. Minimaal 75 euro
Shanna: Knap dat je zo mooi mensen kan tekenen! Deze vind ik ook minimaal 75 euro waard
Wendyoost: Mooie kleuren, 80 euro?
Loveshadow: Mooi hoe je die glans erin hebt gemaakt! 50 euro
Layka1997; Sorry maar ik vind hem voor nu nog niks waard. Het is een leuke tekening maar ik zou er zelf niks voor overhebben

Werkje van mij:
Potloden met verschillende hardheden op dik A4 tekenpapier:
Afbeelding

jannaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:17

NAIWHL 40,-
Shanna_ 45,- ik zou graag wat meer diepte zien.. hij is nu zo licht. Erg goede techniek!
Wendyoost 80,- echt super mooi!!
loveshadow 75,- ook echt heel mooi!
layka1997 nog niets.. maar blijven oefenen! ;)
VERAx 10,- blijven oefenen met technieken contrasten enz. goed bezig!

hier mijn tekening, 3 uurtjes op gezeten.. de scanner heeft hem nogal onscherp gemaakt en er zit een veeg op van een een of ander insect :(.
ik heb hem gemaakt als opdracht voor een logo van een team. hij is daarom best klein circa 15 cm. wel moeilijk om te taxeren dus.. maar vind het vooral belangrijk wat jullie ervan vinden :)

Afbeelding

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:47

@ Shanna_ , WAUW, super super super mooi <3 zou rond de €70/80 euro zitten denk ik!

en wat vinden jullie van mijn eerste echte serieuze tekening?
Afbeelding