Amigurumi (Haken)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:26

Zo ik kon het niet laten en heb een flinke bestelling gedaan bij hobbydoos.nl ;)
Hopelijk komt het snel deze kant op. Want ik sta te springen om te gaan beginnen met al die leuke beestjes hihi :D

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:14

Kom op zeg het patroon kost maar 3 of 4 euro...gewoon bestellen!

En als je dat niet wilt verder zoeken....bij lionbrand heb je ook een soort van koosje...die ga ik eerst proberen want mijn fantje is echt niet super gelukt. Moet nog even alle onderdelen in elkaar zetten dan volgt de foto.

Vraagje hoe moet je een onderdeel eigenlijk netjes afhechten? Ik doe nu bij de laatste steek een knoopje maar dan kan ik hem niet kort afknippen. Kon bij hookandneedles.com niet vinden hoe ze dat netjes afwerkt. Heb nu dus 4 pootjes 2 oren en een lijfje vanavond zet ik ze inelkaar....hoop dat het lukt!

Helderder

Re: Amigurumi (Haken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:04

Afhechten kan met een halve vasten, dan kun je hem zo strak aantrekken. Maar meestal is het sowieso handig om hem niet kort af te knippen want je kan het gebruiken om de onderdelen aan elkaar te hechten.

Ik snap een patroon in het boekje mini hondjes haken niet. Het gaat om het lijf van de Chihuahua. Als ik het patroon goed lees moet je een opzet lus maken, een halve vasten, losse en dan vasten. En dat elke tour? Ik heb die halve vasten en losse maar weg gelaten op het begin en dan komt er ook wel wat uit, maar het is niet hoe het er staat.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:30

beccy schreef:
jilleroo schreef:
ik wil deze gaan maken als eerste frutsel :+ http://www.amigurumis.nl/koosje.html

maar moet even kijken of de handwerkwinkel hier spul heeft of dat ik het online moet bestellen.

weet iemand een goede online winkel om te bestellen ?

Had jij het patroon van deze? Vind deze namelijk ook echt super!!! en lijkt me ook niet zo heel moeilijk...

Nee heb hem niet, heb uiteindelijk gekozen voor een knuffelhond om mee te beginnen.

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:30

Afbeelding

Alsjeblieft Jill ;) Oogjes heb ik er net even snel opgeborduurd voor het gezicht, er komen nog betere oogjes op en de oren en het neusje moeten er nog op.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:33

ziet er goed uit, ik denk dat ik al aardig in de richting kom.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:53

Zo kop, lijf en 1 pootje van grijsje zijn af, nu ben ik met de staart bezig :D

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:55

heeft iemand al zo'n mini hondje af? ik ben zo benieuwd naar het resultaat ervan.
ik heb alles besteld en hoop het deze week binnen te gaan krijgen ik wil ook gaan beginnen, hopelijk ga ik het doorkrijgen hoe het allemaal in zijn werk gaat met al die verschillende steken. lastig hoor.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:59

Paula dank je! Ik doe alles in engels...via hookandneedles...halve vasten zijn dat single crochets?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:06

Paula schreef:
Afhechten kan met een halve vasten, dan kun je hem zo strak aantrekken. Maar meestal is het sowieso handig om hem niet kort af te knippen want je kan het gebruiken om de onderdelen aan elkaar te hechten.

Ik snap een patroon in het boekje mini hondjes haken niet. Het gaat om het lijf van de Chihuahua. Als ik het patroon goed lees moet je een opzet lus maken, een halve vasten, losse en dan vasten. En dat elke tour? Ik heb die halve vasten en losse maar weg gelaten op het begin en dan komt er ook wel wat uit, maar het is niet hoe het er staat.

Ik denk dat ik die Chihuahua maar opgeef want ik weet echt niet wat ik met die halve vasten en lossen aan het begin van elke toer aan moet. Ik krijg zo veel te veel steken. Vind het boekje ook niet echt een aanrader moet ik zeggen qua uitleg.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:43

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 15:18

Iemand in de buurt van Leusden die het me kan leren? :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:19

Het is echt heel makkelijk hoor :=
Heb het mezelf in 2 avonden geleerd aan de hand van youtubefilmpjes ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:22

Cyntje schreef:
Het is echt heel makkelijk hoor :=
Heb het mezelf in 2 avonden geleerd aan de hand van youtubefilmpjes ;)

:j Ik in 1 avond, wel met moeite dan maar opzich vind ik dat je het redelijk snel onder de knie krijgt.

Had eerst gedacht dat ik het niet zou kunnen :P

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:24

Idd ik heb het ook geleerd op Youtube filmpjes. :j op internet staat heel veel info. Vandaag al de verschillende steken even op een rijtje gezet met de engelse benaming enz.

Mijn Octo is af. :D
Afbeelding
Afbeelding

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:27

Ah die is leuk :D
Dat oranje kleurtje heb ik dinsdag ook op de markt gekocht: fun scheepjeswol oid, las ergens dat dat fijne wol was om mee te haken :)

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:31

Ik heb dit inderdaad ook eens op de markt gekocht. Ik weet alleen niet meer wat voor het was. Dit is alleen wel katoen. Heb hier alleen katoen werkt heel fijn.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 16:52

Nelleke_H schreef:
Ik heb dit inderdaad ook eens op de markt gekocht. Ik weet alleen niet meer wat voor het was. Dit is alleen wel katoen. Heb hier alleen katoen werkt heel fijn.

hoi is dat catania toevallig?

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:14

De nieuwe bollen die ik heb is idd catania maar ik weet niet of die oranje dat ook was heb ik jaren geleden al gehaald.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:19

Nelleke_H schreef:
De nieuwe bollen die ik heb is idd catania maar ik weet niet of die oranje dat ook was heb ik jaren geleden al gehaald.

oke die heb ik nl ook besteld bij de hobbydoos. hopelijk komt de bestelling snel binnen.
want ik wil ook gaan beginnen, ik heb hier geen eens een draadje nog om te oefenen met haken.
maar gewoon haken ken ik wel, maar nu de rest zien te leren haha }:0

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:23

Mams kwam net hier met.... bolletjes kantoen en haaknaalden...en vulling...
Boekje is ook afgeleverd dus.... aan de slag.
Ben nog ziek thuis en voel me nog niet zo dus ik ga eens op mijn gemakt iets grappigs maken.
Ik had het verkeerde boekje neergezet een paar pagina's geleden.. ik heb leuke diertjes maken staat idd de octopus enz enz ook in.. leuk hoor

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:29

O, die octo is leuk geworden!!!

Ik was er ook mee bezig (tot mn katten m ontvoerd hadden) maar mijn poten werden veel dunner en kleiner??

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:49

Hahahaha ben al 12 x opnieuw begonnen ... kreeg een heel langwerpig hoofdje steeds ipv een rond hoofdje .. we blijven oefenen _O- (en ik zie nu allemaal roze stippen...)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:08

Gamble82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:14