[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magriet

Re: [CENTRAAL] Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 19:17

Voor handdoeken heb ikeen smal stuk borduurrand. Hir borduur ik op en die naai ik met de naaimachine op de handdoek.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 16:53

Heb vandaag weer een mooi stukje kunnen doen. Tja je moet toch wat met dit rotweer

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:10

ik zit inderdaad ook al de hele dag binnen ...
Ik ben nu bezig met mijn vierde pagina van tranquility... Ik vind het echt nog steeds super om aan te werken :)

Zo nu even de hond van mijn ouders uitlaten,...

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 06:08

Ik schiet ook op met sneeuwitje, maar dan in het zonnetje heerlijk op het balkon. :D

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:18

Ik ben ondertussen met 2 grote projecten bezig. Als eerste mijn vorige paard (zie de foto's eerder hier) en ik ben bezig met een cadeautje voor mijn moeder. Een foto met de 4 hoofden van de kleinkinderen. Maar helaas heb ik het redelijk druk (oa een nieuw paard) waardoor ik helaas weinig tijd heb om te borduren.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 12:36

okeeejj , ik heb een vraag hahaha

ik ben ook maar weer eens aan het borduren geslagen dus foto laten omzetten tot telpatroon en de benodigde spullen gehaald.

maar nu hoe zat het ook al weer?!?

elk vakje op het patroon is een gaatje op het doek. Toch? dus vier vakjes is 1 kruisje!
hoekan het dan dat ik soms om mijn patrook 5 vakjes onder elkaar heb staan? en dan 5 andere vakjes ernaast ? dit wordt nooit een kruisje. en als ik er streepjes van maak houd ik een wit stukje over.

dus iemand please helppppp

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:18

Elke 4 gaatjes op het doek zijn 1 kruisje. Dus elk hoekpunt van het kruisje gaat in een gaatje.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 13:31

Tenzij ik al tijden iets fout doe is 't gewoon: 1 vakje = 1 kruisje :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:06

Kan je anders niet ergens ren beginnersding kopen of downloaden? Daar staat vaak een duidelijke uitleg bij. Ik ben nu opde gsm aan het typen, dus ik kan geen plaatjes plakken

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:01

kijk nu hoor ik hier dus ook 2 verschillende dingen. :S Elke 4 gaatjes op het doek zijn 1 kruisje. Dus elk hoekpunt van het kruisje gaat in een gaatje.dus 4 vakjes is 1 kruisje.
en de ander zegt elk vakje is 1 kruisje :S

ik dacht ook altijd dat elk vakje 1 kruisje is tot dat ik van de week bij de hobby/borduur winkel stond voor stof :S:S en die dus zeiden elk vakje op je patroon is een gaatje van je stof.

ff een voorbeeld hier beneden: het eerste voorbeeld zou dus 1 kruisje zijn op je doek. maar hoe doe je dan voorbeeld 2?

a a
a a

a c
a b
a c

dus dan zou het 1 letter 1 kruisje zijn en zou voorbeeld 1 dus 4 kruisjes zijn.
ik heb al proberen te google maar kan hiet niet vinden :(

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:06

Op je blad staan tekens. Bv:

AADDSER
SRFS

elke letter staat voor 1 kruisje.

Je borduurstof heeft gaatjes

............
............
............

Elk kruisje gaat van 1 puntje naar het puntje links eronder , dan via de achterkant 1 puntje omhoog en dan naar rechtsonder. Op het doek zie je dan 1 kruisje en dit is 1 hokje in je patroon.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:10

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 16:32

okee nu snap ik het dus die vrouw bij de winkel heeft het mij gewoon verkeerd gezegt en ik dacht al :S?!?!?!?

zij zei dus: 1 vakje op je patroon is 1 gaatje op je doek :) dan ga ik dus maar weer opnieuw beginnen vanavond hahaha

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:04

Dat klopt inderdaad niet ...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 04:55

Ik ben trots! Ik heb eindelijk het saaie gedeelte van m'n borduurwerk af: de lucht en het gras. Nu de rest nog ;)
Afbeelding Afbeelding

Maar deze gaat nu even in de wacht, ik heb nog een projectje liggen voor de verjaardag van m'n broertje dat ik eerst af wil maken. Maar ik moet nog beginnen en het moet voor 28 augustus af zijn :+ Onhaalbaar, maar wel leuk om te proberen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 11:24

Ziet er mooi uit Sofy!!

Hier een update van the simspons swimming:

Afbeelding

En dit moet het worden:
Afbeelding

Ik wil deze graag afhebben voor december, dus ik blijf even hiermee bezig.

En nog een update van tranquility:

Afbeelding

Ik blijf hem echt geweldig vinden om aan te werken... Jammer genoeg moet the simspons echt eerder af...

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:10

Oeh, dat ziet er allebei anders ook wel heel mooi uit!
Zal dit weekend 'ns proberen een paar fototjes te plaatsen van m'n nieuwe projectje. Dat is voor mij de eerste keer op een t-shirt borduren, en dat bevalt eigenlijk wel heel goed! Het borduurt alleen wel wat langzamer.
Ik snap trouwens niet hoe jij zulke mooie rechte lijnen aan de randen van je borduurwerk kunt hebben? Ik heb altijd overal nog restjes draad waar ik dan verder borduur, dus een beetje zoals bij jou het bruin in de simpsons? Borduur jij soms echt per vakje en knip je het restant draad dan af, of hoe doe je dat? Het lijkt mij wel prettiger werken dan mijn manier (een draad van 1 kleur indien mogelijk helemaal 'op' borduren), want dat is heel veel telwerk en je ziet minder snel resultaat dan wanneer je iedere keer een vakje afrondt.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:33

Als ik aan een nieuwe pagina begin; dan leg ik de bladzijde die er rechts van komt en die eronder komt bij. Ik kijk dan met welke kleuren ik nog 1 hokje door kan gaan op de volgende bladzijde. Ik zorg dat er dan altijd 1 hokje wel en 1 hokje niet doorgaat. Dit is om die lijnen van elke blz te vermijden.
Ik borduur cross country, dus ik doen telkens een kleur op de pagina op het gebied dat ik af wil hebben en ga dan met de volgende kleur verder. Soms ga ik trouwens ook wel verder door op de volgende blz.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 00:58

En laat je dan de draden die je op de grenzen van de pagina's overhoudt hangen en pak je die weer op zodra je bij die pagina aan komt, of werk je dit telkens af en begin je iedere pagina dus overnieuw?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:02

Meestal zijn de draden dan op en anders knip ik ze af ja

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 19:10

Ik probeer de draden altijd op te maken, dan maar op de volgende blz doorgaan.
Heb bij de ation een borduurpakket voor kinderen gekocht. Mijn nichtje van 7 komt binnenkort logeren. Ik heb nu vakantie dus kan een mooi stuk afmaken van het megaproject waar ik mee bezig ben.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-12 10:54

Op dit moment is het me bijna te warm om te borduren, alles plakt. Ik heb al 2 weken vakantie erop zitten maar nog maar heel weinig geborduurd. Hopenlijk kan ik komende week nog een stukje doen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 13:37

ik heb heel veel geborduurd in de afgelopen 2 weken. Ik heb 2 hele blz van mijn werkje af gemaakt en moet er nu nog 3. Ik wil hem in december af hebben en dat gaat ook wel lukken denk ik ::)

hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 17:13

Ik heb nog een projectje wat ik 1 sept af wil hebben, maar daar heb ik de laatste tijd echt helemaal niks aan gedaan :oo Denk daar nu ineens aan, nu ik dit topic omhoog zie komen.. Wel erg slecht :o Maar goed, 't helpt ook niet dat ik dat enigszins verborgen wil houden voor een van mijn huisgenoten :=

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 08:42

1 september zijn we albijna. Hopen dat je niet veel meer hoeft. Ik ga straks ook nog een stukkie doen