[centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

Re: [centraal] Een beschreven paard verbeelden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-07 22:22

@ _LoutJ_: het is geen wedstrijd, het gaat om het advies geven, zien en leren van elkaars werk en ideeën. Aan het eind wil ik wel de resultaten op een rijtje zetten zodat er kort nog even commentaar op gegeven kan worden Lachen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:15

Nou, ik ben begonnen hoor!
Ik heb eerst een foto genomen van een van mijn paarden. Nu heb ik die op doek getekend met potlood en ga hem nu schilderen met acrylverf. Ik hoop hem volgende week af te hebben.
Het is overigens de eenhoorn geworden. Maar ik denk dat pegasus ook nog komt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:40

wauw, shadowlover. Die is echt super mooi!
Overigens volgens mij de eerste eenhoorn hier met een sik. Persoonlijk vindik dat dat hoort bij een eenhoorn. Heb er met mijn handenarbeid leraar altijd discussie over gehad, hij vond dat er geen sik onder hoorde. Maar ook nu weer, die sik maakt het echt af, mijn complimenten!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:33

vind eerlijk gezegd ook een sik niet bij een eenhoorn horen, maar op de 1 of andere manier hoort het wel... Verward vaag

ik ben eigenlijk best wel tevreden, maar vind hem te veel lijken op mijn borduurwerk, wat ik echt de allermooiste tekening/kunstwerk vind van een eenhoorn.
Afbeelding
zoals je ziet: ook met sik

heb deze tekening eigenlijk afgeleid van een foto van mijn eigen paard en daar een hoorn en manen opgeplakt, want Shadow heeft niet veel Huilen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 20:34

Ik moest plotseling denken aan een oliepastel tekening die ik al eens gemaakt heb. Ik zal de foto niet hier plaatsen omdat hij niet voor dit topic gemaakt is. Maar hier toch een link voor degene die het leuk vinden:

http://i3.photobucket.com/albums/y52/Ma ... gen002.jpg

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 20:35

Ik heb de mijne EINDELIJK af! Ik denk dat het een beetje afwijkt van het gemiddelde beeld hier, maar ik vind t wel heel mooi geworden! Het is een fantasy paard, en omdat eenhoorns zo snel als de wind zijn, leek het me leuk om het element wind er in te verwerken, vandaar het blauwe Lachen

Afbeelding

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:31

Ik heb trouwens nog nooit een paard helemaal getekend, meestal alleen hoofden, dus de verhouding is nogal ehh kwijt Tong uitsteken De voorbenen hadden wat dikker gemoeten en de heupen anders Tong uitsteken tzijn nu net de heupen van zown geit met bovenlijf van mens Tong uitsteken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:56

ik vind zijn lijf wat lang en zijn hoorn wat kort (maar ik ben iemand van de megahoorns, dus hier niet al te zwaar aan tillen, doen wat jij vindt)
maar vind de manen en staart echt super cool en mooie kleur blauw, (maakt een beetje mlp-achtig Nagelbijten / Gniffelen )

isse mooi! Ja

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:00

mlp? Tong uitsteken

Naja ik ben dr ondanks supertrots op omdat ie voor een eerste keer toch best mooi is Tong uitsteken Ga van de week de andere elementen proberen, en kijken of ik de hoorn dan wat langer kan maken, en of het dan mooier is Tong uitsteken
Dus van de week nog een water-, vuur- en aarde- eenhoorn Tong uitsteken Die van aarde doe ik wel eerst Haha! Wil ik met planten/bloemen als manen en staart en sokken doen Haha! Heb van i-net leuke inspi Lachen

nog es wat he Tong uitsteken Zal ik bij mn huidige tekening nog achtergrond doen? of kan ik het beter zo laten, dat het anders te veel wordt...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:12

Het heeft me trouwens een half potlood gekost om die manen/staart zo blauw te krijgen Tong uitsteken Of de punt brak, of het dekte niet goed Tong uitsteken maartja Tong uitsteken

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 00:24

je kunt het proberen met achtergrond, maar dat moet je dan met de andere elementen ook doen, dat je echt zo'n vierluik krijgt, zijn stoere plannen die je hebt! ben benieuwd!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:59

Woow Wat een mooie werken komen hie voorbij. Ja Ik heb nog steeds geen inspiratie gevonden. Hopen dat het nog komt. Nagelbijten / Gniffelen

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:01

shadowlover schreef:
je kunt het proberen met achtergrond, maar dat moet je dan met de andere elementen ook doen, dat je echt zo'n vierluik krijgt, zijn stoere plannen die je hebt! ben benieuwd!

Hmmz, ik snap t niet helemaal... Per element een achtergrond die bij het element past? of bij die vier paarden 'dezelfde' achtergrond zodat het uiteindelijk lijkt alsof ze bij mekaar zouden kunnen staan? ikniesnap Vork Blond

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:55

Heel leuk amethyst. Het doet me denken aan een werkje wat ik heel lang geleden eens gemaakt heb. Je kunt wel zien dat verhoudingen toen nog niet mn ding waren, maar t blauwe vind ik dus wel heel mooi en passend bij een eenhoorn Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:56

Bij mijne zijn de verhoudingen ook zoek Vork

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:25

Hier voor zover die van mij al is. Ik ben nog niet erg ver en heb er ook al een paar dagen niks aan gedaan. Maar dat komt vooral door tijd gebrek. Ik ben wel van plan hem nog af te maken natuurlijk. Ik vind het een enorm leuk onderwerp. De kwliteit van de foto laat wat te wensen over. Maar ik kan nu niet naar buiten om een foto te maken en we hebben maar weinig licht binnen.
Afbeelding

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:04

Amethyst_ schreef:
shadowlover schreef:

Hmmz, ik snap t niet helemaal... Per element een achtergrond die bij het element past? of bij die vier paarden 'dezelfde' achtergrond zodat het uiteindelijk lijkt alsof ze bij mekaar zouden kunnen staan? ikniesnap Vork Blond

het element verwerk je al in het paard zelf, dus in principe hoeft dit niet meer in de achtergrond, maar dat kan ook weer mooi zijn; een achtergrond die bij het paard past(soort van seizoeneneffect). ik zou niet allemaal dezelfde achtergrond doen, maar je kunt wel overeenkomstige achtergronden doen die ook bij elkaar passen.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:04

okido Lachen ach ik zie wel als ik ze allemaal af heb wat ik doe Knipoog

Ik ben met vuur begonnen! De silhouet is zo goed als af, en ga morgen beginnen met kleuren, maar nu eerst naar de manege Haha!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:11

Wat een gaaf topic! Dit had ik helemaal niet op bokt verwacht. Ikheb wel meegedaan met een centraal eenhoorn-topic op een internationaal kunstforum, waar ik vervolgens een nachtmerrie-topic begonnen ben, maar hier op bokt is helemaal super!!!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:18

Ja is tenminste in het Nederlands *LOL*

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 00:18

Ik heb wel een werk van een mix van een pegasus en een eenhoorn die ik `guardian angel`heb genoemd. Daar heb ik ooit een beginnetje, maar nooit een eindresultaat van op bokt gezet. Als ik tijd heb zal ik die morgen eens voor dit topic op de foto zetten.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 22:14

Oeh even een post om dit topic bij te kunnen houden.
Ik ga ook een werk maken aan de hand van een van de verhalen. Heb al een ideetje, nu die nog zien uit te werken.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:01

Ik heb een eigen interpretatie van het eerste verhaal gevisualiseerd.
Met de webcam heb ik even snel foto's gemaakt om alvast een bijdrage te doen aan dit topic. Als alles af is komt er een goede scan Knipoog

Het idee met pen op papier gezet (vluchtig)
Afbeelding

Even in het heel klein oefenen met inkt:
Afbeelding

En het werk nu + details
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:11

Ik vind die bomen echt geweldig.. maar de verhoudingen van de eenhoorn kloppen niet helemaal. Ook lijkt het nu alsof de eenhoorn met zijn voorhoeven op het water staat en niet er in. Of moet het ijs zijn? (dat zou vreemd zijn aangezien de bomen in blad zitten)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:56

Hij is nog niet klaar Knipoog