[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 09:50

Dankjewel allemaal Lachen En inderdaad vind ik het zelf ook zeer zeker wel onder tekenen vallen. Het is een andere discipline dat wel, net als dat je een houtskool niet met een olieverf kunt gaan vergelijken, kun je digitaal werk ook niet met een pastel gaan vergelijken om maar iets te noemen.
Persoonlijk voel ik me helemaal thuis in het digitaal tekenen, het is echt mijn ding geworden Ja Maar dat heeft me wel een jaar of wat gekost. Alleen al met photoshop leren omgaan is al een hele kunst.Tong uitsteken Ik bedoel hier mee te zeggen dat het echt een discipline op zich is, en dat je het niet 'zomaar even' kunt puur omdat het op de computer is.
Over dat afdrukken, klopt helemaal hoor, ik heb zelf wel een goede fotowinkel gevonden die het mooi af kan drukken voor me, maar het blijft toch steeds spannend. Details die er op de computer heel mooi uitkomen kunnen als het afgedrukt is zomaar in het niet vallen. Maar andersom gebeurt het me ook wel eens dat het er op het beeld iets minder uitzag en pas toen het afgedrukt was het helemaal ging leven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 11:30

Poe, PC is ff naar de ju geweest en ik zie dat ik een hoop bij moet werken,... Nagelbijten / Gniffelen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:30

ok ok... rustig maar... jullie vinden het wel onder tekenen vallen, maar ik persoonlijk niet das toch iedereen zijn eigen mening. dat wil niet zeggen dat ik het niet mooi vind!! vind het juist wel heel mooi!
alleen persoonlijk zie ik liever de ouderwetse manier van tekenen (papier en pen/potlood/verf etc...) zal vanavond als ik thuis ben mijn tekening plaatsen...

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 14:12

daar is ook niks mee sexy_back Knipoog en die mening mag je hebben Ja Ja Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 14:20

das toch fijn!!! oh ja wel een waarschuwing mijn tekening is wel 'ouderwets' getekend hoor Knipoog Haha!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 18:53

sexy_back schreef:
das toch fijn!!! oh ja wel een waarschuwing mijn tekening is wel 'ouderwets' getekend hoor Knipoog Haha!

Haha! zijn die van mij ook Ja Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 20:26

Afbeelding
papier grootte 50 bij 40 cm,
niet bladvullend, ongeveer 4,5 uur aan gezeten, gebruikte potloden H2 & B nog wat...
is voor niemand in opdracht dit is namelijk mijn overleden konijntje, en het lukte me nu pas om er een tekening van te maken... Huilen
lijn die aan de linkerkant over papier loopt is een richtlijn zodat ik binnen een bepaald vlak blijf... Haha!
ik zelf vind hem sprekend lijken (voor foto's kijk maar in n profiel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:08

ik vind hem heel mooi!! vooral de oren vind ik super dat vind ik altijd zo moeilijk Tong uitsteken
15/20 euro?

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:18

Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie de mijne waard vinden Lachen
Dit is pas mijn 2e serieuse tekening.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:20

wel mooi maar de manen vind ik nog iets te vlak en er is niet echt diepte in de oren. de neus vind ik super Haha!
ik heb geen idee hoeveel dit waar is ik denk 5/7,50 euro?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 21:22

Afbeelding

Afbeelding

ben benieuwdt wat die waard zijn Tong uitsteken
dit is btw mijn nieuwe tekening waar ik nog mee bezig ben Haha!
Afbeelding

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:21

Er mogen alleen tekeningen geplaatst worden die al af zijn.

No offense, maar zo blijft dit topic overzichtelijk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:15

oh sorry Tong uitsteken
ik kan nu neit meer editen dus kan hem niet meer weghalen..
nouja ik zal het niet meer doen Knipoog

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 12:17

Doei! het gaat een stappenplan worden even Ja
Heb nu even tijd dus ik heb de eerste 2 pagina's getaxeerd.

=> Een algemene opmerking: s.v.p. geen referentiefoto's bij je tekening zetten althans zichtbaar. In een link kan wel. Dit om het geheel overzichtelijk te houden. Voordat er geplaatst wordt even de aanwijzingen lezen in de openingspost Tong uitsteken

Blz. 1 Prijzen zijn voor A4 tenzij anders aangegeven door jullie of door mij.

AngelsDitch Mooi portret, ik zou zelf wat meer verschil in licht en donker doen. 15 euro

Fnanne Bij deze vind ik de achtergrond niet zo heel erg mooi, de zebra zelf is weer een plaatje! Ja 30 euro

Nelleke_H Zelf had ik het mooier gevonden als het stuk water breder geweest was. Al met al heb je daar wel even een prachtplaatje neergezet Ja Top! 50 euro

AngelsDitch Deze vind ik minder goed dan die andere, de manen zijn krasserig, probeer hier wat meer aandacht aan te besteden. Op UK heeft toen een topic gestaan over het tekenen van manen, misschien dat je daar wat handigheidjes uit kunt halen? 7,50 euro

Blz. 2

Nujaro hmmm je maakt het me wel moelijk! Eigenlijk vind ik je aquarellen nog niet verkoopbaar. Ik denk dat je het materiaal wat beter moet leren kennen maar je doet zo verschrikkelijk je best! Ja De verhoudingen zijn nog niet helemaal goed en probeer wat meer contrast (b.v. oren) aan te brengen en details.

Liedje_ Zonde van die kreuk in het papier! Verder een leuke tekening, met kreuk 0 euro zonder kreuk ong. 10 euro

rooslovertje Nog even oefenen, de verhoudingen zijn goed maar je zou er meer details in kunnen verwerken.

k_roosje_k Nog even oefenen, de verhoudingen zijn goed maar je zou er meer details in kunnen verwerken.

edelweis1 Hier en daar wat vlekkerig maar verder netjes ong. 15 euro.

highwaykind heel mooi portret! Weinig aan toe te voegen behalve misschien een tikkie te donker van kleur? 40 euro

AngelsDitch Deze is weer mooier dan die andere Ja Puntje is wel het paardje heeft op de foto zwarte manen en op jouw tekening dezelfde kleur als de vacht. Ik denk echt dat als je met meer contrast durft te gaan werken je tekeningen een heel andere uitstraling krijgen! 15 euro.

=> Opmerking: besteedt wat aandacht aan de presentatie van je werk! Ik heb in de openingspost tips gegeven over het maken van foto's van je werk, probeer dit uit, speel ermee. Een betere presentatie (belichting, zonder kreukels/spiegeling glas etc. etc.) komt de tekeningen zeker ten goede!

Doei! ik ga later verder Clown

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 14:30

M'n eerste echte schilderwerkje. En ooooh wat had ik een ruzie met die verf, maar stoppen lukte ook niet Clown Dus zie hier het resultaat

Canvas schilderbordje van 24x30 met acrylverf (goedkope van de action, maar hoorde al dat die niet zo best is Nagelbijten / Gniffelen )

Foto is met mijn telefoon gemaakt bij gebrek aan fototoestel Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:12

sindbad: raar oogje, en paard is niet helemaal in verhouding, maar al leuk gedaan hoor!! € nog ff niks

astridjuh: 1: te donkere lijnen, maak het vloeiender! € nog ff niks
2: olifant is beetje uit verhouding probeer er meer detail in te krijgen! € nog ff niks

wendy15: moet toch een rietenparasol op het sdtrand voorstellen?? dan heb ik het goed Nagelbijten / Gniffelen € 5,-

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:14

Ja zoiets moet het idd voorstellen Tong uitsteken was ook een schaduw op de foto en heb het gewoon zo nageschilderd Clown

Bedankt voor je taxatie!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:16

ok dan had ik het goed!! Nagelbijten / Gniffelen zat er naar te kijken en dacht... ja... denk dat het dat moet zijn Haha!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:16

Lon,
wat is een referentie foto?
Een voorbeeld foto?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 16:22

Volgens mij wel ja Ja

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:01

Nevony schreef:
Lon,
wat is een referentie foto?
Een voorbeeld foto?

Ja sorry Clown ik bedoel ermee de foto die als voorbeeld voor de tekening gebruikt is.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 10:11

Nog een schilderijtje van mij, m'n 2e. Gemaakt met olieverf en acrylverf (omdat halverwege m'n witte olieverf op was Nagelbijten / Gniffelen Niet gemengd hoor, maar een aantal bladeren zijn met acryl, valt gelukkig niet op verder) op een canvas schilderbordje van 24x30

Foto's gemaakt met telefoon, heb m'n best gedaan maar kreeg het niet duidelijker Scheve mond

Afbeelding

Afbeelding

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:14

Heb te weinig tijd om heel het topic te gaan taxeren.. Maar wendy15: Kan zo aan de muur, 20 euro. (Misschien dat je dat harde wit nog kan wegwerken?)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 13:17

Bedankt voor je taxatie! Dat harde wit heb ik net even weggewerkt en is nu zachtroze Lachen

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:45

@Wendy15: Prachtig! Echt super mooi gewoon 30,- euro