Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amanda schreef:pAardenMeiid schreef:ik heb een hele tijd zitten zoeken naar pastelkrijt, maar ik kon alleen maar olie pastel vinden, ik dus verder opzoek, de enige keer dat ik eindelijk Soft Pastel vind, is dat weer 30 euro.. is dit een normale prijs voor zoiets? ( ik heb ze wel gekocht )
maar hoe kan ik hier het beste mee te werk gaan?
Even een tip: bij de Kruidvat hebben ze voor een paar euro een doosje met 50 pastelkrijtjes.
Werken best nog fijn en zeker om te beginnen!
Ik heb ze zelf ook, maar eens ga ik aan de Rembrandts
AlexandraM schreef:hoi hoi dit is dan wel geen tip eerder een probleem van mij een beetje schetsen doe ik wel maar een echte losse hand heb ik niet..op de een of andere manier durf ik het niet ofzo..het is dat ik het gelijk zo precies goed wil hebben dat ik onbewust toch een te vaste hand heb...op het topic deel 2 wie tekent mijn paard of zoiets staan al verschillende voorbeelden dat ik zoiets heb van WAUW kon ik dat nu maar al...
ik heb NOOIT les gehad (ja op school 1 a 2 uurtje in de week ofzo maar daar leerde je niks) nu wil ik wel zodra ik er het geld voor heb een cursus doen van portret tekenen en dan steeds verder...mijn doel is (wat ik uiteindelijk echt wil kunnen) zo te tekenen dat ik gewoon een getekende foto heb...(dus zo echt als kan met tekenen natuurlijk) de haartjes de schaduwen de aders enc...
maar iemand een tip om toch een loss hand te krijgen...ik weet dat het opzich niet erg is 20 a4tjes weg te gooien maar ik ben nooit tevreden terwijl ik uit mezelf al goed kan tekenen maar doordat ik nooit er echt iets mee heb gedaan sins het laatste jaar (en ook niet veel gewoon af en toe als ik zin had) ben ik nog niet zo ver als ik had kunnen zijn...
tevens had ik de vraag of iemand van jullie cursussen heeft gevolgt of lessen of zelfs school(kuntaccademi ofzo)
of of iemand een goede cursus kent of zoiets of misschien wel leer boeken of dvd's of cd-roms voor op de pc ofzo..lieft even via bptje is makkelijker te bewaren en te vinden!
Silver12 schreef:Weetje wat mij leukt lijkt
Echte mensen als elfjes tekenen![]()
Ik ga meteen beginnen