[INFO] algemene tips voor tekenaars en schilders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:39

Ik ga dit topic zeker ook even in de gaten houden!

AlexandraM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 02:22

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:25

je zit met je reactie in het verkeerde topic, AlexandraM
had ik gister ook

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:29

Amanda schreef:
pAardenMeiid schreef:
ik heb een hele tijd zitten zoeken naar pastelkrijt, maar ik kon alleen maar olie pastel vinden, ik dus verder opzoek, de enige keer dat ik eindelijk Soft Pastel vind, is dat weer 30 euro.. is dit een normale prijs voor zoiets? ( ik heb ze wel gekocht )
maar hoe kan ik hier het beste mee te werk gaan?

Even een tip: bij de Kruidvat hebben ze voor een paar euro een doosje met 50 pastelkrijtjes.
Werken best nog fijn en zeker om te beginnen!
Ik heb ze zelf ook, maar eens ga ik aan de Rembrandts

ik heb de rembrandt krijtjes

Fenn

Re: algemene tips voor tekenaars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 12:34

AlexandraM schreef:
hoi hoi dit is dan wel geen tip eerder een probleem van mij een beetje schetsen doe ik wel maar een echte losse hand heb ik niet..op de een of andere manier durf ik het niet ofzo..het is dat ik het gelijk zo precies goed wil hebben dat ik onbewust toch een te vaste hand heb...op het topic deel 2 wie tekent mijn paard of zoiets staan al verschillende voorbeelden dat ik zoiets heb van WAUW kon ik dat nu maar al...
ik heb NOOIT les gehad (ja op school 1 a 2 uurtje in de week ofzo maar daar leerde je niks) nu wil ik wel zodra ik er het geld voor heb een cursus doen van portret tekenen en dan steeds verder...mijn doel is (wat ik uiteindelijk echt wil kunnen) zo te tekenen dat ik gewoon een getekende foto heb...(dus zo echt als kan met tekenen natuurlijk) de haartjes de schaduwen de aders enc...
maar iemand een tip om toch een loss hand te krijgen...ik weet dat het opzich niet erg is 20 a4tjes weg te gooien maar ik ben nooit tevreden terwijl ik uit mezelf al goed kan tekenen maar doordat ik nooit er echt iets mee heb gedaan sins het laatste jaar (en ook niet veel gewoon af en toe als ik zin had) ben ik nog niet zo ver als ik had kunnen zijn...

tevens had ik de vraag of iemand van jullie cursussen heeft gevolgt of lessen of zelfs school(kuntaccademi ofzo)
of of iemand een goede cursus kent of zoiets of misschien wel leer boeken of dvd's of cd-roms voor op de pc ofzo..lieft even via bptje is makkelijker te bewaren en te vinden!

dit had ik ook en ik heb heel veel aan bokt gehad. Niet door al mijn tekeningen op bokt te plaatsen, maar een paar wel en zeker overal te lezen. Alle tips zelf ook te gebruiken om beter te worden. (bokt wordt haast al een cursus) ik ben nog steeds niet heel goed, maar teken pas een maand of twee en ik maak wel vooruitgang.
Ook heb ik andere tekenaars op MSn en dan laat ik hun ook altijd nog even streng commentaar leveren. werkt ook heel goed.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:44

Ik ben ooit begonnen met het schilderen van tijgers en jachtluipaarden. Dit kan echt iedereen! En het resultaat is altijd mooi .
Je neemt een foto als voorbeeld en zet eerst het lijf neer in verschillende tinten geel en lichtbruin. Zorg ook voor stukken wit in het lijf. Laat dit drogen en schilder dan met zwart het patroon over het lijf en voila; klaar is je kunstwerk
Hier wat voorbeelden van hoe dat worden gaat. Let op, deze zijn heel oud, van toen ik net begon te schilderen, dus echt niet moeilijk!!!
[img=http://img476.imageshack.us/img476/1782/a25bi.jpg]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[img=http://img398.imageshack.us/img398/5851/a22oz.jpg]

http://img58.imageshack.us/img58/5236/a27db.jpg
Ik hoop dat er hier schilders zijn die iets met dit idee gaan doen. Kunnen jullie dan iets van het resultaat laten zien???

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 18:14

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:35

Ook ik heb de Rembrandt pastel krijtjes, volgends mij zijn die niet goedkoop, maar ik heb een creatieve moeder en die heeft ze heel lang geleden van mijn vader gekregen (toen ze nog op de kunstacademie zat) dus nu doe ik er weer van alles mee haha, het is echt een hele mooie doos, verder heb ik ook een (helaas) Engelse site met tekentips, die heb ik ook voor mezelf vertaald, alleen is mijn oude commputer (met vertaling en adres van site) keduuk sorry (hij wordt wel gemaakt dus dan zet ik ze er wel op
Verder heb ik ook nog wel wat tips: In het begin is het altijd makkelijker om een klein paardje te tekenen (vind ik), als je dat goed kan is groot erg leuk, want dan kun je mooi de details enzo gaan verbeteren.
Werk ook met verschillende potloden, dat geeft een leuk effect en ook houtskool en oostindische inkt zijn erg leuk!

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 15:37

oja nog een tip:
Oefen oefenen oefenen, oefen paarden eerst in makkelijke posities (van opzij) en ga daarna iets moeilijker (van voor, schuin van voor, van achter, schuin van achter) en doe dan de moeilijkste poses (bijv: steigeren en dan een beetje van bovenaf, knuffelende paarden, of gewoon een hoofd uit een raar oogpunt, zoels van onder af.) Je zult zien dta het steeds beter gaat (ik zag net tekeningen van toen ik 6 was haha ik ben nu 13 en wel vooruit gegaan hoor, grappig dat i ktoen ook al paarden tekende )

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 17:07

Jou tip vind ik leuk oneilltje, als ik nou eens tijd heb

Leoniee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:37

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 00:40

schopt het toppic weer eens omhoog.

Bij de kruidvat kan je op het moment heel goedkoop verf kopen en doek en ook een doos potloden met verschillende soorten. Heel handig om uit te proberen. Zo heb ik vandaag voor het eerst acrylverf aangeraakt.

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 09:28

Jah, bijde blokker kun je ook zo`n pakket halen, 6,- euro geloof ik, met een kleine schildersezel, een palet en tubetjes verf en 4 of 5 kwasten ofso, en ook een doos met potloden

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 11:37

Ik ben sinds kort ook weer begonnen met tekenen,voornamelijk elfjes of andere fantasie dingen.
Ik heb een foto gemaakt,alleen de camera is net nieuw dus ik moet nog even uitvinden hoe je de foto,s op de computer zet
Verder heb ik geen tips eigenlijk?

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:28

Weetje wat mij leukt lijkt
Echte mensen als elfjes tekenen
Ik ga meteen beginnen

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 19:35

Iemand tips hoe ik goed met Aquarel kan werken?
Heb net 20 aquarel potloden gekocht

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:29

Silver12 schreef:
Weetje wat mij leukt lijkt
Echte mensen als elfjes tekenen
Ik ga meteen beginnen

gewoon elfjes oren en vleugeltjes en klaar, of bedoel je t anders ?
*wacht op voorbeeld*

CaPrIoLe`79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:31

Leuk idee, en dan om in de bokt-sfeer te blijven teken je er echte paarden als eenhoorn naast!

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 20:38

oww nu ik weer in dit topic kom, heb ik weer zin om te tekenen,
maar ik weet nu al dat ik ze weer ga verpesten...

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 12:38

Leuk topic, ik had een vraagje over de manen, misschien al geweest, maar hoe maak je zwarte manen "Levendig"?

Groetjes

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:40

ik heb nu ook een vraag; Hoe maak je een glanzende vacht(van die glimmers) zonder dat het op een aftekening lijkt...?!
Ik hoop dat iemand dat weet. Mag ook per PB.

Alvast bedankt.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 13:41

@Nikki_jimmy: volgens mij gewoon door kleur verschil. Het ene haartje/plukje is lichter/donkerder dan de ander. Veel kleurverschil dus. Dat maakt de manen het mooist.

Fantine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:51

gaat mee met smeetjoew door lichtval te tekenen

heb ook een vraag hoe teken je mooi witte manen. pluk voor pluk hoor ik vaak maar nog meer tips??

Nevony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:25

Weet iemand hoe duur aquarel potloden ong. zijn????

Schuur_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 15:31

ik heb door dit topic het teken virus terug te pakken.
Mijn tip is voor als je begint eerst paarden die in kleurboeken op je papier zetten en als je dan de bouw en de techniek in je vingers hebt, dan met foto's en zo beginnen.