[Verhaal] 'Maaike en mannen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re: [Verhaal] 'Maaike en mannen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 17:53

heb je het volgende sutkje al af??? ik heb er wel weer zin in:D
je kunt zo mooi schrijven:P

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 18:16

Dankje. Voel me gevleid.

Even voor iedereen: als ik een stukje af heb dan komt het hier zo snel mogelijk. Heb nu dus nog niet het volgende stuk af. Heb even geen tijd, zin, inspiratie en energie. Een nieuw stukje komt binnenkort echt maar ik maak me nu even meer zorgen om m'n schoolwerk. Het heeft dus niet zoveel zin om elk half uur te vragen of er al een nieuw stuk is want dan had dat stuk er al gestaan! Dit bedoel ik trouwens niet rot.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:19

oke veel succes met je huiswerk ik wacht wel:D (Ik heb trouwens ook geen andere keus maar goed)

meisjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 22:35

echt super verhaal! dit blijf ik volgen!
je moet alleen wel wat meer om de spellings-fouten denken, niet dat ik hier zo goed in ben hoor
maar sommige woorden kunnen gewoon niet, net als dat je ergens in het begin een zin aan het einde dubbel neerzette, met alleen een ander beginnetje (2 woordjes) van de zin

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:34

komt er binnenkort weer een stukje bij we hebben nu tog al best lang gewacht vind ik :S en heb wel zin in weer een nieuw stukje ik vind het leuk alleen vind ik het jammer dat het zo lang duurd voordat er weer een stukje si dat vind ik gewoon jammer want dan ben je helemaal uit het verhaal begrijp je nou ja ik hoop dat we beinnenkort weer een stukje van jou te zien krijgen

urdal_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:53

nujaro, misschien heeft ze het heel erg druk en zoiezo zou iemand anders het stukje nog controleren. dus je zal gewoon geduld moeten hebben !

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:26

Inderdaad nog even geduld. Heb al een stukje van het volgende stuk maar ik ben even te druk, sorry. Zodra ik tijd heb weer meteen!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:26

weet ik maar ja heb jij geen zin dan in een nieuw stukje het is alleen maar een compliment hoor

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:27

leuk geschreven..

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:32

Wat is dit een ubercool verhaal
Ik heb net alle delen met alle plezier gelezen, het doet me een beetje denken aan Phileine Zegt Sorry, zoals Maaike is. Maar toch super orgineel en ergens ook wel herkenbaar Echt hele gave verhalen! Al aan gedacht om uit te laten geven?

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 18:35

Je mag me dat stukje anders alvast wel sturen (Heb k wat te doen )
Haha, nee, zie maar, ben benieuwd naar je volgende stukje!Schrijf ze!

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:42

kendilover schreef:
Wat is dit een ubercool verhaal
Ik heb net alle delen met alle plezier gelezen, het doet me een beetje denken aan Phileine Zegt Sorry, zoals Maaike is. Maar toch super orgineel en ergens ook wel herkenbaar Echt hele gave verhalen! Al aan gedacht om uit te laten geven?

Dankje. Uitgeven.. is het daar goed genoeg voor? Lijkt me heel cool maar dat moeten er nog veel meer delen komen sowieso. Vriendin van me vroeg ook of ik het ergens naar op ging sturen. Maar dankje voor je onwijze compliment!

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 18:45

Iepke schreef:
Je mag me dat stukje anders alvast wel sturen (Heb k wat te doen )
Haha, nee, zie maar, ben benieuwd naar je volgende stukje!Schrijf ze!

Ik stuur het stukje nu wel naar je op.

Mensen die dat stukje alvast willen lezen, stuur me een pm. Niet in het topic zetten dan wordt hij dalijk gesloten! Als je me een pm stuurt dan stuur ik het stukje en heb je iets kleins te lezen. Je mag ook ideeën naar de hand van dat stukje opsturen en dan kijk ik of ik er iets mee kan. Mijn inspiratie is namelijk niet wat het geweest is laatste tijd.

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 21:27

Vierde vervolgdeel op ‘Maaike en mannen’

Al vijf minuten sta ik met grote ogen in de spiegel naar mezelf te staren.
Ik voel mijn hart in mijn keel kloppen en wordt weer misselijk. Hoe kan dit? Zwanger… ik slik de pil. Ja oké, er is 1% kans dat die niet heeft gewerkt maar dat zal mij toch niet overkomen.
Allerlei gedachtes schieten door m’n hoofd, allerlei emoties voel ik in me opkomen. Ik moet uit zien te vinden hoe dit kan.
Ik loop de wc uit en loop in een roes de trap op richting mijn hotelkamer. Als ik binnenkom hoor ik dat Thom tegen me aan begint te praten, maar wat hij zegt dringt niet tot me door.
Ik loop door naar de badkamer en haal het doosje, waar ik mijn strippen met de pil in bewaar, te voorschijn.
Ik haal een strip eruit en kijk naar de achterkant. Er gaat een schok door me heen. Een deel van het folie zit met prit lijm vast geplakt en de pillen zitten er nog gewoon in. Die moet ik dus nog slikken. Dat betekend dus dat iemand het folie aan de achterkant heeft opengemaakt voor ik die pillen nog moest slikken. Dus kan dat ook betekenen dat dit niet dé pil is?
Ineens schieten de woorden van Pieter weer in m’n hoofd.
‘Je komt nooit meer van me af, daar is het al te laat voor.’
Opeens valt alles op z’n plaats. Pieter, die al langer met Roos aan het klooien was dan die ene keer op mijn bureau, wist dat als ik er achter zou komen gelijk een punt achter de relatie zou zetten. Dit is dus zijn manier om mij bij zich te houden!
Paniek, boosheid en agressiviteit komen in me naar boven. Ik storm de badkamer en de hotelkamer uit. Op mijn weg naar buiten hoor ik dat Thom weer tegen me begint te praten maar ik loop door.
Ik ren de hoteltrap af en hol door de uitgang naar buiten. Gelukkig, er staat een taxi voor de deur.
Ik gooi mezelf de taxi in en zeg, in gebrekkig Italiaans, tegen de chauffeur dat hij naar het vliegveld moet zo snel hij kan.
De taxi scheurt weg en ik probeer rustig te blijven. Als Pieter maar op het vliegveld is, ik moet hem toch echt spreken nu. En het liefst ook maar gelijk slaan.

Aangekomen op het vliegveld ren ik door een van de vele ingangen naar binnen. Ik kijk op de bordjes of ik ergens het woord ‘vertrekhal’ kan ontdekken. Na een tijdje met mijn ogen schichtig en snel rond gekeken te hebben vind ik een bordje. Ik ren in de richting wat het bordje aangeeft en kom uiteindelijk in de ruimte waar Pieter ook zou moeten zijn.
Ik kijk om me heen, zoekend naar Pieter, maar op het eerste gezicht zie ik hem niet.
Een gevoel van machteloosheid bekruipt me en ik zak neer op een stoel achter me.
Dit wordt me teveel, eerst Pieters vreemdgaan, nu dit gedoe. Ik, altijd sterk en taai, kan dit even niet aan.
Altijd sterk en taai, dat is wat mensen van me verwachten. Maar geen mens houdt dat vol of kan dat.
Een tijdje blijf ik zo zitten. Af en toe kijk ik nog om me heen of ik Pieter kan ontdekken. Geen spoor van hem.
Met een zucht sta ik op en loop langzaam naar de uitgang van het vliegveld.
Ineens hoor ik mijn naam.
“Maaike!”
Pieter! Schiet er door me heen. Op mijn gezicht komt een boze uitdrukking tevoorschijn en ik kijk om me heen.
Dan zie ik Thom ineens op me afrennen. Geen Pieter. Mijn boze uitdrukking veranderd in een ongeïnteresseerde.
“Maaike, wat doe je hier? Je rende zo snel en overstuur de hotelkamer uit dat ik je maar achterna ben gegaan, maar de taxi reed te snel weg dus heb ik een andere genomen.” Ratelt Thom.
“Ik ben hier om Pieter te villen. Aangezien hij er niet is zou ik maar uitkijken als ik jou was.” Zeg ik op een manier waar Thom grote ogen van krijgt.
“Wat is er aan de hand dan? Wat heeft hij gedaan?” vraagt Thom.
Hoe weet Thom dat Pieter iets heeft gedaan? Waarom denkt hij niet gewoon dat ik boos achter hem aan ben gegaan vanwege zijn affaire met Roos. Je weet maar nooit, bij sommige mensen slijt boosheid niet zo snel.
“Hoezo, wat heeft Pieter gedaan? Heb je mij horen zeggen dat hij iets gedaan heeft?” vraag ik achterdochtig aan Thom.
Ik zie dat hij een rood hoofd krijgt.
“Euh, dat nam ik eigenlijk vanzelfsprekend aan. Die donderwolk boven je hoofd verraadde iets.” Zegt hij.
Vreemd, denk ik. Hij gedraagt zich vreemd.
Met een koude blik kijk ik Thom aan en loop langs hem, richting de uitgang van het vliegveld.
Eenmaal buiten haal ik diep adem. Ik hoor dat Thom me nadert van achter.
Ik draai me naar hem om en vraag, “Jij weet zeker ook niet waar Pieter is?”
“Ja dat weet ik wel, helaas. Toen ik achter je aanging zag ik nog net dat de receptionist van ons hotel hem een kamersleutel gaf. Ik vrees dus dat hij een kamer heeft in hetzelfde hotel als wij.”
“Ja dag! Ik heb hem het hotel uit zien lopen nadat we beneden hebben staan praten.”
“Maaike, geloof me nou. Ik ben niet scheel. Hij stond er echt.” Zucht Thom met een geïrriteerde stem.
Ik rol met mijn ogen, kijk vals, draai me om en loop naar één van de taxi’s die op de wachtplaatsen staan.
Ik stap in en zeg tegen de chauffeur waar hij heen moet. Net voor de chauffeur kan weg rijden springt Thom naar binnen door het andere portier en zegt tegen de chauffeur dat hij dezelfde kant op moet als ik.
Met een vraagteken op zijn gezicht, maar zonder iets te vragen, rijdt de chauffeur weg.
“Maaike, wat is er nou allemaal aan de hand? Waar heb je Pieter voor nodig? En waarom slaapt hij in ons hotel, ik dacht dat hij terug naar Nederland zou gaan!”
“Ja, dat dacht ik ook. Blijkbaar kun je tegenwoordig niet meer op je gedachtes vertrouwen.” Snauw ik tegen Pieter.
“Kap nou is met dat sarcastische gezanik van je en zeg me gewoon wat er aan de hand is!”
Thoms stem klinkt kwaad.
“Ik vertel het je nog wel. Nu even niet zo’n zin.” Ik draai m’n hoofd om en kijk de rest van de rit, tot aan het hotel, naar buiten.
Aangekomen bij het hotel stap ik uit en betaal de chauffeur.
Als ik het hotel binnen loop zie ik dat Thom gelijk had. Daar staat Pieter, bij de receptie. Op het moment dat hij me ziet begint hij triomfantelijk te grijnzen.
Binnen no-time heb ik mijn onweer-donder-bliksem gezicht weer opgezet en loop met grote passen naar hem toe.
“Wat doe jij hier? Ik dacht dat jij weg was!” zeg ik met een schreeuwerige stem.
“Ik zei toch dat je nooit van me af zou komen. Je hebt mijn hart gestolen Maaike, ik krijg het waarschijnlijk nooit meer van je terug. Jij bent de enige voor mij!” zegt hij met nog steeds dezelfde triomfantelijke grijns op zijn gezicht.
“Ach man, praat toch niet zo raar. Je hebt met mijn pillenstrip gerotzooid! Dacht je dat ik daar niet achter zou komen?”
“Maar… waar heb je het over? Dat heb ik niet gedaan!” zegt Pieter met een verwart gezicht.
“Mijn strip van de pil zat met prit lijm vast geplakt! De echte pil zal er dus ook wel niet meer in hebben gezeten, denk je niet? Doe alsjeblieft niet alsof je van niks weet. Je zei zelf tegen me dat ik nooit meer van je af zou komen en dat ik er wel achter zou komen waarom.”
“Maaike, daarmee bedoelde ik dat ik zo gek op je ben, en altijd zal blijven, dat je nooit van me af zult komen. Ik zal er alles aan blijven doen om je terug te krijgen.” Pieters stem klinkt bijna wanhopig.
“Maar wie heeft dan met mijn pillenstrip lopen rotzooien. Ik bedoel, ik mag dan een warhoofd zijn af en toe, maar ik zelf ben het sowieso niet!”
Op het moment dat ik dat zeg hoor ik een valse lach achter me en de stem van Thom zeggen, “Dat je zó dom bent Maaike. Al tijden loop je op kantoor rond in je sexy mantelpakjes. Je maakt me er helemaal gek mee! En dan elke keer als ik een stap zet mij afwijzen? Je denkt toch niet dat ik dat zomaar accepteer…”
Er gaat een onwijze schok door me heen. Heeft Thom met mijn strip gekloot?

Zo jullie kunnen weer even vooruit.
Nou ga ik héél hard aan school werken een tijdje dus jullie merken vanzelf wanneer er weer een nieuw stuk komt.

Kus Anne.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 21:36

Oeh spannend!
Wat is Thom gemeen zeg!
Ik vind dit echt een heel tof verhaal!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:45

OMG!! Spannend!!!

Germatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 23:08

ooh wat goed he! Ik kan niet wachten op eeen ander stuk. Ik vind het ook heel knap dat je zoiets kan verzinnen, het is absoluut niet voorspelbaar! Dat maakt het zo goed. Ik hoop eigenlijk dat het wel weer goed komt met die pieter ...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 12:57

Dit is echt een goed stuk!
Het is echt een leuk en spannend verhaal en ik hoop dat er snel weer een nieuwe stukje komt!

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 13:26

Nee nu kunnen we helemaal neit vooruit het is net spannend ga door

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 13:33

RedFlame schreef:
Nee nu kunnen we helemaal neit vooruit het is net spannend ga door

Hihi.
Geduld is een schone zaak.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:12

heej
fantastisch stukje weer
Ik vind het leuk dat je nog wat met mijn ideeen hebt gedaan

ga gauw verder nou wil ik haar reactie wel eens weten

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 19:14

nujaro schreef:
heej
fantastisch stukje weer

Weet je waar ik verder mee ga? Bio leren.
Nieuw stukje komt vanzelf wel.

Heb inderdaad nog wat aan je ideeën gehad! Dank je.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 19:19

AnneB schreef:
nujaro schreef:
heej
fantastisch stukje weer

Weet je waar ik verder mee ga? Bio leren.
Nieuw stukje komt vanzelf wel.

Heb inderdaad nog wat aan je ideeën gehad! Dank je.

alstjeblieft
veel succes met je bio dan maar he

litatjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 16:44

dit is TE spannend. echt goed geschreven!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 17:39

Wanneer komt er weer een nieuw stuk?